بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بخش دوم تحقیقات- پی – ای – دبیلو- اونجلیکالس- ( اونجیلی همهنانجیل است ودر غرب یکنوع مسیحیت که با یهودیان ستیز ندارد وهمکاری دارد)ترامپ چنین تصور میکنند- که بعنوان یک مبارز برای اعقاید اش گرچه بسیاری ازانها- با احساسات شخصی که اورا هدایت میکند ترکیب شده است – چه میزان و درجه واندازه گرو ه های مختلف مذاهب نقش مذهبی در عمل ریاست جمهوری اقای ترامپ میبینند-متاسفانه درطول تاریخ همین مطلب درمذاهب الهی عمل شده است ورخ داده است ومذهب دنیائی وخاکی وشخصی- وبرای نیل به هدف خاص دنیائی ویا معنویت های کاذب تغیر وتفسیر کرد هاند- پایمبران اعظام بان عظمت اگاهی ومعرفت وشناخت وخلوص حاظر نیستند میلمتری از فرمان الهی جداشوند نشانه عدم درک انان یست بلکه درگ فوق عقلانی انان است—ادامه- اکثریت مردم امریکا – درکمترین مقدار ارزش ها برای انها ان است که ریس جمهور امریکا بامعنویت واخلاق زندگانی کند( 93%) این که به کمترین قانع هستند هستند تاریخ امریکا انها را به این جا رسانده است- گذشتهای زیاد سرانجام فلاکت می اورد- (البته معنویت اب ودین ناب شرط اساسی است ونتجه این میشود که اقای ترامپ تصور میکند که همان سیاستی که در کاباره تفریحی تاج محل داشت ودر شرکت خود عمل میکرد دردنیا وخلج فارس هم تیواند عمل کند)-ادامه واغلب مردم همچنین میگویند که- انها میخواهند که ریاست جمهوری قیام کند برای مردمانی که دارای اعتقاد مذهبی هستند(%69)- اقایان نمیدانند که رنسانسی رخ داد ه است وتاریخ ورق خورده است وباز گشت به مذهب شرایط بسیارسختی دارد- و- وظیفه انان است که این شرایط را بخوبی مهیا کنند- دقیقا مانند ایران—ادامه بخش بسیارکوچکی مایل هستند که ریاست جمهوری – دارای اعتقادبسیارسترگ – مذهبی باشد ویا در اعتقادات مذهبی سهیم باشد—اگرچه بیش از نیمی از مسیحیوین- میگویند- این نکات درنهایت اهمیت زیادی ندارد- جالب همین است که انسانها کهازخط مستقیم الهی دور میشوند سرانجام درمقابل مرتدین تاحدزیادی نرمش نشان میدهند واصلا معنای موحد ومومن-از- ریشه اش بسیار دور میشود- (بعضی یهودیان )- و وافراد مسن که هیچگونه وابستگی وعلاقه به مذهب ندارند- که شامل افرادی که میشود یا ملحد هستند ویل بوجود باری تعالی-مشکوک هستند- ویا کسی مگویند هیچ چیز مهمی دردنیا نیست- ومشهور به مذهبی هیچ هستند که درایران به انها پوچ گرا گفته میشوند)- وانهامایل هستند که ریاست جمهوری یک حیات اخلاقی ومعنوی انسانی داشته باشد این گرو ه ها شباهت بسیارکمی در نوع ارزشها با افراد مسیحیی دارند که انهمعتقد هستند ومیگویند بسیارمهم است که ریس جمهوریک اعقاتد بسیارقوی مذهبی داشته باشد ویاهماهنگ باعرف مردم مسیحی باشد- ایا در جریاناتی که ریس جمهور به نمایش میگذارد میتوان این شاخص ها وصفات به ایشان استناد وحمل کرد-؟؟- درک واستنتاج وظهور ان متعلق به اقای ترامپ- دریک سطح بسیارگسترده- توسط نظریات حزبی وگرو ه های مذهبی است- اغلب مردم امریکا اقای ترامپ یک فردمذهبی قلمداد نمیکنند اما پروتستان- سفید های ایونجلیکال- که به این سئوال بسیار اهمیت میدهند- تقریبا دو سوم انها- میگیوند – ترامپ یا خیلی ویا اندازه ای مذهبی است واقعا عجب ادم پیچیدهای ومرموزی -!! یک روش دیگر شبیه به ان درباره سئوال کردن- این است که چه میزانی این شبه جمله قیام معنوی برا ی اقای ترامپ تعریف میشود- اغلب امریکائی ها- میگویند که- تعریف جالبی برای ایشان ندارد- اما- اکثریت- اینوجلیکال سفید پوست- که بخوبی میتوان گفت انها طرفدار حزب جمهوری خواه هستند- میگونید که واقعیت این استکه حداقل تاحدی خوب ظهور وبرزوتوصیف کننده است-_ دیسکریپتر) مشکل درقانون اساسی امریکا است) – ایونجلیکال سفید پوست- درست مانند- دیگر کروه های سفید پوست مسیحی – وهمچنین- ودگرانی که بسیار به انها شبیه هستند- درتوصیف اقای ترامپ-در ترمها واصطلاحات دیگری- مثبت میدانند- ومیگویند- که- که انها در نوع تفکر وتکالیف وانجام وظیفه ها- موافقت دارند- ولی افرادی از یهودیان - سیاه پوستان پروتستانی- ومردمانی که هیچگونه وابسته به مذهب نیستند- توصیف نهائی انها - بسیارمنفی است- در این فصل همچنین شناخت امریکائی ها- از برخورد ومخالفتهای کابینه اقای ترامپ بر چندین گرو ههای مذهبی کاتولیک-ایونجلیکال-یهودیان-مسلمانان و مردمانی که مذهبی نستند را بیان میکند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-موسسه تحقیقاتی –پی – ای- دبیلو- بزرگترین وممتاز ترین مرکز تحقیقاتی جهان است- که برای اول برای سرمایه گذران امریکائی- در جه مقوله ای ودرکجا سرمایه گذاری کنند وچهمیزان شروع بکار کرد وپس ازمدتی موردتوجه واقع شد- وسپس درانتخابات- امریکا پیشگوئی کرد وهمیشه موفق بود-تادریکی شکست خورد-علت شکست را برسی کرد- که به این نتجه رسید- باوجودانکه ده -یک رای دهند گان- باتلفن وبدرب منزل رفتم سئوال کرده بود – دلیل شکست ان بود که دیگرامریکائی انچنان به حزب خود وفادار نیستند وهرکس منافع بیشتری برای انها بیاورد اغلب به او رای میدهند- واحزاب به برنامهخود زیادپای بند نیستند درنزدیکی انتخابات رای خودرا عوض میکنند واز رقیب جلوتر یزنند-واین سئوال رابایداضافه کرد که چنان حزب رقیب امتیاز بیشتری داد این امر باعث تغیران رای شما میشود ویانمیشود—ودثانی مدل های اماری درقبل حداکثر چهل پنچدرصد جواب قابل قبول میدادومتخصصین با برسی مداوم انراتکمیل میکردند وپیشتاز همینن ارگان بود –علم امار در رشتهای فرقها اساسی دارد ون بساختار ومولفه ان بستگی دارد- ولی میتوان از رشتهامار برای رشته دیگر الهامات خوبی گرفت- صنعت که پیشتازبودمورد استفاه واقع میشود ولی انقلاب درامار متعلق به جراحی قلب است- بدین طریق اگر جراج باامار قابل قبول جراحی را اغاز کند درضمن در علتی به مشکل برخورد کند برایانمشکل باز انار خاصی است وهمینطور تا هشتادمرحلهذاینامر پیش میرود وسطح کلی بیشاز هشتاد درصد موفقیت ایجاد میکند واز این روش درامار درشتهای مختلف مورد استفاده واقع شد این سازمان اسلام راهم واردتحقیقات خوداش کرده است- ونشامیدهد اسلام واردیک مرحله تعین کننده رسیده است ود سئوالات خاصی از اسلام هم سئوال میشود-وتاثیرانقلاب اسلامی هم بخوبی روشن است- اولین کسی بنظر حقیر دراین راه گام زد-مرحوم شهید ایت الله ملک المتکلمین بود-اخیر در اینترنت دیدم که ایشان- را بهائی نامیدند یا ایشان استاد بهاالله بوده است- اما این کذب محص است وچرا این نسبت را به ایشان دادند؟؟ ایشان ازادی خواه بود وفرمودند درغرب اسلام به دیکتاتوری معروف شده است وازادی خوا ولیبرال نیست ویکنوع وحشی گری به اسلام نسبت داده میشود وبسیاری درغرب مایل هستندکه مسلمان شوند ولی خجالت میکشند که متهم به دیکتاتوری شوند وحتی خجالتمکیشد به ایران بیاینند امروزه صلاح است ما جنبه ازادی خواه ترویج کنیم واز بعضی مسائل ان نترسیم- ودرازادی بحث وگفتگ ونقد است ودیکتاتوری واستبدادنیست ودرنتجه بهاالله قوت قلبی پیدا کرد عکسی از ایشان درقبلاز بهالله شدن پخش شده است که خیلی قیافه ارتیتسی دارد مانند فروغالمالک ریش زده ویک کلاهان زمانی برسردارد- ولی بعد دقیقا از طرز عمل ملک المتکلمین تقلید میکند- ولی باسبک دراویش ایران سر ژولیده وپولیده دارد- واین امر سابقه تاریخی ایرانیان دارد در زمان ساسانیان گارد جاویدان که همه درحد کماندوهستند بسیارقوی وهیکل مند و-ورزیده- سینه های ستبر ولی موئی تاحد کمر وسر چنگلی دلیل ان یک مورخ امریکائی کشف کرده است- تمام ارتش ها کلاخود تا حدی سبک وهمچنی زره سبک بوده است وبلای سر کلاخود یک نیزه کوچک است ایرانیان کلاخود بسیارسنگین زره سنگین دادشتند- برای انکه کلاخود به پوست سر اسیب نرساند ان موهاراجمع میکیدند ک وروغن میزدند که کلاخود بخوبی به موها بچسبد وحرکت نکند وزیر زره یک لباس چرمی میپوشیدند ودرسر به جای ان نیزه کوچک دوشاخ مثل گاو داشتند علت ان نیزه وشاخ این است اولا بان حمله میکردند ودرثانی اگر گرز خواست برس ان فرد بگوبد که غالیا گرزها یبزرگ چولین بودند شاخ ویاان نیزه ازبرخورد به سر جلوگیری کند ودرشب بخاطر نشناختن با موها- صورت رابپوشاند واگر سر شکسته شد خون برروی چشمان نیاد وبعد دارویش شبیه انها تاحدی شدندچون دارویش درزمان صفویه جزو ارتش هم بودند-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- دیشب درسایت ایران اینتر مداوم رحلت جان سوز حضرت ایت الله عارف جناب اقای ابراهیم امینی رحمت الله علیه زیرنویس میکرد- ان توکل بی نظیر یک ژست سیاسی نبود دراوج بحران چه ارمشی ظاهر میکردودربینات درحال سادگی اخلاقی- سیاسی ازعمق یک گنچینه معرفت برمیخواست حضرت عظمت امام حسن عسکری علیه السلام-مشعور به مسیح علیه اهل بیت مکرم صلواته الله علیهم اجمعین بود درحالیکه هرگز حضرت مسیح علیه السلام به ایندرجه از ارامش نرسیده بود-گویا درایشان خشم ذاتا تولیدنمیشد- ومنتصور میکنم یک نقطه از مردسالاری خشن درا یشان نبود- واین عظمت ایمان وعمل وخودسازی رانشان میدهد-من که برای دین ایشان وصحبت ها ییشان وچهره مبارک وملکوتی ایشان دلم تنگ خواهدشد- وبیادگفت عاش سعید ومات سعید انشاالله ازان خرمن- نور درنورکه خداوندمنان نصیب ایشان کرده است ودرانجا قدح هاش شرابی مینوشند جرعهای برای این خاک بریزند انشالله- باردیگر تسلیت و طلب رحمت بیشماراز اخداوندمنانب برای ایشان طلب میکنم وتسلیت خودرا برایام امام زمان علیه السلام حضرت نایب عام ایشان رحمت ا لله علیه ابراز میدارم وایشان طلیعه بزرگانی چون ایشان دراینده است
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-موسسه تحقیقاتی –پی – ای- دبیلو- بزرگترین وممتاز ترین مرکز تحقیقاتی جهان است- که برای اول برای سرمایه گذران امریکائی- در جه مقوله ای ودرکجا سرمایه گذاری کنند وچهمیزان شروع بکار کرد وپس ازمدتی موردتوجه واقع شد- وسپس درانتخابات- امریکا پیشگوئی کرد وهمیشه موفق بود-تادریکی شکست خورد-علت شکست را برسی کرد- که به این نتجه رسید- باوجودانکه ده -یک رای دهند گان- باتلفن وبدرب منزل رفتم سئوال کرده بود – دلیل شکست ان بود که دیگرامریکائی انچنان به حزب خود وفادار نیستند وهرکس منافع بیشتری برای انها بیاورد اغلب به او رای میدهند- واحزاب به برنامهخود زیادپای بند نیستند درنزدیکی انتخابات رای خودرا عوض میکنند واز رقیب جلوتر یزنند-واین سئوال رابایداضافه کرد که چنان حزب رقیب امتیاز بیشتری داد این امر باعث تغیران رای شما میشود ویانمیشود—ودثانی مدل های اماری درقبل حداکثر چهل پنچدرصد جواب قابل قبول میدادومتخصصین با برسی مداوم انراتکمیل میکردند وپیشتاز همینن ارگان بود –علم امار در رشتهای فرقها اساسی دارد ون بساختار ومولفه ان بستگی دارد- ولی میتوان از رشتهامار برای رشته دیگر الهامات خوبی گرفت- صنعت که پیشتازبودمورد استفاه واقع میشود ولی انقلاب درامار متعلق به جراحی قلب است- بدین طریق اگر جراج باامار قابل قبول جراحی را اغاز کند درضمن در علتی به مشکل برخورد کند برایانمشکل باز انار خاصی است وهمینطور تا هشتادمرحلهذاینامر پیش میرود وسطح کلی بیشاز هشتاد درصد موفقیت ایجاد میکند واز این روش درامار درشتهای مختلف مورد استفاده واقع شد این سازمان اسلام راهم واردتحقیقات خوداش کرده است- ونشامیدهد اسلام واردیک مرحله تعین کننده رسیده است ود سئوالات خاصی از اسلام هم سئوال میشود-وتاثیرانقلاب اسلامی هم بخوبی روشن است- اولین کسی بنظر حقیر دراین راه گام زد-مرحوم شهید ایت الله ملک المتکلمین بود-اخیر در اینترنت دیدم که ایشان- را بهائی نامیدند یا ایشان استاد بهاالله بوده است- اما این کذب محص است وچرا این نسبت را به ایشان دادند؟؟ ایشان ازادی خواه بود وفرمودند درغرب اسلام به دیکتاتوری معروف شده است وازادی خوا ولیبرال نیست ویکنوع وحشی گری به اسلام نسبت داده میشود وبسیاری درغرب مایل هستندکه مسلمان شوند ولی خجالت میکشند که متهم به دیکتاتوری شوند وحتی خجالتمکیشد به ایران بیاینند امروزه صلاح است ما جنبه ازادی خواه ترویج کنیم واز بعضی مسائل ان نترسیم- ودرازادی بحث وگفتگ ونقد است ودیکتاتوری واستبدادنیست ودرنتجه بهاالله قوت قلبی پیدا کرد عکسی از ایشان درقبلاز بهالله شدن پخش شده است که خیلی قیافه ارتیتسی دارد مانند فروغالمالک ریش زده ویک کلاهان زمانی برسردارد- ولی بعد دقیقا از طرز عمل ملک المتکلمین تقلید میکند- ولی باسبک دراویش ایران سر ژولیده وپولیده دارد- واین امر سابقه تاریخی ایرانیان دارد در زمان ساسانیان گارد جاویدان که همه درحد کماندوهستند بسیارقوی وهیکل مند و-ورزیده- سینه های ستبر ولی موئی تاحد کمر وسر چنگلی دلیل ان یک مورخ امریکائی کشف کرده است- تمام ارتش ها کلاخود تا حدی سبک وهمچنی زره سبک بوده است وبلای سر کلاخود یک نیزه کوچک است ایرانیان کلاخود بسیارسنگین زره سنگین دادشتند- برای انکه کلاخود به پوست سر اسیب نرساند ان موهاراجمع میکیدند ک وروغن میزدند که کلاخود بخوبی به موها بچسبد وحرکت نکند وزیر زره یک لباس چرمی میپوشیدند ودرسر به جای ان نیزه کوچک دوشاخ مثل گاو داشتند علت ان نیزه وشاخ این است اولا بان حمله میکردند ودرثانی اگر گرز خواست برس ان فرد بگوبد که غالیا گرزها یبزرگ چولین بودند شاخ ویاان نیزه ازبرخورد به سر جلوگیری کند ودرشب بخاطر نشناختن با موها- صورت رابپوشاند واگر سر شکسته شد خون برروی چشمان نیاد وبعد دارویش شبیه انها تاحدی شدندچون دارویش درزمان صفویه جزو ارتش هم بودند-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-مسئله – یا موضوع یابقول خارجیان- ایتم- رهبری بسیارموضوع استرا-تژِیک- بشری بود ه است-متاسفانه قهرمان های اصیل- رهبری درطول تاریخ- یا گمنام ماندند شایدیک قرن طول کشید تا انهارا درک کردند ویا بقدرت نرسیدندویا کشته شدن که اغلب پیامبران اعظام صلواته الله علیهم اجمعین- چنین هستند رهبران درمان جنگ قهرمان نظامی بقدرت میرسیدند- یا ریس قبائل بزرگ کاغالبا سازماندهنده- اروگازینیر- فرهنگ جامعه هستند مانند ابی سفیان- سپس رهبران مالی وقبلئلی ونظامی باهم جمع نحس رابوجودمی اورنذ وبقل حضرت علی شریعتی رحمت الله علیه- سمبل های مثلث زور زر وتزویر- که بقول خارجیان تول تالیتر – تول عین جمع اعداداست که توتال هم گفته میشود زمانی که چند خرید میکنید دران برگه وقبض خرید اخرش توتال میزند- در احادیث – حدیثها ی مختلفی –دراین جهت وجود دارد- تز اصلی- این است که اخر رهبر الهی نباشد- مانندکسی که است اول درگودال کوچکی میفتند ولی راحت بیرون می اید که جنبه هشدار دارد ودفعه بعد درگودال کوچکی میفتد وزمین دهان باز میکند که به عمق زمین میرود که کنایه از رفتن به عمق چهنم است- ویا کناردریا است وگام دردزیا میگذارد وکمی بامشکلات بیرون میادودفعه باز وارد ریا میشود ونگاهان ان عمق کوچک به یک عمق عمیقی تبدیل میشود- ویا سوار کارئی چند بار درسینه کوهستن اسب رم میکند ولی انرا مهار میکند ودفعه بعدتصور میکند اسب خواهدایستاد وکنارپرتگاه تصور میکند خواهید ایستاد ولی اسب اطاعت ومهار نمیشود فرد را به عمق پرتگاه میکندویاداستان کشتی که نگهان موجی بلندان کشتی راغرق میکند ویادرقران ابرسیاه پایین میامد است وطوفانی همراه داشته است ومیدانستند که باران شدیدخواهد امد وازجهتی مترسندوبهخانه پناه میبرنند واز جهتی خوشحال بودندکه سیلی را میافتد ولی نگاه زمانی که ابرنزدیک میشود اتشی سوزان همه چیز را نابود میکند—سوره الکوثر- همین مطلبرا بیان میکند- اخطاراولیه ان است که خانمها- مظهر سکس نیستند- مظهر عبادت وبندگی خداوندمنان هستند تمام نعمت ها مظهر رحمت وبرای درک خداوندمنان وعبودیت واطاعت الهی است واین عطا برای خوداش ورسول اکرم صلواته الله علیه وا-لسلم وبشریت وجن است- ویکنوع مدیریت کمکی زن سالاری –الهی دارد- دراین مسئله غرب وامانده است- که کجا مرد سالاری باشد وکجا زن سالاری باشد وایندو چگونه تقسیم مدیریتی کنند- در ایه دوم سوره الکوثر دستور نماز میدهد ودستور نحر کردن شتر گردن ایشان بسیارکلفت وسخت است ولی خداوندمنان یک حفره باپوست نازک دراخر گردندرست کرده است که پشتان تمام رگهای بدن به ممتصل میشوند- که بانزه ویاحتی-با چاقوی کوچکی- قابل پاره شده است این کلمه نحر دومعنا دارد وهردومعنا صادق است وجمع میشود یکی مادی ویکی معنوی – مادی شتر است- بعضی مفسرین معزز فرمودند بلافاصله پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلام- میبایستانرا اجرا کند پس درمکه میبایست انرا انجام دهد بدودلیل اینطور نیست- اولا چنین مسئلهمهمی در مکه رخ نداده است ودرتاریخ نیامده است دوم چریان قبلا زبعثت با جریان بعداز بعثت درتمام ابعاد فرق اساسی دارد قبلا به جهتی حضرت عبدالمطلب- بخاطر پایمبر اکرم صلواته الله علیه واله السلم ده شتر کشت وهمه رامهمانی کرد- وحضرا ابوطالب ان عظمت وقهرمان تاریخ جاهلیت- برای رسول اکرم صلواته اللهعلیه السلم درجریان حلیمه سعدیه که یکمعجزه برزگ از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم رخ داد- راوی جاهلی میگوید همه درچادی جمع بودن کهبرای حضرت رسول اکرم صلوالته الله علیه والسلم- دایه بگیرنند وجریان یرخ داد .ایشام من درمناربدوم چون یکگردهمائی بودوبارفیقم صحبت میکردم ناگهان تگبیر شد دهان ه کف کرده واز خودبیخود شده ومن امدم وبه سبک عرب- وقتی کیه اینچنین میشود-مردممیدانستند احتمال سنگکوب است فرد سکته میشکند یاسیلی میزدندویا بانیزه به ران میزدندویا بانیزه وخنجر به ران میزدند ومن چنین کردم وبعدمتوجه جریان شدم وابوسفیان دعوت کردندباخنده امد وایشان شراب بخشید وگفت کاربت است امسال از حاجی باشراف وگوشت مهمانی کنید چونمیدانست این خبر تنهادرمکه نمی ماند وبه اطراف کشیده میشود- ولی بعداز بعثت مسئله بطورکی تغیر میکند- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است -خانم-انعام کجه جی رماننویس و روزنامهنگار عراقی، در سال 1952 در بغداد به دنیا آمد. او نامزد جایزه بوکر جهان عرب و موفق به کسب جایزه «لاگادر» فرانسه شدهاست.
رمانهای کجه جی به زبانهای مختلفی ازجمله، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و چینی ترجمه شدهاند. محمد حزبایی و کریم پورزبید دو رمان از این نویسنده را به فارسی برگرداندهاند.
?پس از اینکه جهانی شدیم
آخرین به روزرسانی: چهارشنبه 18 جمادی الثانی 1441 هـ - 12 فوریه? 2020 KSA 21:15 - GMT 18:15
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 جمادی الثانی 1441 هـ - 12 فوریه? 2020 KSA 21:14 - GMT 18:14
در دهه هفتاد قرن پیش خود را در میان همهمه مقابله با تهاجم فرهنگی یافتیم. به ما گفتند غرب تمایل سنتی استعمار کشورها و اشغال زمینها را کنار گذاشته و رو به تهاجم فرهنگی آورده است. باید چهاردانگ حواسمان را بدهیم و چشمانمان را باز کنیم تا در دام نیفتیم. به زبان و قومیت و نشانههای تمدنهامان بچسبیم. اساطیر الاولین الهام بخش در شعر است و شخصیتهای تاریخی قهرمانان رمانهایند. و حروف عربیاند که به تابلو تشخص میبخشند.
سپس و از آسمانهایی دور، جهانیسازی با چتر برسرما فرود آمد. در آغاز منظور از آن را نفهمیدیم. و چون اندیشهای وارداتی بود میان مترجمان برسر ترجمه دقیق آن اختلاف پیدا کردند. آیا درست «جهانی» است یا «جهانی سازی»؟ سالها گذشت و خواه ناخواه جهانی شدیم و فرزندانمان به زبان الکترونیکی بلغور میکنند و ما هم به همراه آنها. رهبران اندیشه سپرشان را از یاد بردند که قرار بود در مقابل تهاجم فرهنگی بگیرند. رؤیای غربی به عادت کهنه خود در تهاجم اقتصادی و حتی نظامی برگشت. اندیشه قومی فروکش کرد و اندیشه وحدت به زوایای حافظه برگشت؛ «وحدتی که مغلوب هیچ غلبه کنندهای نمیشود». حماسه به طنز بدل شد. پخش و پلا شدیم و مبارزان دیروز بر سادهلوحی پوسیده خود خندیدند. برخی از آنان نیز حاشا میکنند و هنوز مومیایی را درآغوش گرفتهاند.
مقامات احساس میکنند پوشش از رو و زیرشان کشیده شده. در چندین کشور ما قوانینی صادر و طرحهایی برای حفظ سلامت زبان عربی تهیه شدند. مسابقات خطابه و انشاء و سخنرانی از یک سو و از سویی دیگر پدران و مادرانی خون دل میخورند تا فرزندانشان زبانی را که خدمتکار فلیپینی و راننده پاکستانی با آن حرف میزنند بیامورند. گفتوگوهایی در سریالهای مصری میشنویم که به جای «انگلیسی»میگویند «انگلیش». دیگر ملی کردن ثروتهای میهن مشغله ذهنی ما نیستند بلکه زبان فرزندان و نوادگان ما.
جنگها و سیاستهای غلط میلیونها عرب را به خارج از کشورهاشان فرستاد. هر روز کودکی زاده میشود که صاحب شناسنامهای از کشورهای مهاجرت میشوند. عربهای کانادایی، عربهای امریکایی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه، سوئد، استرالیا و عربهای نیوزیلند. کمتر کسی از آنها زبان مادری را به کار میبرد یا در حفظ آن بکوشد. «ادبیات مهاجرت» به موضوع رمانهای عربی یورش میبرد. منتقدان برآن درنگ میکنند و پایان نامههایی درباره آن نوشته میشوند و همایشهایی برای آن برپا میگردد. در یکی از همین همایشها با آیه جلبی آشنا شدم. دختر جوان عراقی که با خانوادهاش به فنلاند مهاجرت کرده و درآنجا بزرگ شده. مشغول نوشتن رمانی به زبان عربی بود. از استعدادش خوشم آمد و از آن خوشحال شدم. نمیدانم کدام ابلیس وادارم کرد او را نصیحت کنم که به زبان کشوری که درآن مقیم است بنویسد. شاید راهی که برای کسانی که به زبان ما مینویسند باز نشده برای او باز شود. نویسنده در بین ما حقوقاش پایمال است. از جیب خود به ناشر میپردازد.
دیدگاهم را در «فیسبوک» نوشتم. از یک ضرب المثل عامیانه کمک گرفتم و گفتم نویسنده عرب «میدود و شام "خبّاز" است». خبّاز گیاهی است خودرو که در دشتها فراوان میروید. بلافاصله پاسخی از شاعر و فعال حقوقی جوان صفاء السرای دریافت کردم. نوشت:« نویسندهای که به زبانش و برای مردمش نمینویسد و برای منافع مادی و شهرت خود را به فراموشی میزند، نوشتههایش در حد زباله است. اگر نوشتن چهره دیگر وطن نباشد، مشتی حروف بیش نیست که نیازی به آنها نداریم. با احترام فراوان». شاید نویسنده این متن متوجه بی رحمانه بودن نوشتارش شد. برگشت و متن دیگری افزود:« از لحظه تولد تیرهام در میان سالهای محاصره و عبور از جنگهای داخلی و فرقهای، گذشتن از ماشینهای بمبگذاری شده و صدا خفه کنها، با گذر از «داعش»، گذشتن از سرکوب دولتها و تعقیبشان، خانم هنوز میدوم».
این به روز 19 اکتبر گذشته برمیگردد. ده روز بعد ازآن صفا السرای شهید شد. در بیمارستان اعصاب الجمله بغداد و براثر خفگی توسط گلوله گاز اشک آور مرد. خبرگزاریها و نشریات مهم در جهان عکس را مخابره کردند و منتشر. در یک شبانه روز بدل به « شمایل انقلاب عراق» شد. این است عصر جهانی شدن. و آیه جلبی رماناش را به او هدیه میکند هر وقت ناشری عرب پیدا کند.- این خانم محترم مقاله ای دارد کهمن یک فلسطینی هستم ایشان طرفدار حضرت محمود درویش بزرگترین شاعر حرکت ساز فلسطینی است-؟؟!!- ایشان برای گرفتن شناسنامه مراجعه به بخش فلسطینی میکند وانفرد میگیود اسم شما جیست میگوید من عرب هستم .باز میپرسد ومگویدبنفس من یک عرب هستم وشانس میاورد دروز کشتاردستجمعی اورا نجات میدهند وخود کشته میشونده مصر میرود از ایشان یک صندوقچه مطلب جمع اوری شده است ویکی از شعرایشان دستنوشته تکثیر کردند چون چاپ ان مونوع است- حرکت ایجاد کر بثول حضرت علی علیه السلام فرمودند مانندخار نباشید یک شعله میزندکه نزدیک است فردبسوزد وزودخاموش میشود از چوبدرختان اتش بیزنید که معتدل میشوزند و اتش مضرندارند- این کاری بس سخت است باید اسوه ای چون اهلبت مکرم صلواته الله علیه واله والسلم بایددداشت داشت- برادران اهل سنت علت شکستها را درک نمیکنند- به ماشیعاین که میرسند دم از مطلق بودن رهبر حکومتی میزنند ولی امر مطلق است- ولی زمانی که حضرت علی علیه السلام حضرت سلمان را برای قضاوت پیش نمازی انتخاب کرد جامعه نپذیرفت وحضرت علی علیه السلام تغیر دادند- کار که برست مردم باشند داستان اشپز که دوتاشد اش یاشوراست ویابی نمک است ودنتجه ااقی ابن سلمان از این مقالات ترسیندارد ودروز نامه دولتی اش انرادرج میکند- وجالب است احمقی راقهرمان تصور میکند-
منبع: الشرق الاوسط فارسی
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- البانی – الیت ونحوبه کم ندارد- وشخیص های اتاثیرگذاری داخلی وجهانی دارد- پرچه انور خوجه خوداش از لحاظی انقلابی بود ومبارزین زیادلیبرالیسم در البانی بودندوبه زندان رفتندوحتی بعضی ازانهابقتل رسیدند—یکی از انها خانم قزیم یک کلمه ترکی است قز انچه بنظم میاید هم دختر وهم قرمز رامعنا میدهد الپیون- فامیلی ایشان است شادیبع معنای یک شهر اطراف-کوه الپ- یک شهر بسیارفرهنگی است ومجلات وکتب زیادی درانجا نشرپیدا میکرده است ایشان اکادمیک تحلیل گرسیاسی چه داخل البانی چه در بلوک کمونیست چه درغرب بخصوص انگلستان است بطریقی درجوانی به انگلستان میرود-حدس من این است قاهره چندبورس میدهد ایشان به قاهره میرود وازانجا به انگلستان میرود- فقط یک سال دردانشگاه تیرانا درس خونده است- درجامعه شناسی درس میخواند- واز دانشگاه دوهایم دکتر میگیرد وتحقیقات خوداش را شروع میکند وپس به دانشگاه بیرمنگام میرود وپس درانحا لیسان وفوق لیسان در رشاه جامعه شنا س مذهبی میگیرد- وبعد درطبقه مذهبیون تخصص میگیرد- ایشان متخصص شناخت مکتب خانم مادرترزا دردنیا است کتاب ومقالازیادی نوشته است وتمام تمدنها وشخصیت برضدایشان درتاریخ تاحال تحلیل داده است که کتابی دار تمدن اسنکدر مقودنی برخلاف تمدن خانم ترزا – که یک عکسی اسنکدرمقدونی درحالیکه میخندندودسن خودر ابرروی بغل کردن خان ترزا باز کرده است وایشان به اواخم کرده است تحقیقات فصلی درخاورمیانه داردوبخصوص مصر ودردانشکاه کوزو تحقیقات مذهبی دارد- ایشان استادمدعو دردانشگاهای معتر جهانی است که درباره تحقیقات تدریس میکند- ایشان یک کتاب دارد بنام اگر مردگان گوش کنند!!؟؟- درحقیقت بایدسرنوشت ایشان درانگلستان باشد نحوی برخورد پلیس به پناه جورا ب تحریردراورده است که ان فرد از وضع کشورخود سخت نارحت است وتحقیر شده است ودرغرب هم تحقیر میشود- باطرح توطئئه برای تحقیرافرادچگونه عمل میکنند