بسم الله الرحمن الرحیم-تحریف یا اجتهاد- اداین گذشته براساس میل قوانین الهی که ملزم به حفظ ان بود ": فاودرای به عقدها"| دلیلاش ان است پی به وجود انبیا میبرنند صرف وفا داری وبیعت نیست به اصطلاع یک بیعت بودن سندوماخذ ودلیل روشن از روی هوا وهوس نیست دلیل عقلانی محکمی دارند وبه همین علت علما میفرمایندطرفداری صرف مردم ملا ک نیست وفرد عاد ی نمیتواندحتی قوانین ساده انراهم انرا تغیر دهد حتما اجازه خداوند میخواهد واجتهاد نیازمند این اجازه است صرف اجتهاد نیست که بعضی فکر کردند صرف اجتهاد معنی ان تحریف است درتاریخ اسلام درسفرها بخصوص به یمن اصحاب همره علی علیه السلام بودن وانها اجتهادی بر خلاف امیر المونین میکردند خودشان لباس میپوشیدند وبه دیگران اجازه نمیدادند ونزد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میایند وحضرت غضبناک میشدند وبه حق رابه علی علیه السلام ومیفرمودند که علی برحق است وحق با علی است وباز درجریانی دیگر این امر تکرار میبشد وحضرت جمله میگفتند که مانند حضرت باقران است وقران باعلی است وتا دفعه اخر بشدت غضنباک شدند وفرمودند از علی شکایت نکنید که ایشان باد ذات الهی ارتباط دارد ومیبایست بین ایندو ارتباط ایجاد کرد کسی باذات الهی ارتباط دارد اشتباه میکند وبا ام علیه السلام همین طور است وقابل تجربه است- درجبهه یک فردی یک خودسازی عجیب شروع میکند وکمک به رهبری خط شکن میرسد وبه بچه ها میگوید من هرچه بفکر میرسددرست از اب درمیاید در خط شکنی از دستورات من پی روی کنید وتماما درست از اب در میاید ودر مقابل شصت تانک به پیروزی میرسد- وشخصی دیگری همچنین که پیراهن هردوقرد تیکه تیکه کردندواجتهاد باید مطابقق دستور پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله السلام باشد وسند نیرومندی داشته باشد بعنوان مثال ازدواج موقت که جناب خلیفه دوم انرا نهی کردند وفرمودند ازدواج موقت را اعوذ بالله دوخر انجام میدهد هیچگونه دلیل محکمی نداردوصرفق تحریف است گرچه بعد خواستند دلیل بتراشند بافتنی است دلیل محکم ان ازدواج های امام حسن علیه السلام که بعلن فشار بنی هاشم وبعضی دیثگران که در روز قیامت قوم خویش امام علیه السلم باشند وازان بهره ببرنند وفشاری زیادی بر امام علیه السلام وارد میکردند امام ازدواج موقت میکرد واین امر کاملا در تاریخ وروایات متواتر صحیح مسجل است وچناچه حق باخلیفه دوم مسلما ایشان ازان تبعیت میکرد وائمه اطهار بخصوص امام صادق علیه السلام تاکیدی موکد بر ازدواج موقت داشت وسنت جاریه اهل سنت مردود میدانست دراین بر اساس قوانین حداقل شک بوجود میاید ودرشک باید رفع شک کردوبازگشت به حکم سابق کرد