بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- در فرودگاه نجف بودم- سه ساعت میبا بسیار سالن کوچکی دارد- درفرودگاه باشیم- یسیار سالن کوچکی دارد-من درک میکردم که چه طنز گزنده ای دارد-اعراب اینطور هستند- انسان اول تصور میکنید که همه ادبی سطح بالا صحبت میکنند درحالی که یک صحبت معمولی است- فرض کنید ازکسی سئوال کنند کتاب خوانی چگونه است- بگوید مانند حلوای یزدی است وباز بپرسند ان کتاب چگونه است- میگوید مانند طعم اغوز شیر شتر پنج ساله است همه چیز را ملموس میکنند به این سبک میگویند تجاوز یعنی عبور کردن ازمعنائی به معنای دیگر این رااگر طنز بگریم- یانز بقول یک همسفر شیراز ی یابهشتی است ویا جهنمی است-در فرودگاه عجیب بود که مغازه را رها کرده بود رفته بود تصور میکنم به شهر رفته بود می خانم ایرانی کالائی برداشت وقیمت انرا روی ویترین گذاشت ورفت- یک کغازه شکلات فروشی- برند بود یک جوان بیارسفید پوست باچشم زاغ وموی بور تاحید شبیه جوان ایرانی مانند امریکائی بود وهیچکس سراغمیرفت ودرحال جابه کردن شکلات ها بود- من از او پرسیدم سودی هم دارد باکمی خشم گفت پس برای چه من اینجا هستم؟؟ گفتم شماهم میتوانی اینجاراترک کنی- یک نگاه ای به من کرد وگفت برای من اینجا زندان هارون الرشید- است ولی برایمن مثل- برای ا دستشوئی رفتن اشکالی ندارد – به سمت مغازه ای رفتم که یک اب پرتقال بنوشم بسیار گران بود درعوض چائئی خوردم رفتم وبعد برای رفع تشنگی یک نوشابه پپسی خریدم البه قیافه خودم را ندیده بودم- تصور میکنم که کمی عرق کرده بودم وکمی هم سرخ ش ده بودم ایشان دستورداد کولرها راتماما بااخرین درجه باز کنند ویک برگه ای رو یک لیوان اب پرتقال بود دراندازه پنج سانتیمتر درده سانتمیتر بود خوداش جوان بود به شاگرد اش که هم بسیارجوان بود گفت ان برگه را به من بده وانر خطزد وقیمت را تاحدی زیادی پایئن اور د تقریبا کمی به نصف میرسید هم من تعجب کردم وهم شاگرداش وجریان را پرسیدم – ایشان دستاش درهوا چرخاند وگفت هوا خنک ترنشد-؟؟ زمانی که به تاریخ صدراسلام رامطالعه میکنیم این طنزها فراوان است ابوسفیان به شام رفت وگفت یک جوان ی رامیخواهم اصول حسابداری ودیوان سالاری تجارت و خرید وفروش اجناس بخصوص از شام بلد باشد ومطمئن باشد گفتند چنین جوانی دربین اعراب انجا وجود دارد جناب زیدبن ثابت- ایشان مکه امد وزمانی که اسلام در مدینه شروع به رشد کرد احتمالا با معاویه به مدینه امد ومشاور وحسابدار شرکتهای مدینه شد که باشام روابط تجارتی داشتند هم به زبان سریانی واحتمالا به زبان عربی اشنا بود وزمانی که رسول اکرم صلواته الهعلیه واله والسلم دستوردادند که درمسجد دانشگاه ازاد بوجود بیاید ایشان دیوان سالاری وزبان سریانی وعربی تدریس میکرد- ودرانزما جریان فیروز به مدینهامد وازطرف خسروپرویز که اگر رسولی درمدینه است اورا بکشد واگر ادعا کرده است باپولی اورا بخرد ا هم با راهنمای از یمن که فرمانده ایران دریمین بود به مدینه امد- دم دروازه ایستگاهی بود افرادمی ایستادند واز انها بازرسی میشد ودلیل امدند انهاراسئوال میکردند از فیروز پرسیدند ازکجا میائی وبرای چه می ایئی ایشان جریان را گفت که از یمن وبرای انکه برای خسرو پرویز اشکار شود که رسول جدید واقعی است ویا نیست-؟؟ گفتند صبر کن تا از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- کسب تکلیف کنیم پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند با احترام بیاورید ود چکمه اش یک چاقو باریکی جاسازی شده است وانرادربیاورید انها به ایشان گفتند که چکمه ات دربیار وچاقو رابیرون اوردند وجناب فیروز خیلی تعجب کردگفت شماز کجا فهمیدید؟؟ گفتند رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم- چنین گفتند وسرچنگلی ایشان وریش بسیار بلند وغیره اصلاح کردن وبه نزد رسول اکرم صلواته اله علیه وله والسلم-بردند وایشان از پیانبر اکرم صلواته الله لیه واله والسلم پرسیدنداز کجا شما فهمیدید- ان عظمت صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند ازعلم غیب الهی- وسپس فرمودند که بشرویه پس ر خسرو پرویز دیشب شکم پدر رادرید وامعا واحشا ایشان رابیرنون ریخت البته این کار بفرمان و دستور بزرگان انجام گرفت-که میخواست که انتقام شکست را از روم شرقی – بگیرد- ایشان اجازه خواست به یمین برود وتحقیقکند وچون دریمن متوجه شد درست است به خانواد خود گفت همراه من به مدینه بیاید- کهیک دختر داشت ول ی انها قبول نکردن وبه مدینه رفت ویک زن غرب گرفت- حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم از ایشان پرسیدند هنرت ات درچیست ایان فرمودند دریوان سالار ی- وتاکتیک نظامی وامر تجارت- ان زمان تمام تجارب خارجی مال درباربود وشرکتهای معظم داخلی مانندکشاورزی وداداری وفرش بافی وپرده بافی وغیره مخصوص درباربود- ودر ضمن کار با اهن وساختن چاقو وشمشیر مانندان- حضرت رسول اکرم صلواته اله علیه والسلم فمودند شما دیوان سالاری را یادبدهید وباز زیدبن ثابت شاگرد ایشان شد- درزمام خلیفه دوم مدتی گذشت وعد ه ای امدند وگفتند بعضی ها از بیت المال دوبار سهم میگرنند وعضی ها مثل ما چیزی نمیگیریم- ایشان زیدبن ثابت مامور کردکه دیوان سالاری راه بی اندازد وایشان چنین کرد- ولیزایشان برای بعضی ها میزان سهم رادوبرابر کرد- ایشان با زیدبن ثابت بحث ها ی فقه وسیاسی -وحکومتی میکرد- روز ی جناب اقای خلیفه دوم- باوجودانکه تعدادی ریس قبیله مسلمان شده بودند فرمودند اگر قدرت در دست من باشد؟؟ که خیلی معنای سیاسی خاصی دارداین زیبن ثابت خلیفه بعداز خود میکنم-؟؟ علمای شیعه وسنی بدون د نظر گفتن بسیار ی از جریانات- ایشان را بسیارتحسین کردند یک غلام بچه بتواند به اینچایگاه رفیه برسد واصلا اسلام یک انقلاب وحشتناکی درخود دارد-که جز خداوندمنان کسی چریت چنین کاری حتی به مخلیه اش خطور نمیکرد ودلیل اورد که دراعلب مباحثه ایشان پیروز میشود- اصحاب بسیارتعجب کردند ونزد زیدبن ثابت رفتند و پرسیدن که علم شما چه مقدار است فرمود چهل حدیث و150 ایه قران راحفظ –هستم- انسانها از لحاظ روان شناسی بدو دسته کلی تقسیم میشوند یا دورن نگر هستندویا بیرون نگر- درمردان اندکی بقول رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم که این افراد مانندکبیرت احمر هستند حال فسفر ترجمه کنیم ویا گوگرد هردو اتشزنه هستند ولی گوگرد ضدعفونی هم میکند وبعضی ها میگیوند فسفرا زیر درخت اتش بزنید در باروری درخت موثر است- که اینها تاحدی بصورت مساوی از دوجنبه دارند انهائیکه اها درون نگر هستند واهل کتاب وعلم وتحقیقات وکارئی بصورت فردی انجام میگیرد- اهل کار دست جمعی نیستند- وبرون گر بشتر درحرکت هستند ومیخواهندکارهایبزرگ بیرونی کنند وکمترتوجه کارهیا فکری دارند بیشتر کار عملی میکنند- که جناب عمر جزو گرو ه دوم است- ان زمان فکر میکردند کههرچه سوره بلندتر باشد اجر اش بیشتر است ولذا غالبا درنماز سوره البقره میخواندند درحالیکه اسلام جهت سهل واسن را گرفته است وحمود وسوره توحید ویااخلاص به اندازه کل قران است مسلما اجراش از سوره البقره بیشتر است لی انزمان چنین درکی نداشتند به ناب اقای عمر گفتند چرادرنماز سوره البقره نمی خوانی ایشان جواب دادیکس ال زحمت کشیدیم تنها پنجاه ایه راحفظ کردم این دلیل برکم هموشی ایشان نیست ودلیل اش همان است که فردی بیرون نگر است ولی چون ایشان زیدبن ثابت بر علی علیه السلام ترجیع داد واین یک طنز بسیار گزنده است وبار سیاسی خاصی دارد ایشان علمای شیعه کودن لقب دادند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است تفسیر دعای شب اخرشعبان-و اول ماه رمضان المبارک- باالهام ازعارف توشه خورشید گونه گرفته ازاهلبیتم اکرک رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلام حضرت ایت الله معظم جناب اقای شیخ موسی منش حسین انصاریان رحمت الله علیه-در دعا بودسته واژه کلیدی باید توجه کرد صفات الهی وصفات عبد ورابطه بین ایندو- باران الماسی باکویر کهخورشید بران بوسه بوسه باران کرده است- بجای نکه این دعاها را درشب قبر بخوانیم ویااقلا به یادبیاوریم- ال که زنده ایم بخوانینم که دعا برای انسان زنده دل است نه مرده دل-درسایت سی ان ان برای کورنائی ها- میگوید این اسمان ابی برای تو است این باران دانه الماسی- این چنگ سبز این کویر بوسه گرفته ازخورشید این اقیانوس پرموج نشاط اوربرای تو است- اما دعا کهدرا نوشته است کهدرشبی کهحضرتموسی علیه السلام بهکنار رودنیل رسید حالتی بدتر ازکورنائی داشت این دعا راخواند- حال این خداوندمنان با این صفات برای عبدی مانند تو است- ای عبدی کهدر پیدا کردن را حیران شده ای وگیچ ومنگ گشتی – دراین ماه مبارک- توئی که از خداوند منان ارحم والراحمین-که کل راه های خیر ازتو طلب وسئوال میکنم که من را بسوی این را ه ها هدایت کنی-.از هرچه نمی پسندی ان راه رابرمن ببندی ومانع دران راه بگذاری- میدانم الله من که دراین ماه مبارک – که قران نازل کردی- ومنشور هدایت با دلائل عقلانی وروشن که به سادگی قابل فهم ودرک است ا ی اسان ساز وتمیز بین ارزشها وضد ارزشها وحقایق عقلی وفلسفی وعقاید ضدانها وجرم هائیکه عذاب میاورد وتحمل صبر درامربه معروف ونهی ازمنکر عطا کردی –پس مارا درایمان وعمل به سلامت دارد- وانرا برای ما اسان ساز ودراین سلامت مداوم مارا نگهبانی کن- ماان امانت را سالم به شما تحویل دهیم- ای خدائی که کم را میپذیری وبسیار قدر مینهی-ازمن این مقداراندکر پذیرا باش ای شاکر عظیم اعمال کم بندگان- وعافیت دهند دردنیا واخرت- ای کریم درعفوکردن- که از من چشکم پوشی میکنی- حتی از گناهانی که درپنهان انجام دادهام- ربنا- راحتی وامیدواری ونشاط به گاه مرگ وعفو وغفران در مقام حساب پس دادن- ازتومیطلبم چون تو اهل عفو وتوبه پذیر واهل ارامش وتقو اهستی- گرچه کناه از بند ه ات بسیاربزرگ شده است- ولی گذشت حسن عظیم زیباتر است وتو شایسته امرزش عظیم هستی که عفورا خواستارم تمام سلسله وجودی من عبد وکنیزتو بودند همه ومن ناتوان هستیم به رحمتت چشم داشت ونیازمندیم- درحالیکه منرا نصیحت کرد وحکمت وپند اموختی-پند پذیر نشدم حرام هاراموختی و موانع برای انها ساختی اعتنائی نکردم وباز نیستادم-پس برای من عذری نیست-جز انکه ای کریم امن بگذری ومورد عفو ام قراردهی-ثروتها ودارائی های هستی در دست تو است- وتو انها همرا برکات را بربندگانت نازل میفرمایی- وبراین کار قاهر وتوانائی بسیاردارید- وارزش اعمال انسان ها را بخوبی محاسبه میکنید وتقسیم وتوزیع رزق ها- ونوع بیانها ولهجه ها ورنگ پوستشان را انواع واقسام قرار دادید ونسل بعداز نسل افریدید-ما بندگان حد وگرانه علم ونهایت ارزش انرا نمیدانیم-همگان محتاج ونیازمند رحمت واسعه شماهستند-ربو بیت را از من برنگردان- ومن را از صاحلین طراز اول در ارزوهای رحمانی واعمال صالح ومدیریت قضا وقدری خود قرارده- اللهم-حیاتی به بخش که بهترین حیات باشد- ومنرا ز دنیاببر که بهترین رفتن باشد برپایه دوستی ات بادوستانت بامن دوستی کند ودرحد دشمنی با دشمناتنت دشمنی نکن-که من رغبتی تام و تمام بسویت دارم وترس از دست دادنت دارم- وخشوع از دست دادن درکنارت هستم- واهل وفا وتسلیم به شما میباشم- وکتابت راتصدیق میکنموتابه سنت رسولت صلواته اله علیه والهوالسلم هستم- الهی ازانچه چون شک وتردید ویا انکار ویاناامیدی- ویا لذتهای هوس پرستانه – یاکبر وخود خواهی ویا عصیان وسرکشی –و-لجاجتکور وبسیارسخت- ومغرور شدن وریا ودوروئی کردن-توجه به شهوات ویا نفاق افکنی وجنگ افروزی- ویا کفر ومزخرفات گفتن- ویا بدنبال گناه رفتن وبه ان فخر فروختن- ویا هرچه درنزدتو ناشایست وبی ارزش است-ازتو رب من درخواست میکنم –من را ازان راه برگردان وتوبه میکنم وشمانارا تبدیب به کار درست کن وایمان به وعدهات- و وفای به پییمانت- وخشنودی به قضایت- وانهارا درسلک زهد به دنیا- ورغبت واشتیاق به انچه دردست تو است- وانتخابی از روی نیکوئی وارامش وباتوبه خالص بپذیر- همه اینهارا ازتو رب جهانیان درخواست میکنم-بار خدا یا- از روی صبر جلیلت وحلمت نافرمانی میشوی- وبه خاطر کرم وبخشندگیت اطاعت ات کنند-چنان رفتارکنی-نافرمانی نشده است-من که نافرمانی کردم ودیگران که-نافرمانی نکردن-همگان ساکنان زمین توائیم- برما بافضل بخشنده است رفتار کن- وباخیره بهر سان بهرمند ساز-یا ارحمن الراحمین- وصلی االله عل محمد واله محمد- دوردی وسلامی مداوم وهمواره ازجانب تو برانها باد-که به شماره وعدد درنیاد .انزه وقدراش جز تو ندادند- ای مهربان ترین مهربان هستی -
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- یک سایتی است بنام-https://getpocket.com/explore این سایت بنظرمیرسد با بروز فایر فاکس قرار داد داردکه مقالات خوداش مجانی بفرستد- برزور یعنی حیوانی که میچرد امریکائی ایننطوری هستند به نرم افزاری که میزبان جستجور گراhttps://getpocket.com/explore است مثلا میزبان گوگل است – خوب بود که ماهم این امررا تقلید میکردیم ونکاتی از معجزه قران مجید میفرستادیم – نام سایت معنای اش این است- که این پاکت بگیر درحقیقت نامه پاکت را بگیر- دراینسایت هر خبر عجیب وغریب از سراسر روزنامها ومنابع دیگر جمع اوری میکند- درحدیث است دراخر الزمان دیوانگان زیادمیشود- کسی ماشینی رادرستکرده است که از کنار ماشین دیگیری که رد میشود در روی بدنه ماشین خط های کج وموج میاندازدکه زیر سی وپنج دلار هزینه دارد-دوم بین استرالیا ونیوز لند اختلاف بسیارفاحشی وجود دارد وجناب اقایاترامپ تاسه نشود بازی نشود ایشان هم اختلاف پبدا کرده است-اخیر دو زیرامورخاجه استرالیا و نیوز لند باهم صحبت کردند بخاطر ویروس کورنا- جای اختلاف نیست وبه اقای ترامپ گوش زد کردن که بایدهمکاری کنی دراین سایت کی پرفسوربرجسته مصاحبه دارد که ازدولت چین دفاع کرده است- دکتر برییلیانت- یعنی بسیاردرخشان ایشان گفته است ششماه امریکا دربار ه ویروس سارس هچیی نمی گفت وبعداز ششماه ظاهر این ویروس را شناخت برای انکه سیاستمدران ترس دارند-که بعضی بگویند اینکه چیزی نبود- چطور نفهمیدید ولی چین ظرف شش هفته ظاهر این ویروس را شناخت ومتوجه شد-ولی باطن باطن اورا نمیتوانست بفهمد- امراض داخل بدن چون مسری نیستندمهم نیستند ولی امراض ریوی مسری هستند وسریعا بایدشناخته شوند ودرمان شوندولو بظاهر بسیار ساده باشند واین ویرور کورنااثابات کرد ظرف سه هفته جهان شمول شد وکمک جهانی میخواهد- اقا ی ترامپ هم اشکال اش همین بود- یک شی پیدا شده است که کاملا اثبات میکند که کارجن است میخواهن به رومی ه نسبت بدهد که تاقرن شانزدهم کسی نمیتوانست انرابسازدپنچ سال بعداز تولدحضرت مسیح علیه السلام ساخته شده است که کمتر توپ تنیس است ولی تکنولوژی بسیاربالائی دارد ووسیله سنچش فکرمیکنند وهیچگونه علامتی درروی ان نیست-مثل قطب نمای وبسیارشیک پیجیدیه است تحقیقات نشان میدهد اینشی از قرن نوزدهم پیدا شده است وفردی اماده است درباغچه اش درانگلستان درخت بکارد وانرا پیدا کرده است ومیگیوند تنها در پادگانهای رومی ها پیدا شده است وبرای ازمایش به یک پادگان رومی ها- کاتاحدی سالم است بعنوانبنای تاریخی حفظ میشودکه قبلا پارک کناران چزو واحدبوداست دران پارک جسجو کردن وکی ازانهاراپیدا کردن در زمان قدیم سیستم های متنوع سنجش بوده است یک وسیله است کبرای تشخیص روغن ماشین بکار میرود که همان اصطلاح غربیدار بنام گژ ویاکج این وسیله خیلی چیزها میتواند محک بزند یک سیستم این است جدولی درست کنید کهاز سمت راست البته انگلیسی از سمت چپ شروع میکند یک صفحه شطرنجی درخانه الف-الف در بنویسید افقی الف-ب تا اخربروید وسطر پاینتر ب-الف- بعدب-ب تاخر بروید واین جدول راکامل کنید- حال روی گ بنویسید الف-الف تا اخر ویا ملک دیگری ولی واحد مشخص نیست که الف- الف چه میزان است ولی این دستگاه هیچ علامتی ندارد تفالهاهن بصور نیمکره بسیارنازک دراورده است ودروسط این توپ قراداده است- این جریان کورنا -19 معنی ا یک جدیث برای من روشنکرد وگویا بعضی مفسرین حدیث بنظر حقیر راه- اشتباه رفتند-حدیث میگوید که دراخر الزمان ساختمانها که بسیارمرتفع میسازند از اهرام ثلالثه هم بالتر است- وبسیارمحکم میزنند که قابل تخریب نیست بعضی نتجه گرفتند که ننباید چنین ساختمانی کرد درحالیکه اینفکر غلط است دستوران است که ساختمان محکم بسازید نه گفتند ساختمان شل بسازید- ولی بذبدایند که اگرتصور میکنیند هزهرگزندی دور هستید وگناهکارهستید به شما اسیبی نمیرسد- دراشتباه هسیتد همین طوردرمسئله بهداشت وهمینطور درمسئله تکنولوژِی-البته دجال روایت بیشتراز طریق برادران سنی است- درحدیث است که شخصی از شهرپایتخت او است وان پشت کوه ها است وشهربزرگ کهاین شهر شهربغداد است بغ یعنی خدا-داد یعنی بخشیدنبقدری گناه درانجا میشودمثل تهراتن هردورا زلزله خراب میکندولی خرابی بغداد بیشتر است که نسل ها بعد باور نمیکنند این جا شهری بوده است البته درباره این حدیث علما فن حدیث باید نظر دهند دجال شهر مثلا بهعلما ومردم میگوید خدائی نیست من از سنگ نان وگوشت میسازم این باید یکظربالمثل عربی باشد همانطور میگیوم فلان کس از اب دریا کره میگیرد وکارخانجاتی دارد که ورا دودانگیز میکند-گروه زیادی طرفدار ایشان میشوند یک کنته خیلی جالب است که دراخرالزمان مقیاس های عظیم است-که برای ان زمان باور کردنی نبوده است مثلا چن نفر دردنیا کراوت میزنند وچندنفر مثلا شلوارجین میوپوشند کتاب حافظ ومفتیج جنان قران چه میزان چاپ میشود- شخصی دیگر در بصره دجال میشودتعداد کثیر بی دین میکند مانند سکولارها ویا کمونیست وغیره وسرانام مسخ یش.ئ خوک میشود ویک کشیشی نزدیک ظهور دربصره شیعیه میشود یکصدهزارنفرراشیعه میکند پس دلیلندارد ما بدنبال دارونرویم ولی بایدبایدبدانیم که داورئی که ما میسازیم- تازمانی کهخداوندمنان اجهزه دهند کارائی دارد وگرنه ازکارمی افتد منظور حدیث این است
بسم الله الرحمن الرحیم بخشی از مقاله – تا فاجعه بغدادی تکرارنشود- از غسان شریل-منبع سایت العربیه فارسی - بگذارید شق امریکایی را کنار بگذاریم و به یاد بیاوریم که مهمترین مسئله این است که بار دیگر با تولد بغدادی دیگری با فاجعه رو به رو نشویم که منطقه ما را به خون بکشد و کشورهای ما را به ویرانی هولناک بکشاند.
باید به یاد بیاوریم که «داعش» وقتی توان ولادت یافت که کشورهایی آسیب دیدند و پیوستگی جوامعی از میان رفت. در سایه کینههای چیرگی و نا امیدی، به حاشیه راندن و تلاش برای انتقام گیری و حذف دیگران و کشتن خطوط چهره پا به هستی گذاشت. به یاد بیاوریم «داعش» در عراق متلاشی متولد شد. در سوریه تکه تکه شده. در میان کینههای مذهبی. او فرصتی یافت وقتی منطق هیچانگاری و مباح خوانی حاکم شد و وقتی که دروازه مرزهای ترکیه چهارطاق به روی ستیزه جویان دورهگردی باز شد تا وارد سوریه بشوند و با خون انقلاب و مردماش بجنگند.
مهم اینکه نباید باز دچار فاجعه بغدادی دیگری بشویم. امریکا دور است. سرزمینهای ما صحنه نمایشاند. رویارویی فقط بر شق امنیتی قرار ندارد. ویرانی بزرگ وقتی آغاز شد که تندروی بر شیوهها و مساجد حاکم شد و زمانی که دانش آموزان مدارس با کینه به همدیگر فارغالتحصیل شدند و به نظر آنها هر اختلافی شایسته جنایت قتل است.
برای آنکه گرفتار بغدادی دیگری نشویم چارهای نداریم جز ایجاد حکومتهای مدرن که گنجایش همه بخشهای جامعه را داشته باشد.
چارهای جز روشها و برنامههایی نیست که دریچهها را به روی جهان باز کنند و همزیستی را تشویق و پذیرش حق اختلاف را ترویج. راه حلی وجود ندارد جز بازگرداندن امید به آینده و آرامش و شکوفایی و حفاظت از جوانان در برابر «داعش» و هر تعصبی که به حذف کسانی رأی میدهد که با قرائت تاریک از جهان همراه نباشند.- همانطور ایشان فرمودند هم جناب اقا اوباما- درزمن خطر اقای بن لادن را کشت اقای ترامپ درهمان شرایط- بغدادی راکشت زمانی که امریکارا شیر میکنند که ازپس مانده خوراک شیر و روباه کفتار وکرکس- بهره ببرند این محشیان خطرناکتراز مغول بوجودمی ایند دراین جنگ باداعش امریکا اعلام کند-چهمیزان مهمات مصرف کرده است درست مانند روباه از پیشرفت ایران سوریه وروسیه بهره برده است ودرضمن نفت را چپاول کرده است- چندین سال پیش دو کشور بسیارفقیر افریقا به جان هم افتادند یکی طرفدار طرفدار فرانسه بود ودیگری طرفدارانگلستان- ارتش هردوطرف فقط میتوانست پایتخت را حراست کنند- یک مرزی داشتند این مرز از طرف کشور غربی تاحدی ابادبود ورودخانه داشت ومعاد ن وغیره واز طرف شرقی کارگر داشت ودام پروری وتاحدی کالاهای دیگری ایندو باهم پایای تجارت میکردندوافراد شرقی برای کاربه طرف بخش کشور غربی میرفتند- کم کم کشورغربی تحریکاتی را شروع کردکهان بخش بخودملحق کند وانها گفتند معامله دیگرازطریق ارزهای بین اللملی رخ میدهد- وتاحدی گارگران شرقی عودت داد وتوانسته بود تاحدی درافراد شرقی نفوذ کند وحملات خودراشروع کرد وان بخش راتاحدی گرفت-دو کشور غربی مستشرقین نظامی خودرا فرستادند- وطرح دفاع وحمله راداند رمز های طرفین فاش میشد وگرا کوبیدن نکات حساس داده میشد وهرکدام درحدودپنجاهتاشصت خمپاره داشتند وچندتا تانگ ونفربر وتوپ بعداز مدتی سازمان ملل درخواست پایان جنگ کرد ویک اتش بس دوساعت خواست که هرکدام یک هواپیما بفرستند- افرادی که ازان کشور درکشوردیگیر ی بود بیاورد فیلم فرودگاهیکی از انها نشان داد من از قد بسیاربلندخانم ها ولاغری انهاتعجب کردم همگی فقط با دوتا استثنا دم پائی داشتند وهیچیزی دردست نداشتند جز دوسهنفر که وضع مناسبی بایک چمدان بسیارکوچک سوار هواپیما شدند جنگ بعداز دوماه پایان یافت یکی ازشکور ها الام کردکه خرابی درمدت پانزده سال درست میشود واولین کارتقوبت ارتش است
)
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اعجاز فضیلتهای قران مجید- درطول تاریخ بطور کلی هیچ کتابی ثابت نمانده است و بطوراخص هیچ کتاب دینی الهی سالم باقی نمانده است- باالهام ازبیانات خانم استادمن دردانشگاه لندن- علوم را بدو دسته تقسیم کرد- یک دسته علوم دنیائی وغریزیه ای ودوم علوم عقلانی ومعنوی – ایشان فرمودند اگر دربخش نخست کوچکترین سروصدائی شودبقول قاند عارف بامعرفنورانی تمدن عصر مدرن جدید رحمت الله علیه هیاهویئ شود دواطلب زیاداست- امادربخش دوم اول تعداد ماندشعله یک نخ کبریت است وپس به خورشید- تبدیل میشود بشرطی افرادی گارد ان علوم باشند از تحریفات وداخل کردن مزخرفات وغیره جلوگیر کنند ومداوم ندا سر دهند وبایدبدانند که دشمنان خطرناک وقدر دارند- که بسیار مرموز وپرتلاش هستند- خیلی ها سعی کردن این کتاب مانند کتب سابق ادیان سابق بهنفع رای احمقانه خود تحریف کنند ولی نتواستند—یک شخصیت غربی هم از امام موسی بن جعفر علیه السلام و صلواته اله علیه واله والسلم تمجید کرده است-وهم از هارون الرشید علیه العنت ابدا ابادین- علت ان این است ان احمف روزگار دستوردادکتب فلسفی وغیره از رومی ویونانی تجمه کنند وافرادی دپول میداد کهانهارامجانی تدریس کنند وانها مغازه هائی داشتند امام صادق علیه السلام صلواته الله علیه والهوالسلم فرمودند چنان این دکان هانبودند شیعه همه گیر میشد واین اصطلاح برو دکان راببنند ویا فلانی دکان درست کرده است ریشه اش ازانجا است- ایشان میگوید ان کتب یا اصلا بدست ما نیامد هاست وایااندکی از ان ویابشدت تحریف شده است- ومااز منبع عربی به انها دست رسی داریم- هرکس به مقداری از فضیلتهای قرانی را پی میبرد که اورمات ومبهوت میکندمن فرلموش کردم درحدود پیش چهل سال تصور میکنم حوزه الازهر تعدادعددی که نکات از قران کشف شده است بیان کرده بود- انسان وجن در زمان بعثت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وارد مرحله پیچیده شد وروزبروز پیچیدهتر خواهد شد واوج ان پس از ظهور است- لذا درشب قدر که قران نازل شد تمام فرشتگان بطریقی درگیر قران و-وحی الهی هستند- به تعدادی از بزرگان جهان درباره قران توجه کنید-.آلوارو ماچوردوم کومینز:
شاعر و نویسنده ومحقق اسپانیایی می گوید: عده ای از من خواستند بعضی از سورهای قرآن را برایشان ترجمه کنم من هم سوره توحید را انتخاب کردم که از یگا نگی خداوند می گوید این سوره و موسیقی آن، آنچنان زیبا بود که برای من بسیار مهم بود. همچنین سوره فاتحه الکتاب را که در باره جهانی بودن خداوند است، ترجمه کردم. به این ترتیب بود که جهانی بودن و یگانگی خداوند مرا به این نتیجه رساند که این دین مردمی ترین و منطقی ترین دین برای از بین بردن ناآرامیها و مشکلات جوانان امروزی است
2. توماس کارلایل دانشمند و مورخ مشهور اسکاتلندی :
اگر یک بار به این کتاب مقدس نظر افکنیم، حقایق برجسته وخصایص اسرار وجود طوری در مضامین جوهری آن پرورش یافته که عظمت و حقیقت قرآن بخوبی از آنها نمایان می شود و این خود مزیت بزرگی است که فقط به قرآن اختصاص دارد و در هیچ کتاب علمی و سیاسی واقتصادی دیگری دیده نمی شود.
بلی؛خواندن بعضی از کتابها تأثیر عمیقی در ذهن انسان می گذارد؛ ولی هرگز با تأثیر قرآن قابل مقایسه نیست.
3. سدیومستشرق فرانسوی
قرآن مجموعه ای است که آداب و حکم چیزی را فروگذار نکرده است . اساس این کتاب مقدس بر عدل و احسان و حکمت قرار گرفته و جامعه بشری را به سوی فضایل انسانیت وکمال راهنمایی می نماید. معارف درخشان اسلام و احکام قرآن موجب سرشکستگی، بلکه کوری چشم عیبجویان و دشمنان اوست . در عظمت این کتاب مقدس و آورنده آن همین قدر کافی است که بگوییم اعراب وحشی وبادیه نشین را با نداشتن هیچ گونه امتیاز و داشتن هر گونه رذائل اخلاقی به درجه سعادت، بلکه در ردیف معلمان بشریت درآورده است.
کلمات کلیدی:
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- اهمیت روزه- خداوندا مارا از مسخ شدن نجات بدهد-و- ازجهنم رهائی بخش –چزو اصحاب ویاران اهل بیت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم قراربدهد- وجز جنود لشگر خود بگزار وشایستگی عنوان ولقب عبدالصالخ ومخلص برای ما فراهم ساز- امام سجاد علیه السلام در دعای وداع با ماه رمضان فرمودند-سپس به این ماه- مارا برتری دادی ( نسبت به ادیان های الهی گذشته) وافتخار نصیبما .نه پیروان- دیگرادیانها وائینها-کردی پس بهفرمان تو روز ه گرفتیم- ویاری تو-شبش به عبادت گذارنیدیم- تنها روزه نیست درسوره ال کوثر – کلمه نحر که به معنای گردن است- تا قبل از این سوره درنماز تکبیرالحرام نداشت یعنی میبایسا دستهارا بالا برد درسطح گردن از جائی که شروع میشود صاف بگیرد والله اکبر که گفت- دو دست مانند چیز که در دست دارد به عقب بزند وعلمل میفرمایند از همه چیز ببرد یعنی نفس خودر ذبح ونحر کند این کاراوج ذلت است- نشانه جدیدعبد است- درهیج دین ابق این میزان ذلت درمقابل خداوندمنان وجود ندارد- بخصوص سجده برخاک پیشانی دراعراب ومردم مهمترین وعزیز ترین بخش بدن انسانی بود واصحاب خدمت رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم رسیدند وجریان را گفتند واجازه دهید- که مار بر ابریشم یاحریر سجده کنیم- اینطور که نمیشود بایدماهم ارزشی داشته باشیم وحضرت رسول اکرم صلواته العلیه واله والسلم فرمودند عبد ارزش اش در ذلت اش درمقابل خداوندمنان- است چیزی نگفتند ولی بعداز رحلت ان عظمت تاریخ وهستی صلواته الله علیه واله والسلم- خدمت خلیفه دوم رسیدند وجریان را گفتند- ایشان که انشاالله دربارهاش بحث خواهم کرد هیچکس درعرب مانند یشان هوش سیاسی وجمعیت شناسی نداردپوپولیسیم منفی را بسیارخوب تشخیص میدهد- از اشعاری گفته است در فنون شعری میزان هوش اواز متوسط بسیار بالاتر است- ایشان گفتند نه خاک نه ابریشم- پارچه وفرش را میشود انتخاب کرد- ومسلم است که در مدینه امده است ویک درس میدهد کارهای که برای بشر بخاطر فرهنگ غلط جاری وساری شده است و-مشکلات دارد-ارام ارام پس از بستر سازی فرهنگی وایمانی که بخوبی جا افتاده است باید مطرح شود- حدیثی از امام صادق علیه السلام که درکتاب –من لا یحضره الفقیه-امده است فرمودند- روزه ماه رمضان را خداوندمنان برهیچیکاز امتهای پیش از ما واجب نکرده بود- راوی سئوال میکند-پس ایه- ای کسانی که- ایمان اورده اید- روزه برشما مقرر شدهاست- همچنان که برپیشینیان شما مقرر شده بود—پس چه میشود- حضرت صلواته الله علیه واله والسمل فرمودند- خداوندمنان روزه ماه رمضان را فقط برپیامبران واجب کردهبودنه برامتها- اما به وسیله ان این امت را بر( امتهای گذشته فظیلت داد وروزه ان را بررسول خدا صلی الله علیه وبر امت او واجب فرمود- یعنی مومنین بالقوه میتوان درسطح پیامبران گذشته مقام کسب کنند- در پنچ رکن اسلام یکی هم روزه است سازنده انسان عبد است هر پنچ تاکمی مشکلات دارد نیاز مند تفکر وتعمق بسیار زیاد وخودساز ی زیاد میخواهد- دراین پنچاه رکن روح باید در ارامش بسیار بالا باشد بخصوصدرنماز نهانکه درحرکات به ارمش برسد بلکه در روح بایددرارامش باشد وبعضی از علما میفرمودندمن اول غسل میکنم- وقران میخوانم زمانی که به ارمش رسیدم نماز میخوانم درست مانند یادیگری شنا- است اول بسیارانسان مظطرب میکند وتصور میکند هرگز شنا یادنخواهد گرفت ولی زمانی که یادگرفت بهترین ورزش وتفریح میشود- ) کسانی که موبایل دارند به نرم افزار چهل حدیث درباره فضیلت روزه از حضرت علی علیه السلام رادانلود کنند)- حدیثی از امام صادق علیه السلام—خداوندمنان روزه را واجب کرد تا بدین وسیله دارا وندار(غنی وفقیر) مساوی گردند- از بعد طبقات اجتماعی-از امیرالمومنین-علیه السلام فرمودند خداوندمنان روزه واجب کرد تا بدین وسیله ان اخلاص خلق را بیازماید- رجهت اعتقاد وتوکل بهخداوندمنان- -از امام رضلعلیه السلام—مردم به انجام روزه امر شدند –تادرد گرسنگی وتشنگی را بقهمند- وبه واسطه ان فقر وبیچرگی اخرت را بیازمایند- از پیامبرک صلواته اله علیه واله والسلام نقل شده است یک روز درمیان به شکم خود سنگ میبستند که اذیت نکند وروزه میگرفتند تا تا حس شکر را درخود تقویت کنند- انوه اطهارعلیهم اسلام اجمعین روزه زیاذ میگرفتند ولی امام سجادعلیه اسلام درطول سال مداوم روزه میگرفتند ودر علمای شیعه چله نشنینی برای کتاب وتحقیق و دوری از جامعه وخوانده بوده است وبیشرکتبانان درانزمان نوشته میشده است که معتقدبودن درجامعه خواه وناخواه مسائلی ایجاد میکند وباید خودراتصیفه کنند ودرضمن ارتقا انسان بیشتردرخلوت است ودرانزمان روزه میگرفتند- ودرنتجه انسان مواظبت بیشتری نسبت به مذهب پیدا مکنند- رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- فرمودند برای هرچیزی زکاتی است وزکات بدنها روزه است- به نظرحقیر دوجنبه دارد- اول برای خلق که یک وعده غذا به دیگران بدهد- ودوم از لحاظ معنویت که تاحدیازخداوندمنان دور است به خداوندمنان نزدیک شود—از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم – فرمودند- روز سپر اتش است هم دنیائی وهم اخرتی- انرژی بدنی هم میتواند انرژِ مثبت ایجاد کند وهم انرژی منفی درجهت شهوات نامعقول- وروزه این شوات برای کسانی خودسازی زیادی ندارند مدتی میتوانند تمرین کنند ودرضمن سال انراتقویت کند که نرژی بدنی درجهت مثبت باشد—امیرالومنین فرمودند- روزه نفس- جامع تر از تنها روزه گرفتن است- سکوت کردن وکمتر حرف زدند وبیشتر تفکر وتعمق کردن وگوشوچشم رامواظبت کردن وغیره از لذت های دنیوی سودمند ترین رو زه ها است-
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- اهمیت روزه- خداوندا مارا از مسخ شدن نجات بدهد-و- ازجهنم رهائی بخش –چزو اصحاب ویاران اهل بیت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم قراربدهد- وجز جنود لشگر خود بگزار وشایستگی عنوان ولقب عبدالصالخ ومخلص برای ما فراهم ساز- امام سجاد علیه السلام در دعای وداع با ماه رمضان فرمودند-سپس به این ماه- مارا برتری دادی ( نسبت به ادیان های الهی گذشته) وافتخار نصیبما .نه پیروان- دیگرادیانها وائینها-کردی پس بهفرمان تو روز ه گرفتیم- ویاری تو-شبش به عبادت گذارنیدیم- تنها روزه نیست درسوره ال کوثر – کلمه نحر که به معنای گردن است- تا قبل از این سوره درنماز تکبیرالحرام نداشت یعنی میبایسا دستهارا بالا برد درسطح گردن از جائی که شروع میشود صاف بگیرد والله اکبر که گفت- دو دست مانند چیز که در دست دارد به عقب بزند وعلمل میفرمایند از همه چیز ببرد یعنی نفس خودر ذبح ونحر کند این کاراوج ذلت است- نشانه جدیدعبد است- درهیج دین ابق این میزان ذلت درمقابل خداوندمنان وجود ندارد- بخصوص سجده برخاک پیشانی دراعراب ومردم مهمترین وعزیز ترین بخش بدن انسانی بود واصحاب خدمت رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم رسیدند وجریان را گفتند واجازه دهید- که مار بر ابریشم یاحریر سجده کنیم- اینطور که نمیشود بایدماهم ارزشی داشته باشیم وحضرت رسول اکرم صلواته العلیه واله والسلم فرمودند عبد ارزش اش در ذلت اش درمقابل خداوندمنان- است چیزی نگفتند ولی بعداز رحلت ان عظمت تاریخ وهستی صلواته الله علیه واله والسلم- خدمت خلیفه دوم رسیدند وجریان را گفتند- ایشان که انشاالله دربارهاش بحث خواهم کرد هیچکس درعرب مانند یشان هوش سیاسی وجمعیت شناسی نداردپوپولیسیم منفی را بسیارخوب تشخیص میدهد- از اشعاری گفته است در فنون شعری میزان هوش اواز متوسط بسیار بالاتر است- ایشان گفتند نه خاک نه ابریشم- پارچه وفرش را میشود انتخاب کرد- ومسلم است که در مدینه امده است ویک درس میدهد کارهای که برای بشر بخاطر فرهنگ غلط جاری وساری شده است و-مشکلات دارد-ارام ارام پس از بستر سازی فرهنگی وایمانی که بخوبی جا افتاده است باید مطرح شود- حدیثی از امام صادق علیه السلام که درکتاب –من لا یحضره الفقیه-امده است فرمودند- روزه ماه رمضان را خداوندمنان برهیچیکاز امتهای پیش از ما واجب نکرده بود- راوی سئوال میکند-پس ایه- ای کسانی که- ایمان اورده اید- روزه برشما مقرر شدهاست- همچنان که برپیشینیان شما مقرر شده بود—پس چه میشود- حضرت صلواته الله علیه واله والسمل فرمودند- خداوندمنان روزه ماه رمضان را فقط برپیامبران واجب کردهبودنه برامتها- اما به وسیله ان این امت را بر( امتهای گذشته فظیلت داد وروزه ان را بررسول خدا صلی الله علیه وبر امت او واجب فرمود- یعنی مومنین بالقوه میتوان درسطح پیامبران گذشته مقام کسب کنند- در پنچ رکن اسلام یکی هم روزه است سازنده انسان عبد است هر پنچ تاکمی مشکلات دارد نیاز مند تفکر وتعمق بسیار زیاد وخودساز ی زیاد میخواهد- دراین پنچاه رکن روح باید در ارامش بسیار بالا باشد بخصوصدرنماز نهانکه درحرکات به ارمش برسد بلکه در روح بایددرارامش باشد وبعضی از علما میفرمودندمن اول غسل میکنم- وقران میخوانم زمانی که به ارمش رسیدم نماز میخوانم درست مانند یادیگری شنا- است اول بسیارانسان مظطرب میکند وتصور میکند هرگز شنا یادنخواهد گرفت ولی زمانی که یادگرفت بهترین ورزش وتفریح میشود- ادامه دارد