بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- سایت کلمه- از بیخ وبن منکر واقعه غدیر خم شده است که حتی معاویه وابوهریره اورا تائید کردند از معاویه علیه العنت امویان پرسیدند ما بایادچه کنیم-؟؟ او گفت باید علی علیه السلام خلیفه شودوبعدمردم از عدالت او بستوه بیایند وبصورت طبیعی به نزد ما بیاند وپس از رحلت ان عظمت ما سواربرقدرت شویم لذا کار سقیفه احمقانه میدانست که علی علیه السلاممظلوم واقع شد ودرطول تاریخ به قدرت خواهد رسید- وبخوبی نشان از ان است که شیعه ترسیدند- حکومتهای بسیالری از کشورهای سنی بخصوص عرب مورد توده مردم نیستند- وزما نهم زیادبنفع انان نیست- وتزلزل درغرب برای انها خطرناک است-انها تواستند هم الازهر را بخرند وهم حزوه دیو بندویا دی یو بند ککه معنای ان یعنی شهر خدا دیو درهند مثبت است خدای خوب ودر ایران بر عکس خدای منفی است که بعد به معنای شیطان گرفته شده است اهورا مزدا درحقیقت یعنی حضرت جبر ائیل علیه السلام ولذا بعداز اسلام اسم خدا مشخص نبود اهورمزدا را اسم خدا کردند بعدا خدا یاخودای ویاخود امده-که تبدیل به خدا شد ودهزار خدا کوچک ساختند که مردم متفرق وضد هم کنند تابتواندحکومت کنند وبخشی هم از خدایان یوناین تقلید کردند ماندناهید خدای اب وباران واین خدای باران واب درایران مقدس بود این خداین از ایران بهند رفت وخدای ابران خدایمنفی شد چون مداوم سیل ایجادمیکرد وبسیارخدا های محلی دارند- یک نکته باید متذکر شد بعضی افراد درهند خدا میشوند این بهمعنابی سنت انگلیسی است با کسره سین وسکون نون وتا درسیحیت افرادی که بدرجات بالای دین مسحیت میرسند کمک زیادی به مردم میکند به این مقام سنت میرسند تقریبا مانند امام ازادگان ما حضرت مسیح علیه السلام یک نوری برانها میتابند که حتی میتواند بعضی مارهیا خاص بکنند مثلا مشکلی به اعجاز حل شود که درغرب بعضی معتقد هستند چنین قدرتی پیدا میکند وبعضی هم انرا خرافات میدانند- وبعضی ان دهزار خدارا فرشتگان میدانند- عربستان هم باپول وزور دانشگاه وحوزه الازهرا علیها السلام خرید که دین وهابیت هم تدریس کنند وهم حوزه دیوبند که در شکم دانشگاهدعلی گر هستند جد اعلای حضرت امام الراحل علیه السلام انر بوجود اورد- انراهم خرید وجریانات اسفناکی رخ داد ولی امروزه انرا کذب محض میداند-اخیرا گفته است پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- از اغاز تا قبلاز بهحج رفتن درباره حضرت علی علیه السلام شماشیعیان میفرمایئد بعنوان جانشین و وزیر و وارث و وصی وخلیف معین کرده است دیر چه حاجتی به غدیر خم داشته است همچنان جواب ایشان راداده اند درکتب اهل سنت اینمطالب هم هست تنها درکتب شیعه نیست در کتب فریقین است- اما جواب مردم عربستان هم دین یهود وهم دین مسیحیت وهم دین زردتشی وهم دین مجوس را قبول کرده بودند لذا پیامبر اکرم صلواته الله وعلیه والسلم اگر درباره بت سکوت کرده بود یاشخصا مسخره کرده بود ولی درقران نبود کاری نداشتند چون اهل کتاب بت های اعراب را مسخره میکردند ولیزمانی که مداوم ایات زیادی برعلیه بت امد وعذاب مطرح شدوجهنمی شدند انزمان انها احساس خطر کردند- حتی گفتند یکسال ما عبادت اسلام رانجام میدهیمویک سال هم عبادت بت کنیم- از زمان نه تنها با رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم شروع جردند بلکه باخود خداوندمنان وجانشنیان ایشان دشمنی را اغاز کردند- ترکش اش هم اکنون هست- فرض کنیم براساس گفته شما غدیر خم برای این بود که دشمنی با حضرت علی علیه السلام را بدوستی با ایشان تبدیل کند وشما این کاررا بسیارسهل اسان میبینید- ولی خداوندمنان بسیارسخت میبیند ومیفریادنترس واز من بترس ومن شمارا حافظت میکنم ولی حضرت علی علیه السلام محافظ کامل نکردند واین امر اثبات شد اولا این دوستی باید مطلق باشد هیچگونه شرطی وقیدی ندارد وگرنه رسول اکرم صلواته الهعلیهواله والسلم بیان میکردندویاقران قید مزد همانطور برای حضرت ابراهیم علیه السلام بیان کرده است که ظالم وستمگر به عهد الهی نمیرسند- ودرضمن حضرت علی علیه السلم قسیم- قسمت کننده بهشت وجهنم است-اگر این چنین است ایا زیادی که بسیارمهم تراز این مسئله است امده است ولی حتی جز کتاب وحی کسی دیگر ی نبوده است بیشتر ایات وحی توسط اصحاب پخش شده است درسئوالات حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم برای تبین روشن کردن بیان کردند گاهی حضرت بلال علیه السلام شنیده است واجازه گرفته است که انرا پخش کند-درجائی خ.اندم که اصحاب در هفت جای مدینه ایت جدید مینوشتند ومیگذاشتند سه روز درگرمای وحشتناک کهصدای مردم درامد که زودتر تمام شود برای یک مطلب بسیاری فوری نبوده است لقب امیرالمومنین رسمیت سیاسی وهدیتی پیدا کرد رسالتی بردوش ایشان اورده شد قبلا لقب امیرالمومنین برای مومنین بودوحال برای جهانیان است- ولایات درحد رسالت است با کمی تعمق بخوبی قهم است بخصوص رندان خلی زود دست بکار شدند اگر معنای ولایت نداشت میبایست بعداز سه رور هینت حل وعقد درست میکردندونحوی انتخابرا مشخص میکردند وسپس عمل میکردندومسلما کسی از هول حلیم دردیگ نمیافتاد وصبر میکردندپس مسئله چیزی دیگربوده است
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است - یک ایه عجیبی ىرقران است - که میفرماىد اگر خىا ىوتا بود- رقابت میشود وسرانجام فساد پدیدار میشد پس برای انسانها هم حتما رقبا چنین میشوند- مگر رقابت در فرمان یک خدا باشد- پس چون فساد درعالم نیست نتجه گرفته میشود یک خدا است- اینهم یک دلیل پر واضح امامت است- برادران سنیدرخارج ازمنهای بینهایت هستند تا بعلاوه بینهایت ضد هم دیگر درتمام بسیاری احکلم همدیگر نجس ومرتد واهل جهنم میدانند- بعضی سخت طرفدار انگلستان غرب وصهیونیست ها هستندکه فرد دانشجوی مصری درانگلستان بود ایشان یک سخنرانی کرد درزنگ تفریح در دبیرستان که فلسطینی درمصر وسط انگلیسی ها همه کاره حکومت بودند وجاسوسان انگلستان بودند ونمیگذاشتند که قیام شودویافراد درست حسابی سرکار بیاند ودرمصر همه فساد زیر سرانها بود از فحشا وتوزیع موادمخدر ودزدی وغیره صیهونیست ها که امدند به قیمت تقریبا طلا زمین را خریدند وبهانها گف5تندهرجا ی دنیا بخواهید بروید مادرست میکند وهر شغلی میخواهید درست کنید ما کمک میکنم یک دفعه قیام راشروع کردند این تمدنی که الان دارند پانصدسال اینده هم نمیتواستند بدست اورند- ناشکری کردند یک دانشجوی دیگربورسیه انگلستان بودجالب ان بود که انگلستان بهمصرمخالف غرب کمک میکرد و تعدادزیادکارگر گرفته بودکه میتوانستندبه مصر پول بفرستند هیچ کشور عربی سنی به مصر کمک نکرد- اصولا درانقالابهای کشورهای عربی همه انها تنها ماندند لیبی مالکی مذهب است وتونس مالکی مذهب درجنگ جهانی دوم المان برتونس مسلط شد- المانها یک اشکال مهم داشتند که نژاد خودربرتر میدانستند ولذا کم کم عراب شروع به مخالفت کردندانگلیس یباهوش بودند وتنها المانها به ایرانیان میگفتند ماهم اریائی هستیم- یک فردی بنام حبیب بورقبه علم کذدندوحزبی راه ندخت وبلعد به زندان افتاد واز طریق انها جاسوسی بنفع المان میکردند ول یمردم فکر میکردند اینها انقلابی هستند همین حقه را مسعود رجبی زد سرانجام فرانسویان برتونس مسلط شدند انهاهم این باربورقبه را به همان سبک المان از او استفاده کردند-علمای لیبی دستوردادند که بنفع بورقبه در تونس وارد جنگ شوند به مرز رسیدند طرفداران بورقبه اجازه ندادند ودرگیریشد وبسیاری کشته شدند وگفتند شما مرتد ونجس هستید علما لیبی تحقیق کردند-که اقای بورقبه یک زندان مجلل دارد ومشروب میخورد وقمار بازی میکند دستورکشتن او ویاران اوراداند- عدای از راه بسیارصعب العبور از لیبی خودرا به توس رساندندکه در مبارزه با فرانسه شرکت کنند تونسیب ها گفتند خودرا بیخود بکشتنندهید شمانرتد هستید ونجس وبه جهنم میروید مگر دین ما را اقبول کنید انها خواستند برگردنددردم مرز لیبی اجازهندادوگفت شمامرتد شدیدرفتید به کمک بورقبه همانجا باشید-ادامهدارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- خانم هاپی که درغرب گویا از خواب خرگوشی بیدار شدن- یادشان در دوران پهلوی اوضاع ایران در شرایطی بود وانزمان طولانی را سکوت کردند- شاه مشهوربود زن باز وزن ستیز د ومتضاد را جمع کرده بود درهمه کار هاچنین بود دقیقابه مانند امریکاگرچه از زنان قهرمان ودانشمند وغیر تمجیدد د ولی سیاست کلی از زن عروسک سازی هدف است بهترین سرگرمی برای بخصوص جوانان وبعد مردان- دراروپا بعلت سیاسی شدن- این امر تاحدی قابل اجر است وامریکا بشدن از انکه مردم سیاسی بودن وحشت دارد تا اجتماعی شدن را قبول دارد-وهمچنین از سیاسی شدن از نوع مذهبی خاور میانه وحشت دارد و مقابل به مثل نمیداندچگونه باشد تنها موفقیت او در کشورهای سنی مذهب است- که انراشرح میدهم- خانم توریست امریکاپی به به شیراز می امد- زنان ومخصوص دختران شلوارک داغ میپوشیدند که ان زمان شهرت به -شورت پنت داشت هات پنت گفته میشد وبا لباس رکابی درتابستان بعدا جورتس امد- که شلوار چین به اندازه شلوار هات پنت بصوت زیکزاکی میچدیند که بصورت بدنما بشود برای مسخره کردن مردان هوسباز- حال اسکورت امده است کسی دم نمیزد ازخانم ها یک بزرگوار در بازار شیراز بود ومحبوب علما وبسیاریاز جلسات ومساجد وحوزه ها را کمک میکرد ودسته بزرگی داشت ایشان بهمن گفت این نبرد بین دسته ها ساختگی تا دربار خوشش بیاید وکاری نکند- وحضرت ایالله الظمی شیخ بهاالدین محلاتی رحمت الله علیه به ایشان فرمودند میزانی اسلحه وارد کن وایشانهم وارد کرد که بعدا لو رفت ودرضمن به خانم هائی دربازار میگفتند به خانم های امریکائی بگوئید این وضع دربازار خوب نیست- ایشان گرفتند حکم اعدام دادند وحضرت عظمت شیخ بهالدین محلاتی رحمت الله فرمودند اگر قرار است ایشان اعدام شود من با لبتس کفنی بیرون خواهم امد وچندسال زندان بود وبعد ازاد شد سکولار باید فرهنگ جامعه رالحاظ کند اینجامعه از زیربوته بیرون نیامده فرهنگ مشعشع دارد از بالاترین مقام هستی خداوندمنان سنت خودرا گرفته است -نود ونه درصد این جامعه خداپرست هستند یک خانم از گروه چپ میفرماید اکثر چپ درایران سند همکاری با خاندان پهلوی امضا کردندوبعدبا جمهوری اسلامی وحال باغرب - کاربشر ساخته همین است- شما ازمایش خودتان دردراز مدت پس دادید بی جهت یست که به سمت اسلام امدندمداوم درزمن رضا شاه همگی دم از ازادی میزدند درشهیوربیست که رضاشاه بیرون رفت تنها مسلمانان وحدت نظر داشتند بیشاز بیست گروه حزبی چپ تا رست تشکیل شد به جان هم افتادند هم دیگررا لجن ال کردند وتهمت زدن وکشتن وهمگی گفت کاشکی رضاشاه بود ومحمد رضا امد وکم کم وضع راقبضه کرد تاا ارامش باز گردد روشنفکران ساختگی چپ وراست و رژِیم به سمت غرب وحشی باسرعت وافراط پیش رفت ومسلمانان را کنار زدند یک شیرازی شاگرد اول مخابرات بود درتهران برای شغل به مخابرات تهران رفت ریس بخش پذیرش فرمودند همه اینجا مانندمن ریش میزند وکراوات میزند شماناجور هستید ومن وجواب ساواک را چه بدهم پست مهندسی که نمیوانم بدهم ولی برای زحمات شما شمارا دربخش حسابداری- که قبض های مالی شماهم کنترول کنید وکسیب کمتر به انجا سر میزند بپدیرم یک دختر خانیم انچنای از امریکا امده بوده است شغل بدست بیاورد هم جا گفت من درامریکا دوسال حسابداری خواندم بافاصله پذیرش شد ایشان فرم را پر کرده بود ومحل خودرا دریک هتل نوشته بود فردای انروز فردی بدنبال ایشان امد واداره مخابرات امد انزمان سیم های مخابرات خیلی نازک بودند واین کابل سیاه کلفت امروزی اورده بودند که جای گزین کندجراثقل مخصوصی خیرده بوئدند وبلدنبود قرره ایب بسیاربزرک یک دفعه رها میشود ایشان اوردند که این کابل ها امده است وما برای ان انباری خاص درست کردیم-من میخواهم شما ریس این انبار کنم کمی مشکلات دارد من شخصا جوابگو هستم افراداز دربارتاسواک غیره مداوم از این کابل مقداری میخرند من روی قبص علامتی میزنم که دردفتری خاص انرثبت کنی درضمت بعضی کشتی کهاین کاب را اورده است ودرکمرک ثبت شده است نصف ان به پاکستان رفته است وانهم من علامت میزنم ویک کشتی باز درگمرگ ثبت شده است مستقیم به امریکا رفته است اگر بازرس امدبگوئید جواب این دفتر باریس بخش است ایشان فرمودند که منمیروم اگر کسی دنبال من فرستادید با لگد بیرون میکنم همگی خاموش وقتیکه صدای انقلاب بلندشد همه روشنفکران را به صدا امدد که که درحقیقت کاررابنفع غرب وشاه درست کنند وپاداش-و-صله بگرنند ولی دیگر کار گشا نبود
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- با تبریک برای انتخاب مجدد حضرت ایت الله جنتی رحمت الله علیه که فامیلی با مسمائی دارند-شخصیت کم نظیری دارند- انقلابی به اتم واکمل معنا هستند از امتیازات ایشان درست مانند امام الراحل علیه السلام امریکا غلطی نمیکند کمی جولان میدهد معتقد هستند ومحافظه کاری نمیکنند- نکته مهم ایشان درسطح عقلانی جامعه صحبت میکند که مورد پذیرش استکمتراز ایه و حدیث استفاده میکنند درحالیکه انهارا بصورت جملات عقلانی باب روز درمی اورند- وتاا مروز موفق بودند- هیچگونه جاه طلبی ندارند برخلاف انچه درغرب مطرح است و در نگاه بالاترین حملات هم بودند ولی تاثیری نگرفتند وفرزند ایشان موردسخت حمله قراردادند واز کنار رفتن ایشان خوشحالشدنکه راه حللرا پیدا کردندوکنار رفتن ایشان یک امتیازکلیدی برای غرب بود انشالله دراین راه بیشاز گذشته موفق باشند
سرمقاله "محمد عسلی" 26 تیر 1401
غدیر در آینه دیروز، امروز و فردا
در آن مُقام که اطراقگاه بعد از خستگی?ها و وارستگی?ها بود و پیامبر اسلام(ص) دریافته بود که حجه?الوداع هست و دیگر روی کعبه را نخواهد دید با مُقامی?آنچنان که در دل و زبان مسلمانان نهادینه شده و پیروزی?های پیاپی اسلام را نشانه?ای از تحقق رسالت او می?دانستند بر آن شد تا هر آنچه در طول سالیان مبارزه از صداقت، فداکاری، امانتداری و دینداری ناب و پاک علی(ع) را در یاد و دل و زبان داشت برای حفظ اسلام بعد از خود به عنوان تکامل رسالت دینی در جمع اصحاب و یاران بر زبان آورد و امام علی(ع) را یگانه جانشین خود معرفی نماید. هر چند می?دانست که اتحاد قبایل و طوایف عرب که به زحمت بسیار در طول سالها مبارزه به دست آمده بود ممکن است به اختلاف و چنددستگی منجر شود. اما او بیشتر به تکلیف عمل می?کرد و منتظر نتیجه نمی?ماند. هرچند این تجربه را داشت که هر آنچه تاکنون برای اسلام و خود او پیش آمده خیر بوده و به زحمت و فداکاری?ها و ایثارگری?های به عمل آمده می?ارزیده است. او با صدای بلند بر بام جهاز شتران ایستاد و فریاد زد: «من کنت مولا فهذا علی مولا»
«هر که را باشم منش مولا و دوست
ابن عم من علی(ع) مولای اوست...»
با این سخن که تکمیل دین را منظور می?بود بی?شک شاخص?ترین و گزیده و گزینه بهترین برای رهبری و امامت امت، امام علی(ع) می?بود.
از آن تاریخ تا به اینک غدیر همان گودالی را که در آن جانشینی پیامبر(ص) رقم خورد اولین پلکان ورود امامت به جهان اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) شد.
هنوز پیکر مطهر بی?جان پیامبر روی زمین بود که بگو مگوها و اختلاف?نظرها شروع شد و سران قبائل عرب مسلمان هر کدام ساز و آهنگ تعصبات قبیله?ای خود را زدند و مسئله انتخاب و اجماع شیوخ را مطرح نمودند و نهایتاً ابوبکر را به عنوان خلیفه الله برگزیدند و درایت و صبوری و عزت نفس امام علی(ع) موجب شد که برای حفظ اسلام از حق خود دفاع نکند و شمشیر از نیام بیرون نکشد که مبادا اختلافات موجب تفرقه و جنگ?های داخلی شود و نهایتاً بعد از خلاقت عمر بن خطاب و عثمان نوبت به خلافت امام علی(ع) رسید.
امام علی(ع) در شرایطی بر مسند خلافت «امامت» نشست که عثمان در نزاع داخلی کشته شده بود و بین مسلمین اختلافات مذهبی و سیاسی در یک خط موازی چونان تیرهای ترکش به قلب مسلمین می?نشست.
در آن شرایط سخت که غدیر با همدلی و همبستگی دامن اختلاف گشوده بود امام علی(ع) در سه جبهه می?جنگیدند. در مقابل جبهه مارقین «اصحاب نهروان» که به خوارج معروف شدند. کسانی که از دین خروج کردند. ناکثین «عهدشکنان» که جنگ جمل را در مقابل امام علی(ع) راه?اندازی کردند و در مقابل جبهه قاسطین که در جنگ صفین مقابل امام علی(شمشیر) کشیدند.
این سه جبهه که سه جنگ داخلی را رقم زدند بخش عمده?ای از دوران زمامداری حضرت علی(ع) را به خود اختصاص داد و نهایت و پایان آن زورآزمایی معاویه و شکست مسلمانان بود که در زیر علم امام علی(ع) جنگیدند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند و معاویه و فرزند عیاش وی که بویی از اسلام نبرده بود چنان انحراف از معیارهای اسلام را رقم زدند که بخش عمده?ای از مشکلات و معضلات مسلمانانن امروز نتیجه آن قدرت?طلبی امویان و عباسیان و جانشینان آنان در قرون متمادی به تاریخ اسلام تحمیل نمود.
اگر به دیده تحقیق بنگریم و تاریخ انقلاب اسلامی?را از آغاز تا اینک مرور کنیم شباهت?های چندی از آنچه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و شروع جنگ?های داخلی اتفاق افتاد را شاهدیم که زورآزمایی جمهوری اسلامی با گروهک?ها و دشمنان داخلی و خارجی شروع شد و تا به اینک هنوز به صورت?های کوچک?تری جریان دارد و آن بر دو پایه استوار است.
یکم آنکه امام علی(ع) اهل زد و بند و سیاست بازی برای حفظ موقعیت شغلی خود نبود امام خمینی هم از همین خصلت برخوردار بود که نه با آمریکا سازش کرد و نه با سهم خواهان داخلی از انقلاب که شرایط و صلاحیت اسلامی?آنان مورد قبول نبود و روند رهبری بعد از امام خمینی هم بر این راه و روش بوده است.
دوم آنکه قاسطین، مارقین و ناکثین در انقلاب اسلامی?ایران ظهور و بروز داشته?اند کسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی?آمریکا را امپریالیسم جهانخوار می?دانستند و چون توسط مردم انقلابی ایران رانده شدند به دامن آمریکا پناه بردند قاسطین کسانی?اند که از همان آغاز پیروزی انقلاب تا به اینک بر علیه جمهوری اسلامی?خط و نشان کشیدند و به کمک کشورهای اروپایی استعمارگر و آمریکای جهانخوار آمدند تا به هر راه و روش خباثت?گونه و خیانتکارانه خود مردم انقلابی ایران را به زانو درآورند.
قاسطین همان جریان?سازان تقلب و نفاق هستند که می?کوشیدند و می?کوشند زمام امور مملکت را به دست بگیرند که در واقع جنگ امام(ع) و رهبری جنگ با نفاق و دورویی بوده و هست هرچند شاهد خیانت و وادادگی بعضی از یاران انقلاب در طول مبارزه بوده?ایم و تاریخ هم به گونه?ای تکرار شده است همانند بسیاری از وقایع تاریخ گذشته اسلام.
مارقین همان خشکه مقدس?هایی بوده و هستند که اسیر جهل و نادانی?اند و با تعصبات کورکورانه ...? امام علی(ع) نسبت به آنها دافعه?ای نیرومند داشت و حالتی آشتی?ناپذیر و اما ناکثین یا عهدشکنان کسانی بوده و هستند که در برابر تهدیدات دشمن و ارعاب و تطمیع کم آوردند و به جبهه دشمن رفتند که نمونه?های آنها را امروز کم نداریم.
نتیجه آنکه جریان?های سیاسی و مبارزات بر علیه امام علی(ع) در طول تاریخ و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی?هم تکرار شده و تشابهات زیادی با هم دارند که اگر با دقت نهج?البلاغه، قرآن و تاریخ اسلام را مطالعه کنیم به عمق دورویی?ها پی خواهیم برد.
مشکل بیشتر مسلمانان عدم مطالعه تاریخ اسلام و عدم توجه به وقایع و رویدادهایی است که به صور مختلف در تاریخ تکرار شده است که اگر این چنین نمی?بود وضعیت کشورهای اسلامی?امروز این اینگونه نبود که تقاضا کنند زیر علم دشمنان اسلام باشند هرچند می?دانند که خداوند صراحتاً در قرآن فرموده «لن یجعل?الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» [خداوند قرار نمی?دهد سلطه کافرین را بر مسلمین]
والسلام
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- امروز- متوجه شدم جناب بهالله که تعبیر به حضرت ولی امر الله بیان شده است که مسئله نزول وصعود ایشان را تا حدی از برخی مشکلات ازاد میکند کتاب مقدس ایشان همان کتاب اقدس است یعنی مقدسترین کتاب- ایشان فرموده بودند که این کتابرا بفارسی ترجمه از عربی نکنید وبنده خدا درست فمیده بوده است اعراب باقران اعتنائی به دیگر کتب عربی نخواهند کرد وایرانیان هم انىکی عقل دارند انر اول به انگلیسی ترجمه کنید- که اقای گاد پاسزبای ترجمه به انگلیسی کرده است وچون بیت اعدل همیشه معصوم است میتواند حتی قوانین کتابرا تغیر دهد سدی برای پیشرفت نباید باشد مانند ادیان سلف -حتی اسلام- ولی ملحقات این کتاب اؤ قلم اعلی است-که شخص معصوم های قبلی هرکىام میتوانند باشند- لذا از انگلیسی بفارسی اشکالی بوجود نمیاورد- بهائیت تقویم خود رادارد وشخص ولی امر الله درکتاب خود قرن اول از مبدا تعین شده را قرن بدیع نام گذاشتند به این علت دین بهائی درسراسردنیا قوه وقدرت بهم خواهدزد - ایشان تصحیح کردند دراصل سنه یک صد چهل ونه تاریخ بد یع-مقارن-با انقضای یک قرن کامل از زمان صعودحضرت بهاالله- مظهر کل الهی است که ایین جهان ارایش به تقدیر الهی عالم انسانی را به مرحله بلوغ برساند- تجلیل این سنه مقدس توسط جامعه اهل بها که مرکب از عناصر متنوع -ونوع بشر است-وطی یک صد وپنجاه سال حتی در دورترین- نقاط کره ارض تاسیس گردیده- خود مبین قوت وحدت افرینی است؟؟ عجب پین بهاپی خود بیشاز بیست فرقه شده است-!! که ظهور جمال مبین درعالم امکان ایجاد فرموده است----- چه زمانی مناسبتر از از این است که در حال حاضرترجمه موثق ام الکتاب ایین بهاءی- کتابمقدس اقدس که محتوی حدود- و احکام الهی برای دور بهاپی است- وبه اراده الهی لا اقل هزار سال امتداد خواهد یافت- اول بار به زبان اگلیسی طبع ونشر یافت معلوم میشود که کتاب ام الکتاب بخشی هم برا ی بهایت داشته است که همه انرا دراقدس منظور کرده اند---- انچه از قلم مبارک دراین کتاب مستطاب نازل گردیده کل براساس شرایع قبل استوار است چنانکه میفرماید-هذا دین الله من قبل ومن بعد-یعنی این دین الهی بوده است چه در گذشته وچه دراینده- تفسیر باشما- لهذا درایین بهاپی مفاهیم قدیم باعرفان جدید ظاهر گشته واحکام اجتماعی- طبق مقتضیات این زمان تغیر یافته است-تا- بشر را به سوی مدنیتی جهانی هدایت نماید که درعصر حاضر حتی اندکی از جلوه وجلالش را تصور نتوان نمود- چه کسی مقصر است که علم غیب ایشان اندکی هم نتوان تصور کرد-------در سراسر این سفر جلیل= سفر یعنی فصل- موضوع اصلی همانا ارتباط روح انسان باخدای متعال وتحقق روحانی هریک از افراد نوع بشر است واین همواره هدف غایی شرایع الهی است -چناچه حضرت بهاالله می فرماید فارسی ا ن بقول احلی- انتظار نداشته باشیدکه ما نازل کردیک احکامی برای شما بله برای شما دادیم از شراب عطرانگیزی با انگشتان توانا والمقتدر خود سرانر مهرموم کردیم این توصیف وتمثیل نیز در بیان عظمت کتاب اقدس می فرماید که او است"" حجته العظمی للوری وبرهان الرحمان لمن فی الارضین والسموات- ادامهدارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-تفسیر حدیث کسا-در اینترنت انواع بیان این حدیث گفته شده است- که بعضی ان رامعتبر میداند که ییشتر در کتب اهل سنت اولیه است- ولی حضرت شیخ عباس قمی رحمت الله علیه از کتاب منتخب طریحی ذکر کرده است- وانرا کاملتر میداند- میتان تا حدی دلاپل ضعف انهارا تشخیص داد که یکنوع غرض ورزی در کاربوده است- اولا بعدا در کتب اهل سنت که انتخاب حدیث میکردند به مدت هزارسال این حدیث را ذکر نکردند ومشخص است ضرت علی علیه السلام درمجادلات خودا ش از این حدیث بهره میگرفته است واین مطلب برای خلفای بعد ناراحت کننده بوده است- مطلب دیگر نوشتن این واقعه درخانه حضرت ام سلمه صلواته الله علیها رخ داده است- ایشان میایل نبودند که حضرت فاطمه سلام الله علیها ودیگران بیایند-که کاملا کذب ودروغ است میباشد-درثانی نوشتن که حضرت فاطمه سلام الله علیها درحال پختین غذاپی بنام عصیده یا همان کاجی بوده است \س معلوم میشود ایشان درمنزل خود بوده استوحضرت ام سلمه صلواته الله علیها انجا بوده استوبعضی منزل خانم عایشه را گفتن ومشخص میشوددست کاری شده است درضمن حضرت رسول صلواته الله علیه واله والسلم- علت خواندن ایه تطهیر را خودخواندن بیان کرده است واسمی از حضرت جبرایل علیه السلام نیست وجملات خداوندمنان درباره این خاندان صلواته الله علیهم الجمعین نیست؟؟ درست مانند حدیث غدیر خم رفتار کنند- چون اروز روز کسا گفته شد وبهخاندان رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم خاندان کسا ء نامیده شدند-کسا که یک پارچه یمانی است بیان کردند که خیبر یهودی بوده است درحالیکه انها دراین مرد شهرتی نداشتند زیا درخت ئنبه نداشتند - ان زمان یمن وبی شاپور کازرون مهم بوده است- حضرت وارد خانه میشوند وپس از سلام واحوال پرسی میفرمایند ضعفی درمن است احساس سرما ولرزیدن است ومکن است درخواستی از خداومند منان دارند- ان برد یمانی ایشان را گرم کند حضرت زهرا علیه السلام ناراحت میشنود وپناه به خداوند منا ن ازاین ضعف میبرند بلافاصله دعا مستجاب میشود وچهره پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلام چون ماه میدرخشد- عطر پیامبر اکرم که بعضی فرمودند عطر ذاتی بوده است بعضی گفته اند عطر مشک بهشتی بوده است وبعضی گفتهاند حضرت حداق یکسوم مخارج خود عطر میخریده است ولی دوام عطر درکوچه ها به مدت شش ماه میمانده است اشکال ندارد جمع هردو میتوان باشد خوب حضرت امام حسن علیه السلام وارد میشود از عطر یارائحهمتوجه پدربزگ میشود واجازه میگیردکه وارد کسا شود اسوه درلغت یعنی ازکسی تقلید کردن ویا پیروی کردن- حضرت ام سلمه اجازه خواست مورد قبول واقع نشد وبنماز ایستاد- اقایان در غدیر خم بودند- پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلامپس از خاتمه خطبه فرمودند بدن روش وبدین نحو به علی علیه السلام تبریک عرض کنید وایشان را امیرالمومنین خطاب کنید ولی اقایان فهمیدند پیامبر اکرم صلواته الله علیه تب شدیدی دارند که اب بروی ایشان پاشیده میشود بلافاصله بخار میشود یک از خانم ها تصور کرد که پیامبر اکرم صلواته الله علیه اله والسلام- برای پاک شدن از گناهان این تب عجیب رخ داده است- شروع کرد ازخداوند طلب بخشش کند واین تب رابرداردگیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- سخت عصبانی شدن- وفرمودن چیزی که نمیدانی نگو برای رفع گناهان نیست اما برای حفظ اسلام نفرمودند به من سم خورادند- اقایان درحالی که درغدیر خم بودند به دم درب امدند وخانمی بهانها گفتند حال رسول اکرم صلواته اله علیه والسلام خوب نیست میخواهند استراحت کند درب را فشاردادند وبازور امدند ومابقیه ماجرا وگفتند ما به سنت نیازی نداریم وقران کافی استورفتند- وبیاناتی کردند که تاریخ شرم دارد که بیان شود ایه قران در غدیر خم میفرماید دین کامل تمام شد ونعمت تمام وکمال یافت- معنی این بیان چیست- فرق پیامبران واوصیا با دانشمندان دراین است-که دانشمندان در رشتهائی تخصص دارند درکل درتمام رشته ها تخصص ندارند-لذا به میزان سواد وشناخت ومعرفت خود میتوانند یک فرد را اگاه سازند ولی قران مطلق اورده است یعنی در همه رشته های شناخت .اگاهی من تمام کردم دوم دانشمندان گاهی برای افراد ضعیف الفکر وهوش درحل مسئله واگاه کردن میمانند ولی پیامبران صلواته الله علیهم اجمعیندرست مانندکسی کور است دستاور میگرند وارام ارام اورابه مقصداش میرساند این دوهنر وخصصیه فقط متعلق به نماینده خداوندمنان است انهم در مطلقیت خوداش-ادامه دارد