بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- به بهانه ترور ایمن مظاهری-بی شک مزد جنایات زیادی که درسوریه برای امریکا کرد گرفت- طالبان درسوریه رابوجود اورد وماند رحمی داعش رادران پرورش داد- حتی یکبار اعلام شد که بامنافقین تماسی داشته است- ودرپاکستان مانند بن لادن درخانه امن بود که پاکستان بران مطلع ومشرف بر درک درون ان بود- حتما به بهانه ای باید به افغانستان میامد اولا باید شبانه باهوپیمای جنگی به یک مرکز هواپی نظامی منتقل میشد وشبانه چندسری تعداد ماشنیهای مختلف درجهات مختلف حرکت میکردند- وی هنوز در زنده بودن یا مردن ان مشکوک است- احتمالا یا توسط ترکیه ویا یک کشورعربی که فرودگاه کابل کار میکند رصد میشده است
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- امروز یک روانشناس صاحب نام درغرب وایرانی - صحبت از سرکوب اقلیتها میکرد- منظور از اقلیتها بهاپیت وهم جنس گراها وتغیر جنسیت و ضد حجاب وغیره او است- مدتها است که غرب ان سیطره قبلی خودرا از دست داده است وبا اهرم های جدید سعی میکند همچنان عنان وافسار جهان رادردست داشته باشد میابیست اهرم های جدیدی ر ا بوجود اورد که ظاهرخوش ایند جامعه باشد تابتواند درظل او نفوذ خودرا برقرار کند- در بینش اسلامی این کار شیطان است که مداوم اهرم هاپی که جلب توجه کند تزپین میکند ومردم جذب میکند مانندگوساله سامری - این اهرم ها درحتی درخود غرب مسپله ساز میشوند وافرادرا به زندان میاندازندوحاضر نیستند که دست بردارند وروانشناسان پلیس هم عاجز میشوند- چندین سال قبل درامریکا سیاه پوستان شورشی عجیب کردند- وبعضی ها ازسیاه پوستان نادان بودند به سوپر مارکت ها حمله کردند وانهارا غارت کردند پلیس امریکا اجازه داد که مسپولین این موسسات درخانهای مقابل سوپر مارکت خودویا افرادی بگمارد که افرادی میخواهند غارت کنندچندنفر از انها زخمی یا انها را بکشند- ولی در درمخفیانهگفتند سرانی که باهیچان شورش را تشویق میکننددرنزدیکی سوپر مارکت ها بکشید درمجموع صدنفر کشته شدند- ومسءله روشن شد وبعضی رابه دادگاه کشاندند وانها گفتند طبق دستور پلیس عمل شده است ونام بعضی ها برده شدانها هم پلیس را کشتند- درانگلستان درجنگ جهانی دوم- گفتند که خانه که افرادان را ترک میکنند درب خانه باز باشد تا افراد باز باشد تا افراددیگر استفاده کنند وفروختنویا برداشتن کالاهای موردنیاز هم اشکال دارد ودزدی باب شد حتی درنزدیکی ساحل کمین میکردند وافرادی مهای گرفتند ودرساحال گذاشتند انهارا میدزیدندوباقیمت زیادمیفروختندیا دربعضی موارد اجاز کتک کاری به افرادی برای حفظ جان ویا کالای خودمیدانند واین هم باب شد وهم جنس گرایپ بودن قاعده شد وبعضی هارگرفتند وچندبار انها به طبقات بالی برجها میرفتند ولی معلوم نکردند که چرا حق این کارندارند واخطاردادندکه اگر در طبقات بالای برج هادیده شوند از همان طبقه به پایپن پرتاب میشوند- مساپل دگیری مشخص نکردندچه بوده است ولی نتوانستندانهارا معالجه کنند حتی باشکنجه های بسیارسخت- اصلا اینکارانسان نیست حل این مسءال کار خداوندمنان است درایران وحتی کشورهای اسلامی که اسلام ضعیف شده است ویامنحرف شده است- کسانی که دراطراف مثلا چشمه ها کشاورزی میکردند\سربچهای برای اش\زی ومساپل جنسی از خانواده یا میخریدندمانند افغانتسان ویا کریه میکرددوپول قابل ملاحظه میدادندکه امروز بصورت مدرن دربعضی از کشورهای اسیای جنوب شرقی متداول است ودرحدیث هیمن مطلب مطرح میکندودباره همجنس گرای بشدت شروع میشود وبههمان دلیل این مطلب درغرب تشویق میشود حتی درعربستن جاهلیت م بدین ترتیب بوده است وحتی درباره اقای عمر هم مطالبی گفته شده است غرب میگوید فقط کمونیست ازدست ما-دررفت ومابقیه درمهارما است- این روش ها ممکن است درمراحل اولیه تاثیراتی گذارد وبتدریج ارزش خودراازدست میهد ومساءل روشن میشود وانجمن های ضدان بوجود میاید وباید یک اهرم جدید ابدا واختراع شود وجالب است کسانی که تازمانی که غرب اجازه نداده است اقدام کنند جنایتکار هستندمدتها غرب سرنگونی جناب دکتر مصدق تکذیب میکرد که غرب است وباافشا اسنادسیا امریکا \ذیرفت ولی عذرخواهی نکرذد وانگلستان حاشا میکرد که ایشان دخالتی نداشته است وباز بااسناد این امرهم اثباتشدحتی کودتای بیست هشت مردادهم مدتها تکذیب میشد وزمانی که نقلاب پیروزی ان قطعی شدانرا بگردن محمد رضا شاه انداختند که نمیبایست مصدق را عزل ودادگاهی کند وایشان براساس قانون اسای ومعتقد به سلطنت شاه بوده است وهیچگاه انگلستان مقصر ندانسته استوعذرخواهی هم نکرده است
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بخاءر بزرگ داشت ماه محرم- بخش چهارم-درصفحه 4- افتاب در مصاف- بنگارش رهبر بسیار اگاه ودانشمند محقق انقلاب اسلمی رحمت الله علیه میفرماید حضرت امام حسین علیه السلام- هنگام بیرون امدن- از مدینه ورفتن بسوی مکه خطاب- خطاب به برادراش محمدبن حنفیه یک جمله به عنوان نوشته است- یعنی ای مردم عالم ای برادرم محمد- ای مردم مدینه ای کسانی که که دراقطار عالم اسلامی تحت سایه ننگین حکومت یزید زندگانی میکند-- این امام حسین علیه السلام است چنین میگوید نه مردم شام ودمشق- مردم مدینه درزمان قبل شرط پذیرفتن حکومت اقای عثمان این بود که به قران وسنت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلام وسیره شیخین عمل کند- ولی پایه درهم ریختن این اصول را اقای عمر کم کم بوجود اورد- که ولی امر هردستوری دهد باید مطابعت شودوبی حد قدرت دارد نه تنها قدرت ولی امر درحد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم رساند بلکه بالاتر درحد خداوندمنان رساند میفرماید دلیلی ندارد ازولی امر درخواست حجت الهی عرضه کند خداوندمنان چند صباحی فتوا وحکم دادن را تعطیل کرد وفرمودند درپاسخ بعضی از سئوالات شما بایدوحی نازل شود- وحالا وحی تعطیل است درحالیکه میدانیم این یک سیاست بوده است پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه والسلم اشراف برهمه علوم قرانی واسلامی داشته است ولی باید طبق دستورالهی عمل کند معنا ندارد به یک انسا ن معمولی چنین قدرتی داده شود وفردی اگر چنین ادعائی کند یا مغرض است ویا دیوانه است وبه همین دلیل اقای عثمان رااز قدرت پائین کشیدند ولی مردم شام از این مسءال بی اطاع هستندحکومت اموی اجازه درک دقیق نمیدهد لذا امام صادق علیه السلام میفرماید اشکال مردم شام این بود حاکم چه اختیاراتی را میگفتندولی چه اختیاراتی ندارد نمی گفتند- ودرحقیقت همه فکر میکردند همه اختیارات را دارند- لذا بدعت را حکم شرعی میدانستند استاد معزز حضرت دکتر سیدجعفر شهیدی علیه السلام- رحمت اله درکتاب گرانسنگ شان اشاره میکند وقتیکه حربن ریاحی جلوی امام حسین علیه گرفت- یعنی یزید را خلیفه میداند ولی در نماز خواندن پشت سر امام حسین علیه السلام نماز خواند- یعنی امامت بدون سیاست را برای امام سین علیه السلام قبول داشت وسربازان قبول کردند چون فرمانده انان قبول کرد-ولی زمانی به کوفه رسیدند رهبریت با عمربن سعد بود وسربازان از عمربن سعد پیروی کردند چر برای انکه دیگرمکهوکدینه وکوفه نقش اول راندارند وتابع شام هستند وبیشتر مسلمانان از ترس انکه برعلیه ولی امرالهی شورش کنند -وحشت داشتند ودعا میکردند که این جریان بصلح تبدیل شود- معاویهتاحدی به دین اسلام عمل میکرد ولی بسیارجاها از دین اسلام برگشته بود ولی انراسلامی تبین میکردمرتد منافق بود- اینکارا یزید نکرد وکسی هم مخالفت نکرد-
سرمقاله "محمد عسلی" 10 مرداد 1401
سیلاب سرشک آمد و طوفان بلا [ماند]
زمین به هر سال دهان می?گشود تا لبی تر کند. دریغ از نمی?و طراوتی، چشمه?ها خشکیدند، جویبارها خسبیدند، چاه?ها ته کشیدند و سدها خاموش آب?ها را به اعماق کشیدند... کشاورزان در حسرت روان آبی چشم بر آسمان داشتند و آسمان را ابرهایی عقیم دربر گرفته بود که بیشتر به سراب می?مانست...
جنگل?ها را آتش تابستان در محاصره داشت و تر و خشک را با هم سوزاند. از فراز کوه?های بلند تا فرود تپه?های عاری از سبزینگی، قابی از سیاهی و خاکستری و بازمانده تنه سوخته درختان غمبار می?نمود چه بسیار مزارع دیم که در آن?ها گندم کاشتند و برداشت نداشتند و چه امیدهایی که رنگ ناامیدی می?گرفت.
دعای باران هم خواندند، اجابت نشد. دوباره خواندند باز هم بی?تأثیر بود. نان باید از آن طرف مرزها می?آمد تا کمبودها جبران شود. آتش جنگ، مزارع را در محاصره گرفت. بحران غذایی لرزه بر اندام اروپا و آفریقا انداخت. ترس حاکم شد و امید از آسمان برید. گویی باران را میلی به سرزمین ما نبود و اگر هم بود خسیس می?نمود.
گوسفندان در چراگاه، خار و خاشاک به دندان می?کشیدند و از پس آن تشنه و بی?رمق راه خانه در پیش داشتند. گوشت هم بیش از آنچه انتظار می?رفت گران و گران?تر شد. آفتاب جانگداز تابستان هر نم و رطوبتی را به بخار تبدیل می?کرد. عشق به زندگی در پرده ابهام پاسخی پذیرفتنی نداشت. قحطسالی چنان می?بود که به قول سعدی عشق به فراموشی رفت.
اخبار هواشناسی با جزئیات، مدام از رسانه?ها در پس هر خبر سخن از باران داشت اما بارانی در کار نبود. ناگهان در زیر آسمان باز، کنار رودخانه?ای که چندان آبی از آن جاری نبود، سیلی خروشان سر برآورد چنان غافلگیرکننده و ناگهانی که خودروهای پارک شده را با آدم?ها جا به جا کرد و با خود برد و مسافرانی که ناباورانه هنوز زیر درخت حاضر نبودند به صدای هشدارها پاسخ دهند هم?آغوش آب شدند...
و این مقدمه?ای بود برای سیل?های ویرانگری که هر چند بسیاری از سدها را پر کرد و نوید چاه?های پرآب را داد اما خسارات مالی و جانی بسیار به جای گذاشت تا آنجا که بهای چنین نعمت بی?نظیری انتظار چنین خسارتی از آن نمی?رفت.
به هر تقدیر باران رحمت الهی از پس سالها خشکسالی چنان فرود آمد که خانه?های روستایی و قدیمی?شهری تحمل آن را نداشتند و فرو ریختند. هرچند زلزله?ها و سیل?های پی?در?پی سالیان درس?های مهمی?به ما دادند اما تاکنون شاهد چنین سیل?های ویرانگر سراسری نبودیم.
مثل موشک?های نقطه?زن در جنگ آسمان و زمین بسیار مکان?ها که هدف قرار گرفتند و چه جان?های عزیزی که به غفلت گرفته شدند و اینک به شکرانه آب فراوانی که از آسمان آمد سپاس داریم و سجده شکر میگذاریم که آب این ماده حیات هرچند با زحمت آمد اما رحمت بزرگی بود و نباید این موهبت بزرگ را فراموش کنیم و بدانیم که اگر دانش و تجربه ما بیش از ظرفیتمان بالا رود باز هم خدایی داریم که به ما نشان دهد قانون طبیعت فراتر از فهم و دانش ماست. ما باید به طور جد تمامی?خانه?های روستایی در مسیر سیل را جابه?جا کنیم. ما باید همیشه به روز واقعه بیاندیشیم، جنگل?ها را برای حفظ خاک و آب حفظ کنیم و بدانیم که منافع فرد در گرو منافع جمع است. از خودخواهی?ها دست بکشیم و تابع قانونی باشیم که خلاف قانون طبیعت خداوندی نباشد. وسعت شهرها را بیش از این که هست دنبال نکنیم و روستاها را آباد نماییم تا علاوه بر پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به آنها تفهیم کنیم که زندگی روستایی برای آنان سالم?تر از زندگی در شهرها با آن همه هزینه?های بالا و مشکلات در تعاملات اجتماعی است.
روح تعاون و همکاری که از ویژگی?های اخلاق?مداری و دین باوری است ایجاب می?کند به خانواده?های مصیبت?زده و خسارت?دیده یاری رسانیم. امید که چنین شود و باز هم باران ببارد تا شاهد زمین?های خشکیده و درختان پرپر شده نباشیم.
والسلام
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخاطر بزرگ داشت محرم- بخش سوم- قبلاز ادامه جریان- بایدبخوبی این جریان درتمام نکات ریز ودرشت ان دقت کرد- ونتایچ این واقعه رابه بخوبی تبین کرد- بقول اتادمعزز حضرت دکتر سید جعفر شهیدی با پایان جریان عاشورا مسئله روشن نمیشودسئوالات یادیتازه مطرح میشود زحمات جد بزرگوار امام حسین علیه السلام وزحمات پدر وبرادر عظیم الشان امام حسین علیه السلام میراثی گرانبها وپرارزش وحتی بسیارمحبوب شده بود رهبر معظم صلواته الله علیه ایات قرانی وحدیثی بسیارمهمی به اصطلاح که دراین جریان ورود میکنند بیان کرده است که رخت ایمان بسیار ریشه قوی دارد ومداوم شاخ وبرگ میزند ودرخت کفر یک درختچه استمانددرخت چه خرزهره که ریشهای ندارد وبایک طفوان از بیخ وبن کنده میشود که این طوفان خداوندمنان ومسلمانان بوجود میاورند ودرطول تاریخ اسلام اینچنین است وسرانجام هم دراخرزمان این چنین خواهد شد پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم درجریانی به عایشه فرمودندکه ابرهای سیاه فتنه این کشورهای اسلامی را دربر میگیرد تنها کسانی که به اسلام ناب متوسل شدهباشند ورحمت الهی شامل انهاشودنجات پیدا میکنند وبقول استادمعزز سید دکتر جعفر شهیدی رحمت اله علیه همهجا بدعت ساز بودوبه ان بدعتها عمل میشد کههمان فتنه ابرهایسیاه ضخیم رسول اکرم صلواته الله علیه اله والسلم است که دامن اغلب اصحاب وغیره را گرفته بود واما حسین علیه السلام خواست مهر ثابت بر میراث پرارزش خاندان خود بگذارد وانرا احیا کند وضربه ای هولناک بربدعت ها وفتنه ها بزند که درنتیجه مسیر عوض شود- سیاست معاویه در نخستین مرحله پاسخ مثبت از مردم حجاز وکوفه گرفت وکم کم دم خروس اشکار شد ومردم به یاد گفتار حضرت علی علیه السلام افتادند وسب ولعنت برعلی علیه السلام رواج داد مشهور است در هزار شهر وروستا منبر ایجا د کرد و احادیث جعلی وسب برحضرت علی علیه السلام را رواج داد دریکی از شهر فردی درمسجد بعدا زنماز که خطیب طبق دستور دمشق سخنرانی میکرد فردی معترض شد که این احادیث جعلی است -خطیب گفت توبه کن وگرنه گردن ات رامیزم واو فرد توبه نکرد ودرمسجد گردن اورا وبا قدرت قهاره نظامی وتوسط ترور جاسوس وحشتی زیاد ایجاد کرد-با فرمان ولی عهدی یزید- که شخصیت واخلاق او برای جلمعه عراق وحجاز مشخص بود وبرگردن خود صلیبی بزرگ وبا زنچیری طولانی میانداخت فکر برگرداندن انتخاب رهبر توسط اجماع عمومی وپاک ساز ی ازبدعتها و اسلام ناب ا پیاده کردن- مطرح شد طرافدارانی داشتولی انقلاب زمان طولانی میخواهدتا تبدیل به یک حرکت نظامی مانند جنگ صفین شود ویزدمیدانست که انها بدنبال تغیر سران حکومت در حجاز وعراق ودمشق هستتد وفرصت دادن به انها هم چناکه معاویه گفته بو د یک صدهزار شمشیر زن را فراهم میکنند وبه یید گفته بود در عراق وحجاز مردم هرکسی راخواستند حاکم کن ولو هرروز- انهار باید تغیر دهی - طبری ج-7- ص 197- ولذا او پیشدستی که که سه نفر را ترور کند ویا بکشد داستان تمام میشود یکی عبدالله بن عمربود که بیطرفی انتخاب کرد وسرانجام به دمشق رفت وحکم قتل امام حسین علیه السلام را تاید کرد ودوم عبدالله بن زبیر بود که به اطراف مکه فرار کرد وتصور میکرد با فشاراوردن برامام حسین علیه السلام واگرنپذیرد اورابقتل برساند امام تسلیم میشود ودستورداد درراه مسیر او ان عظمت را ترور کن و سذرانجام لشگری به رهبری حربن ریاحی امام علیه السلام بهدمشق بیاورد واگر امتناع کرد اورا بکشد پایگاه یزید هم در دمشق لرزان بود واستحکامی نداشت اگر حجاز وعراق قیام میکرد حتی امکان داشت در دمشق هم فاجعه ای رخ دهد توطئه یزید در کوفه برعلیه نمایند ه معززامام حسین علیه السلام حضرت مسلم بن عقیل- نتجه داد واین حادثه باز میتوانست بظار امام حسین علیه السلام را ازامدن بهکوفه منصرف کند ولی باز این توءطه- برای منصرف کردن امام حسین علیه السلام برای امدن به کوفه - شکست خورد ویزید فهمید امکان رشد انقلاب برعلیه او میتواند دامنه بیشتری پیدا کند وتنهاراه مبارزه با ارتش بود- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نیم نگاهی به که کتاب فیض الباری - تالیف- دکتر فیروز هروی-در شناخت وتفسیر کتاب صحیح بخاری است- دراین کتاب درصفحه 35 درضمن بدانید در اینترنت میتوانید انرا دانلود کنید- در عنوانی به نام - اختلاف فقها در استنباط احکام از احادیث است- این موضوع- سر پل خر بگیری است که خری بدون ندادن عوارض رد نشود اینجا است سواد مجتهد مشخص میشود که عاقل است یا احمق است درتفسیر یک نمایشنامه اقای شکسپیر- یک محقق امریکائی که مدتها درانگلستان بوده است که متاسفانه- اقای شکسپیر فردی پیچیده است وتنها شش نف دوست صممیم اوبودند وبا او بحث وجدل داشتند که عاقبت یکی از انها ایشان راترک کرد ودیگری اختلافات داشت وتنها سه نفرهستند فلسفه اقای شکسپیر رادرک میکردندوتا حدی قبول داشتند ومتاسفانه از انها مقالات زیادی در دست نیست حال کتاب خداوندمنان واحادیث وجعلیاتی که باشیطنت کامل سعی در خراب کردن واقعیت احادیث درست داشتند وبخوبی روشن است زن ستیز بودند- حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به پیشواز حضرت فاطمه سلام اله علیها امدند ودربیرون خانه ایستادند تا ایشان امد واورا ازاسب پیاده کردند ودست اورا بوسیدند درکنار هم وارد خانه شدند- این روح احترام بزن را نشان میدهد وخداوندمنان که این دستورات راداده است- درسوره کوثر سنگ تمام گذاشته است واین بخاری احمق که اصلا درکی دقیق ازشناخت قران و دستورات الهی ندارد تحت تاثیر جریانهای ان زمان- حدیثی را نقل میکند که اگر مرد وضو برای نماز گرفت زن خودرا ببوسد وضو باطل میشود؟؟ همه جا زن ستیزی شاخص است کسی که این میزان احمق است- پس وضو پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم باطل شد -؟؟ یک بحث شناختی کنیم-در جمله لا اله الاالله- هرچه مورد خواست الهی نباشد- اله است- چه ظاهری وچه باطنی - ولی اگر مورد خواست الهی باشد هیچگاه بین انها تضاد وتزاحم رخ نمیدهد این یک اصل است مثال میاورد فرد میگوید در خانه هستم- حال درحیاط باشد در پشت بام باشد در زیر زمین باشد- درخانه است ولی نمیتواند دربیرون خانه باشد به اصطلاح اینها بهم چسبیده هستند ویا دریک نقطه هستند-کسی که امام الزمان علیه السلام بیرون دایره ایمان است را قول نکند ازاین دایره ایمان خارج است- هرکس در لغت قرانی معنای دقیق لغت قرانی رانتوانست بدست اورد باید از معصوم علیه السلام معنای دقییق رابفهمد نه انکه حق داشته باشد مثلا دوتا ویا بیشتر معنارا بپذیرد ویا هردومعنا درست باشد درحالیکه متضاد است- زمانی استنباط درست است که اولا نص نباشد خود نص چه معنا میدهد بسیارمهم است- دلبخواهی نیست نص را پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وامامان پاک انرا مشخص میکنند در مورد زنان- که میخواهندانهارا طلاق دهندالبقره -ایه 228- میفرماید- زنن مطلقه باید سه قرء انتظار بکشند ولفظ قرء در کلام عرب دو معنی دارد یکی طهر- ودیگری حیض -خون ماهانه که خصوصیات خاصی دارد واگر درطول عده ان خصوصیات رانداشت استحاضه است وهرکدام برا یرای نماز قوانین- خاص است عدهای گفتند که معنای طهر درست است که درست ان هم همین است ولی به چه دلیلی درست است وعدهای گفتند باشروع حیض است به کدام دلیل - فردی تعریف میکرد دست روزگار مارچرخاندودرفلان جا ماهوس کردیم فلان کاربکنیم دست روزگار-کمی فکر بکنید باسرنوشت انسانها باز ی نکیند-!!
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بخاطر بزرگ داشت ماه محرم-!!- بخش-2-درانتخاب یزید بعنوان خلیفه بعدی تعدادی از شیوخ که یا ازروی دوستی ویا صحابه مهم فقط دونفر هستند ودونفراز صحابه غیر مهم هستند جمعا یک عدد هیچده نفر هستندویک عدد سی نفر هستند خریداری شدند- این بهمعنای اجماع ویا شورای اسلامی نیست- مابق ه یا ازروی ترس ویا منافع-و-حس ناسیونالیستی قبائلل دوست ویا قبائل بنی امیه ویانفرت از قبیله بنی هاشم - اعراب درجنوب بدودسته مهم تقسیم میشدند - عدنانی وقحطانی - عدنانی بعد ازدرون ان بنی هاشم بیرون امد وتمام انبیا از سلسله حضرت اسماعیل علیه السلام دراین خانان ببعد بوجود امدند لذا بین امید که تاحدی بسیار نزدیک بودند وقحطانی فرزنران دیگار حضرت اسماعیل علیه السلام است پیامبری بوجود نیامد بین قبائل با بنی هاشم یک رقابت ونفرتی اشکارشد برا درک ریاست این مطلب وموضوع اقای عمر مطرح کرد وبیان کرد که برای بنی هاشم همان رسالت کافی است وامامت ویا خلافت ازاین پس تاقیمت بعهده دیگر فرزندان حضرت اسماعیل علیه السلام است وفرمودند من نمیگذارم دیگربه بنی هاشم برسد از این جهت محبوب شد واقای عمر گفتنداز این ببعد سلطنت درنژاد من خواهد بود- و حوزه های اسلامی بخصوص درمکه ومدینه ساکتشدند- زیرا ثروتمندان بنی امیه وخاندان ابوسفیان برای تجارت بهانجا رفته بودند - وحضرت علی علیه السلام درمدینه زیاد یاری پیدا کرد ونه مومنینی زیاد زیرا مرعوب ابوسفیان وجامعه انزمانمدینه بودند که طرفدار بنی امیه وشیوخ سه گانه بودند بخصوص اقای عمر- لذا درحال یکنوع محافظه کاری طرفدران حضرت علی علیه السلام درپیش گرفتند ودر زمان ساخت کوفه حضرت علیعلیه السلام تشویق کرد مسلمانان بخصوص طرفداران خوداش به این شهربروند وشهر بصره بعلت نزدیکی به ایران ودریا قحطانی درانجا مستقرشدند باز تعداد بنی هاشم ودست داران حضرت علی علیه السلام دراقلیت بودند که بعدا قحطانی ها درهیچ جنگی کمکی به حضرت علی علیه السلام نگردند وبعدا هم به دشمنان ایشان چرخیدند ومزاحمت برای شیعان ایجاد کردند ولی درکفه عدنانیان حاضر - مضر میگفتند واینها در اکثریت بودند ومابقه دراقلیت بودند لذا حضرت علی علیه السلام به انجا کوچ کرد- قبیله کلب=سگ- یک قبیله بسیاربزرگ است که بخشی از ان در حجاز وبخشی بیشتر در شام- وبخشی دیگر درکوفه وشهرهای دیگربودندوبعضی از انها دسوتدار حضرت علی علیه السلام که حضرت ام البین از همین قبلیه است وبعضی طرفدار ابو شفیان ومعاویه بودندوبعضی هم بیطرف کلب طرفدار معاویه به انجا مهاجرت کردهبودند وسنگ اندازی میکردند وسعی میکردند ابوسفیان ومعاویه برنده شوندوپول های زیادی هم هزینه میکردند- قحطانی مداوم با عدنانی ها در مدینه درزد وخوردبودند که انهارازانجا به سمت مکه اخراج کنندوبعداز اسلام باز این ایده راداشتند وجنگ را میانداختند- یک گوشه ای فرهنگ جاهلیت را من نشان بدهم شخصی شتر داشت این شتر مریض شد اورا رها کرد وشتر کنار جاده مرد وانشخص خودرا به رسوتا خود رساند شخیص پیاده حرکت میکرد احتمالا کفش نداشت خواست که مثلازین رابردارد پای را استخوان شتر که عفونی بود مجروح کرد وبه روستا خودرفت وجریان را گفت ومرد افرادفامیل بهنزد فردی که صاحب شتربود رفتند وجریان گفتند وفرمودند دیه ویا خون بهای اورا بده شترتو عامل مرگ این فرد شده است انمرد گفت شماها از شترمنهم نادان تر هستید وخون بهایی درکارنیست- هفتادسال بین این دوروستا جنگ درگرفت تانسلبعد صلح کردندذرست است که اسلام قوانین بسیارپرارزش دارد ولی ساحت انسان کاری سخت است واز حس قبلی به این سادگی به حس جدید نمی پذیرنند بخصوص بزرگانشان هم نسبت به عقاید جاهلی درمواردی تعصب جاهلانه دارند بخصوصو که عدل حضرت علی علیه السلام دیدندگرچه نخوبی نپذیرفتند ولی اهرمی وچماقی برای بسر یزید زدن مناسب دین یزید اشتباه کرد وگفت اخراج این را بایدبه شام برسد نه برای کوفه باشد وچون ایرانیان واز ملتهای مختلفی مثلا مصر درانجا کار میکردند واز ین خراج بهرهداشتند سخت مضطرب شدند وخواستند با پتانسیل شخصیتی امام حسین علیه السلام- یزید زا مرعوب وترسان کنند ویزید چون معاویه هم به میخ میزد وهم بنعل وگاهی گضاده دست بود وگاهی هم زور میگفت با ارتش سرکوب میکرد ومردم منتظربودن فرجی شود ول یبعلت نفوذ وقدرت طرفدران معاویه کاری زپیش نمیبردند وبهبنی هاشم توجه ای نداشتند دریک برزخ گیر کردهبودند ومسلما ضد یزید بودند-ادامهدارد