بسم الله الرحمن الرحیم0نظریات شخصی است- دانشگاه کلمبیا امریکا چند روز سمیناری درباره مطالعات ایران شناسی درفصل پائیز دارد- یکی از بحث ها- درباره فیلسوف اسلامی- سیاسی شهیر ایران –جناب مرحوم احمد فردیت است که شهرت پاینیدا کرده است که هایدگر ایران است؟؟ وگفتمان مشهور ایشان بنا برگفته اقایان دکتر علی میرسپاسی ودکتر حامد یوسفی – غرب زدگی- این لغتی که ایشان ابداع کرده اسا وبه ان معنای خاصی بخشیده است- ابزاری اصلی برای منبع انتقادکردن تجارب ایرانیان از مدرنیتی بعنوان است که فرهنگ وتمدن ای رابوجود اورده است-که ارزش های انسانی راکم کرده است- ومعنویت حرمت انسانی راتضعیف کرده است جناب اقای فردید- پیشنها داده است- معنویت شرقی را بعنوان منبع اصلی که حاکم بر سکولارسیم وتجربیات مادی گرانه برای ایران مدرن میتواند یک راه جدید که ماورای این راهای دغرب است برای رسیدن یک مدل احسن درجهان باشد- اولا تمام فیلسوفان چه غربی وچه شرقی وهر فیلسوفی که باعق بشری بقول ان فیلسوف دانمارکی باعقل زمینی به زمین واسمان نگاه کند- داستان افلاطون است که میفرماید مادرغار وروبه داخل غار نشسته ایم وکاراونی که از پشت سرما میگذرد سایه انهارافقط میبنیم که مبهم است ودرک عمیقی نداریم- جناب اقای هایدگر اول سکولاربود در میکده ای در مرز دانمارک بالمان بود ودانمارکی میتوانستند به انجا بیایند وپاتوق شعرا وفیلسوفان دانمارک والمان بود نشسته بود ویک فیلسوف دانمارکی باهایدگر بحث کرد ایشان فرمودندتو همه چیز را ازدید زمینی میبینی ومن ازدیداسمانی فرق زمین بااسمانچقدر است مسیح پیام اش اسمانی است برای زمین نه انکه زمینی باشد واین سخن درهایدگر موثرافتاد-لذا مانباید- دیدی زمینی به حقایق داششته باشیم که هیچگاه تبدیل به یک سیستم تمام عیارنخواهد شد وپراکنده گوئی است وبسیارجاها حلقه مفقوده داردکه امکان داردهیچگاه روشن نشود گرچه غرب دربعضی علوم انسانی تلاشی کرده است از انسانی تلاش نکرده است وازدین استخراج نکرده است مسلما جلوتر است- روزنامه ماکروسایفت مینویسد حزب دمکرات کهبهنظرحقیر درهرحال بهتراز حزب جمهوری خواه عمل کرده است نسبت به صدسا ل پیش تنزل کرده است- چرا برای انکه به عقبه برخورد کرده است وهرکس به نقطه خطرناک بر سد تنزل میکند مگر انکه از سیستم الهی عمل کرده باشدتا بتوانداز عقبه عبور کند اساس دنیا است که نتچه ان اخرت است- اخرت را دراخرت نمیتوان بدست اورد ولی متاسفانه مابیشتر به اخرت توجه کردیم ودنیا را رها کردیم وگرنه بیشتراحکام متعلق به دنیا است امید است معنویت همچنان جناب اقای فردید فرمودند تنها عرفان نیست جامعه شناسی وروانشناسی و فلسفه وبهغیره هم جزو معنویت اسلامی است
بسم الله الرحمن الرحیم- طنین اسطوره های خیالی اجداد شیطانی یزید در رگ هایش میدوید- داغ افتاب بهشت خیالی روح فسون شده اش پرپر میزد- جهالتی – که جهالت های گذشته را فسانه کرد-همه را به خواب برد- با بوزینه ای به عشق ورزی پرداخت وارهیده از بهشت اخلاق- اخلاقراز درون دهلیز نفس اماره نگاه کرده بود- فلسفه عبادت درپیاله مستانه شبانه است- این بت طبیعت است که کار خدائی میکند- میان لذت وخیال واوهام پرتاب شده بود- وحسین درگهواره به عرش رفت گرچه مخلوق بود ولی به وحدت با خدا رسید- وخداوند با ماسک حسین ساحر شد-خداوند به فرش امد تا انسانرابه عرش برد
بسم الله الرحمن الرحیم- طنین اسطوره های خیالی اجداد شیطانی یزید در رگ هایش میدوید- داغ افتاب بهشت خیالی روح فسون شده اش پرپر میزد- جهالتی – که جهالت های گذشته را فسانه کرد-همه را به خواب برد- با بوزینه ای به عشق ورزی پرداخت وارهیده از بهشت اخلاق- اخلاقراز درون دهلیز نفس اماره نگاه کرده بود- فلسفه عبادت درپیاله مستانه شبانه است- این بت طبیعت است که کار خدائی میکند- میان لذت وخیال واوهام پرتاب شده بود- وحسین درگهواره به عرش رفت گرچه مخلوق بود ولی به وحدت با خدا رسید- وخداوند با ماسک حسین ساحر شد-خداوند به فرش امد تا انسانرابه عرش برد