بسم الله الرحمن الرحیم-بحثی درباره قران مجید-اگرقران ساخته وپرداخته حضر رسول اکرم صلواته علیه واله والسلم-میبود- وایشان پیامبرهم نبودند – به تمام اسرار کتاب پی برده میشد-چون مانندکتب ای محققین بشری تا امروز0-نوشتن کتابی که حاوی چندین علوم است- انهم درعربستان مستلزم داشتن رنگ وبوی فرهنگ عربستان وکشورهائی از این علوم را اخذ کرده استکه میبایست به زبان انها- مسلط باشند- ویابه ترجمه انها دسترسی داشته باشند درحالی که تاریخ نشان میدهد این چنین نبوده است وعلوم قرانی هیچ ربطی به علوم عصرخود ندارد- وان علوم راهم نمیپذیرد- علوم بشری به سئوالاتی پاسخ میدهد- که به ان نیاز دارد ومیتواند به شناخت ان دست رسی داشته باشد- هیچگاه درباره برزخ واخرت نمیتواند سئوالاتی را مطرح کند- ویا مطالبی که هیچگونه سندی در دست ندارد-درحالیکه حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بیسواد بوده است – درشناخت انسان مشخص میشود که هرکس ازهر شی ای وموضوعی از زوایه خاص خود ورود میکند ودرشناخت فرهنگها این امربخوبی مشخص است- شناخت برای انسان فی نفسه شناختبرای عموم یا بین المللی از اواخر قرن هفدهم در اروپا به میزان اندکی شروع شد که وجه اشتراک بسیار کم بود ولی این سعی هم به موازات ان شروع شد که فرهنگ جهانی را درداخل فرهنگ خود هضم کند ورنگ ولعاب ناسونالیستی بدهد- یعنی از زبان دیگری به زبان خودبرگرداند که وجه تمایز وخصوصیاتیکه برای کشورخود مهم است به ان داده شود- وترجمه ونوشتنی که رون باشد وهمه بهخوبی درک کنند مشکل است بخصوص برای جهانیان که بتواندباترجمه روان مطلب رابخوبی درک کنند—کتابی که بتواند جعل کردن های کتب اسمانی وتحلیل ورد کردن کتب های به اصطلاح علمی بشریت را تایوم قیامت انجام دهد مسلما نمیتواند کاربشر باشد حتی کاردستجمعی افرادبسیارزیادی که درتشکیل ان شرکت داشته باشند- از نکات این کتاب است- که مادربسیاری موارد به ریشه های علوم ان نمیرسیم- سیرتاریخی ان علم در دست نیست وچون سیر تاریخی ان علم در دست نباشد قضاوت امکان ناپذیر است مگرانکه درتجربه ویا عقل محض اگرامکان داشته باشد به نتایجی رسیده شود- بعنوان مثال قران بیان میکند که این زمین بر اساس عدالت وحکمت که لازمه عدالت است وبرای کرامت انسان ساخته وپرداخته شده است- این سئوال درغرب است چرا هزارعنصر دراین زمین وجودندارد- چرا نورماه پنجاه مرتبه بیشترنیست-چرا زمین به اندازه ستاره نپتون بزرگ نیست وغیره- درچین کمونیست مائودستورداد که درخت سیب باروری انرا زیاد کنند- وسئوال کرد چه میزان باروریبه نسبت امروز سودمند است متخصصین گفتند سیزده برابرکشاورزان گفتند پنجاه برابر- جناب اقای مائو فرمودن کشورما فعلاذ براساس کشاورزی میچرخد اگر پنجاه برابر شود بسیاری از کشاورزان بیکار میشوند حال همان سصیزده برابر کافی است- قران برخلاف خصوصیات بشری هرگز بدنبال وجه اشتراک پیدا کردن با کشفیات دیگران نیست وبلکه انکشفیات با فرهنگ قرانی مغایر است انهارا تخطئه میکند ونمی پذیرد ونمیخواهد شکاف را به طریقی پر کند وبرای کسی اندیشه وایدهقرانی قبول نمیکند اورا احمق وقابل مجازات میداند پایمبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم فقط میتوانست اندیشه علمی دیگران رابازگو کند- نه انکه علمی جدید وفلسفهای جدیدرا ارائه کند- ونمی تواست درتمام ابعاد به نقد وانتقاد علوم دیگران بپردازد سبک سخن وروش خاص بیان مطالب خاص است که تا امروز نظیرندارد واز زوایه خالق هستی به حقایق وتاریخ صحبت میکند که مسلما اگرارتباط نداشته باشد به هیچ- وجه قابل اثبات ویقینی بودن نیست- فقط میتوانست نظرخود ویا دیگران رابیان کند- قران وارد هرمکان که شد سرانجام یک استحاله ایجادکرد که فرد را از فرهنگ خود جدا کرد وبه سمت خودکشاند وقران بعدا فرهنگ اوشد وچنین امری درتاریخ بسیار کم یاب است ودرحد کمی درافرادی خاص تاثیر گذار است وهرگز نمیتواند فرهنگها بطورکلی استحاله دهد- ومبارزه باان نتواستند-کاری کارستان کنند- یک فرهنگ خود سالار است امروزه بین فلسفه سیاست وعلوم انسانی درجهان گرچه سعی فراوان شده است به یک خروجی-نائل نشدند حتی در اکامیک های علمی- داستان مانندمواد غذای است کههرعهصر غذائی درحدی خاص وبا پختی خاصمیتواند یک خروجی برای رشد انسان فراهمکند که اینمواد همدیگرا خنثی ویا از کار نمیاندازند وضرری برای انسان فراهم نمیکنند- ایات قران این چنین است یک خروجی دارد- در چین کمونیست این موضوع مطرخ شد که فلسفه اقتصادمدرن را قبول کنیم یافلسفه کمونیست ومنجر به انقلاب فرهنگی شد وسرانجام اقای مائو تسلیم شد- هنوز وضع مشخصی از کمونیست فعلی وفلسفه ان مشخص نیست-جناب اقای دکارت- برای درک علمی از دوراه امکان پذیر است- یا از راه عقل محض ویااز طریق تجربه وسپس وارد عقل محض شود- قران برای درک معارف اسلام از این دو دوطریق سود جست که بعدا اقی دکارت اثبات توحید از راه عقل محض پذیرفت- اما به چه طریقی میتوان رشد عقلانی رابیشتر کرد غرب به علوم تجربی معتقد است- درحالیکه قران به وحی معتقد است درمرحله اول-میفماید انان که به وحی توجه ای نمی کند مانندکسی هستند-که در روی زمین میخزنند وکسانی که به وحی ایمان میاورنند مانند پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- ایستاده میدوند- بحثی به نام شک درعلم مطرح شد شناخت دراخرین مرحلهکار ذهن است این سئوال مطرح است راستی نمائی ذهن در چه حد است- بسیاری هنوز از این مرحله عبور نکرده اند- قران میفرماید نه راین کتاب- شک کنید ونه درعقل خود شک کنید بههزمیزانی که عقل شما تشخیص داد قابل قبول است به شرطیعلوم پایمبران وحکیم هارا لحاظ کنید-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-کربلا – بخش سه—درهرعصری حکمرانان- مستبد مانند هم عمل میکنند—غالب حکمرانان جهان- بدنبال قدرت- لذت – ومنافع هستند ودر گذشته این منافع فقط برای حاکم که بهتر بگویم سلطان رقم میخورد- وبیشتر این منافع اول برای کاخ وسپس همراهان سلطان وبعدبرای شهر محل سکونت سلطان بود وبرای دیگرمردما ن ارزشی قائل نبودند جز انکه ازانها مالیات بگیرند وبا دیکتاتوری وفریب- وپول دادن افراد مانندمزدور وبرده تبدیل میکردند که عقل واراده انها دراختیار اراده وعقل حاکم بود وحق اعتراض ویا چالش وگفتمان نداشتند- اعتقاد حاکم- غالبا انچه تظاهر میکرد نبود یا اروی ترس مانند-یزید- ه روم شرقی میترسید وهم به انها محتاج بود ادعا مسیحیت میکردوسپس ادعای اسلام کرد که هیچگونه تعهدی نه نسبت به مسیحیت ویا اسلامنداشت واز اجداد بت پرست خودتبعیت میکرد وانها الگوی ایشان بود- واز شکست اجدادوفامیل خود که درجنگ بدرشکست خورده بودند وکشته شده بودند انهارا تجلیل وبدنبال انتقام گرفتن از کسانی کهدراین نبرد شرکت کرده بودند-بود واهلبیت مکرمرسول الله صلواته اله علیه واله والسلم را اعوذبالله فریب کار ورقیب خود کهبرای به قدرت رسیدن حیله کردند وخودرا نماینده خداوند منان میداستند- را فریبی بیش نمیدانست- وهمه افراد قلمرو خوداش میبایست از فرمانهای حاکم تبعیت بیچون وچرا داشته باشند- وحتی ازادی که مذاهب درعصر جاهلیت داشتندچناچه برخوردباحکومت داشته باشندبشدت سرکوب میشدند—فحشا وفساد درعصریزید سالانه رشد عجیبی داشت ودختران وزنانزیادی از خارج برای رقاصی وشهوترانی به شام میاوردند وتعلیماتی میدانند تا موردپسند دربار شوند وشعرای زیاد درشاعار مستهجن گاهی به زور وادار میکردند که شعربسرایند- .یزید مانندحکمران زمان خود-تحمل وصبر مخالف خوانی رانداشت- وبه سرعت باشمشیرپاسخ میداد- لذا نبرد با امام حسین السلام- صلواته اله علیه واله والسلم-حتمی بود وهمچنی با کوفه که برعلیه یزید شورش کرده بودند-اما- امام حسین علیه السلام-چیزی دیگربود- ودرکوفه طرفداران یزید وامام علیه السلام باهم برخورد پیدا کردند- دربحث ها مداوم انها دلائلی برای حقانیت خود ارائه دادند که امامعلیه باکمال خوشروئی ومتانت پاسخ داد وبرجسب ها وتهمت به خاندان اهلبیت مکرم رسول اله صلواته اله علیه واله والسلم زدند-بخصوص-درباره علی علیه السلام کهحضرت پاسخ های شفاف وکوبنده داده اند- وبحث از یزید شد وایشان بخوبی چهره یزید راافشاکردندفردی مطلع از کوفیان گفت- مطالب شما همگی درست است- ما برس راین مطالب باشما جدال ودعوا نداریم-ما دراختیاریزید هستیم واورا ولی خود میدانیم بامابه شام بیائید وبایزید صحبت کنید وشما پسرعموی یزید هستید حتما ایشان باشما به مهربانی برخورد کرد وهرچه یزید گفت ما مطیع خواهیم بود وشما میتوانیدبه هرجا خواستید-بروید-اماعلیه السلام فرمودند بحث بایزید بی فایده است ومن هرگز به شام نخواهم رفت واگر شما منرانمیخوایهد من از همینجا باز میگردم-همه ساکت شدند عمربن سعد گفت شمابایادباما به شام باز گردید همه ساکت بود وامام خواست بیشتر صحبت کند عمربنسعدترسید که امام بر روی اینمردمان تاثیر بگذار-وگفت سروصدا کنید واسبان وشترها به صدا دراورید وسنج وطبل بزنید گفتند چرا- گفت نمیبینید بر شماتثایر صحبت ایشان تاثیر میگذارد- از ساکت بودند اضافه کردنمی خواهید مزدخودرااز ابن زیاد بگیرید- سروصدا شروع شد- امامعلیه اللام فرمودند شکم شمااز حرام پرشده است وشما به ان معتاد هستید- صحبت من تاثیری عمیق نخواهد گذاشت تا درون شکم را نخورید من را رها نخواهید کرد- قران اشاره میکند که اول کتاب یادبگیریدکه همه احکام دران است وسپس ترازو- تراز به معنای معیار وملاک گرفته شده است که حکم اش توسط چهارده معصوم علیهم السلام بیان میشود مطلق است ولی طبق قانون اول موضوعی که بیشتر این کلمه بکارمیرود موردتوجه است بعد موضوعات دگیر مگرانکه قرینه ای خاص داشته باشد-ترازو برای خرید وفروش بوده است بطورکلی اقتصاد- این موضوع راقران برجسته کرده است- وبعدعدالت- که انهم بیشترین مورد استفاده برای عملکرد حاکمان بوده است وتمام مردم نماینده امام هستند وامام علیه السلام نماینده خداوند منان است دراجرای دستورات قران همگی باید کوشش کنند وبعدقران میفرماید حدیدراهم فرستادیم یعنی حکم حدیدرا فرستادیم که باشمشیر سر طاغوتیان راخم کنید
بسم الله الرحمن الرحیم-محسنرضایی روز پنجشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهرستان اراک در مصلی بیتالمقدس این شهر افزود: دشمنان نظام اسلامی از ورود دین به عرصه سیاست درایران بسیار خشمگین هستند چرا که پیوند این دو مقوله مهم در نقاط مختلفجهان بیداری عمومی را به همراه داشته و بینش ناشی از این پیوند ضربه اساسیبه اهداف شوم آنان می زند. (قرن هابود-کهدین وسیاست دینی را خاموش کرده بودند وبه این کار افتخار میکردند-چنین سیاستی برخلاف تمام ایسمهائ بوده است که ساخته وپرداخته کردهاند-حتی پنگونها هم این مطلبرا میفهمند؟؟) ویادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری به عنوان نمادمردم سالاری دینی ( مردم سالاری دینی ر دهن کجی به دمکرا سی – وحقوق بشر میدانند- که تضاد منطقی با ان دارد) و تلفیق دین و سیاست در همه جای دنیا شناخته شده و امامراحل مبتکر الگوی حکومتداری دینی بود و ملت همیشه در صحنه ایران باید برایحفظ ارزشهای انقلاب اسلامی پشتیبانی و حمایت همه جانبه از ولایت فقیهو حضورآگاهانه داشته باشد و با تمام وجود در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنانگام بردارد.
دبیر مجمع تشخیصمصلحت نظام، احترام به قانون اساسی و انسجام ملی را دو عامل مهم دیگر درراستای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ( بنابرگفته اقای نتیاناهو جهان به ارزش های سفید اسرائیل پی برده است وبه کشرهای امریکای لاتین سفر کرده است درحالیکه پشت پرد ه های اهنینگفتگو شده است وخبری هم بهخارج نشر پیدا کرده است-؟؟درحالیکه از کمونیست تا کاتولیک برعلیه اسرائیل وبه نفع فلسطین شعار تند وتیزوبرخوردبا پلیس داشته اند) عنوان کرد و گفت: دشمن ایدئولوژی نفوذ ازداخل و فشار از خارج را علیه ملت ایران برنامه ریزی کرده که تنها راهمقابله با آن انسجام و وحدت ملی است.
ویادامه داد: برنامه ریزی های دشمنان نظام اسلامی و سازماندهی کردن گروهکهای تکفیری از قبیل داعش و حمایت های همه جانبه از آل سعود و ترکیه نشان ازشرایط سخت و ناگوار کشور ایران در چهار سال آینده می دهد و وظیفه ملتایران در چنین شرایطی حفظ انسجام ملی و پشتیبانی همه جانبه از مقام معظمرهبری است.
ویبیان کرد: آمریکا و اسرائیل جنایتکار از نفوذ کشور ایران در سوریه وحشتزده شده اند که برای جلوگیری از پیشرفت های ایران در این کشور عربستانسعودی و ترکیه را حمایت می کنند تا نیروهای زمینی ارتش خود را به مقابله باایران به سوریه بفرستند اما نیروهای مسلح ایران به خصوص سپاه پاسداران باتمام قوا در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل ایستادگی می کنند ( درحالیکه مداوممیگفتند ایراندرحال عقب نشینی است وبشدت منزوی است واز این انزوا بسیار رنج میبرد ونشانه ان پذیرش برجام است درحالیکه درعینیت درحال پیشروی بوده است )واجازه ورود نیروهای نظامی عربستان و ترکیه را به سوریه نمی دهند.
دبیرمجمع تشخیص مصلح نظام افزود: آمریکا در 37 سال گذشته از هر ابزاری برایمنزوی کردن جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد اما هر تهدیدی از طرف آمریکابه یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد، به عنوان مثال آن ها ترورشخصیت های انقلابی ایران را در دستور کار خود قرار دادند در عوض دستگاهامنیتی ایران از خود مردم تشکیل شد.
وی،جنگ تحمیلی را نیز یک تهدید دیگر از سوی آمریکا بر علیه ایران عنوان کرد وگفت: تجربیات جنگ تحمیلی باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی ازقدرت های بی چون چرای تسلیحات نظامی به خصوص ساخت موشک در همه جهان شناختهشود.
رضایی، تحریم هایاقتصادی را نیز یک تهدید دیگری از سوی آمریکا عنوان کرد و گفت: این تهدیدهم می توانست به عنوان یک فرصت دیگر تبدیل شود اما دولتمردان چشم بهمذاکرات دوختند و نخواستند از این فرصت طلایی استفاده کنند.
وی،پائین آمدن قیمت نفت را یکی دیگر از توطئه های دشمنان بر علیه ایران عنوانکرد و گفت: در بسیاری از کشورها قیمت نفت حتی از قیمت آب هم ارزان تر استکه در این شرایط مسئولان سیاست خارجی کشور باید وارد عمل شده و با برنامهریزی های مدون در خصوص تاثیرگذاری بیشتر قیمت نفت در جهان نقش آفرینیکنند.
رضایی، مردم سالاریدینی، ولایت فقیه و سپاه پاسداران را سه عامل اصلی دشمنی اشتکبار جهانی باجمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران تا آخرین قطره خونسربازان خود از ارزش های نظام اسلامی، آرمان های شهدا، امام راحل و منویاتمقام معظم رهبری حراست می کند.
ویتاکید کرد: ملت ایران اسلامی آرمان های از دست رفته خود در طول 300 سالگذشته را در سیمای انقلاب و مقام معظم رهبری مشاهده می کنند و به هیچ عنواناز آرمان های نظام اسلامی کناره گیری نمی کند.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مسئولان و دولتمردان باید ارزش هایانقلاب اسلامی و گذشت و فداکاری های نیروهای انقلابی در بدو پیروزی و دورانجنگ تحمیلی را برای نسل جوان تشریح و تبیین کنند تا فرهنگ اوایل انقلاب درکشور احیاء شود.
وی خطاب بهگروه های سیاسی نیز گفت: فعالیت این افراد باید بر اساس ارزش های نظاماسلامی و منویات مقام معظم رهبری سازماندهی شود در غیر این صورت این فعالیتها عین خیانت به شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی است.