???
#پندانه
??آرزوهای پس از مرگ
?9 آرزویی که انسان بعد از مرگ میکند و در قرآن ذکر شده است:
1? یَا لَیْتَنِی? کُنْتُ تُرَابًا؛
ای کاش خاک میبودم.
(سوره نبأ، آیه 40)
2? یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِی?؛
ای کاش برای آخرت خود چیزی پیش میفرستادم.(سوره فجر، آیه 24)
3? یَا لَیْتَنِی? لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ؛
ای کاش نامه اعمالم برایم داده نمیشد.
(سوره حاقة، آیه 25)
4? یَا وَیْلَتَى? لَیْتَنِی? لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا؛
ای کاش فلان انسان را به دوستی نمیگرفتم.
(سوره فرقان، آیه 28)
5? یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛
ای کاش فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را میکردیم.
(سوره أحزاب، آیه 66)
6? یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا؛
ای کاش راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب میکردم.
(سوره فرقان، آیه 27)
7? یَا لَیْتَنِی? کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمً؛
ای کاش من هم با آنها میبودم، حال کامیابی بزرگ حاصل میکردم.
(سوره نساء، آیه 73)
8? یَا لَیْتَنِی? لَمْ أُشْرِکْ بِرَبِّی أَحَدًا؛
ای کاش با رب خود کسی را شریک نمیآوردم.
(سوره کهف، آیه 42)
9? یَا لَیْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُکَذِّبَ بِآیَاتِ رَبِّنَا وَنَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِین؛
ای کاش راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانیهای رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم.
(سوره أنعام، آیه 27)
اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.
والعاقبه للمتقین
??به ما بپیوندید ??
??????????????
@masafe_akhar
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- عبرت تاریخ- خداوندمنان قوم حضرت صالح علیه السلام-گفتند اگریک شتر بزرگ از دل کوه بیرون بیاید وشیر بدهد ما ایمان میاوریم این چنین شد- چون انها شترداشتند وبه بیست وپنج روستا شیر میفروختند-خداوندمنان شتر خلق کرد وگفت کاری به ان نداشته باشید- وجوبی کندند تا نزدیک روستا وظروفی تهیه کردند واین شیررا دران ظروف میفروختند وبه روستا ها میدادند-توریست زیادی برای دیدن شترمیامدند واز شیر مجانی میخوردند وان ظروف را میخریدند وباخود میبردند ده قبیله بودند که ده شیخ داشتند وگفتند خرید شیراز ما کم شده است فرمودند چیزهیا تیگردرست کنید مثلا عسل وغیره شیوخ پس از مدتی گفتند این شتر مانع پیشرفت اقتصادی ما است بایدنحر کنیم وسرانجام مردم را قانع کرد که کشتن شتر بنفع اقتصادی انها است وشتر را نحر کردند حضرت صالح علیه السلام فرمودند توبه کنید وخداوندمنان شتررا دوباره احیا میکند ولی قبول نکردند مومنین هم کم بودند-خداوندمنان به حضرت صالح علیه السلام فرمودند که شبانه به روستای دیگری بروید دونظر است رفتند ودیگر باز نگشتند ولی یک نظر دیگر باز گشتند- ودیدن افراد مرده هستند ونگی کنارانها است که نام انهاراروی ان سنگ نوشته است- انها بخاطر منافع شتررا نحر کردند هم مردند وهم درعذاب خواهند بود ولی مومنین مخالف بودندثروت روستا بین انها تقسیم شد این را پیچ گفته میشودپیچ درهمه کار الهی است درک نمیشود ومشکل است انرادرک کنند- لذا اهل باطل سرانجام خواری دردنیا وعذاب دراخرت رابدست میاورد دعای خارج شدن از خانه بسم الله یعنی هدف باید برای الهی باشدوگرنه نتجه غائی ان مناسب نخواهدبود- امنت به الله امنیت عمل باخداوندمنان است توکلت علی الله- اینهمان پیچ است که فقط با توکل درست میشود اللهم انی اسئلک-خیرامور ازخداوندمنان میخواهد دراهداف به تمام امرهای ا لهی برای او خیر بیاورد-کلها- همه امور- واعوذبک من خزی النیا وپناه میبرد که ازافات دنیا که پست کنننده است توسط خداوندمنان حفظ شود وعذاب الاخر ودران دنیا بهعذاب الهی منجرنشود-یک کلمه بنام نصب اگر با تشدید صاد نصاب یعنی کسی کار اش نصب کردن است جنبه مثبت دارد واگرشدناصبی جنبه منفی دارد یعنی کسی تهمت ویا دروغی به کسی نسبت بدهد به پیشانی فرد نصب کند برچسب بزند گناهی عظیم است چه برسد بهخداوندمنان ورسول اش وولی اش ومومنین ومومنات-حتی بافرهم نمیشود برچسب دروغ زد-اقای مسعود رجوی فرمودند ما میخواهیم فقر را ریشه کن کنیم این دستور حضرت علی علیه السلام است درنهج البلاغه امام الراحل علیه السلام انگشتان مشت خودرا دمقابل سرمایه داران باز کرده است حضرت علی علیه السلام میفرماید-فقر درتمام ابعاد فقر علمی وفقر عاطفی -وفقر مالی وغیره اگر دریک انسانمایی بود من بایک شمشیرگردن اورا میزدم این بالاترین وبهترین وکامل ترین بیان است ولی ایا حضرت علی علیه السلام گردن سرمایه داران رازده است وپول انهارا مصادر کرده است یل برعکس انهاراتشویق بکار کردن و تجارت کردن ولی خدمت بهخلق را فراموش نکنند وتاانجا که میتوانند کمک کنند بله سرمایه دارد هم طاغوتی میتواند باشد وهم یاقوتی ومومن میتواند باشد امام علیه السلام درمقابل سرمایه داران مومن انگشت خودرا باز کرد شما انرا بخوبی میفهمیدید-ولی برای فریب جامعه روش منحط کمونیست را انتخاب کردید- این برچسب را به حضرت علی علیه السلام زدید امام الراحل علیه السلام اسوه وقهرمان ضد سرمایه داری طاغوتی شد-دو اقای خدمتی از سایت کلمهمیفرماید علمایشیعه برایخود پول مفتی بنام خمس درست کردند- خوب اگر این چنین است اولا مراجع اعظام صلواته الله علیهم الا جمعین باید همگی ملیاردر باشند- درحالیکه این خمس درسهموضع هزینه میشود اول فقرا- دوم- کارهای درجهت که منافع عمومی دارد وسوم برای ترویج دین است که به سهم امام مشهور است-پیروان نمیگذارند که مراجعدرتنگنا باشند خیلیبیشاز یک زندگانی ساده برای انان عظمت هامیخواهند فراهم کنند برخاف وهابیت حکومت پول انچنانی برای علما تهیه میکنند- لذا سهمی از خمس ندارند-درثانی فرض کنیم قانون خمس دراسلام نبوده است پر واضح است که باذکات حکومت نمیتواند پابرجا باشدومالیات وضع میکندتا کمکم بفقرا بکند ومسائل مملکتی را حل وفصل کنددولت عربستان چهل میلیارد دلاربودجه دولتی کمبود داشت ازساعت گرفته تابنزین را بشدت گران کرد درحالیکه دراسلام نیست-مگر درزمان بحرانی البته کاری درست است ویا سید دلار ورودی افراداز خارج بداخل عربستان شد هفتصد دلار که چنین چیزی دراسلام نداریم ولی کاردرستی است چون خدمات شهری میدهد- پس عقلانی است انفاق هرکس ازاد است بدهد چقدربدهد ویاندهد ولی مالیات باید بدهد- اقایان گفته اندکه شیعیان برادران سنی را ناصبی میدانند- بله یک زمان است یکفرد ازبرادران سنی نااگاه ازحقایق شیعه تصور میکند که شیعه غلو کرده است لذا اهل بیت رسول الله صلواته الله علیه واله والسلم میخواهداز ان غلو دور کنددرحالیکه رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درمقام امامت وهمچنین الائمته طاهرین صلواته الله علیه الاجمعین میفرمایند در مظهر اسم الله وصفات الله الهی بیحد هستندولی از مرتبه الهی پاینترهستند ازایشان یادبگیرید وبه ایشان تعلیم ندهید زیرا اسوه هستند ولیخداوندمنن تعجب میکند که بظاهر اسو ه هایی که ازمردم طلب یادگیری - وهدایت میکنند- در کتابچه جرعه وصا لحضرت مرحوم ایته الله العظمی بهجت صلواته الله علیه میفرماید-چشم بینا- گوش- زبان گویا ودست گشاده خداوند منان است-مادر دریای زندگانی درمعرض غرق شدن هستیم بعلت همان پیچ- دستگیری ولی خدا لازم است تا سالم بهمقصد برسیم- باید به ولی عصر -عج- استغاثه کنیم که مسیرا را روشن سازد مارا تا مقصد همراه خودببرد- این پیچ ها نشانه خرددمندی وشعور است که اثبات خالق میکند امام عصاره صفات واسمهای الهی است یعنی کمالات بی حد این صفاتدرامام علیه السلام جمع شده اسا
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-مقاله ای وزین از ایت الله دکتر محمد مسجدی جامعی - بخش اول-باعنوان -میراث معنوی امام علی علیه السلام درروزنامه اطلاعات دوشنبه بیست یکم فروردین- بخش نظرها واندیشه ها به چاپ رسیده است مطلب از اینقرار است امام علی علیه السلام فقط میخواستند وضع انها بسیارخوب باشد وبهترین باشد واز معاویه علیه العنت بهتر باشند وامام علیه السلام درگیرسیاستهای مختلف کردند ودشمنان اگاه نگذاشتند تا ابعاددیگر انسان از راهنمای های ایشان بهرمند شوند دران موضعها سخت میترسیدندودرامر معیت هم میخواستندواردجدال شوند که دران زمینههم دچارمشکل شود که استعمار تا امروز دقیق این کاررا میکند لذا بعدمعنوی زیاداز حضرت علی علیه السلام مطرح نشده است توسط امام دیگر صلواته الله الاجمعین بیان شده است ایشان از کتاب نهج البلاغه درباره معنویت امام علیه السلام الله مواردی اخذ کردند بخوبیروشن است دشمنان ایشان نمیخواستند فرهنگ جاهلیت تمام عیار تغیر کند چون علمی نداشتند همتی نداشتند وتصور میکردند اینکارباعث خواهدشد که بنی هاشم همیشه بر اریکهقدرت باشد ومطابق میل اقایان عمل نکند یکجلسه شیوخ مدینه داشتند درزمان رسول اکرم صلواته الله علیهواله والسلم جناب اقایعمر ان زمان همسن علی علیه السلام بود وپدر ایشان زنده بود وشیخ قبیله عدی بود ولی ایشان خود دراین جلسلات جازد ومتکلم وحده شد وجالب است این انجمن علی علیه السلام دعوت کرد ومنتظر نظریات ایشان بودند- مهمترین افراد زمان جاهلیت شعرا هستند به خاطر اوج فصاحت وبلاغت ودیگر مطلبی که ارزش داشته باشند ندارند درفارسی تا حدی جناب منوچهری است لغات پرداز است چند نفری را ایشان نام برده است امرو -قیس بن ساعده فقط یک جمله دارد مطالب یا حق است ویاباطل استباطل انزمان معنای دیگری داشت ایشان رانر درمقابل حق قرارداد شاید دورانداختن بوده باشد بعد خطبه های اکثم بنصیفی چنین میگوید دریکجمله - ایمردم سخن من را بشنوید- وبه خاطر بسپارید- زاینده میرنده است-نا پاینده است وامدنی دراینده است- جز چنگ وعشق نا مشروع دراین مرود من انقلتی دارم اتفاقا بسیار مشروع است- قیس شب در یک خیام قرارمیدادند که دختران وزنان انهاراباورسازد بقول عالمی علم ژنتیک داشتنددر کتابی خواندم بردگان از مرز تحویل میگرفتند وپس ازمدتی دریم روستا نگه میداشتند که اسبان وشتران غدا کافی بخورند وافراد خستگی درکنند یکغلام سیاه قوی هیکلی دیدند وگفتند اینرامدتی به ما بده اجرت خواستی میدهم وبعدما ایشان را بهتو ملحق میکنیم تا او باز نان ودختران همبسترشودوفرزنادن قوی وشجا بوجود اید قیس گفته است من پدر صد فرزندندیدده هستم ولی بهترین انها -لبیدن بنربیعه عامری است قبیله عامریاز قبالئل معروف ومشهور وتاحدی اخلاقی بوده است ایشان به تجاوز جنسی کردن ودزدی کردن وغیره بعنوان یک شغل مینگریسته است- جناب مقداد که بعداز ایمان اسوه اخلاق شد قبیله به قبلیه میرفته است وافراد در طول راه میکشتهواسب وثروت انرا برای قبیله میاورده است اسب را میداده است ثروت راهم خودبرمیداشته است وگاهی بچند میرفته ودرباز گشت انها میکشته واز کارهای همین تجاوز بعنف بو د ه است امام صادق علیه السلام فرمودندکه ایشان قبلاز اسلام همهنوع گناه کرده است ولی بعد از ایمان کوجکترین خطائی نکرده است درحالی که شیوخ برای بعضی اعمال از ایشان دعوت میکردند این عظمت اسلام است امروز فسق وفجور مدرن وترند وبرند شده است وجهان را دربر خواهد گرفت- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- گفتمان سازنده- بخش دوم-هرچقدر جامعه چند وجهی وچند قطبی وارد تجزیه وتحلیل اوضاع وحال شود- به فروپاشی ان جامعه بیشتر کمک میکند- فرانبسیار ریبا میفرماید باطل کهوارد گود اثباتگرای خود اش شود بر نابودی خوداش کمک میکند زیرا کان رهوقا زیرا باطل- نابود شدنی است جامعه به دو دسته باز وبسته تقسیم میشود غالبا مسائل از طریق واقعی یعنی اساس منطقی و فقه ایدولوژِیکیوارد گفتمان نمیشود مسئله اقتصاد ومعیشت- سیاست وامر اجتماعی است که دچار بحران شده است ولی دراخر به استراتژِیک قوانین کلی وایده های واندیشه های کلان میرسد- هم دراین باره خداوندمنان نقش دارد وهم شیطان وهم خودفرد-ومیابیست به یک جامعه باز برسند نه جامعه بسته جامعه بسته درمقابل حقایق ایستادگی میکند حاظ بان نیست که دردرون خود ارزیابی منطقی کند تابه حقایق دست پیدا کند اوهام را حق میپندارد- جامعه باز برخلاف انکه بیان میکنن که اماده برای هرنوع تغیرباشد چه منطقی وچه اوهامی انهم سرانجام بهیکجامعه بستهمنحط کهاعمالاش حبز یعنیسوزانده میشود دچار میگرد زیرا اندیشه علت عمل است واگراندیشه عقلانی نبود عمل هم عقلانی نخواهدبود وهرچه عمل کندبه پرتگاه نزدیک میشود قران انرا عقبه نامیده است عقبه یعنی پشت قله کوه که ازجلو دیده نمیشودوقتیکه کاروان به قله کوه رسید متوجه میشود یک سراشیب بسیارخطرناکی است که نمیشود شتران رامهار کرد وراه بازگشت راندارد درایران گردنه حیران اردبیل تاحدی چنین بوده است که در زمستان پائین کوه اطراق میکردند تابرف ها اب شود- جتمعه بباز به این معنانیست هر فرد خانواده هرنوع که خواست عمل کند اساس جامعه بسته هم همینبوده است که افراد تحت یک سری نظریه که غلط هم است تبدیل به سنت شده است جامعه باز بهاینمعنا است فرد پیشرفت معنوی وعلمی وعقلانی واستفاده از وحی ناب میکند ومداوم دراین مسیر گام میزند- که افرادخانواده به جامعه بسته تبدیل نشوند-نهانکه هرفرد هرچه خواست بکند ودرنتچه جامعه متنوع و مختلف خواهد شد که مهار افرادبرای وحدت امکان پذیر نیست واختلافات سرانجام به زدوخورد منجر میشود کهدر مذهب شیعه بسیارکم رخ داده است وامروزه هم بخوبی مشخص است وحضرت امام صادق علیه السلام فرمودند مرگ سرخ یعنی قانون شمیشر در جوامع حکم فرما خواهد شد- حبط درلغت یعنی چوب بسوزد وخاکسترشود وخاکسترا برباد بدهند- تنها مذهب راستین است کهموردتوجه الهی است ودارای پشیبانی امداد=ازمدد=کمک های الهی است- خداوندمنان فقط دوگروه را قبول دارد یک سری مومنان ناب ودوم افرادی از طریق عقل ازراه باطل به سمت راه حق وحقیقت و واقعیت- باز گشت کنند-توبه یعنی باز گشت وتنگناهای اقتصادی وغیره هم ازطریق خداوندمنان است وهم شیطان وهم فرد فریب خوردهبوجود میاید-تا افرادبیدارشوند- حقایق ودیگران درنزد الهی ارزشی ندارند-یکی از اهرم های بسیارموثر -شیطان ایجاد برتری طلبی افراد وجوامع که سرانجام به زد وخورد منجر میشود- که درراه باطل رادیکالمیشوند- وخودر ودیگران رابه کشتن بی جهت میدهند واز صلح فراری هستند - ولی مذهب شیعه قلب سلیم واخلاق احسن - ودفاع از حقایق وبرای حفظ معنوایت هایبرجسته واعما ل صالح که معلول ایمان ناب است به صلح ارزشی بسیارحیاتی وگران سنگ به اندازه کافی رادیکال است-که تاریخ به ان شهادت وگواه است ولی دراهل باطل درجهت برتری واندیشه های غلط وشیطانی تزینوجلوه زیبا وکارامد ودرست بخود میگیرد-که سرانجا م به درگیری فیزیکی بسیارشدید منجر میشود که بهان مرگ سرخ گفته میشود- یکی از اهرم های بسیارموثر دراخرالزمان درجهت اشاعه باطل- متابولیسم تحرکات جنسی زنان منحط است که تعبیر به تیرهای شیطان شده است که ان عوامل درفرهنگ مقاومتمعنای وجلوه ای پیدا نمی کند- لذا سرانجام مذهب شیعی در طول تاریخ روسفیده وطرفدران بسیاری هم پیدامیکند- انشاالله
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحثی مطرح شده است-نسل جوان به سمت تکثر گرایی وتنوع پذیرترشده اند-وتفاوت هارابه رسمیت میشناسند- وبعضی فرمودند چاره ای نیست باید انراقبول کرد و وارد گفتمانشد که انواعی دارد که نام اش من میگذارم گفتمان سازنده ولی جوانان مایل به ان قبلان بودند اندکی بهتر شده است-چرا برای انکه بقول جامعه شناسان زمینه ندارد-دقیقا بیان حدیث دراخرالزمان است از صبح تا ام چهاربار ایدولوژِی عوص میکند وهمچنان متحیر است ومانند رفتن ستاره گان - پشتیبان ندارد یک نوار اختصاصی از عظمت ایت الله دکترمرتضی مطهری رحمت الله علیه بدست اوردم که میفرماید امام علیهالسلام میفرماید این خاندان رفتنی هستند بفکر اینده باشید من تعدادی مترجرم دارم با بزرانی ایرانی وعرب که درغرب هستم دراتباط هستم کسی دک نمیکند ولی من بخوبی درک کردم وبهیم خبرنگارامریکای هم گفتم وایشان هم تصدیق کردند که جوانان به سمت ایدلوژی های مختلف سوق دهید- پدری که صبح زود بلند میشوی ومیرویم نان میگیریوپنیر میگری وغیره بفکرباش فرزند مانوس باقران وامام حسین علیه السلام باشداز ان مکارهامعمتر است ووگرنه از ملامت سرانگشتات را گاز خواهید گرفت-پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند خداوندمنان رحمت میکند به کسی بهخو بگوید من از کجا اکدم وبه کچا میروم واز چه مسیر میروم- مامتوانستیم این نکت را جا بیاندازیم جوان دیگرحاضر به گفتمان باکسی نیست خود راهی راازطریق فضای مجازی انتخاب میکند-دیروزبه خانه میامدم سر خیابان اصلیجوانی دم یک مغازه ایستادهبود وبهمن گفت چندلحظه صبر کنید ودفتری اورد وگف میخواهیم یک فستفود اینجا درست کنیم دوغلط انتخاب نهای یاست یکی ژیان دومی بقدری لغت عجیب.بود که حفظ نشدم گفتم بگذار غذای روح گفت خوب است ولی شمابین این دو تعینکنید گفتم ژیان یکلغت فرسیاصیل است کهامروز ی کردها استفاده میکنند یعنی شیر گفت بسیارخوب اول انقلاب کفن فروشی ابوذردرچند خیابان اصلی هشتاد نام جناب عظمت ابوذرعلیه السلام را گذاشته بودند یعنی نسل جوان وخاص با نرخ روز کار میکند- دراسلاماصل مراقبه است همه فکر میکنند مراقبه یعنی گناه کردن هارا پیداکند وتوبه کند بله درست است ولی مهمترین گناه این است که فرد اوهام وتخیلات غربی را مشعل فروزان ببیند از جهتی باهوا ینفسانی هماهنگ است ودرباره ان تعمقی نمیکندو مطالعه نمی کند درجلساتمذهبی شرکت نمی کند وانهارا بازیچه خواست های خودمیکنند نقاط ضعف های ایدولوژِی انهارا پیدا نمیکنند برای انها شان وشخصیت میاوردگرچه ازدرجه انسانیت درواقع فاصله گرفته اندولی انها برعکس فکر میکنند-دردانشگاه شیراز درس زیست شناسی به زبان انگلیسی تدریس میشد ازسطح زبان ساده انگلیسی دبیرستانی به درس پرازلغات یونانی والمانی وغیره جهش کرده بودیم وهرزو صبح پنچ تست بیست نمره ای داشت اغلب بچه ها نمره کم میگرفتند وکم کم زده شده بودند وچون نمره دانشگاه تهران وغیره داشتند میخواستند بروند- پدر ومادرها امده بودند وبا ایشان مشورت کنند تحصیل کرده دکتر ا امریکابود گفت بنظر شما ماچکار کنیم-ایشان گفت بله بهتراست برونند- زیرا شما بچه ها امدهخور بار اورید اهل تلاش وسعی وسختی کشیدن نیستند باوجودانکه هوش های بسیارخوب دارند-من درامریکادردانشگاه میدادم سال اول یکپروان درگاز سیانور میاندختم ودرب را میبستمومیگفتم تماشا کنید پروانه تااخر رمق خود مبارزه میکند وشماهم باید اینطور باشید میگفتندمام اینطورهستیم ما امدیم با سختیه بجنگیم ببینم تاچه حدباسختی ها مبازرزه کنیم واخر خان هاسختی را درهم میشکنیم درنتجه انها درهمه ابعادبه پیروزی های میرسند جز ایدولوژِی که مهمترین مسئله است باید سعی کرد نسلی چون جوانان صدر اسلام بوجود اورد حضرت علی اکبرصلواته الله علیه واله والسلمباید الگوی جوانان ما باشدالبته در بسیتاری جهات تغیرات بسیارخوبی شده است ولی کافی نیست-ادامه دارد