بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- خانم نانسی پلیسی با سخنرانی جدید خوداش نشان داد که ضعف تصویر ساز ی وتحلیل از جریانات سیاسی جهان چقدر ضعیف است چون نمیخواهد حقایق را به امریکاپی وجهان بیان کند وشروع به رویاسازی وکاخ شیشه ای ساختن است ایشان میگوید جغرافای جهان تغیر کرده است ونمیداند که اینده چه میشود پس چرا شمادرپست ریاست کنگره هستیدذ کسی روی کاربیاد که میتواند تشخیص دهد حداقل میگفتید قدرت هژمونی امریکا مداوم دردنیا کوچکتر میشود وحرکت ضدا مپریالیستی امریکا درحال رشد است درسراسر جان شیپوربیداری بخصوص بر ضد امریکا درحال نواختن است-ملت ها مداوم رشد سیاسی قابل قبولی را دارند پیدا میکنند امریکا درحلقه شعارهای ضد امپریالستی دارد خفه میشود شما کهنمیتوایند جریان ضد امیریالیستی در اوکراین مهار کنید وبقول خانم کلینتون پس رها کنید ومردم را بری جهت مفلس وسرگردان ودربدر نکنید حتی شما طرفدارن شمادرلیبی شمار ا وشیطان روزگارتعریف کردند- مخصوا داعش رادرانجا بوجود اوردید وبسیج کردید که نفت ملت لیبی رابدزید وبانصف قیمت بخرید-- مقالاتبسیارخوبی درکشور شما درباره امریکا واسراپیل وحرکتهای جهانی وجود دارد- هرموشکی که به لبنان میرسدناتو واسراپیل یک درجه شکست امنیتی میخورند- اتفاقا عمق نفووذ ایران دراسراپیل بسیار زیاد شده است- شمارگیچومبهوت کرده است نمیدانید که چه زمانی ماشینی به شما حمله میکند و این نجابت اسلامی است وگرنه مداوم بازار ودادگاه اسراپیل زیر اتش باشد- تادنیا قدرت شمارا درکند بیخود شعارها ی توخالی ندهید وبزودی مساپل بهتر روشن میشود-
مقاله
تبیین تغییرات ساختاری خشونت در جامعه (مورد مطالعه شهرستان خمینی شهر اصفهان)
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
نیلوفر آقایی 1 سید علی هاشمیان فر 2
1 دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه اصفهان، ایران.
2 دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان، ایران
10.30495/jscc.2021.690267
چکیده
پژوهش پیش رو با هدف تبیین تغییرات ساختاری خشونت با تاکید بر عوامل اجتماعی صورت پذیرفته است. پژوهش حاضر به روش پیمایش و کمی است. حجم نمونه در این پژوهش با استفاده از نرمافزار نمونهگیری و به تعداد 413 نفر است. شیوه نمونهگیری دراین پژوهش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای میباشد. با توجه به یافتههای این پژوهش؛ سرمایه اجتماعی، رضایت از زندگی و سرمایه فرهنگی بر خشونت تأثیر معناداری داشته، همچنین وضعیت سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و خشونت در جامعه آماری پایینتر از حد متوسط، اما وضعیت رضایت از زندگی در جامعه آماری بالاتر از حد متوسط گزارش شده است. بر اساس یافتههای بدست آمده، تمرکز بر سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی در یک محله کم برخوردار در عدم گرایش به تغییرات افزایشی خشونت اثرات قابل توجهی دارد. این امر در این مناطق و در بین جوانان و نوجوانان بیشتر به چشم می خورد و رضایت از زندگی و عدم خشونت تابع تغییر در میزان سرمایه هاست.
قضا وقدر-وحکمتها-!!
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- قضا قدر- حرام خوردن- لذت اولیه زیادی داردا-که حلال خودن درمراحل اول ندارد- مثلا گوت خوک بهمراتب لذیذ تر ازمرغ کوسفند وگوساله اتو فقط عیب ظاهری اولیه ان شکل خوک است- مثلا کسی ساندویچ فروشی را میانداخت درجائی پرت- به ظاهر پول کافی بدست نمیاورد مشروب فروشی میکرد که وضع زندگانی بچرخد- همین سئوالرا از امام صادق علیه السلام کردند ایشان فرمودند خداوندمنان علیم وحکیم است همه کار الهی سرچشمه از علم وحکمت وقدرت است- راه الهی راباید رفت حکمت ایجاب میکند گاهی انسان مثلا درتنگا باشد- امام حسین علیه السلام - پیامبر اکرم- صلواته الله علیه واله والسلم قضا وقدر الهی درباره ایشان بیان کردند- وفرمودند این قضا وقدر بپذیر وبرسر قرار باش چون بعضی شیطان ها میگویند خداوند بهترین مخلوقات خودرا کمک نکرد به ما کمک میکند؟؟- امام حسین علیه السلام در روز عاشور شلهزاده علی اکبر صلواته الله علیه واله والسلم درخواست میدان کردند بلافاصله امام حسین علیه السلام قبول کردند درحالیکه برروی صندی نشسته بودند بلند نوحه خوادند وگریان شدند وراه تعیلم وتربیت فرزندان را نشان دادند ایشان مثله مثله کردند وحضرت از جای خودبلند نشد اصحاب رفتند وجسدمبارک ایشان را اوردند- حضرت قاسم علیه السلام امام حسین علیه از فرستادند ایشان خود داری کرد وحضرت قاسم علیه السلام از طرف امام حسن علیه السلام کاغذی به اما م حسین علیه السلام داد وایشان اجازه دادند وایشان راهم مثله مثله کردند وامام حسین علیه السلام از جا ی خود حرکت نکرد وبرای حضرت ابوافضل عباس باز ایشان مثلثه مثله کردنددیررسیدند اما زمانی غلام لبنانی افریقای ایشان -جون- رفت که اجازه نمیدنند و.گفتند تو جوان هستی از زندگانی چیزی جز سختی ندیدی من یک خورجین پول به تو میدهم برو درکشور خودات درافریقا زندگنانی بهم بزن- قبول نکرد ونرفت اروزه بسیاریاز افراداوکراین میگویند ماهرگز دیگر برنمیکردیم- رفت یک خطبه عمیقی درباره امام حسین علیه السلام بیانکرد سربازان عمربن سعد گفتند این مرد چه میگوید؟ گفت نشنیدید بزرگان سب-کرد یعنی دشنام بسیار بد- من سکه یک پول کرد بروید اورا مثله مثله کنید حرام خوری اینجا خوداش را ظاهر میکند- سربازان عمر سعد بعضی از انها سربازان ابن زیادهستند بعضی انها جز گروهه ائی قبیله های بودن هم از معاویه وهم ازا بی سفیان برای انها پول میامدندولی حضرت علی علیه السلام بهتمام افراد انها یکسان از بیت المال میداد واین امر برای شیوخ توهین تلقی میشد ویک عده مثل حرمله ملعون دوعالم اوباش محل بودند که هرکس بهانها پول میدادومثلا دزد درختان گردو را پیدا کن این مرفت درشبه در راه اب که گاهی ازانجااب میداختند مخفی میشد دزد گردو که بالای درخت میرفت پایئن میاورد وسرش را جدا میکندومسرش میبرد درنزد مالک مالک اورا دعوا میکرد که برا یپول بیشتر اورا کشتی درحالیکه من مایل نبودم ودرب هرخانه که باز بود با نقاب به خانه فریادمیزد به اهل خانه که غالبا مرد انهانبود مخفی شوندودزدی میکرد وخارج میشد وهرکس درتعقیب او بود شبنه در کمین باتیر میزد واز او کمک میخواستند- برای این افراد حلال وحرام یکی است-هرکدام سود بیشتر داشته باشد- در جنگ کربالا شمر ذوال جوشن- دو زره پوشیده بخاطر خدمت حرمله سرمبارک امام حسین علیه السلام به اوداد که برود از ابن زیادمعلون پاداش بگیرد او سرمبارک در یک کیسه چرمی گذاشت به پیش ابن زیاد رفت وکیسه جلوی او گذاشت ابن زیادملعون پرسید این چست گفت خودات باز کن ببین وفقتیکه سر دید یک لرزه بر بر بدن اش افتاد وحتی یعضی نوشتن-که یک زلزله درکاخ امد به کنشی گفت اسم حرمله بنویس که پاداش دادم که دوباره نیایدبگیرد- حرمله سرقیمت توافق نکرد وسر را برد وبعد ماجرا پیدا کرد ود دهکده وحتی درنزد همسرش را ملعون خطاب شد یک جائی درکوهستان داشت رفت مخفی شد جناب مختار علیه السلام هرچه کشت دروستا او- اورا پیدا نکرد ارتش بیرون اردو زده بود وگفتند باید حرکت کنیم ایشان گفت تا حرمله پیدا نشود حرکت نمیکنیم ولی شکا وشمایل اورا پرسید ویاد گرفت حرمله مختار نمی شناخت- وارد شهر شد جناب مختار علیه السلام سریک چهاررا ایستاده بود حرمله صورت را پوشانده بودوتصور میکرد سپاه مختاررفته است امد نزد مختار صورت خودرا باز کرد وباخنده گفت من حرمله هستم هرکاری دار به من بگو- مختارگفت همراه من بیا به اردو رسید یک نوشیدنی بها وداد وگفت جریان کربلا رابگو او شرح داد وگفت به چه علت درجنگ شرکت کرد-گفت مناز مان علی علیه السلاماز این خاندان نفرت داشتم بدنبال من بودند - مختار فرمودنددو پای اورا از زانو جدا کنید وبه صورت دراتشی برگ را بیاندازید وفرمودند فعلا من باسپاه کاری ندارم ومدتی دعا کرد وشکرالهی کرد که کارحرمله خدوندمنان بهدست اوانجام داد که باعث خوشحای امام سجاد علیه السلام ومومنین میشودوبه سرعت بنزد امام سجاد علیه السلام رفت وجریان را گفت- امام علیه السلامخداوندمنان شکرد ودورکعت نماز شکر خواندند وفرمودند من از خداوندمنان خواستم که حرمله وهم درد شمشیر وهم درد اتش را بچشد بدنبال خواستن جون را مثله مثله کنند امام حسین علیه السلام مانند باز شکاری - خودرا به نزد جون رساند-درحدود پانصدنفر جلو امدند- در ردیفهای گسترده بنظر حقیر انها مجسمه شدند امام حسین علیه السلام شمشیر را افقی کرد به ا ندازه گردن انها به تاخت اسب رادواند - گردن دویست نفررا ازدچرخی زد وبرگشت افرادازادشدند فرار کردند که بروند با زعمربن سعد رفت کجا میروید یزیدملعون شمارا پیدا میکند ومجازات میکندوپولهای زیادی ازدست میدهد وغیره دوباراه نها باز گشتند- تاامام حسین علیه السلا م تنها شد- به تعبیر من باز عمربن سعد ملعون دوعالم گفت که حسین جان تنهاشدی از خر شیطان پاین بیاین بیا تورا باتشریفات به نزد یزد ملعون دوعالم که پسر عموی تو است وفردی منطقی است صحبکنید او مقداری ا زسرزمین حجاز رابه تو میدهد وشما با راحتی وارامش به مدینه باز میگردید- امام یکجمله کرد درمقاتل نوشتند مانندحمله شیر به خران- اینبار سیصد نفرکشت باز فرار کردند انهارااورد- وگت مگرشمانمیدانید که او فرزند حضرت علی علیه السلام یکحمله میکرد هزارتا میکشت درب خیررابلند کرده است دفعه دیگر حمگی حمله کنید اگرمایل هستید بهشت بروید دوباراهانها جمع شدن امام که یک مقداری استراحت کند-ندا از اسما نامد که حسین جائی بخواهی همه دستور را میدهم بکشند تا شام وذره ای ازد رجات تو کم نمیشودولی شهادت تو جراینها وحکمتها سیل وار وارد رخ میدهد امام حسین علیه السلام فرمودند برسر قرار هستم وخداوندمنان فرمودند مانند یکفردمعمولی بجنگ-ادامه دارد
آمریکا، روسیه و بحران اوکراین: نقطه عطف یا نقطه مانا
آیا جنگ اوکراین یک نقطه عطف در روابط آمریکا و روسیه و عرصه جهانی است؟ از نقطه نظر ریاضیات، پاسخ کوتاه این پرسش خیر است. بسیاری از افراد نقطه عطف[1] و نقط مانا[2]را در زندگی روزمره و حتی نمودارهای ریاضی اشتباه میگیرند.
آمریکا، روسیه و بحران اوکراین: نقطه عطف یا نقطه ماناگروه بین الملل - علیرضا میریوسفی، کارشناس ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل نوشت: آیا جنگ اوکراین یک نقطه عطف در روابط آمریکا و روسیه و عرصه جهانی است؟ از نقطه نظر ریاضیات، پاسخ کوتاه این پرسش خیر است. بسیاری از افراد نقطه عطف[1] و نقط مانا[2]را در زندگی روزمره و حتی نمودارهای ریاضی اشتباه میگیرند. مثلا وقتی قیمت نفت، ملک یا ارز به حداکثر یا حداقل خود می رسد، آن را نقطه عطف تلقی میکنند. برای درک بهتر موضوع، به نمودار زیر دقت فرمایید. اکثر افراد نقاط بیشینه[3] و کمینه[4] (نقاط دایره قرمز) را در این نمودار بعنوان نقاط عطف در نظر میگیرند. حال آن که نقاط عطف که اهمیت بیشتری داشته و توجه کمتری جلب میکنند، با مربع های آبی مشخص شده اند. فرض کنید نمودار زیر، مربوط به نمایش نوسانات قیمت نفت در یک بازه زمانی باشد که از 35 تا 120 دلار نوسان داشته است. اکثر افراد نقاطی را که قیمت نفت به حداکثر یا حداقل مقدار خود رسیده است و تغییر جهت افزایشی یا کاهشی داده است، نقطه عطف فرض میکنند و در این زمانها نگران میشوند. در حالی که نقطه عطف، نقطه ای است که افزایش روند مستمر افزایش یا کاهش قیمت کند میشود، یعنی مثلا تا قبل از آن هر هفته، قیمت بطور متوسط دو دلار افزایش می یافته و از این نقطه به بعد این افزایش یک دلار در هفته میشود. این نقطه، نقطه عطف به مفهوم ریاضی آن است.
آمریکا، روسیه و بحران اوکراین: نقطه عطف یا نقطه مانا
به گزارش بولتن نیوز به نقل از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، رسانهها معمولا بر نقاط بیشینه و کمینه تمرکز دارند. بعنوان مثال وقتی قیمت ملک، طلا یا ارز از وضعیت افزایشی به کاهشی تغییر وضعیت می دهد، نگران میشوند و به فکر فروش آنها قبل از ضرر بیشتر می افتند و برعکس. در حالی که متخصصان، عمدتا بر نقاط عطف متمرکزند و مدت ها قبل از رسیدن به نقطه بیشینه یا کمینه آن را پیش بینی کرده و برای تبعات آن سناریونویسی میکنند یا توصیههایی را آماده میکنند.
در مورد بحران اوکراین هم هرچند عمده توجهات به این موضوع بعد از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین جلب شد، ولی نقطه عطف برای روسیه و آمریکا از سال ها قبل و از اجلاس سران ناتو در آوریل 2008 رخ داده بود و هر دو طرف از آن زمان برای وضعیت فعلی مشغول برنامه ریزی و سناریو نویسی میکردند. این اجلاس به تحول کیفی روابط روسیه و آمریکا منجر شد و طی آن استقرار سامانه سپرموشکی آمریکا در دو کشور لهستان و چک (به بهانه مقابله با برنامه موشکی ایران، ولی در واقع برای محدود کردن روسیه) تصویب شد و پذیرفتن دو عضو جدید یعنی گرجستان و اوکراین، با حمایت کامل و شدید دولت آمریکا مواجه شد(هرچند نهایی نشد). این اجلاس در واقع نقطه پایانی بر تصورات و پیشنهادات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و معمار روسیه نوین بود که روسیه را بخشی از اروپا می دید و سیاست ادغام روسیه در یک ساختار امنیت دسته جمعی اروپایی را پیشنهاد میکرد. اجلاس بخارست در واقع احیای مناسبات جنگ سرد بر اساس تهدید روسیه بود و تکلیف رهبران روسیه را با ناتو و آمریکا مشخص کرد و تنش ها بین آمریکا و روسیه را به اوج رساند.
البته قبل از این اجلاس، ناتو طی دو مرحله در سال های 1999 و 2004 به سمت شرق گسترش یافته بود که در آن زمان روسیه به دلیل ضعف مفرط و همینطور زنده بودن رویای اروپایی روسیه، قادر به جلوگیری از آن نبود؛ با این حال بطور مکرر این اقدامات را مخالف وعدههای جیمز بیکر، وزیر خارجه وقت آمریکا و مانفرد وورنر، دبیرکل آلمانی ناتو در سال 1990 مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق توصیف می نمود. در اجلاس بخارست، تصویب استقرار سامانههای ضد موشکی در کشورهای اروپای شرقی و همینطور گسترش ناتو به مرزهای روسیه و به ویژه با گرجستان و اوکراین، دو کشوری که با روسیه اختلافات مرزی مهم داشته و با انقلاب های رنگی دارای دولت های ضد روسی شده بودند، رویای اروپایی پوتین را بر باد داد و روابط روسیه را با آمریکا کاملا تقابلی نمود.
آمریکا، روسیه و بحران اوکراین: نقطه عطف یا نقطه مانا
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- قضا قدر- حرام خوردن- لذت اولیه زیادی داردا-که حلال خودن درمراحل اول ندارد- مثلا گوت خوک بهمراتب لذیذ تر ازمرغ کوسفند وگوساله اتو فقط عیب ظاهری اولیه ان شکل خوک است- مثلا کسی ساندویچ فروشی را میانداخت درجائی پرت- به ظاهر پول کافی بدست نمیاورد مشروب فروشی میکرد که وضع زندگانی بچرخد- همین سئوالرا از امام صادق علیه السلام کردند ایشان فرمودند خداوندمنان علیم وحکیم است همه کار الهی سرچشمه از علم وحکمت وقدرت است- راه الهی راباید رفت حکمت ایجاب میکند گاهی انسان مثلا درتنگا باشد- امام حسین علیه السلام - پیامبر اکرم- صلواته الله علیه واله والسلم قضا وقدر الهی درباره ایشان بیان کردند- وفرمودند این قضا وقدر بپذیر وبرسر قرار باش چون بعضی شیطان ها میگویند خداوند بهترین مخلوقات خودرا کمک نکرد به ما کمک میکند؟؟- امام حسین علیه السلام در روز عاشور شلهزاده علی اکبر صلواته الله علیه واله والسلم درخواست میدان کردند بلافاصله امام حسین علیه السلام قبول کردند درحالیکه برروی صندی نشسته بودند بلند نوحه خوادند وگریان شدند وراه تعیلم وتربیت فرزندان را نشان دادند ایشان مثله مثله کردند وحضرت از جای خودبلند نشد اصحاب رفتند وجسدمبارک ایشان را اوردند- حضرت قاسم علیه السلام امام حسین علیه از فرستادند ایشان خود داری کرد وحضرت قاسم علیه السلام از طرف امام حسن علیه السلام کاغذی به اما م حسین علیه السلام داد وایشان اجازه دادند وایشان راهم مثله مثله کردند وامام حسین علیه السلام از جا ی خود حرکت نکرد وبرای حضرت ابوافضل عباس باز ایشان مثلثه مثله کردنددیررسیدند اما زمانی غلام لبنانی افریقای ایشان -جون- رفت که اجازه نمیدنند و.گفتند تو جوان هستی از زندگانی چیزی جز سختی ندیدی من یک خورجین پول به تو میدهم برو درکشور خودات درافریقا زندگنانی بهم بزن- قبول نکرد ونرفت اروزه بسیاریاز افراداوکراین میگویند ماهرگز دیگر برنمیکردیم- رفت یک خطبه عمیقی درباره امام حسین علیه السلام بیانکرد سربازان عمربن سعد گفتند این مرد چه میگوید؟ گفت نشنیدید بزرگان سب-کرد یعنی دشنام بسیار بد- من سکه یک پول کرد بروید اورا مثله مثله کنید حرام خوری اینجا خوداش را ظاهر میکند- سربازان عمر سعد بعضی از انها سربازان ابن زیادهستند بعضی انها جز گروهه ائی قبیله های بودن هم از معاویه وهم ازا بی سفیان برای انها پول میامدندولی حضرت علی علیه السلام بهتمام افراد انها یکسان از بیت المال میداد واین امر برای شیوخ توهین تلقی میشد ویک عده مثل حرمله ملعون دوعالم اوباش محل بودند که هرکس بهانها پول میدادومثلا دزد درختان گردو را پیدا کن این مرفت درشبه در راه اب که گاهی ازانجااب میداختند مخفی میشد دزد گردو که بالای درخت میرفت پایئن میاورد وسرش را جدا میکندومسرش میبرد درنزد مالک مالک اورا دعوا میکرد که برا یپول بیشتر اورا کشتی درحالیکه من مایل نبودم ودرب هرخانه که باز بود با نقاب به خانه فریادمیزد به اهل خانه که غالبا مرد انهانبود مخفی شوندودزدی میکرد وخارج میشد وهرکس درتعقیب او بود شبنه در کمین باتیر میزد واز او کمک میخواستند- برای این افراد حلال وحرام یکی است-هرکدام سود بیشتر داشته باشد- در جنگ کربالا شمر ذوال جوشن- دو زره پوشیده بخاطر خدمت حرمله سرمبارک امام حسین علیه السلام به اوداد که برود از ابن زیادمعلون پاداش بگیرد او سرمبارک در یک کیسه چرمی گذاشت به پیش ابن زیاد رفت وکیسه جلوی او گذاشت ابن زیادملعون پرسید این چست گفت خودات باز کن ببین وفقتیکه سر دید یک لرزه بر بر بدن اش افتاد وحتی یعضی نوشتن-که یک زلزله درکاخ امد به کنشی گفت اسم حرمله بنویس که پاداش دادم که دوباره نیایدبگیرد- حرمله سرقیمت توافق نکرد وسر را برد وبعد ماجرا پیدا کرد ود دهکده وحتی درنزد همسرش را ملعون خطاب شد یک جائی درکوهستان داشت رفت مخفی شد جناب مختار علیه السلام هرچه کشت دروستا او- اورا پیدا نکرد ارتش بیرون اردو زده بود وگفتند باید حرکت کنیم ایشان گفت تا حرمله پیدا نشود حرکت نمیکنیم ولی شکا وشمایل اورا پرسید ویاد گرفت حرمله مختار نمی شناخت- وارد شهر شد جناب مختار علیه السلام سریک چهاررا ایستاده بود حرمله صورت را پوشانده بودوتصور میکرد سپاه مختاررفته است امد نزد مختار صورت خودرا باز کرد وباخنده گفت من حرمله هستم هرکاری دار به من بگو- مختارگفت همراه من بیا به اردو رسید یک نوشیدنی بها وداد وگفت جریان کربلا رابگو او شرح داد وگفت به چه علت درجنگ شرکت کرد-گفت مناز مان علی علیه السلاماز این خاندان نفرت داشتم بدنبال من بودند - مختار فرمودنددو پای اورا از زانو جدا کنید وبه صورت دراتشی برگ را بیاندازید وفرمودند فعلا من باسپاه کاری ندارم ومدتی دعا کرد وشکرالهی کرد که کارحرمله خدوندمنان بهدست اوانجام داد که باعث خوشحای امام سجاد علیه السلام ومومنین میشودوبه سرعت بنزد امام سجاد علیه السلام رفت وجریان را گفت- امام علیه السلامخداوندمنان شکرد ودورکعت نماز شکر خواندند وفرمودند من از خداوندمنان خواستم که حرمله وهم درد شمشیر وهم درد اتش را بچشد بدنبال خواستن جون را مثله مثله کنند امام حسین علیه السلام مانند باز شکاری - خودرا به نزد جون رساند-درحدود پانصدنفر جلو امدند- در ردیفهای گسترده بنظر حقیر انها مجسمه شدند امام حسین علیه السلام شمشیر را افقی کرد به ا ندازه گردن انها به تاخت اسب رادواند - گردن دویست نفررا ازدچرخی زد وبرگشت افرادازادشدند فرار کردند که بروند با زعمربن سعد رفت کجا میروید یزیدملعون شمارا پیدا میکند ومجازات میکندوپولهای زیادی ازدست میدهد وغیره دوباراه نها باز گشتند- تاامام حسین علیه السلا م تنها شد- به تعبیر من باز عمربن سعد ملعون دوعالم گفت که حسین جان تنهاشدی از خر شیطان پاین بیاین بیا تورا باتشریفات به نزد یزد ملعون دوعالم که پسر عموی تو است وفردی منطقی است صحبکنید او مقداری ا زسرزمین حجاز رابه تو میدهد وشما با راحتی وارامش به مدینه باز میگردید- امام یکجمله کرد درمقاتل نوشتند مانندحمله شیر به خران- اینبار سیصد نفرکشت باز فرار کردند انهارااورد- وگت مگرشمانمیدانید که او فرزند حضرت علی علیه السلام یکحمله میکرد هزارتا میکشت درب خیررابلند کرده است دفعه دیگر حمگی حمله کنید اگرمایل هستید بهشت بروید دوباراهانها جمع شدن امام که یک مقداری استراحت کند-ندا از اسما نامد که حسین جائی بخواهی همه دستور را میدهم بکشند تا شام وذره ای ازد رجات تو کم نمیشودولی شهادت تو جراینها وحکمتها سیل وار وارد رخ میدهد امام حسین علیه السلام فرمودند برسر قرار هستم وخداوندمنان فرمودند مانند یکفردمعمولی بجنگ-ادامه دارد
عید ولایت است و به لب ذکر یا علی(ع) است
یک عمر دیده و دل ما هر دو با علی(ع) است
نامی که هست زینت عرش خدا علی(ع) است
ورد لب ملائکه صبح و مسا علی(ع) است
شد انتخاب چون که به حقّ، مرتضی علی(ع)
روح الامین به صوت جلی گفت یا علی(ع)
ورد زبان مردم هر دو سرا علی(ع) است
فریاد جنّ و انس و همه ماسوا علی(ع) است
تسبیح و ذکر ماهی و مرغ هوا علی(ع) است
آیات وحی و شرح اذان و دعا علی(ع) است
حق الیقین و معنی ایمان و باور است
هر کس که زیر پرچم او نیست کافر است
جشن ولای آل محمّد(ص) مبارک است
اکمال دین خالق سرمد مبارک است
جشن و سرور امّت احمد مبارک است
مولا علی(ع)نشسته به مسند، مبارک است
عید غدیر افضل اعیاد امّت است
اکمال دین و موقع اتمام نعمت است
عید غدیر، عید علی(ع) عید حیدر(ع) است
جشن ولایت است و دو عالم منوّر است
حیدر(ع) امیر شیعه، وصیّ پیمبر(ص) است
ذکر لب ملائکه، الله اکبر است
تبریک و تهنیت که علی(ع) مقتدای ماست
مولای ما و تاج سر جمله انبیاست
روح الامین به مدح علی(ع) شد ترانه خوان
روح القدس به ماذنه سر می دهد اذان
تسبیح کردگار شده کار قدسیان
هستند ماه و انجم و خورشید شادمان
تهلیل ذکر دم به دم جبرئیل شد
تکبیر ذکر نوح و کلیم و خلیل شد
امّ الکتاب و معنی علم الکتاب اوست
مولای ما و هم سخن آفتاب اوست
گلزار عشق و معدن عطر و گلاب اوست
ای شیعه مژده شافع روز حساب اوست
با خطبه ی غدیر علی(ع) را شناختیم
گفتیم یا علی(ع) و به عشقش گداختیم
او حیدر(ع) است و احمد(ص) مرسل برادرش
او مرتضی(ع) و دخت رسول(ص) است همسرش
تا اوج کبریاست بلندای باورش
سیراب مؤمنان همه از حوض کوثرش
او هست حقّ و حقّ همه در اوست منجلی
شکر خدا که ذکر لب ماست یا علی(ع)
مردی که بود یاور پیر فقیر اوست
مردی که بود مونس طفل صغیر اوست
در راه حفظ دین بَطَلِ بی نظیر اوست
با امر حقّ به عالم هستی امیر اوست
مولای مؤمنان و وصیّ محمّد است
او نیز انتخاب خداوند سرمد است
حلال مشکلات بشر کیست جز علی(ع)؟
دست گره گشای دگر کیست جز علی(ع)؟
یار رسول(ص) وقت خطر کیست جز علی(ع)؟
شب زنده دار تا به سحر کیست جز علی(ع)؟
کم گفته ایم هر چه بگوئیم یا علی(ع)
کم بوده ایم هر چه که باشیم با علی(ع)
ای مؤمنان وصی رسول خدا(ص) علی(ع) است
شان نزول و ترجمه ی هل اتی علی(ع) است
تسبیح و حمد و ذکر و نماز و دعا علی(ع) است
یارب سپاس رهبر و مولای ما علی(ع) است
در آزمون سخت الهی قبول شد
شایسته ی خلافت بعد از رسول(ص) شد
عید غدیر عید همه آفرینش است
عید نجاح و موسم فتح و گشایش است
عید سپاس و حمد و ثنا و ستایش است
عید کمال و حکمت و ایمان و رویش است
شادند مؤمنان همه از پیر تا صغیر
نوشند جرعه از مِیِ ناب خُم غدیر
بعد از رسول(ص) افضل آل عبا علی(ع) است
بر درد و رنج و محنت شیعه دوا علی(ع) است
آن کس که هست زینت عرش خدا، علی(ع) است
بر ساکنان عرش خدا، مقتدا علی(ع) است
هر صبح و شام ذکر لب ما علی(ع) علی(ع) است
شکر خدا که او به همه مؤمنان ولی است
هارون احمد(ص) است و وزیر پیمبر(ص) است
کفو بتول و معنی و مصداق کوثر است
وقت نبرد او اسدالله و صفدر(ع) است
میزان حقّ به صحنه ی فردای محشر است
دین را نماز فرع و علی(ع) هست از اصول
تنها نماز شیعیان علی(ع) می شود قبول
بعد از غدیر مردم عالم وظیفه چیست؟
آن ظالمی که غصب ولایت نموده کیست؟
عاقل که پیرو ره و رسم سقیفه نیست
ای خوش به حال آن که فقط شیعه ی علی(ع) است
لعنت به دشمنان علی(ع) روز و شب مدام
تنها علی(ع) وزیر رسول(ص) است والسّلام
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-یک کانال کمونیستی بیان میکند- دار دسته های کمونیستی - درایران از لحاظ تئوریک مداوم اشتباه کردند- که امروز درک اشتباه انها کشف شده است وشخصی بنام منصور حکمت درکتاب خود انرا اثبات کرده است- ایشان از حزب توده شروع میکند- که کم کم عقب نشنی کرده است درجاهائی هم مصالح کرده است- که مخالف قوانین کمونیستی است ؟؟ ایشان به این نتجه رسیده است زمانی که مردم یا ان حزب را قبول نمیکند ویا ایراد های تئوریک پیدا میشود نمیتوانند درست مسئله راحل کنند لذا یا حزب کمونیست پوپولیستی - یعیی مردم پسند را درپیش میگیرند یا راهحلئی را انتخاب میکند اشتباه قبلی نداشته باشد واز تئوریک مارکس جدا میشوند درحالیکه این هم غلط است مداوم بین این دوحالت درحرکت هستند ونبرد طبقاتی را فراموش میکنند همیشه با جریان به سمت نرد طبقاتی باشد اینهم اندیشه غلطی ضد نظر اقای مارکس است-جالب ان است که امروزه معتقد هستند که کمونیست جهانی هرچه گفت بیادانرا عمل کرد درحالیکه تنوع زیادی دارد والگوی ثابتی همبصورت کلی ندارد جزنبرد بی امان- ایشان میفرماید درمشروطیت ایران اقتصاداش دامپروی و کشاورزی سلطه داشت وکمی صنعت ساده پس دوران فئودالیسیم است مبارزه طبقاتی معنا نمیدهد از نر مارکس ولی کمونیست چنین معتقد به مبارزه است ولی باید روند فئودالیسم طی شود وبه خرده بورژوازی برسد وسپس به سرمایه داری امپر یا لیسیتی انگاه نبرد طبقاتی شروع شود اولا نبرد تنهانبرد طبقاتی نیست باطاغوت درهرمرحله ای که باشدواجب است پس پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم دردوران برده داری هستند باید ما جسارتا زائو انرا تکامل بدهند وبچه بیرون بکشند وبه همین نحو حضرت موسی علیه اسلام درست عمل کردند مبارزه نکردند تا مثلافئودالیسیم به کمال خودبرسد ونباید فرعون غرق شود- طاغوت ربط ی به دوران اقای مارکس ندارد قابیل هم بایادکشته شود بنظر میرسد که اقای منصور حکمت هیچ نظربات مردم مهم نیستمارزه بیادادامه پیدا کند درهردوران که اقای مارکس پیشنهاد داده است مهم نبرد طبقاتی همیشه بایدباشد-که سرانجام چریکهای فدای خلق درست فهمیده بودندهمین کارهم منافقین میخواستندبکند کشتاری کهاز مردم میکردند برای گرم کردن نرد طبقاتی بوده است که ریزش نداشته باشند برای توجیه ایشان میفرماید درست که دوران فئودالیسیم بوده است اما غربدرایران خرده بورژآی رابوجود اورد وسرمایه داری جهانی امپریالیست ازان پشتیبانی کرد این نظر که خرده بورژای عادل و پیشرفته ممکن است وجود داشته باشد غلط است وهمین چننی سرمایه داری که برخلاف گفته ااقی مارکس است که اینها اول پیشرفته هستندوسپس ارتاعی میشوند نمیشودمردم باصفروصد سنجید چرا نمیشود خزده بور زوازی مثبت داشت سرمایه خودرا از راه حلال بدست اورده است و درکارتجارت اندخته است وبایدسود عادلانه را ببرد فقط مسئله حل سود عادلانه است هرجامعه عاقل انرابول میکند ومردم باان مشکلی ندارند مرئم با ظلم وستم مشکل دارند فرض کنیم چنین که ایشان میگوید باشد خوب با خردهبورژوازی ستمکار و سرمایه داری ستم کار باید مبارزه کرد نه انکه ایدولوژی تغیرداد خود بخود جامعه بسمت تغیرات مثبت ارام ارام کشیده میشود یک شبه تغیرات بسیارخطرناک وعامل شکست خواهد بود ایشان میگیود امروزه بهترین الگو کومله است این کومله باصدام درافتادوصداممیخواست اورا حذف کند روس ها و چینی هانگذاشتند وبعدا بعلت تلفات زیادنمیتوانست عقب نشینی کندوبودجه هم نداشت لقمه دهان امریکا شدند وحال تنها اینها هستند مبارزه تبلیغ میکنند درحالیکه برخلاف نظریه قای مارکس ایران بیاد دوران سرمایه داری را بگذارند- درهر حال درحل مسائل گیچ هستند وجواب عقال ومردم ایران را بلدنیستند که بدهند چناچه کومله عقب نشنینی کند معلوم نیست کاندید بعدی کیست