سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-انسان- زیا دبه درک عقل خوداش مطمن نیست-مگرانکه مطمن ساده باشد- وعمومیت هم- داشته باشد- مثل دین بسیاربرای انسان مشکل است- حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودندقلب مومن مانندحرکات گنچشک- گنچشک نمیداند از کدام راه برود مداوم چب .راست را نگاه میکند شاخع به شاخه میپردتا به یک مسیری را انتخاب کند- هفتاد بار قلبش  زیر رو میشود شناخت خداوند منان هم ساده نیست- حضرت سول صلواته الله علیه واله والسلم- عقلا مانندکبریت احمر هستند یعنی فسفز سرخ که بسیارکم یاب بوده است برای ایجاد اتش از استفاده میکردند وجالب است شتر که بدنش قارج میزند یاپستانش قارج میزد با فسفر معالجه میکردند- عقلا احتیاجی به معجزه نداشتند مثل سلمان فارسی رحمت الله علیه حتی منافق کبیر عبدالله بن ابی که اشیتن گفت من ممکن است دربچه خودم شک کنم که منپدراش نباش ولی درسول الله اکرم صلوالته الله علیه واله والسلم شک نمیکنم چون تمام خصوصیاتش مطابق تورات است ولی ما پیامبران اگر مطابق میل ما عمل نمیکردند سربه نیست میکردیم ولی حضرت رسول صلواته الله علیه واله والسلم ابهتی بالاتر از پادشاهان  ایران  وروم دارد ولی من سرانجام ایشان واداربه تسلیم میکنم- ولی مابقیه افرادتوسط مجموعه ای- از عقل اعجاز واخلاق معجزه وار قبول کردند- همیشه باید خداوند منان یک شوکی ایجاد کند- البته برای کسانی لیاقت دارند تا انها از شک خارج شوند وایمانشان بتون ارمه شود واین امر فراوان است—یک سئوال  کلیدی است که چرا عمر  پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- کم بوده است وهمچنین عمر حضرت فاطمه سلام الله علیها وباز عمر حضرت زینب سلام الله علیهاوبسیاری از ائمه اطهارعلیهم اجمعین وهمچنی عمر حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام- کم است- جواب این است که وظیفه ان عظمت ها بعداز رحلت شروع میشود- این تاکیتک خداوندمنان هیچگونه سد ومانعی رانمیتوان برا ی ان درست کرد-وهم چنین غیبت امام زمان علیه السلام- چند نمونه- یک دانشجوی دانشگاه پهلوی سابق تصور میکنم که پزشکی میخواند ه است- مدتها در دانشگاه بود- بسیارهم اهل مطالعه- ایشان درخدادنود منان واسلام شک داشت ونزد ایت الله عارف شهیر نجابت رحمت الله علیه میرفت هرچه ایشان میگفت ان جناب میفرمودند امریکائی بالاتر ازان گفتند- هرچه رجع به توحید بحث میکردند ایشان میفرمودند سکولار ها چنین ایرادی گرفته اند- حضرت ایت الله نجابت رحمت الله علیه حقیقتا علامه بودند تمتام دروس اسلامی درهر سطحی تدریس میکردند بخصوص درعرفان بسیار متبحر بودند- جناب دانشجو هروقت منزل ایشان میرفت که من رفته بودم-خانه ایشان نزدیکی سر یکی از کوچه های خیابان طویل قصر دشت بود وسه تا پله میخورد وارد حیاط میشد- ان جناب دانشجو وقتیکه از پله ها پائین میرفت توی دلش  میگفت  خدا اگرهستی نگذار یان شیطان بر من مسلط شود- مدتها میگذرد-سال بعد یک دانشجوی سال اولی با ایشان رفیق میشود ومیفرماید من هم میخواهم نزد ایشان بروم- جناب میفرماید شما معلوماتی نداری وایشانهم گرگی است سرشمارا به راحتی شیره مالی میکند- ایشان اصرار میکند هرچه گفت من انمطلب نزد شما میاورم- خلاصه ایشان ادرس میگیرد وچون به خیابان شیراز واردنبوده است شناخت کوچه ها مشکل بوده است یک کوچه پایئن تر از تاکسی پایئن  میشود- هرچه کوچه بالامیرودوپائین میاید متوجه میشودان خانه کذانیست- ازوسط کوچه به کوچه بالاتر میرود متوجه میشود درسمت چپ بیشتر اش باغ است- ایشان راجع به باغ صحبت نکرده بود ومنتظر میماند- تایک فردی تاحدی داش مسلک پید ا میشود- نزدیک ایشان میشود وسئوال خانه حضرت ایت الله رحمت الله علیه میکند- ایشان میفرمایند من ان خانه رابلد هستم همراه من بیاید- وبه سمت سرکوچه حرکت میکنندنزدیکی خانه ایشان به انجناب میفرمیاد  سلام من را به ایشان برسانید- ودرضمن جزو ان ادم هائی نباشید پا درپله میگذارند دردل میگویند خایدا اگر هستی  این شیطان را  بر من مسلط نکن-ان دانشجو میگوید چه کسی این حرف زده است؟؟ ایشان میگویند به گوینده ان کاری نداشته باش- ودرب منزل را نشان میدهد ایشان باترس ولرزوارد منزل میشود وسلام ان جناب به ایشان میرساند وحضرت ایت الله رحمت اله علیه میفرمایدبله من ایشان رامیشناسم- ومتوجه میشود جناب در بحران است- میفرماید این جلسه شما از خود تعریف کن بیوگرافی خودت ابگو- ایشان شرح میدهد- بعدمیفرمایند بر ای ا مروز همین کافی است بروید- ایشان بر میگردد به انجناب داستان شرح میدهد- انجناب مات ومتحیر میگوید اینجمله است کهمن وقتیکه واردمنزل ایشان میشدم باخودم میگفتم بیست روز تمام ان کوچه زنگ میزنند مردم میگفتند چنین کسیرا دیدهایم تصورمیکنم درفلان منزل است تاچندین کوچه بالتر وپایئنتر میروند  تا مایوس میشوند-ادامه دار


ارسال شده در توسط علی

بسم الرحمن الرحیم-برگرفته از سایت دانشمندشهیر اسلامحضرت جناب غلامی علی حداد رحمت الله علیه-

نتشر شده در شنبه, 02 بهمن 1395 15:28

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آیین افتتاحیه اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب، گفت: اساس پیوند ما با جهان عرب اسلام است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، شنبه 2 بهمن با حضور متفکرانی از ایران، سوریه، عراق، کویت، لبنان، اردن، الجزایر، بحرین، تونس، عمان و سودان در حسینیه الزهرا (س) آغاز به کار کرد.

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها، ضمن ابراز خرسندی خود نسبت به تشکیل این اجلاس و تشکر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر نهادهای دست‌اندرکار، گفت: رابطه ایران با جهان عرب به اندازه‌ای بدیهی است که احتیاجی به استدلال ندارد و اساس پیوند ما با دنیای عرب اسلام است. درست است که ایران با ورود سپاه اعراب نو مسلمان، فتح شد اما آنچه به حقیقت، ایران را فتح کرد قدرت نظامی نبود و این اسلام و قرآن بود که ایران را فتح کرد.

 

اسلام دل‌های مردم ایران را فتح کرد

وی با بیان اینکه اسلام دل‌های مردم ایران را فتح کرد، گفت: اگر ما ورود سپاهیان عرب را به ایران با هجوم سپاهیان مغول به ایران مقایسه کنیم، می‌بینیم که لشگر مغولان بسیار مجهزتر از لشگر عرب بوده است اما امروز هیچ نشانه‌ای مگر از فرهنگ مغول نمی‌بینیم در حالیکه سراسر ایران به فرهنگ عربی آراسته شده است.

حدادعادل افزود: مردم ایران، اسلام را از دل و جان پذیرفتند. استاد مطهری کتاب مفصلی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «خدمات متقابل اسلام و ایران» تألیف کرده است. مردم ایران گرچه زبانشان عربی نشد اما بزرگترین استادان صرف و نحو عربی از این سرزمین برخاسته است.

وی در ادامه، گفت: بسیاری از بزرگان، مؤلفان کتاب‌های بزرگ معارف اسلامی از این سرزمین برخاسته‌اند و همه مؤلفان صحاح سته اهل سنت از جمله بخاری، نیشابوری، قزوینی فارسی زبان بوده‌اند این نشان می‌دهد ایرانیان چگونه با اسلام و جهان عرب پیوند خورده‌اند.

انتشار سالانه حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی در ایران

حدادعادل به انتشار سالانه حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی در ایران اشاره و تصریح کرد: تا قبل از 150 سال پیش و تا قبل از اینکه فرهنگ غربی و هجوم غربی در ایران اتفاق افتد دانشمند در ایران به کسی گفته می‌شد که با زبان و ادبیات عربی مسلط باشد و با معارف اسلامی آشنایی داشته باشد. بد نیست بدانید امروز به برکت انقلاب اسلامی در ایران فارسی‌زبان، سالانه در حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی منتشر می‌شود. به برکت انقلاب اسلامی همه دانش‌آموزان ما در تمام رشته‌های دبیرستانی ملزم به آموزش زبان عربی هستند.

تجدد و استعمار غربی مسلمانان را از هم جدا کرد

وی همچنین، گفت: هجوم استعمار غربی به جهان اسلام و آنچه که ما آن را آغاز دوره تجدد و مدرنیته می‌دانیم مسلمانان را از هم جدا کرد؛ نور تندی که از اروپا به چشمان ما افتاد باعث شد همه ما مبهوت این هجوم شویم و از یکدیگر غافل بمانیم و ما با انقلاب اسلامی خواسته‌ایم اسلام را به معنای وسیع کلمه در ایران احیاء کنیم.

وحدت اسلامی یک آموزه قرآنی است

حدادعادل با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی را یک آموزه قرآنی می‌دانیم، گفت: وحدت اسلامی را جزء اصول اصلی انقلاب می‌دانیم، ما با انقلاب اسلامی با تاریخ گذشته اسلامی خودمان که یکسره ارتباط با دنیای عرب است تجدید عهد و پیمان کرده‌ایم این تاریخ آمیخته، در هم تنیده با زبان عرب و در پیوند با کشورهای عربی است.

انتظار داریم فریادی که از ایران برخاسته، اولین و بهترین پاسخ خود را از جهان عرب بشنود

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم فریادی که از ایران برخاسته، اولین و بهترین پاسخ خود را از جهان عرب بشنود. باید اعتراف کنیم که این انتظار در 37 سال گذشته چنانچه انتظار می‌رود برآورده نشده است.

چرا همدیگر را نشناخته ایم؟

وی در ادامه، گفت: این همایش گامی برای ورود در این عرصه و بررسی علت این امر است. باید از یکدیگر بپرسیم که چرا همدیگر را نشناخته‌ایم، چه اشکال و چه خطایی بوده که پیام واضح و روشن انقلاب اسلامی شنیده نشده است.

حدادعادل اظهار کرد: اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب فرصتی برای آگاهی از توطئه‌های دشمنان است که برای اختلاف میان مسلمانان و ملت‌های عرب ایجاد می‌کند. همچنین این همایش تلاشی برای گشودن راهی به سوی آینده‌ای بهتر است.

مصیبت های امروز جهان اسلام کم نظیر است

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در پایان سخنان خود، خطاب به شخصیت‌ها و اندیشمندان کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس گفت: مصیبت‌های امروز دنیای اسلام در تاریخ اسلام اگر بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است. برادران و خواهران بیایید یکدیگر را بهتر بشناسیم.

بنابر اعلام این خبر، نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، (2 بهمن ماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور، حجت‌الاسلام والسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب منوچهر متکی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مسعود فکری، دبیر علمی همایش، محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه شهید بهشتی و رییس دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، مهدی محقق و نمایندگانی از اندیشمندان عرب در حسینیه الزهرای (س) این سازمان افتتاح شد.

در این اجلاس 85 اندیشمند از کشورهای الجزایر، تونس، مصر، مراکش، سوریه،  لبنان، عراق،  اردن، کویت و عمان حضور دارند که در شش کمیسیون مختلف شامل: ظرفیت‌های علمی ایران و جهان عرب برای تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی، روابط فرهنگی  و ادبی ایران و جهان عرب و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی، گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت، رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و عرب، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب در گسترش تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی و همچنین  جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه آنان در گفت‌وگوی‌های فرهنگی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام خمینی (ره) قزوین و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، به بیان دیگاه‌های خود خواهند پرداخت.

 


ارسال شده در توسط علی

نتشر شده در شنبه, 02 بهمن 1395 15:28

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آیین افتتاحیه اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب، گفت: اساس پیوند ما با جهان عرب اسلام است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، شنبه 2 بهمن با حضور متفکرانی از ایران، سوریه، عراق، کویت، لبنان، اردن، الجزایر، بحرین، تونس، عمان و سودان در حسینیه الزهرا (س) آغاز به کار کرد.

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها، ضمن ابراز خرسندی خود نسبت به تشکیل این اجلاس و تشکر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر نهادهای دست‌اندرکار، گفت: رابطه ایران با جهان عرب به اندازه‌ای بدیهی است که احتیاجی به استدلال ندارد و اساس پیوند ما با دنیای عرب اسلام است. درست است که ایران با ورود سپاه اعراب نو مسلمان، فتح شد اما آنچه به حقیقت، ایران را فتح کرد قدرت نظامی نبود و این اسلام و قرآن بود که ایران را فتح کرد.

 

اسلام دل‌های مردم ایران را فتح کرد

وی با بیان اینکه اسلام دل‌های مردم ایران را فتح کرد، گفت: اگر ما ورود سپاهیان عرب را به ایران با هجوم سپاهیان مغول به ایران مقایسه کنیم، می‌بینیم که لشگر مغولان بسیار مجهزتر از لشگر عرب بوده است اما امروز هیچ نشانه‌ای مگر از فرهنگ مغول نمی‌بینیم در حالیکه سراسر ایران به فرهنگ عربی آراسته شده است.

حدادعادل افزود: مردم ایران، اسلام را از دل و جان پذیرفتند. استاد مطهری کتاب مفصلی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «خدمات متقابل اسلام و ایران» تألیف کرده است. مردم ایران گرچه زبانشان عربی نشد اما بزرگترین استادان صرف و نحو عربی از این سرزمین برخاسته است.

وی در ادامه، گفت: بسیاری از بزرگان، مؤلفان کتاب‌های بزرگ معارف اسلامی از این سرزمین برخاسته‌اند و همه مؤلفان صحاح سته اهل سنت از جمله بخاری، نیشابوری، قزوینی فارسی زبان بوده‌اند این نشان می‌دهد ایرانیان چگونه با اسلام و جهان عرب پیوند خورده‌اند.

انتشار سالانه حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی در ایران

حدادعادل به انتشار سالانه حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی در ایران اشاره و تصریح کرد: تا قبل از 150 سال پیش و تا قبل از اینکه فرهنگ غربی و هجوم غربی در ایران اتفاق افتد دانشمند در ایران به کسی گفته می‌شد که با زبان و ادبیات عربی مسلط باشد و با معارف اسلامی آشنایی داشته باشد. بد نیست بدانید امروز به برکت انقلاب اسلامی در ایران فارسی‌زبان، سالانه در حدود 3 هزار کتاب به زبان عربی منتشر می‌شود. به برکت انقلاب اسلامی همه دانش‌آموزان ما در تمام رشته‌های دبیرستانی ملزم به آموزش زبان عربی هستند.

تجدد و استعمار غربی مسلمانان را از هم جدا کرد

وی همچنین، گفت: هجوم استعمار غربی به جهان اسلام و آنچه که ما آن را آغاز دوره تجدد و مدرنیته می‌دانیم مسلمانان را از هم جدا کرد؛ نور تندی که از اروپا به چشمان ما افتاد باعث شد همه ما مبهوت این هجوم شویم و از یکدیگر غافل بمانیم و ما با انقلاب اسلامی خواسته‌ایم اسلام را به معنای وسیع کلمه در ایران احیاء کنیم.

وحدت اسلامی یک آموزه قرآنی است

حدادعادل با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی را یک آموزه قرآنی می‌دانیم، گفت: وحدت اسلامی را جزء اصول اصلی انقلاب می‌دانیم، ما با انقلاب اسلامی با تاریخ گذشته اسلامی خودمان که یکسره ارتباط با دنیای عرب است تجدید عهد و پیمان کرده‌ایم این تاریخ آمیخته، در هم تنیده با زبان عرب و در پیوند با کشورهای عربی است.

انتظار داریم فریادی که از ایران برخاسته، اولین و بهترین پاسخ خود را از جهان عرب بشنود

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم فریادی که از ایران برخاسته، اولین و بهترین پاسخ خود را از جهان عرب بشنود. باید اعتراف کنیم که این انتظار در 37 سال گذشته چنانچه انتظار می‌رود برآورده نشده است.

چرا همدیگر را نشناخته ایم؟

وی در ادامه، گفت: این همایش گامی برای ورود در این عرصه و بررسی علت این امر است. باید از یکدیگر بپرسیم که چرا همدیگر را نشناخته‌ایم، چه اشکال و چه خطایی بوده که پیام واضح و روشن انقلاب اسلامی شنیده نشده است.

حدادعادل اظهار کرد: اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب فرصتی برای آگاهی از توطئه‌های دشمنان است که برای اختلاف میان مسلمانان و ملت‌های عرب ایجاد می‌کند. همچنین این همایش تلاشی برای گشودن راهی به سوی آینده‌ای بهتر است.

مصیبت های امروز جهان اسلام کم نظیر است

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در پایان سخنان خود، خطاب به شخصیت‌ها و اندیشمندان کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس گفت: مصیبت‌های امروز دنیای اسلام در تاریخ اسلام اگر بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است. برادران و خواهران بیایید یکدیگر را بهتر بشناسیم.

بنابر اعلام این خبر، نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، (2 بهمن ماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور، حجت‌الاسلام والسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب منوچهر متکی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مسعود فکری، دبیر علمی همایش، محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه شهید بهشتی و رییس دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، مهدی محقق و نمایندگانی از اندیشمندان عرب در حسینیه الزهرای (س) این سازمان افتتاح شد.

در این اجلاس 85 اندیشمند از کشورهای الجزایر، تونس، مصر، مراکش، سوریه،  لبنان، عراق،  اردن، کویت و عمان حضور دارند که در شش کمیسیون مختلف شامل: ظرفیت‌های علمی ایران و جهان عرب برای تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی، روابط فرهنگی  و ادبی ایران و جهان عرب و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی، گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت، رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و عرب، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب در گسترش تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی و همچنین  جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه آنان در گفت‌وگوی‌های فرهنگی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام خمینی (ره) قزوین و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، به بیان دیگاه‌های خود خواهند پرداخت.


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-یکی از لذت های زیاد- بزرگ این دنیا – این است که مگویند مومنین به جائی نمیرسند- ولی زمانی که رسیدند – بسیار لذت بخش است- همیشه تاثیر قوانین اساسی- بر روی تربیت تمام ابعادانسانی مطرح بوده است – که چه سیری به انسان میدهد- درایران- سیر در این دجهان بسوی  نماز است که بالاترین عروج را بدست میدهد- دراخرت سیر بسوی لقای الله است- مابقیه- اهداف دیگربدرد  نمیخورد- ولی ممکن است درکشوری کابینه بعداز ختم کار همگی به تاج محل بروند- ولی اقای سلطان بندر  ایشان ریس رقاص خانه شود-  ومجله ای بنام باز نگری سیاست بوجود اورند که ریشه قفقازی را در انکشور خشک کنند- وقوانین واصول دارونیسیم را درسیاست وتجارت- احیا کنند- ما درقوانین اساسی-  چقدر  از اهرم های ارزشی- ونعمت های مادی واحکام الهی در سیر درجهت لقااالله سودبجوئیم- وچه میزان پایداری درونی داشته باشیم وتاچه حد درچالش-موفق - با ارزش های جهانی داشته باشیم مطرح است- که هرشش ماه اقایان  یک دکتر میگیرنند- وچقدر ما- ابعادحیاتی انسانی – عوامل مربوط به حیات –انسان گسترش داده باشیم- ونیروی انسانی لازم را ایجاد کرده باشیم ومیدان عمل با ازادی مطلوب برای انها ایجادکرده باشیم- وتاثیرات اجتهاد های متنوع را- درتکامل قانون اساسی مداخله ولحاظ کرده باشیم تضمین مشاوره- وپیشرفت – امربه معروف ونهی از منکر- وایجاد فضای مطلوب  برای چالش مومنین درمسائل ورفاه عمل کرده باشیم- وانعطاف لازم درقانون لحاظ شود- ودور از  خشک مقدس سیاسی امریکائی که درگفتمان ممتاز است ودرعمل واجرا مافیائی عمل میکند- وفضا برای اجرا بوجود نمیاورد-باشیم-کسانی که دنیا را نمی بینندودنیا را لمس نمیکنند ولو راطاقی مداوم مطالعه کنند- انها یک زندگانی درخلا دارند- که میشود گفت زندگانی بلژیثیکی دارند که امروزه زندگانی ترامپی- میشود نامید- انسان ممکن است در زندگانی شخصی اش بسیارخوب  باشد- ولی درمحیط کابینه ای- بسیار خطرناک شود مانند فرعون-سیاست مدران دوچهره دارند- یک چهره مانند نیمه ماه روشن است ویکچهره درپشت ان است- که مانند نیمه ماه تاریک- که است- برای خداوند منان روشن است وبه موقع هم برای مومنین روشن میشود-همیشه درمقام های بلای سیاسی- هم قدرت از زمین میکند وهم ضعف ها انسان دچار توهم وایجادبحرانها میکند- مانند کسی است که به اوگفته باشند یک کتاب مهم درباره سیاست بنویس- درحالیکه معلومات اندکی دارد-درنتجه تاریخ سرائی میکند وبدنبال علم خالص وناب است- درحالیکه درحال خراب کردن وقرو قاطی کردن- خطاهای کوچک را بزرگ کردن- دروغ گفتن- نظم را بهم زدن- وهمچه را پخش وپلا کردن- ونظم فکری را بهم زدن وتنها اندک اندک جمع کردن مال واندک بهبودی در اقتصاداست-


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بعضی ها خودراالیت میدانند- چون مثلا اوضاع کمی بهتر از دیگران میفهمند ویک شم سیاسی- دارند-  ودرایران سابق چپ بودن- یک اعتیاد شده بودکه حتی بعضی حمال های فرش بازارتهران جزوات حزب توده را میخواندند- که البته بنبابرگفته یک دانشجوی ایرانی دردانشگاه لندن یک حمال اورده بودند که تعداد زیادی فرش راازخانه به وانت دم خانه ببرد که بعضی از انها بدهند بشورند ومقدارزیادی به بازارفروخته بودند وجای ان فرش های گرانقیمت دیگری خریده بودند بیاورد برای عروسی خواهر اش زمانی که وانت پرشد ورفت به انجناب حمال گفتند بیا بنشین روی مبل  راهرو که برای ایشان پذیرائی کنند ورفع خستگی کند—ایشان فرمودند من روی پله بنشینم- راحت هستم وکه از کنارکوله پشتی زیپی را  باز کرد ویک جزوه ای  بیرون کشید عینک زد وشروع به خواندن- کرد من کنار دست او رفتم دیدم عنوان ان سخنان لنین است—به ایشان گفتم شما کمونیست شدید وتود ه ای هستی- ایشانم گفتند من وتوده ای-؟؟ ما یکشخصی برای دختر ما امد که بسیار مذهبی بود وفرد مناسبی بود وایشان بادختر من ازدواج کرد چندی پیش دخترمن امد وگفت پدر ایشان جزو حزب توده شده است- من ایشان راخواستم- چناچه شما توده ای شدی  باید دختر من را طلاق بدهی- ایشان دریک شرکتی نظافتچی بود- ایشان گفتند من توده ای نشدم- ولی بهترین گروه بر ای نجات ایران توده ای ها هستند وروسای من در شرکت همین را میگویند این جزو ایشان اورده است من بخوانم بعضی جملات بدنیست با اسلام مغایریتی ندارد- وضع وخیم است وانگلیسی هاسخت از کمونیست های ایران میترسندترس شدی دارند که مودبانه اب بروی ابروی انها بریزند حال القاعده وطالبان وداعش این رل رابازی میکنند؟؟ ازژست های ابکی یکی این بود خطبه عقد خوانده شود که چه شود- اعوذبالله یکسری مطالب پرت وپلا بگویند چه مشکلی راحل میکند؟؟ ازدواج خواست دونفر تمام یکی ربطه جنسی ودیگری روابط روشنفکری- انهاهم درک روباط روزانه چالرز دیکنزی- تاریخ اثابت کرده است کسی که در زندگانی رنج های شدی بکشند دیگرافراز  عادی نخواهندبود بشدت سعی میکنند که رنج خودرا التیام دهند یا مثبت شدیدمیشوند- ویا منفی شدید- ولی بسیارانها ان نبوغی چالرز دیکنز داشت بدست نمیاورند تا اخرعمر افراطی باقی میکنند- چالرز دیکنز این شانس داشت که درطول عمراش به شهرت وپول رسید- ولی میگویند این موقعیت  نتوانست ان دردها راحتی کمی تسکین دهد- واول عاشق جمهوری خواهان فرانسه شد جنایات انهاراکه دید- روزانه هرمعایبی که میدهد دریک داستان رالئیست درمجله خود مینوشت وبعضی ازانها دریک کتاب باتغیراسمائی افراد ویک داستان تخیلی نوشت مانند-الویرتویست – یک جمله طلائی دارد به ایشان گفتند که شما طرح فرانسه را قبول ندارید- پس یک طرح نوین بدهید- ایشان فرمودند الان وضع تاریک است- خورشید پنهان است- باید درتاریکی یک نقب زدن به سمت خورشید- بایک شمع- دراین نقب حرکت کرد وماظبت کرد که خاموش نشود تا به خورشید رسید درطول را هیولاهای گرگ وخرس حمله میکنند وانسان اگرنتواست دفاع جانانه کند خورده میشود که منظوربه نظرحقیر گرگ های انسانی نیستند-که انسان حذف فیزیکی کنندبلکه گرگ ها وخرس های اندیشه هستند که انسان رامیبلعند- حضرت استادعلامه ایت الله سیدمحمد حسین طباطبائی- رحمت الله علیه میفرمانید تمام انسان ها سعی علمی کنند- تمام اندیشه انها منفی است وفقط  هرمنفی ویاتاریکی مقداری از تاریکی قبلی راندارد ولی به مثبت نمیرسند- مثبت کارخداوندمنان است وان دین است- ایه میفرماید خداوند منان نور است ونورعلی نور است- استنباط من این است هرمخلوقی از یک لایه نورخاص بوجود امده است بالترین نور  که نورعلی نوراست- چهارده معصوم علیهم السلام وقران است  که قران ثقل اکبر است وچهارده معصوم ثقل اضغر است ولی ثقل اکبر درانها جمع است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بعضی ها خودراالیت میدانند- چون مثلا اوضاع کمی بهتر از دیگران میفهمند ویک شم سیاسی- دارند-  ودرایران سابق چپ بودن- یک اعتیاد شده بودکه حتی بعضی حمال های فرش بازارتهران جزوات حزب توده را میخواندند- که البته بنبابرگفته یک دانشجوی ایرانی دردانشگاه لندن یک حمال اورده بودند که تعداد زیادی فرش راازخانه به وانت دم خانه ببرد که بعضی از انها بدهند بشورند ومقدارزیادی به بازارفروخته بودند وجای ان فرش های گرانقیمت دیگری خریده بودند بیاورد برای عروسی خواهر اش زمانی که وانت پرشد ورفت به انجناب حمال گفتند بیا بنشین روی مبل  راهرو که برای ایشان پذیرائی کنند ورفع خستگی کند—ایشان فرمودند من روی پله بنشینم- راحت هستم وکه از کنارکوله پشتی زیپی را  باز کرد ویک جزوه ای  بیرون کشید عینک زد وشروع به خواندن- کرد من کنار دست او رفتم دیدم عنوان ان سخنان لنین است—به ایشان گفتم شما کمونیست شدید وتود ه ای هستی- ایشانم گفتند من وتوده ای-؟؟ ما یکشخصی برای دختر ما امد که بسیار مذهبی بود وفرد مناسبی بود وایشان بادختر من ازدواج کرد چندی پیش دخترمن امد وگفت پدر ایشان جزو حزب توده شده است- من ایشان راخواستم- چناچه شما توده ای شدی  باید دختر من را طلاق بدهی- ایشان دریک شرکتی نظافتچی بود- ایشان گفتند من توده ای نشدم- ولی بهترین گروه بر ای نجات ایران توده ای ها هستند وروسای من در شرکت همین را میگویند این جزو ایشان اورده است من بخوانم بعضی جملات بدنیست با اسلام مغایریتی ندارد- وضع وخیم است وانگلیسی هاسخت از کمونیست های ایران میترسندترس شدی دارند که مودبانه اب بروی ابروی انها بریزند حال القاعده وطالبان وداعش این رل رابازی میکنند؟؟ ازژست های ابکی یکی این بود خطبه عقد خوانده شود که چه شود- اعوذبالله یکسری مطالب پرت وپلا بگویند چه مشکلی راحل میکند؟؟ ازدواج خواست دونفر تمام یکی ربطه جنسی ودیگری روابط روشنفکری- انهاهم درک روباط روزانه چالرز دیکنزی- تاریخ اثابت کرده است کسی که در زندگانی رنج های شدی بکشند دیگرافراز  عادی نخواهندبود بشدت سعی میکنند که رنج خودرا التیام دهند یا مثبت شدیدمیشوند- ویا منفی شدید- ولی بسیارانها ان نبوغی چالرز دیکنز داشت بدست نمیاورند تا اخرعمر افراطی باقی میکنند- چالرز دیکنز این شانس داشت که درطول عمراش به شهرت وپول رسید- ولی میگویند این موقعیت  نتوانست ان دردها راحتی کمی تسکین دهد- واول عاشق جمهوری خواهان فرانسه شد جنایات انهاراکه دید- روزانه هرمعایبی که میدهد دریک داستان رالئیست درمجله خود مینوشت وبعضی ازانها دریک کتاب باتغیراسمائی افراد ویک داستان تخیلی نوشت مانند-الویرتویست – یک جمله طلائی دارد به ایشان گفتند که شما طرح فرانسه را قبول ندارید- پس یک طرح نوین بدهید- ایشان فرمودند الان وضع تاریک است- خورشید پنهان است- باید درتاریکی یک نقب زدن به سمت خورشید- بایک شمع- دراین نقب حرکت کرد وماظبت کرد که خاموش نشود تا به خورشید رسید درطول را هیولاهای گرگ وخرس حمله میکنند وانسان اگرنتواست دفاع جانانه کند خورده میشود که منظوربه نظرحقیر گرگ های انسانی نیستند-که انسان حذف فیزیکی کنندبلکه گرگ ها وخرس های اندیشه هستند که انسان رامیبلعند- حضرت استادعلامه ایت الله سیدمحمد حسین طباطبائی- رحمت الله علیه میفرمانید تمام انسان ها سعی علمی کنند- تمام اندیشه انها منفی است وفقط  هرمنفی ویاتاریکی مقداری از تاریکی قبلی راندارد ولی به مثبت نمیرسند- مثبت کارخداوندمنان است وان دین است- ایه میفرماید خداوند منان نور است ونورعلی نور است- استنباط من این است هرمخلوقی از یک لایه نورخاص بوجود امده است بالترین نور  که نورعلی نوراست- چهارده معصوم علیهم السلام وقران است  که قران ثقل اکبر است وچهارده معصوم ثقل اضغر است ولی ثقل اکبر درانها جمع است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-خاطرات بایک خانم المانی-که بهیک اقای ایرانی ازدواج کرده است مهمان ما بود—اولین تعجب من درهتل- خوردن اب هویج بود که ایرانی میخوردند  ومن ازتعجب شاخ دراورده بودم- دوم- درمیوه فروشی  میگویند این میوه ها برای خوردن است- وان میوه ها برای اب گرفتن- است- وسبزی ها فقط میگویند برای طعم است-میوه ها- درالمان بعلت انکه درزمستان بوجود میایند بدن طعم هستند میوهای هلند بهتر هستند لذا طعم وشیرینی میوه ها ایرانی بیشتراز المانی هااست- لذا ماباطعم کم شیرینی عادت کردیم- وشیرینی های ایرانی خیلی شیرین هستند زیاد مطلوب مانیست- ولی کیک های ایران خیلی خوب است- ما المان ها به جای نان سیب زمین ای میخوریم مدت ها است کارخانه های نان پزی هم اماده است- ونان  ها یبسیر خوشمزه درست میکند- ونان سنگ وبربری ایران بسیارخوشمزه است- چای با زعفران =زافرین- محبوب شده است- ولی بسیار گران است-!!- ایرانی از کلمه حتما گاهی زیاد استفاده میکنند0 المان ها از کلمه دقیقا زیاد استفاده میکنند-درالمان شایع کرده بودند که خانم ها از ترس گشت بهخاطر حجاب کمتربیرون میایند؟؟ ویکی از تعحجب های من این است که درزمستان بسیارسرد خانم های ایران پوشش زیادی پوشیده اند ولی ساقهای پا –برهنه است وجوراب ندارد وبا کفش روباز میگردند- ابگوشت ایرانی بسیارشهرت دارد- زیرا گوشت با چاشنی خوب است وسوپ هم دارد – امنیت ایران بیشتراز امنیت المان استنه باهخاطر خارجیان بلکه به خاطراوباش داخلی – سوار براتوبوس شدن یکی از تفریحات من است ومن تعجب میکنم که بادختران دراتوبوس اشنا میشوم که میگویند دانشجو هستیم- ولی زبان انگلیسی بلد نیستد- زمانی که من درشرح هامبورگ بودم- یک خانواده ایرانی-نزدیک ما بود- دخترایشان نه مدرسه میرفت ونه زبان یادمیگرفت ونکاری یاد میگرفت همیشه با ایرانی ها میچرخید  ومن خیلی تعجب میکردم چهارکلمه المانی بلدنبود- ما ماهواره داریم ولی افرادبلدنیستد کانال های المانی سوار کنند-  من یک کلاس انگلیسی پیشرفته درایران خواندم وبا کمک کتاب های المانی زبان انگلیسی خودم راتقویت کردم  وازمن خواستند المانی درس بدهم ومن قبول نکردم چون دراین زمینه تخصص ندارم


ارسال شده در توسط علی
   1   2   3   4   5   >>   >