بسم الله الرحمن الرحیم- بر گرفته از سایت ولی عصر -عجحضرت امام صادق (علیه السلام) فرزند امیرالمؤمنین هم فرمود: ما برای کسی از طرف خدای عالم کاغذ برائتی نیاوردهایم و ضمانت نامه بهشتی برای کسی نداریم، مگر کسانی که به گفتار و دستورات ما عمل کنند.- «مَنْ کانَ لِلَّهِ مُطِیعاً فَهُوَ لَنَا وَلِی وَ مَنْ کانَ لِلَّهِ عَاصِیاً فَهُوَ لَنَا عَدُو»
هر که مطیع خدا باشد دوست ما و هر که نافرمانی خدا کند دشمن ماست.
الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 2، ص 75، ح 3لیس شیء أَثْقَلَ فی الْمِیزَانِ من خُلُقٍ حَسَنٍ»
فردای قیامت عملی در نامه اعمال بنده سنگینتر از اخلاق خوب نیست.
مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 6، ص 448، ح 27572« إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَیُعْطِی الْعَبْدَ مِنَ الثَّوَابِ عَلَى حُسْنِ الْخُلُقِ کَمَا یُعْطِی الْمُجَاهِدَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَغْدُو عَلَیْهِ وَ یَرُوحُ»
کسی که اخلاق خوب دارد خدا به او همان پاداشی را میدهد که به مجاهدین در راه خودش میدهد.
الکافی (ط - الإسلامیة)، ج2، ص: 101، ح حث اخلاق خوب به این سادگی نیست. چه بسا همسر و فرزندان کارهایی انجام میدهند که انسان را عصبانی میکنند. اگر در آن کارها عصبانیتت را کنترل کنید و با اخلاق خوب با او برخورد کنید جهاد کردهاید.
جهاد تنها رفتن به جبهه و مبارزه با دشمن نیست؛ چه بسا مبارزه با نفس از مجاهدت در راه خدا قویتر است. به همین خاطر است که به مجاهدت در راه خدا جهاد اصغر و به مجاهدت با نفس، جهاد اکبر میگویند.
« أَعْدَى عَدُوِّکَ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ»
دشمنترینِ دشمن تو نفس توست که تو را به راه بد میکشاند.
بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج67، ص: 64، حاگر کسی با نفس عمارهاش مبارزه و جهاد کرد و موفق شد برنده است، امتیاز میگیرد، فردای قیامت رو سفید است، روز قیامت در جوار امیرالمؤمنین و اهل بیت و نبی مکرم اسلام است.
پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: روز قیامت نزدیکترین مسلمانان به من خوش اخلاقترین آنهاست. نکته دوم که امیرالمؤمنین در مسائل اجتماعی دارد، و کسی غیر از آن بزرگوار این جمله را بیان نفرموده و نمیتوان بیان کند این است که حضرت فرمود:
« الدَّهْرُ یَوْمَانِ یَوْمٌ لَکَ وَ یَوْمٌ عَلَیْک »حضرت امیرالمؤمنین میفرماید:
« فَإِذَا کَانَ لَکَ فَلَا تَبْطَر»
اگر با تو ساز بود سرمستی مکن.
دنیا دو روز است: روزی سازگار با تو و روزی ناسازگار با توست. « وَ إِذَا کَانَ عَلَیْکَ فَاصْبِر »
و اگر ناساز بود شکیبا باش.
نهج البلاغة، نویسنده: شریف الرضی، محمد بن حسین، محقق / مصحح: صالح، صبحی، ص 546، ح 406
اگر روزگار به تو پشت کرد و دستت از امکانات، مسند و مسؤولیت خالی شد جزع و فزع نکن و دائماً مگو که چرا بد آوردهام و ورشکست شدهام، بلکه صبر و تحمل کن. امیرالمؤمنین میفرماید:
«دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ وَ بِالْغَدْرِ مَعْرُوفَة»
این دنیا سرایی است که بلاها از هر سو گردش را گرفته و به غدر و بیوفایی شهرت یافته است.
«لَا تَدُومُ أَحْوَالُهَا»
نه خود همواره بر یک حال باشد.
«وَ لَا یسْلَمُ نُزَّالُهَا»
و نه ساکنانش در امان و سلامت به سر برند
-«إِنَّ سِتَّةً لَا تُحْجَبُ لَهُمْ عَنِ اللَّهِ دَعْوَةٌ»
شش دسته هستند که خدا دعای آنها را رد نمیکند.
«الْإِمَامُ الْمُقْسِطُ»
رهبر عادل.
خداوند عالم دعای رهبر عادل، حاکم عادل، رئیس جمهور عادل، استاندار عادل، شهردار عادل و کسی که عدالت را در حوزه مسؤولیتش رعایت میکند را رد نمیکندوَ الْمُؤْمِنُ لِأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیب»
و دعای مؤمن برای برادر مؤمن خود در غیاب او.
اگر کسی پشت سر برادران دینی دعا کند ملائکه هم پشت سر او دعا میکنند. پنجمین شخصی که دعایش رد نمیشود؛- «وَ الْفَقِیرُ الْمُنْعَمُ عَلَیهِ إِذَا کانَ مُؤْمِنا»
و دعای فقیر در حقّ شخصی که به او کمک کرده است- اگر مؤمن باشد.
معدن الجواهر و ریاضة الخواطر، نویسنده: کراجکی، محمد بن علی، محقق / مصحح: حسینی، احمد، ص 55، باب ذکر ما جاء فی ستة
زمانی که در حق بیچارهای احسان میکنید، شخص گرفتاری را ازگرفتاری نجات میدهید، به شخص بیمار کمک میکنید و او را به بیمارستان میرسانید، اگر شخص بیمار نیاز به دارو دارد و نمیتواند دارو بخرد برای او دارو میخرید؛ زمانی که برای نیازمندان برنج و روغن و سایر مایحتاج زندگی میفرستید، زمانی که شخص نیازمند در خانه شما میآید و به او احسان میکنید او در حق شما دعا میکند. خداوند عالم دعای فقیری که به او احسان کردی را رد نمیکند.
.-
بسم الله الرحمن الرحیم-بخش دوم معجزه بزرگ قران مجید-حقایق ساده -در قیاس باخود قران-خصوصیاتکد ونشانه مانند ریاضی وار ان دامنه اش از ساده تا پیچیده را دربرمیگیرد-حقایق ساده انهائی هستند که قابل فهم میباشدبدون بکاربردن وسیله ای باشند- ونوع پیچیده حقایق ان نیازمند کمک به وسیله ماشین حساب –و- یا-یک کامپیوتر است- حقایقی که درپی خواهد امدبرای تائید ودرک ان نیازمندهیچ وسیله ای نیست-اما لطفا دقت شود که نسخه انگلیسی ان از منبع اصلی عربی گرفته شده است- اولین ایه اولین سوره – بسم الله الرحمن الرحیم است که نوزده حرف دارد بحث گذشته اینبود که عدد نوزده-محور خصوصیات قران است- تعداد سوره های قران 114 تا است که برابر است با19x6=114تمام ایات قران 6346 تا است-که برابرx33419=6346 است ایات بودن بسم الله6234تا است با 112- بسم الله الرحمن الرحیم-میشود6346-که اعدادمنفرد ان -6+3+4+6=19 و114 بسم الله الرحمن الرحیم داری درقران داریم-114=6x19-از سوره نهم که بسم الله ندارد-تا سوره بیست هفتم که دوتا بسم الله دارددقیقا نوزده بسم الله دارد چون دقیقا درعمل نوزده سوره میشود که بسم الله دارد-جمع نه تا بیست وهفتمیشود 342که برابر است با19x18=342-اولین سوره قران که نازل شد نوزده ایه داردسوره العلق-پنچ تا ایه اول ان که اول امده است باز نوزده کلمه دارد که شامل76 حرف است-که برابر با-19=4x76میشود- این سور العلق بعداز نوزده سوره قرار داردکل سوره العلق304 حر عربی دارد-که برابر است با16x16=304 وسوره النصر هم نوزده کلمه دارد- ایه اول سوره النصرهم نوزده حرف دارد-ادامهدارد
بسم الله الرحمن الرحیم-بخش دوم معجزه بزرگ قران مجید-حقایق ساده -در قیاس باخود قران-خصوصیاتکد ونشانه مانند ریاضی وار ان دامنه اش از ساده تا پیچیده را دربرمیگیرد-حقایق ساده انهائی هستند که قابل فهم میباشدبدون بکاربردن وسیله ای باشند- ونوع پیچیده حقایق ان نیازمند کمک به وسیله ماشین حساب –و- یا-یک کامپیوتر است- حقایقی که درپی خواهد امدبرای تائید ودرک ان نیازمندهیچ وسیله ای نیست-اما لطفا دقت شود که نسخه انگلیسی ان از منبع اصلی عربی گرفته شده است- اولین ایه اولین سوره – بسم الله الرحمن الرحیم است که نوزده حرف دارد بحث گذشته اینبود که عدد نوزده-محور خصوصیات قران است- تعداد سوره های قران 114 تا است که برابر است با19x6=114تمام ایات قران 6346 تا است-که برابرx33419=6346 است ایات بودن بسم الله6234تا است با 112- بسم الله الرحمن الرحیم-میشود6346-که اعدادمنفرد ان -6+3+4+6=19 و114 بسم الله الرحمن الرحیم داری درقران داریم-114=6x19-از سوره نهم که بسم الله ندارد-تا سوره بیست هفتم که دوتا بسم الله دارددقیقا نوزده بسم الله دارد چون دقیقا درعمل نوزده سوره میشود که بسم الله دارد-جمع نه تا بیست وهفتمیشود 342که برابر است با19x18=342-اولین سوره قران که نازل شد نوزده ایه داردسوره العلق-پنچ تا ایه اول ان که اول امده است باز نوزده کلمه دارد که شامل76 حرف است-که برابر با-19=4x76میشود- این سور العلق بعداز نوزده سوره قرار داردکل سوره العلق304 حر عربی دارد-که برابر است با16x16=304 وسوره النصر هم نوزده کلمه دارد- ایه اول سوره النصرهم نوزده حرف دارد-ادامهدارد
بسم الله الرحمن الرحیم-بخش دوم معجزه بزرگ قران مجید-حقایق ساده -در قیاس باخود قران-خصوصیاتکد ونشانه مانند ریاضی وار ان دامنه اش از ساده تا پیچیده را دربرمیگیرد-حقایق ساده انهائی هستند که قابل فهم میباشدبدون بکاربردن وسیله ای باشند- ونوع پیچیده حقایق ان نیازمند کمک به وسیله ماشین حساب –و- یا-یک کامپیوتر است- حقایقی که درپی خواهد امدبرای تائید ودرک ان نیازمندهیچ وسیله ای نیست-اما لطفا دقت شود که نسخه انگلیسی ان از منبع اصلی عربی گرفته شده است- اولین ایه اولین سوره – بسم الله الرحمن الرحیم است که نوزده حرف دارد بحث گذشته اینبود که عدد نوزده-محور خصوصیات قران است- تعداد سوره های قران 114 تا است که برابر است با19x6=114تمام ایات قران 6346 تا است-که برابرx33419=6346 است ایات بودن بسم الله6234تا است با 112- بسم الله الرحمن الرحیم-میشود6346-که اعدادمنفرد ان -6+3+4+6=19 و114 بسم الله الرحمن الرحیم داری درقران داریم-114=6x19-از سوره نهم که بسم الله ندارد-تا سوره بیست هفتم که دوتا بسم الله دارددقیقا نوزده بسم الله دارد چون دقیقا درعمل نوزده سوره میشود که بسم الله دارد-جمع نه تا بیست وهفتمیشود 342که برابر است با19x18=342-اولین سوره قران که نازل شد نوزده ایه داردسوره العلق-پنچ تا ایه اول ان که اول امده است باز نوزده کلمه دارد که شامل76 حرف است-که برابر با-19=4x76میشود- این سور العلق بعداز نوزده سوره قرار داردکل سوره العلق304 حر عربی دارد-که برابر است با16x16=304 وسوره النصر هم نوزده کلمه دارد- ایه اول سوره النصرهم نوزده حرف دارد-ادامهدارد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات- شخصی است-درمجله گرانسنگ-چشم انداز ایران-شماه 96- از جناب استاد-امیر (بهروز)طیرانی –مقاله جالبدر باره یک تارخچه فشرده احزاب از قاجار تا امروز بیان کردند-در اخر مقاله-میفرمیاند—پس از روی کار امدن-دولت جناب اقای حسن روحانی درسال1392-بار دیگرگشایش اندکی درفضای سیاسی پدید امد- ولی رمقوجان این فضای جدید بسیارکمتر ازان بود- که حتی با تاسیس دوحزب جدید به نام های –ندا واتحاد ملت ایران اسلامی بتوان از ان رایحه جدید استشمام کرد- این اندیشه بنظر حقیر درست نیست-مدتی مانیاز داشتیم- سبک احزاب امریکائی انجام دهیم- گرچه دراصل انهم غلط است انها همه چیزرا سیاسی میکنند- واولا برای جلب مردم که ماداریم کار میکینم چیزی درایران نمانده بود که چالش اجتهادی فقهی هم وارد شود- ول وکشورهای دیگر ساکت هستند ونمایندگان انها کاری انجام نمیدهند ودیکتاتوری است؟؟ حال بیادپرسید کدام اصل وقانون علمی را شما بکاربردید از کدام ت تحقیقات سودجستید تماما جنبه تبلیغاتی سیاسی دارد-نمونه عرض کنم-درامریکا تا امروز هیچ دانش اموز توسط تبهاکاران ویا افراد مریض کشته نشده اندبجز خود دانش اموز اگر دانش اموزان خلع السلاح شوند- کافی است- اما اقای ترامپ میگئوید دمعلمین مسلح شوند وفردا میگوید دانش اموزان مسلح شوندیک تکزاس را درست میکنددریک جلسه تازه از انگلستان امده بودم-دریک جلسه مهمانی ده نفر دکتری اموزش دبیرستانی و دانشگاهی داشتندهفت انها فرمودند درجهان سوم این اندیشه ها فایدهای ندارد- سهنفر البته من به زور خاله امشرکت کردم یکازنها فرمودند درفلان موضع طرح دکتری من این بوده است ومن گفتم دردانشگاه لندن چنین شنیده اممن دنبال ریشه این قوانین بودم- استادفرمودند به متخص برجسته دانشگاه که محل حل مشکلات دکتری بود رفتم- ازمن پرسید نظرشما چیست من دوعلت برای کشف قانون گفتم فرمدند چهل درس بایدبخوانی تا این مطلبرا درک کنی من ترتیب ارام ارام خواندن شمارا میدهم ولی یک مژده به شمابدهم درجهان سوم نفر اول هستی که این دوعلترا فهمیدی- جهان سوم یعنی پمپاژ معلومات نه روش تحقیق بلد است ونمیتواند یک قانون چگونه بوجود امده است بیان کند بایدنصف اموزش وپرورش ودانشگا ه ها روش تحقیق باشد وعملا کار کندنتجه ای میشود یک دخترخانمی دروس مختلف از پزشکی وداروسازی ومهندس ی ورنگ وغیره میخواندیکرنگ مو خاص درست میکند ویک سری دستگاه درست میکند و.ارایش میکند که کسی نمیتواتد باور کند قران میفرمایدشما فوق اش این کتابرا بفهمید- ولی بعضی ها ام الکتابرا میفهمند –در شوروی فمیدند دلیل عقب ماندگی پمپاژ بوده است- دانش اموز سال بالا به دانش تموز سطح پایئن درس میداد گفتند خودتات علت مسائل رابدست بیاورید ورفتن حل کردند مسائلی حل کردن کهنه تنها دانشگاه مسکوحل نکرده بود بلکه دانشگاه ها ی غربهم حل نکرده بودند استاد درانگلستان میفرمود درانگلستانهم هیچدهزار مسئلع بغرنج ریاضی بدین وسیله حل شده است لذ ا ماباید یک تحول اساسی در اموزش وگرورش داشته باشیم ومجلس از تحقیقاتهای سترک بهره بگیرد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات- شخصی است-درمجله گرانسنگ-چشم انداز ایران-شماه 96- از جناب استاد-امیر (بهروز)طیرانی –مقاله جالبدر باره یک تارخچه فشرده احزاب از قاجار تا امروز بیان کردند-در اخر مقاله-میفرمیاند—پس از روی کار امدن-دولت جناب اقای حسن روحانی درسال1392-بار دیگرگشایش اندکی درفضای سیاسی پدید امد- ولی رمقوجان این فضای جدید بسیارکمتر ازان بود- که حتی با تاسیس دوحزب جدید به نام های –ندا واتحاد ملت ایران اسلامی بتوان از ان رایحه جدید استشمام کرد- این اندیشه بنظر حقیر درست نیست-مدتی مانیاز داشتیم- سبک احزاب امریکائی انجام دهیم- گرچه دراصل انهم غلط است انها همه چیزرا سیاسی میکنند- واولا برای جلب مردم که ماداریم کار میکینم چیزی درایران نمانده بود که چالش اجتهادی فقهی هم وارد شود- ول وکشورهای دیگر ساکت هستند ونمایندگان انها کاری انجام نمیدهند ودیکتاتوری است؟؟ حال بیادپرسید کدام اصل وقانون علمی را شما بکاربردید از کدام ت تحقیقات سودجستید تماما جنبه تبلیغاتی سیاسی دارد-نمونه عرض کنم-درامریکا تا امروز هیچ دانش اموز توسط تبهاکاران ویا افراد مریض کشته نشده اندبجز خود دانش اموز اگر دانش اموزان خلع السلاح شوند- کافی است- اما اقای ترامپ میگئوید دمعلمین مسلح شوند وفردا میگوید دانش اموزان مسلح شوندیک تکزاس را درست میکنددریک جلسه تازه از انگلستان امده بودم-دریک جلسه مهمانی ده نفر دکتری اموزش دبیرستانی و دانشگاهی داشتندهفت انها فرمودند درجهان سوم این اندیشه ها فایدهای ندارد- سهنفر البته من به زور خاله امشرکت کردم یکازنها فرمودند درفلان موضع طرح دکتری من این بوده است ومن گفتم دردانشگاه لندن چنین شنیده اممن دنبال ریشه این قوانین بودم- استادفرمودند به متخص برجسته دانشگاه که محل حل مشکلات دکتری بود رفتم- ازمن پرسید نظرشما چیست من دوعلت برای کشف قانون گفتم فرمدند چهل درس بایدبخوانی تا این مطلبرا درک کنی من ترتیب ارام ارام خواندن شمارا میدهم ولی یک مژده به شمابدهم درجهان سوم نفر اول هستی که این دوعلترا فهمیدی- جهان سوم یعنی پمپاژ معلومات نه روش تحقیق بلد است ونمیتواند یک قانون چگونه بوجود امده است بیان کند بایدنصف اموزش وپرورش ودانشگا ه ها روش تحقیق باشد وعملا کار کندنتجه ای میشود یک دخترخانمی دروس مختلف از پزشکی وداروسازی ومهندس ی ورنگ وغیره میخواندیکرنگ مو خاص درست میکند ویک سری دستگاه درست میکند و.ارایش میکند که کسی نمیتواتد باور کند قران میفرمایدشما فوق اش این کتابرا بفهمید- ولی بعضی ها ام الکتابرا میفهمند –در شوروی فمیدند دلیل عقب ماندگی پمپاژ بوده است- دانش اموز سال بالا به دانش تموز سطح پایئن درس میداد گفتند خودتات علت مسائل رابدست بیاورید ورفتن حل کردند مسائلی حل کردن کهنه تنها دانشگاه مسکوحل نکرده بود بلکه دانشگاه ها ی غربهم حل نکرده بودند استاد درانگلستان میفرمود درانگلستانهم هیچدهزار مسئلع بغرنج ریاضی بدین وسیله حل شده است لذ ا ماباید یک تحول اساسی در اموزش وگرورش داشته باشیم ومجلس از تحقیقاتهای سترک بهره بگیرد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-یک مقایسه اجمالی بین مراقبت وعرفان اسلامی با مکتبهای چینی- امید است که یک سناتور امریکایئ دبه درنیاورد-که برای نفوذ وتخریب سیاست امریکا درامریکا هستند-؟؟!!در عرفان ومراقبه اسلامی – اصطلاح یقظه است- یعنی بیداری – عینا در مکتبهای چینی هممین موضوع مطرح است میتوان ترجمه کرد به اندازه کافی عمیق نشده است-جهان وجلوه های جهان- تمدن جهان رسانه های اجتماعی انسان رابه زحمت وسرگرمی نکشانند-یک دانشجوی بسیار روشنمیتواند شاگر ارسطو ویا بودا شود ویک انسان صادق باخود گردد واخرین شناخت از این جهان را بدست اورد- این یک استاندارد بسیار درسطح پائین است –وما مسائل بسیار جدی را فراموش ویاغفلت میکنیم وسعی میشود سختی ها فراموش شود- ولذت های سطحی جایگزین شود- ویا پیشنهاد میدهند بهسمت یک زندگانی فانتزی بروید واجازه تجربه راه دیگری را نمیدهند ومانع میسازند-در سال های اخیر بسیارمعمول شده است که در دروس مراقبه ومکاشفه وعرفان در چین نه مدت زیادی لذت های خاکی خودرا کنار بگذارندبرای انکه باعث شکافی درر سیدن به صلح درونی شوند امروزه درسهای مدرن در معابد هائی که در کوه پایه های بسیار جذاب برپا میشودجائیکه- شما میتوانیدبیدار شئیدزمانی که زنگ ها به صدادرامده است وصدای پرندگان شادی افرین وروح بخش زندگانی سر میدهند وبهخواب بروید-با ریتم ارامش بخش جیرجیرکها- شما میتوانید- یک ساز مساده ومختصر برای شادی یافتن باخود داشته باشید ومیتواند- اب لوله برق ودو یا سه مورد غذا هم داشته باشیددراسلام باغ و مناظر زیبای طبیعت وصدای زیبای پرندگان تاکید شده است ولی خلوت گزینی- همیشه نیاز چنین جائی نیست وهمه جا درخانه ود مسجد وحتی سرکار میتوان- برای مدتی خلوت گزینین داشت وائمه اطهارعلیم السلام اجمعین درتمام حالات ولی شب ها بیشتر دراینخلوت تنهائی بودند بعد انشااللهخواهم گفت اساس امروزه مراقبهدر عرفانچینین تنها صلح درون نیست وگفتمان باخداوندمنان هم است ولی باید دانست جنگ هم برای ادامه صلح است یکبعدی شدن در شرایط جنگهم خطرناک است وهم از معوبد انسان دئر میشود ولی درهمان جبهه هم خلوت بسیار موثر رخ میدهد-ادامه دارد