بسم اللهالرحمن الرحیم-سوره الفجر با نیمنگاهی به تفسیر برادارن اهل تسنن جناب عمادالدین ابن کثیر بامرجعیت خلاصه تفسیرالطبری – در ایاتکه یک تفسیر روائی است در ایات قران در سوره87 میفرماید با نورانیت وجلالت زیاد نام رب العالمین یاد کنید در این خراب ابادم وسوره91 زمانی که افتاب درخشان شده است وسوره 89 در زمان فجر وسوره92در زمانیکه شب در پاکتی بسته میشود وایه چهارم سورا افجر زمانی که شب مکان خودرا ترک میکند تانسیم حیات شهادت به انسان بدمد سوره الفجر با قسم ها شروع میشود نشان از عظمت مطلب را بیان گر است قسم به فجر به این علت است که بعدازان روشنائی صبح است مگر میشود عاشورا یک روز باشد وبعد ازان تاریخ به تاریکی رود؟؟!!!این مطلب را علی علیه السلام-ابن عباس- عکرمه- محمدبن کعبه همگی شان نزول انرا به روز قربانی (النحر)خصوصا گفته اندلذا تولد حضرت زهرا علیها السلام فجری بود که نوید صبح روشن رامیداد وقربانی گوسفند برای حضرت اسماعیل علیه السلام نو.ید روز روشن مبعث ختمی مرتبت بیانگر بود عالم همیشه بدنبال قافله سالار کربلا است این ده شب که به ان دوقسم گفته شده است هم به ده شب حضرت موسی علیه السلام دار کوه طور که مضاف شد وهم دهشب از عرفات به بعد که به ده روزذوالحج وصل میشود ومانند ده شب کربلا که به ده روزبعد ان وصل میشود روزگارلبیک لبیک در طریق شیدائی در صحیح بخاری از ابن عباس از پیامبر ارکم صلواته الله علیه واله والسلم نقل شده است |"ما من ایام العمل صالح احب الی اله فیهن من هذه ایام:"روزهای مانند این ده ورزوجود ندارد که عمل صالح خدا پسندانه دران اعمال شود-که منظور همین ده شب دوالحج است که به مراتب ازده روز حضرت موسی علیه السلامن برتر است وده شب عاشور وده روز ان از ذوالحج بالاتر است وامام صادق علیه السلام میفرماید انهائی که دردمند دردهای حسین علیه السلام بودند- زمان امتحان وابتلاجانماندنداز عاشورا-