بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است دانشگاه هاروارد-که استاد ایجاد عناوین تازه وتحقیق درانهاذ است بخصوص در مذهب هم بسیارفعال است وادعا دارد بهترین تحقیقات- دراین زمینه انجام میدهد- وذته خدمت به بشریت از طریق مذهب تعیم میدهد-ودرشناخت- وسیع سنتها واصول مذاهب درتخصص بسیار سرامد است که انرا به دانشویان هم تدریس میکنند وهم دلسوزانه انهارا رشد میدهند- وانهارا بصورت عملی اجرا میکند-وخلاق تحقیقات میکنند-درجهت درک- بصیرت مذهب- ویادگیر ی جامع- لطفا مذهب جناب اقای ترامپ تحلیل کنید- ابن حزم- یک بیان جالبی دارد کهمیفرماید من شخصیت دوقطبی دارم که من رابیچاره کرده است- و مرگ رامیطلبم- فردی است درمنطق کارکرده است وبهاینتجه رسیده است دراحکام قیاس- غلط است- وعلت انکه اهل سنت به قیاس-توجه کردن – حکم ناب رانمیدانستند-برای عقلانی جلوه دادن مجبوربودن از قیاس ایتفاده کنند- ایشان میفرماید من ازجهتی باحکمرانهای ستمکار مخالف هستم وازطرفی باید باانها مماشات کنم ودرنتجه هممه دوسان خوب خودرا ازدست دادم ازمن فراری هستم- درحالی که من نمی توانم ازانها جدا شومزمانی که انسان به واقعیت نمیرسد- دچار گیچی و تفریط وافراط میشود- امویان مقلداز رومی هابودند وعباسیان مقدارساسانیان وایرانیان بودند- یکیاز مسائل کلیدی مسئله خانم ها است- این تصور غلط است ازجهتی مردان خانم هارابت میدانند وازجهتی بسیار ضعیف که میبایست ازمردان اطاعت کنند- نتواستند واقعیت وحقیقت را درک کند- همانوطر مردان باید قدرت خودرا مهار کنند زنانهم باید قدرت وجذابیت جنسی خودرا مهار کنند نهانکه اگر زنان بامردان فوتبال بازیکنند وبامردان مخلوطشوندمسائل حل میشوند-عدم حجاب برای این منظور کمک میکنند-ولی دلیلی که درامریکا زنان مسلمان به حجاب روی اوردند چیست وبرجستگی استعدادهای زنان ومردان کدام است- وسرانجام تحقیقات انها چه قوانین بدست داده است وچهمیزان درجامعه پیاده شده است یکنظرهست که امام حسین علیه السلام بخاطر ایاد مذاهب دروغین کهتوسط معاویهعلیه لعنت درست میشد وداشت گسترش پیدا میکرد ومیدانست یزیدانها گسترش میدهد-ازیک فرصت طلائی خواست بهترین بهره برداری رابکند- ولی کاربه میدان نبرد رسید- خامی وبچه گانه فکردن انها-و اندیشه انها هرگز دراین جهت نبود وتنها درفکر کسب دنیائی بود که برخلاف هدف الهی وسیر تکامل بود وان خون کارخودرا کرد چون خون خدابود ومسیر راتغیر داد سلام وصلواته الهعلیه اله والسلام وسلام الله اله واصحاب ایشان برای ابد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جنگ اذربایجان- وارمنستان- خوشبختانه خبر های خوب میرسد که قرار است در روسیه یکگردهمائی با اذربایجان وارمنستان تشکیل شود- دوکشور همسایه کهدرهرحال باهم ارتباط دارند خشونت راه حل نیست- سالهای بین چین وتایوان- کرهجنوبی وکره شمالی – ترکیه ویونان- اسناد به سازمانملل متحد هیچگاه کاملادرست نبوده است دریک سال محققن گفتند فقط دو پرونده درست بوده است حزبالله باید خلع سلاح شود ولی اسرائیل خلع سلاح اتمی نشود ویادرمورد ایران عراق سالها مارامحکوم میکرد- اینکه ارتش کشوراذربایجان پنج برابر ذارتش ارمنستان است ملاک نیست-دوکشور بدرستی درک نمیکند معیارهای مولفه جنگ کدام است گرچه هردو تاحدی به ابرقدرت وابسته هستند-میتواند میزان خسارت بسیارعظیم باشد کههردوکشور محتاج مسائل مادی هستند وظرفیت یک چنگ گسترده وپیچیده راندارند اذربایجان یک کلیسارا ویران کرده است انسانهم سکولارباشد بایدبه مقدسات- یک دیگرر ارزش قایل شوند-تاحد زیادی جنگ مراعات انسانی واقتصادی یک دیگر راداشته باشند- بخصوص داینرایط سخت کورنائی که بیگناهان زیادی اسیب خواهند دید- ومیابیست از کارشناسان خبره کههردو طرف به انهامعتقد باشنداستفاده کرد- تاریخ نشان داده است اینجنگ تنها بین این دو نخواهد بود-کوچکترین اشتباه دامنه ان وسیع خواهد شد- امیداست از تاریخ تجربه بدستاوریم وبدانیم کسی درجهت خونریزی است موردتوجه خداوندمنان نخواهدبود واینامر بدقت ملاحظه باید کرد انشاالله منتظر خبرهای خوش بیشتری باشیم
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اقای نیوتن- میفرماید- اگاه ای- من نشان میدهد- که هرکس سعی کند- اینخداوندمنان است که پادا ش میدهدوفرد را به یکنیجه میرساند-فردی بسیار مذهبی وبشدت مایل بود که به انسانها کمک کند- دریکایه در قران خداوندمنان میفرماید سعی کنید- در قطعه ایت الکرسی-کرسی یعنی مخلوقات که ایت الهی هستند علم وقدرت انها از خداوندمنان ودرجه بند ی انها- ازخداوند منان- خداوندمنان به خانم ها میفرماید-ما یک استراتژِی وخطمشی را انتخاب کردیک که براساس عدل وقسط علم وحکمت است اگر احساس کمبود میکنید-البتهدرنزدمومنان غیرمومن ملاک خداوندمنان نیست- ازمن بخواهید من بطریقی که استراتژی حفظ شود جبران میکنم- در ایت الکرسی میفرماید علم وقدرت دردست من است ودرجائی به پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میفرماید که دعا کن-علم ام رازیاد – ربی زدنی علما- علما ون خداوندمنان حکیم است کارعبث نمیکند ولی ممکن است نتچه دراخرت بدست اید وان علمی که خداوندمیدهد- از همه لحاظ شایسته وبایسته است- دراحادیث مولفه های زیادی- برای ازدیاد علم بیان شده است مثلا عمل کند عمل نکند ان علم راخداوندمنان میگیردذ تقوا داشته باشد درجهت خیر وکمک بهمردم فعالیتکند زکات ان علم رابدهد وغیره همه نعمت های الهی زکات دارند- جناب نیوتن- کاشف نیروی جاذبه زمین شد قبلاز ایشان قران جاذبهرا تعریف کرد وامام رضا علیه که ایه رابد میفهمیدد- انراتصحیح-کرد قران میفرماید مازمین باستونهائی که نامرئی است نگهداشتیم انها میگفتند اسمان ماندسقف عمل میکنندویک سری ستون از زمین به اسمان کشیده است امام فرمودند نامرئی بئدن این است که به حس درنمیاید ولی کارستون را میکند نیروی که انرژی است درک نمیکردند- لندن درکل جنگ بوده است درختان رابریدند وشهرساختند بعدامدن- درداخل شهر پارک هائی کوچک درست کردند-که محل استراحت باشد ودرختان سیب کاشتند کهالان هم است واطراف انرا چمن کردند—ایشان در روی اینمسئله فکر میکرد چگونه ستارگان راسمان سقوط نمیکنند ونظریه یونانی که ستگاران مانندمیخ بهیک دایره چوبی وصل است و این چرخ ها بهم متصل است وبایک اهرم بدست جناب هرکول است وهرکول سواربرگاو است انر میچرخاند این تئوریرد شد شد- ایشان روزها به پارک میرفت زیر درخت سیب به اسمان مینگریست وفکر میکرد میوه سیب با بنی مانندبندناف به شاخه وصل است این بندناف پساز مدتی چوبین میشود ودیگرسیب رشد نمیکند وگرنه سیب میتوانست به اندازه هندوانه هم بشود- امام صادق علیه السلام میفرمایدیکی از نعمت که خداونمنان-به بشر داده است توقف رشد است وگرنه خانه اش نبایدسقف داشته باشد- ایشان متوجه شد مدتی مدید این سیب به بندناف چوبین وصل است امام صادق علیه السلام میفرماید که سیب به حد کامل رسید- بایدچید زیرا به این معنا افت ها سیبرا خراب میکند مغلوم میشودتاقبلاز چوبین شد سیب درامان است- این مثال را – بایدازدواج کند-برای دختران اورده است- ایشان متوجه شد-که ایئن افتااسیب همچنان وصل است ناگهان ان بندچوبین شکست یک سیب پائین افتاد هیچ عمال خارجی نبود مثلا طوفانی باشد- باخوداش گفت ان بندچوبین تابحال مقاومت داشت وحال چرامقاومت نداردذ حتما یکنیروی از زمین به سمت زمین فشار میاورد وکم کم مقاومت چوبین تحلیل میرود- تامیشکند- بفکر یک تجربه افتاد انزمان مغانطیس کشف شد وسنگ مغانطیس وجود داشت که بهاندازهای مختلف میتواستند درست کنند- یک لوله شیشه ای درست کرد ویک سکه اهنی دران انداخت- وبالای شیشه مغانطیس یا اهنربا بالای شیشه گرفت سکه به اهن ربا جذب شد مدادم انر کمتر کرد- تا سکه در وسط شیشه به نوسان افتاد ودلیل این نوسان وجود نیروی جاذبه زمین بود که میتواست تاحدی حدس بزند- سکه بچرخش درامد که نشان رابرابری است- هنوز دلیل چرخش مشخص نشده است- فرضیهائی دادند- که زمانی دونیروی مخلف به جسمی درهوا واردشود ازمرکز جسم تا لبه جسم اندکی اختلاف استوین باعث چرخش میشود ودوم گفتنددقیق دوطرف نخواه بودواینعامل چرخش ونوسان میشود البته فرضیهای جدیدرامن نمیدانم جناب نیوتن فرمودند این حادثه بخواست خداوندمنان بود که پاداش سعی منرادادذ
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نظریات شخصی است- دراینترنت- میثم مطیعی در ویکی پیدیا- دانشنامه ازاد جستجو کنید- وبعد درمنابع- مقاله شماره پنچ را کلیک کنید- ایشان منش وحکمت ها وجملات کلیدی حضرت ایت الله حضرت مجتبی تهرانی بحث کرده است- ان بزرگوار یک نبوغ عجیبی داشت—که مطالب قرانی وحدیثی یا قابل تجربه است ویا انسان انراتجربه کرده است با اصطلاح های امروزی بیان کرده است-مثلا شاید تجربه کرده باشید یک موج رادیورا گرفتید یک موج هم روی ان افتاده است- گاهی انسان درحال یک تفکر اسلامی است گاهی منبع ان شخص انسان است وگاهی منبع ان یکی ازدوفرشته همراه انسان است- که شیطان انهارانمیبیند وفرد تصورمیکند- که خود ش است وسعی هم مدخلیت دارد-وسوسهای جدیدی همران بفرستد ان عظمت انرا پارازیت رادیوی بیان کرده وسرانجام فردمومن ازان پارازیت نجات پیدا میکند- خوب دقت کنیم عوامل طرفدار غرب واسرائیل-همان نقش همان شیطان را بازی میکنند ومداوم پارازیت میفرستند- این پارازیت شعارو شعوری ندارد وبقول استاد خل بازی است- اخلاصی درکارنیست- یک دفعه ملاحظه میشود همراه اقی ترامپ رقص شمیر کند که هرکس برعلیه امریکا واسرائی وایشان هدفی باشد باانها خواهند جنگید –هرکس از تقلین جدا شود- یک دفعه با دختران رقاص گل بدست خواهد رقصید-وازمحدوده ثقلین خارج خواهد شد شیاطین انسان را از عالم تکالیف شرعی جدا میکند وهوسها به صورت تکالیف شرعی ابداع میشودوبرچسب رضای خدا بران زده میشود-امت اسلام تبدیل ناسونالیسم میشود- ناسیونالسیم اسلام هم بصورت ناسیونالیسم قومی میشود که امری برخلاف قوانین وسنت الهی است- وفضا وج جهانی غیر اسلامی مدل روزگار میشود- واسلام با ان هماهنگ میگردد—ولفاظی جای کلام سداد قرار میگیرد- وبعد تربیتی اسلام تغیر میکند بقول حناب دکتر مطیعی ایشان حرف خوب میزنر ضمن اینکه خوب حرف میزند- بعضی ها شیطنت میکردند-که اسلام درحقیقت برای فرشتگان است انسانخاکی اگر بخواهد مسلمان ومومن شود بایدانرا برخودتحمیلکند درحالیکه اگر اسلام بتدرک زمان حال بشری بیانشود موردنیاز بشر است ودلخواه اوهم میشود- استادمعزز فرمودند- یوگا چینی-که امروزه به خصوص دربین امریکائی ها محبوبیت پیدا کرده است- معتقد است جوامع امروزی اهدافی به انسان تحمیل میکند که تفکرات وذهنیت مخرب وازار دهنده دارد وانه بت ذهنی انسانمیشود که انسان باوجودانکه میداند این افکار ازاردهنده هستند ولی نمیتوانداز شرانه خارج شود مداوم ذهن انسانرابخود مشغول میدارد- ولی درباین چهمطالبی باید ذهن به سمت انبرود نکته جالبی نداردجزبه طبیعت مشغول شوید-مهم درخواندن نیست خواندن عقل را بالا میبرد زمزمه کردن دلرا شفا میبخشد بهترین کار مناجات خواندن ائومه اطهار است که اجازه ورودبه روح امام میدهد- بخصصو مامحسین علیه السلام کفتمان ایشان رادرروح خود زمزمه کنید وبه کاتی از برنامه الهی توجه کند ه سخت به ان احساس نیازمیکنید وراه عملی هم را یاد بگیرید وبیشتر باخودخلوت کنید- وبهرکس ان بدهید موردنیاز او است- وهرچه شعور انسانپرورش نمیدهداز اوجدا شوید وشعور ثقلین مبنای ازدیاد شعورخودقرارد دهید- شعار زمانی کاربرد دارد کهفرد شعوران شعاررا ویانوران شعار را بخوبی درک ولممس کرده باشد- هچ شعرای نبیادفرد خسته وکج وپراز شبه وشک باشد-زیاد دنبال امر ونهی باشید بدنبال دادن تربیت صحیح باشید ومطالب در ذهن مهندسی کنید که ازکجا شروع شودوبکجا ختم شود کهمه مورد رضایت الهی باشد-خوب مطلب زیاد است خواستم اندکی از دریچه به باغ بهشتی نظر بیاندازید وخوب شما بدنبال ان مقاله بروید وانشاالله تاثیرگذار خواهد بود
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—اهل عنوان مثال درباره ابوعثمان نهدی آمده است:
وکان مقیما بالکوفه فلما قتل الحسین بن علی انتقل منها إلی البصره و قال لا أسکن بلدا قتل فیها ابن بنت النبی صلی الله علیه وسلم
وی مقیم کوفه بود ولی وقتی حسین بن علی (ع) کشته شد به بصره نقل مکان کرد و گفت: در سرزمینی که در آن فرزند دختر رسول الله (ص) کشته شده باشد، زندگی نخواهم کرد. عنوان مثال درباره ابوعثمان نهدی آمده است:
وکان مقیما بالکوفه فلما قتل الحسین بن علی انتقل منها إلی البصره و قال لا أسکن بلدا قتل فیها ابن بنت النبی صلی الله علیه وسلم
وی مقیم کوفه بود ولی وقتی حسین بن علی (ع) کشته شد به بصره نقل مکان کرد و گفت: در سرزمینی که در آن فرزند دختر رسول الله (ص) کشته شده باشد، زندگی نخواهم کرد.سنت از کتب معتبره خود با نقل روایت های متعدد- حتی ابوهریره مینویسندیامبرصلی الله علیه وآله وسلم حسن و حسین را گرامی می داشت و به آنها محبت زایدالوصفی می کرد . شیخ محمد بن محمد مخلوق مالکی می نویسد: حسین علیه السلام انسان با فضل و بسیار اهل نماز و روزه بود و بیست و شش بار پیاده خانه خدا را زیارت کرده است . شیخ نورالدین علی بن صباغ مالکی، معروف به «ابن صباغ » در باره جوانمردی آن حضرت می نویسد: انس می گوید: خدمت حسین علیه السلام بودم که کنیزکی آمد و با خود دسته گلی آورد و به امام هدیه کرد . آلوسی بعد از نقل آن سخنان می گوید: «در لعن یزید توقف نیست چون اهل کبائر و دارای اوصاف خبیثه بود و بر [مردم] مدینه ظلم و تعدی کرد و حسین علیه السلام را زمخشری (از علمای بزرگ اهل سنت)، صاحب تفسیر معروف «کشاف » ، در کتاب «ربیع الابرار» نقل می کند:
«فاطمه علیها السلام با فرزندانش حسن و حسین علیهما السلام خدمت رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم رسیده و عرض کرد: یا رسول الله! هدیه ای به این ها بده . حضرت فرمود: پدرت فدایت، من مالی ندارم تا هدیه کنم . سپس حسن علیه السلام را بغل کرده، بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود: به این فرزندم، اخلاق و هیبت خود را هدیه می کنم و حسین علیه السلام را نیز بغل کرد و بوسید و بر روی پای چپ خود نهاد و فرمود: شجاعت و جود خود را بدو بخشیدم .» (1) زمخشری (از علمای بزرگ اهل سنت)، صاحب تفسیر معروف «کشاف » ، در کتاب «ربیع الابرار» نقل می کند:
«فاطمه علیها السلام با فرزندانش حسن و حسین علیهما السلام خدمت رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم رسیده و عرض کرد: یا رسول الله! هدیه ای به این ها بده . حضرت فرمود: پدرت فدایت، من مالی ندارم تا هدیه کنم . سپس حسن علیه السلام را بغل کرده، بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود: به این فرزندم، اخلاق و هیبت خود را هدیه می کنم و حسین علیه السلام را نیز بغل کرد و بوسید و بر روی پای چپ خود نهاد و فرمود: شجاعت و جود خود را بدو بخشیدم .» (1) زمخشری (از علمای بزرگ اهل سنت)، صاحب تفسیر معروف «کشاف » ، در کتاب «ربیع الابرار» نقل می کندزمخشری (از علمای بزرگ اهل سنت)، صاحب تفسیر معروف «کشاف » ، در کتاب «ربیع الابرار» نقل می کند :
«حافظ ابونعیم اصفهانی (از علمای اهل سنت) در کتاب حلیة الاولیاء (ج 4، ص 139) نقل می کند که او با سلسله راویان مختلف از جمله عمربن خطاب روایت می کند که پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: «حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند .» (4. احمد بن حنبل در مسند خود به نقل از راویان متعدد، می نویسد :
پیامبر، حسن و حسین را به سینه خود می چسباند و می فرمود: «خدایا! من این دو را دوست دارم، تو نیز آنها را دوست بدار .» (5 )
پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم و شهادت حسین علیه السلام در کربلا
6 . از عایشه نقل شده است که گفت :
حسین در حالی که به پیامبر وحی نازل می شد، به محضر وی در آمده و خود را روی او انداخت و از پشت او بالا رفت . جبرئیل گفت: یا رسول الله! او را دوست می داری؟ فرمود: چرا پسرم را دوست نداشته باشم . جبرئیل گفت: امت تو بعد از تو، او را خواهند کشت . جبرئیل دست خود را دراز کرد و مقداری خاک سفید به او داده و گفت: در این سرزمین، این پسر تو کشته می شود و اسم این سرزمین، «طف » است . و چون جبرئیل از نزد پیامبر رفت، پیامبر از خانه خارج شد و در حالی که آن خاک را در دست گرفته بود و می گریست، فرمود: عایشه! جبرئیل به من خبر داد امتم پس از من، فریب خورده و پسرم حسین را در سرزمین طف خواهند کشت . سپس در حالی که گریه می کرد، به طرف اصحاب خود - که در میان آنان علی، ابوبکر، عمر، حذیفه، عمار و ابوذر بودند - رفت . آنان عرض کردند: یا رسول الله! چرا گریه می کنید؟ فرمود: جبرئیل به من خبر داد پسرم حسین بعد از من در سرزمین طف به شهادت می رسد و این خاک را به من داده و گفت: در همان جا به خاک سپرده خواهد شد . (6 ) شیخ محمد بن محمد مخلوق مالکی می نویسد :
حسین علیه السلام انسان با فضل و بسیار اهل نماز و روزه بود و بیست و شش بار پیاده خانه خدا را زیارت کرده است . (9 )
10 . شیخ نورالدین علی بن صباغ مالکی، معروف به «ابن صباغ » در باره جوانمردی آن حضرت می نویسد :
انس می گوید: خدمت حسین علیه السلام بودم که کنیزکی آمد و با خود دسته گلی آورد و به امام هدیه کرد . امام فرمود: برو، در راه خدا آزاد هستی . پس به او عرض کردم: او که کار مهمی انجام نداده و چنین پاداشی دریافت کرد؟ ! فرمود: آیا نشنیده ای سخن خدای تعالی را که «و اذا حییتم بتحیة فحیوا باحسن منها» (نساء/86) چون شما را احترام کردند، به درودی بهتر پاسخ دهید . ابن روزبهان می گوید :
«اوست که به قدرت غیرت، هرکافر متمردی را از بیخ و بن برمی کند . اوست که در مقام بندگی الهی به وظیفه ذکر پاکی حق تعالی و بزرگی او، جل و علا، قیام به سزا فرمود . او به واسطه طی منازل قرب الهی به اقصی مرتبه توحید رسیده بود .» (12 )
قیام امام حسین علیه السلام در ترازوی قضاوت
13 . ابوالحسن اشعری (متوفای 324 ق)، پیشوای مکتب اشاعره، می گوید :
«چون ستمگری یزید از حد گذشت، امام حسین علیه السلام با یاران خود علیه بیداد او قیام کرد و در کربلا به شهادت رسید.» (13) حنبل - پیشوای مذهب حنابله - نقل می کند که:
پسرش از وی در باره لعن یزید سؤال کرده، او جواب گفت: «کیف لایلعن من لعنه الله فی کتابه; چگونه لعن نشود کسی که خدا او را در کتابش لعنت کرده است؟ !» عبدالله پسر احمد بن حنبل پرسید: من کتاب خدا را خواندم ولی لعن یزید را ندیدم؟ احمد بن حنبل در پاسخ، آیه شریفه «فهل عسیتم . . .» را خواند و آنگاه گفت: «ای فساد و قطیعة اشد مما فعله یزید; چه فساد و قطع رحمی از فسادی که یزید مرتکب آن شده، بالاتر است؟ !» (14) دکتر طه حسین (متوفای 1973 م)، ادیب، نویسنده و ناقد معاصر اهل سنت، معتقد است:
«از آنجا که حسین از یک سو، مسئول حفظ دین و از سوی دیگر، آزاده و قهرمان است، هرگز در قبال بیعت خواهی یزید، سرتسلیم فرود نخواهد آورد . پس برای رسیدن به هدف خود، باید به هرکار مشروعی دست می زد . بنابراین، برای احتراز و دوری از امر بیعت، به کوفه روی آورد و شهادت را بر بیعت با یزید که به نوعی تایید ستم های او بود، ترجیح داد-از دکتر طه ها حسین- شیخ عبدالله علائلی (متوفای 1996 م)، دانشمند و نویسنده اهل سنت (به گفته خود ایشان وجه تسمیه علایلی بدان جهت است که شجره خانوادگی آنان به امام علی بن ابیطالب علیه السلام می رسد)، با تحلیل اوضاع زمان یزید، سکوت را بر هیچ دیندار و آزاده ای جایز نمی داند . اما در این میان، کسی که از همه بیشتر مسئولیت داشت و در اعتراض به وضع ناهنجار آن عصر از شایستگی بیشتری برخوردار بود، امام حسین علیه السلام بود .
قیام حسین علیه السلام خواست همه مسلمانان بوده است; این قیام انعکاس و طنین گسترده ای به جای گذاشت و تا آنجا پیش رفت که تخت سلطنت امویان را به لرزه درآورد و سرانجام به نابودی کشاند . (20)
21 . شیخ عبدالله علائلی همچنین می گوید:
«هرکس در زندگی، دو روز دارد: روز زنده شدن و روز مرگ; ولی تو ای حسین! تنها یک روز داشتی . روز زنده شدن و حیات; زیرا تو هرگز نمردی، تو جان شیرین خود را بر سرعقیده پاک و هدف بزرگ و آرمان مقدس خویش نهادی، به همین دلیل تا حق و حقیقت و اسلام در جهان زنده است، تو هم زنده ای .» (21)
امام حسین علیه السلام اسوه مسلمانان و آزادگان
22 . محمدعلی جناح، رهبر بزرگ پاکستان، می گوید:
«به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی نمایند .» (22)
23 . شیخ محمد عبده، از دانشمندان اهل سنت و از مصلحان بزرگ، می نویسد:
«هنگامی که در دنیا حکومت عادلی وجود دارد و هدفش اقامه شرع و حدود الهی و در برابر آن، حکومتی ستمگر است که می خواهد حکومت عدل را تعطیل کند، بر هر مسلمانی یاری و مساعدت «حکومت عدل » واجب است و در همین باب، انقلاب امام حسین علیه السلام است که در برابر حکومت یزید، که خدا او را خوارکناد، ایستاد .» (-عنوان مثال درباره ابوعثمان نهدی آمده است:
وکان مقیما بالکوفه فلما قتل الحسین بن علی انتقل منها إلی البصره و قال لا أسکن بلدا قتل فیها ابن بنت النبی صلی الله علیه وسلم
وی مقیم کوفه بود ولی وقتی حسین بن علی (ع) کشته شد به بصره نقل مکان کرد و گفت: در سرزمینی که در آن فرزند دختر رسول الله (ص) کشته شده باشد، زندگی نخواهم کرد.
-پس قیام امام حسین علیه السلام برای همه مسلمانان روشنبوده است-ولی حکومت های ظالم که برملت اهلسنت وشیعه مسلطبودند ازراه فریب خواستند مسئله واژگون کنند- وتاحدی هم موفق شدند- بیسوادی بیخبری عاملی بود که تاثیر گذارشد از طرفی از حکومت بخاطر دین واز جهتی ازجهت تکفیر شدن واز جهتیاز ترس از جهتی دنیامدار شدن- متوجه دعظمت قیام امام حسین علیه السلامکه درجهت تحقق یکزندگی شرافتمندانه واحیاگر دینی ودرک ارزش های واقعی دین برای انها قیام کرد درک نکردند- امروزا راه پیمائی اربعین وافشاگری ها وتبین وتوجیه اهداف امام حسین علیه السلام بردوش ما است که از امکانات- بهترین بهره برداری بکنیم-بوبکر بن عربی که بر مذهب مالک بن انس تفقه میکرد در کتابش «العواصم من القواصم» چنین میگوید:
و ما خرج إلیه أحد إلا بتأویل، و لا قاتلوه إلا بما سمعوا من جده المهیمن علی الرسل، المخبر بفساد الحال، المحذر عن الدخول فی الفتن وأقوال فی ذلک کثیره
هیچکس (از قتله کربلا) بر او (حسین بن علی) خروج نکرده و او را نکشتند، مگر به تأویل بر اساس آن روایاتی که از جد بزرگوارش –رسول الله (ص)– شنیده بودند، در باب خبر از بدی احوال حاصل از داخل شدن در فتنهها و بر حذر داشتن از آن. و این گونه سخنان رسول الله در این امر زیاد است.- اکید بر یادآوری مصائب سیدالشهداء
اهلبیت عصمت و طهارت، بر یادآوری مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) به مناسبتهای گوناگون تأکید داشتند. بخشی از خطبههای حضرت زینب کبری (س) و حضرت امام زینالعابدین (ع) در کوفه و شام بیان مظلومیت سیدالشهدا (ع) و در حقیقت، روضهخوانی است. بعد که اهلبیت به مدینه بازگشتند، در آنجا هم مجلس عزای سیدالشهدا پیوسته ادامه داشت؛ به گونهای که امام زینالعابدین (ع) عزاداران را اطعام میکرد1 و این سنت در نزد شیعیان از ایشان به یادگار ماند.
این مجلس عزا چندین سال به طور پیوسته ادامه داشت و یک سال آن، به صورت شبانهروزی بود و بنا بر نقلی دیگر تا سه سال بعد از واقعه عاشورا این مجلس عزا در مدینه برگزار میشد.2 پس از ایشان، امام باقر (ع) وصیّت کردند که تا ده سال در منا روضه بخوانند.3
در دوره امام صادق(ع) فضا بازتر شد و حتی سرودن شعر و مراثی نیز تشویق میشد و شعر نقش مهمی در ماندگاری واقعه کربلا و تحریک عواطف داشت. لذا حضرت افرادی مانند ابوعماره منشد،4 جعفر بن عفان5 و ابوهارون مکفوف6 را تشویق میکند که برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعر بسرایند.
در زمان امام رضا(ع) هم میبینیم که شاعرانی مانند مثل دعبل خزاعی7 برای سرودن اشعار عاشورایی مورد توجه حضرت قرار گرفتند. همچنین استمرار اقامه مجالس عزا در خانهها و بیان فضیلت شعر گفتن در رثای ابیعبدالله (ع) و رفتن به زیارت آن حضرت در هر شرایط و در مناسبتهای گوناگون و ترغیب به زیارت اربعین از ویژگیهای این دوران است. و میراث های پیامبران را به او دادی و از اوصیایی که حجت تو بر خلقت هستند قرارش دادی او نیز در دعوت مردم جای عذر و بهانه ای (برای کسی) نگذارد و بی دریغ خیرخواهی کرد و جان خود را در راه تو داد؛تا برهاند بندگانت را از (گرداب) جهالت و نادانی و سرگردانی (در وادی ) گمراهی و چنان شد که همدست شدند بر علیه آن حضرت کسانی که دنیا فریبشان داد و فروختند بهره (کامل و سعادت خود را) به بهای پست ناچیزی و بداد آخرتش را در مقابل بهایی اندک و بی مقدار و بزرگی کردند.23 خود را در چاه هوا و هوس سرنگون کردند، و تو و پیامبرت را به خشم آوردند و پیروی کردند از میان بندگانت آنانی را که اهل دو دستگی و نفاق بودند و کسانی را که بارهای سنگین گناه بدوش می کشیدند و بدین جهت مستوجب دوزخ گشته بودند آن حضرت (که چنان دید) با شکیبایی وو گواهی دهم که براستی تو از پایه های دین و ستون های محکم مسلمانان و پناهگاه مردمان با ایمانی و گواهی دهم که تو براستی پیشوای نیکوکار با تقوا و پسندیده و پاکیزه و راهنمای راه یافته ای و گواهی دهم که همانا امامان از فرزندانت روح و حقیقت تقوی و نشانه های هدایت و رشته های محکم (حق و فضیلت) و حجت هایی بر مردم دنیا هستند. و گواهی دهم که من به شما ایمان دارم و به بازگشتتان یقین دارم با قوانین دینم و عواقب کردارم و دلم تسلیم دل شما است و کارم پیرو کار شما است و یاریم برایتان آماده است تا آنکه خدا در ظهورتان اجازه دهد.
پس با شمایم نه با دشمنان شما، درودهای خدا بر شما و بر روان های شما و پیکرهایتان و حاضرتان و غائبتان و آشکارتان و نهانتان آمین ای پروردگار جهانیان. پس دو رکعت نماز می کنی و دعا می کنی به آنچه می خواهی و برمی گردی- قتیل عبرات کشته کهگریه ساز میشود تا سنگدلی ها وخونریزی ها از جهان کنده شود عظمتی که نمیتوان-وصف کرد انچنان عمل کرد که-همهموجودات رابوجداورد .بهحیرت اورد سخترین ممکن را با کامالجوانمردی وازته دل خواسته بهاجرادراورد نمام مبارکش کهکشته نجات است درجهان گردش کند وگناهکاران وخداچویان سوار کند انشالله
.) .» (
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- با الهام از کتاب سترگ رهبر انقلاب- افتاب در مصاف که برای تحلیل وعلل وابعاد حادثه ای عاشور تدیون شده است-قانون علمی مطالعه این است که کتاب را تااخر خواند- ویاداشت کرد که به چه سئوالاتی پاسخ داده است- وچه میزان این پاسخ های علمی هستند- ودوباره کتاب را خواند- عجیب است که باز سئوالات جدیدی بوجود می اید- اینامر اثبات زوح هم است اینکارمداوم بایدانجام داد تا سئوالی پیدا نشود حال یکسری سئوالا مطرح میشود که دراین کتاب پاسخ داده نشده است- بدنبال کتاب دیگیر فت وقتیکه هیچ کتابی وجودنداشت حال فرد باید تحقیق کند وطرحی نو بی اندازد کاری بس مشکل است ولی من پس از کمی مطالعه مدتی میگذرد دوباره از نوشروع میکنم به خواندن- یک کلیپی یک کانال خارجی به فارسی نشان داد- که درچین – دوجوان درحال ازمایش ا ی هستند-که یک موبایلکه دریک ارتفاع روی یک باریکه حرکت میکند- وسط این ریل باز میشود وموبایل به پائین میافتد-چک وکنترول میکنند ایا خسارت ایجاد کرده است یانه وقالب ها ی مختلفی ازمایش میکنند- بنظر میرسد امریکا قالب های خود که به چین داده است تکنولوژی انرانداده است- باید خرید من کاری ندارم که درست یانیست-ولی معتقدهستم به قانون هزینه –سود این امر اشکالی برای جناب حضرت دکتر مرحوم مهد ی بازرگان رحمت الله علیه ندارد ولی توجیه ان دراسلام بسیارپیچیده ومتنوع است امام راحل ان عظمت رحمت اللهعلیه همین ایراد به شاه گرفت که تو سفیه هستی از ثروت این ملت سوداوری درستی نداری وطبق ایه قزان فرد سفیه نبیادبر ثروت خود حاکم باشد وقیمی بایدانرا دردست بگیرد تاان فرد عاقل شود- ما باید سال های بسیارقبل-متوجه این مسائل میشدیم—درعلم برای حل مسئله یک دامنه علمی تعریف میکنند- وعمل مختلفی درنظر میگیرنند وانهارا ازمایش میکنند واز هرازمایش یک فرضیه میسازند که باعصثمیشود بعضی عاملها به کناربرود تا انترکیب مشخص بدست اید که قانون کامل وتصحیح میکند حتی درفقه همین طوراست مثلا دویست حدیث وتفسیر قران برای حلیکموضوع درنظر گفرته میشودوبا برهان عقلی احادیثرا بقول علما کنار میزنند ومثلا هفت حدیث میماند حال کدام ارجح ومناسبتر است انتخاب میشودوباکشف حقایق کمک میکند دربخش های دیگرفقه-کمک کند اولین کسی این امر بدرستی درجهان عمل کرد جناب ابوعلی سینا- است ترکیبات زیادی تهیه کرد یک گوسفند مریض کرد –روی ان این ترکیبات ازمایش کرد تا به نتجه رسید ولی درغرب تنها علوم تجربی بوعلی سینا موردتوجه الست اصلا پنهانی دستوردادند که عقاید ومعنویات ایشان مطزرح نشودحتی فلسفه ایشان تنهادواستاد دردانشگاه هوائی درباره فلسفه ایشان – کار کردند- بقوا اقای مسعود فرزاد که دوسال- دربی بی سی- سخن پراکنی انگلستان روزانه تا دوازده ساعت بایک اق ویکخانم انگلیسی کار کردندوبسیارهم باهوش بوددراوائل ایشان اخبارترجمه میکرد روزی فرمودند درباره جناب اقای مولوی با این فومول مقاله بنویس اشان فرمودند من بخاطر شما من مولوی رامصادر کنم واز انجا کناره گرفت اتفاقا اقای علم که انزمان ریس دانشگاه پهلوی شیرازبود درخواست که به این دانشگاه بیاید- درکل مومن قدم دراه الهیکه میگذارد درجهت –فوز- یا خوشبختی است واز بدبختی نجات پیدا میکند ودو درجه مختلف دارد یکی علم ودیگری شهادت که فرد مورد رحمت و شرافت کهخداوندمنان نصیب میکند وبرکاتی بوجود میاورد ونام نکی که میگذارد ودیگرمولفه ها بقدری برکات الهی عظیم است کهاین افراد تنها نهبرایخودوبلکهبرای فامیل ودوستان وشهرئوحتی امت اسلامی اینبکات میاورند واز همه مهمتر افتخارات- سربلندی ها بینظری که چشم کور کننده- دشمنان است درجهان انتشارمیابد- یادخود برابر با یاد ایمان انها اواعمال انها وبهمیزانی کاریزما یا جاذبه معنوی پیدا میکنند- که ماند اهن ربا-جذب میکنند ولی مخالفین هرچه انها سعی کنند برای کشتههای خود وعلمای خود چنین کنند-خداوندمنان انهاربرباد میدهد وسرانجام بفراموشی نائل میشوند حضرت زینب سلام اله علیها دربارگاه یزید ملعون فرمودذند بخدا قسم اسم ما ومیرات رسول الله صلواته الله علیها رانمی توانی به فراموشی دچار کنی نام ومیراث رسول اله صلواته الله علیه واله والسلم باقی خواهندماند ودرحقیت براساس ایه های زیادی منجمله سوره کوثر ازبین خواهذد رفت وباز فرمودند تو سینه امام حسین گاره نکردی درحقیق سینهخودت را پاره کردی زیذا امام دران عالم بدنی عالی ترپیدا کرد ورجعت خواهد کرد وتودران دنیا سینه ات پاره خواهدشد عظمت این عمل دریکجا قرارگفتن خاندان رسول الله صلواته الله علیه اله السلم باخواندن یزید دریک بارگا وجا است که باعث مقایسه میشوند چیزی معاویه علیه العنت سعی میکردکه رخ ندهد-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است نقد یک مقاله بخش سوم- نقد مقاله اخرت وخدا0 هدف بعثت انبیا- من از جناب بزرگوار اقای باوند صادقیی تقاضا میکنم ساکت نباشند من حقیر ارشاد کنند-نکته من اول متوجه شدم شما بسیارملا نقطه ای هستید- یک شخصیت میفرماید به کسی برو درس بخوان شما ایراد میگیرید درس خواندن انواع دارد ممکن است درجهت مثبت باشد ویادرجهت منفی باشد ومکن است بیطرف باشد ویبافردی میگوید برو کاری پیشه کن باز شما میفرماید کهان کارباید حلال باشد حرم نباشد- زمانی فردی اگاه صحبت میکند جوانب مسائل لحاظ کرده است همین جناب مرحوم مبارز دکترمهدی بلزرگلن در ان افتضاح نمایشی درشیراز فرمودند فاضلاب غرب را در شیراز به نمایش گذاشتند- میفرماید غرب لنگ لنگان به سمت هدف انبیادارند حرکت میکنند- پس جنبه ثبت را لحاظ کرده است قران میفرماید بعضی قران میخواند درجهت درست عمل میکنند وبعضی قران میخواند وتفسیر غلط میکنند ومیگویند قران به ما خسارت زد- ما جنبه اول را قبول داریم- جنبه دوم نمیپذریم دلی اش به اجمال این است که الگو از رسول اکرم صلواته الهعلیه واله والسلم تبدیل شد به الگوی- جناب اقای عمر- عجیب شما مداوم میفرماید سکولار غلط است- دردین یهود ودین مسیحیت چند تا قانون- است؟؟ تمامن به قدرت عقل داده شده است- دریک سایت الحاد امریکائی جوانی میگوید که من قبلا سخت مذهبی بودم- از جناب کشیش روزی پرسیدم چند لذت دردرین مسیحت وجود دارد فرمودند چهارتا- که مشخص است یکی شراب است ویکی هم عبادت است ویکی هم کمک به مردم است- یکی هم ازدواج است ایشان دردل اش گفت این دین برای شما- ازکجا جناب کشیش این فتواراداده است-؟؟ از کجا پاپ های چند شغل تنها حلال میداستند کدام ایه تورات وانجیل انمطلب اثبات میکند- کجا گفتنداگردرخت مورد تجزیه تحلی قراربدهیم خداوند خشگمین میشود یک درخت خودارا اسیب زده است-خداوندمنان باگرما درختان خودرا میسوزاند- زلزله ایجادمیکند- از کجا فهمیدند مذهب میفرماید یک زن بیشتر نگیرد- جنابراسل سرانجام بخاطر زن زیادی به تعدود زوجات رسید ولی ازروی احتمالات تعین کند چند همسر چندتا میتواند ذباشد وچه امتیازی مردان بایایدداشته باشند- فرمودید که راه انبیا قطعی است و لی راه انسان نسبی است حرف درستی است اما ما علت انکه تنهارچهارزن میتواندعقدی باشد علت انرا نمیداینم ولی انبیا علتهارامیدانند-درستمانندشخصی به خدمت یک طبیب ودکتر میرود- مقلد میشودولی جناب کتر مجتهد است این سئوال دارد- چرا سه تائی نیست وچرا پنچ تائی نیست وحال اگرشروع کردن به تحقیق کردن به یک نتایج عقلانمی هم رسید- اسلام انرا منع نکرده است چه بسا ما بهیکنتج نسبی بقول جناب ذکتر مهدی بازرگان رحمت الله علیه نیم سرسوزنی چیزی کشف کرده باشیم- نکته این است در زمان قدیم تنها علم- علم کتب خانه ای بود وعلوم غربی بهایران امد مال کفار میداستند که علمی شیطانی ودرس خواندن راحرام میداستند ودرشیراز بیشترا دبستان نمیخواندند وزنانهم تا کلاس دوم ولی زماین علوم غربی امد یکدفعه تمام علوم اسلامی بی ارزش شد- اسنان همیشه درجهت افراط وتفریط است حال باید علوم غربی را دقیقا ارزیابی کرد وعلوم مفید درجهت راه انبیاتوجیه کرد- امام حسین علیه السلام یک فرزند ایشان که به سن هفت سالگی رسید شخصا به مدرسه برد- انمعلم عجیب است بسیاربا ا وباهوش بود- بااین بچه ها بازی خرسک کرد وتفریح کردند نیم ساعت اخر فقط بسم الله الرحمن الرحیم بخوبی توجیه کرد که سرچشمه همه کمالات است- اما م حسین علیه که بچهکه برگشت جریان روز را که پرسید دست به گرفت وبایک غلام که یک صندوق کهدران هزار سکه طلا بود وپارچه های مختلف بود وجواهرات بود گردنبندمراورید حضرت زهرا علیه السلام به معلم امد وانها به ایشان دادوفرمودند دهان را باز کند وان گردنبد رادهانشان کرد وفرمود قدر این گردنبند رابدان من انربهکسی نمیدانم جز شما وانمعلم ان گردنبندرا پس داد وامام حسین علیه اسلام به جای ان بهاندازه ارزش اش پول داد همه تعجب کردد وگفتند شمارا مارا به عدم اسراف دعوت میکنید این معلم که کاری مهمئ نکرد فرمودند اگر به ان دازه جهان مادی من ثروت داشتم میدادم- زیرا ایشان یک هدایتی کرد که باعث نجات وکمال فرزندمن شد ومن فقط نعمتهای دنیائی را داشتم دادم-که اصلا قابل مقایسه نیست این ارزش هدایت .معنویت است- یک مثالی بیاورم- یک خانواده امریکائی با ماشین خوداش میرود تاانجا که من بیاید دارم افریقای جنوبی میرود- ارک استفاده میکنند ویاخودشان ماشین دارند کاروای درروی جادهای درست شده حرکت میکند ویک ماشی دروسط است شرح میدهد ومقداری از مان توقف میکنند وتماشا میکنند ایشان ماشین توقف میکند یک شیرماده که گروه نشسته بود جلو می یاد ودو دست خودرا بر روی شیشه عقب میگذارد دختر بچه ومادر عقب بودند دختر بچه بهمادر میگوید که این کیک به شیر-بده- ومادر هم میدهد- میگذرد سال بعد بازانها به همان پارک وحش میروند تعدادماشین سیصدتا بوده است وماشین ایشان در مراحل اخربوده است باز همان خانواده نشسته بودند-درست زمان توقف زمانی بوده است ماشین انها روبروی ان خانوا یکدفعه – متوجه میشوند که شیرماده حرکت کرد وهمان کاررا کرد وباز انها یک کیک به اومیدهند من نمیدانم که مذهب انهچی بوده است ولی گفته است اعتقادمن بهخداوندمنان راسخترشد اینعمل شیر چقدر میارزد-؟؟