بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به چالش برنامه هفت-حتمادر جریان هستید که چندی پیش در امریکا پدر وپسری درکنار خیابان سنگر گرفته بودند به اتومبیلهائی که در انجا پارکرده بودن ویا بوق میزدند تیر اندازی کردند بعد از دستگیر ی انها از جنابان سئوال شد چرا چنین کاری کردید – گفتند فلان فیلم رادیدیم وتحت تاثیر کلام وفلسفه اش قرار گرفتیم – فیلم درباره فردی معلول بوده است که مداوم بیادیک قرصی رابخورد وهشت ساعت بخوابد وتنها دلخوشی ان این بوده است که کنار پنچره بیاید وچلوی خانه مسافتی چمن بوده است ازانجا خیابان ببیند ومداوم ماشینهای بزرگ جلوی پنچرهپارک میکردند ویامداوم بوق میزدند وایشان از خواب میپرد وایشان مداوم پلاکارد مینوشتهاست که لطفا پنچره جلوی من پارک نکنید و بوق نزنید ولی کسی گوشش بدهکار نبوده است وبعد از مطالعات به این نتجه غربی میرسد خودات اقدام کن ووایشان نزدیک خیابان رگبار به ماشینهائی که پارک کرده بودن وبوق میزدند میبندد فیلم بقدری خوب ساخته شده بود هاست که اصلا این معنی راکه فیلم است نمیدهد وحرفهای ارتیست سینما بسیار تاثیرگذار بوده است که این انتقاد بعد مطرح شد که اصلا هدف از ساخت این فیلم چه بوده است ولی این بحث ها درغرب فقط بحث است که بعدا به ان اشاره میکنم - مقدمه دوم – بحث عقل و درک لب دراسلام بحث های ساده نیست وکلماتی مانند تدبیر وغیره اسلام درکلییات اجازه بحث عقل داده است البته درمسائل مادی وفیزیکی چون تجربی است ودرست وغلط ان زود مشخص میشود- عقل ناب میتواند به یکسری نتایج درست برسدوبه معنای غربی توجیه پذیری وسیعی ندارد ظرفیت محدود است بر خلاف معنویت و وحی که توجیه پذیری وسیعی دارد وبه این سادگی ه به نتجه درست رسیده نمیشود حتما امام معصوم میخواهد- مقدمه سوم در غرب ابعاد هنری وفکری جدا از سیستم سیاسی وجهان بینی است وبر اساس قرار داد واصول های شخصی وگروهی است لذا هنر ضربه نمیخورد وبر میگردئ به سلیقه وملاکهای فرد وبر خلاف ان در ایدلوزی ها بخصوص ایدلوژی اسشلامی که حتی مجتهد ممکن است درپله ایستاده است اندکی باحقایق نگراش فرق داشته باشد وبیادفرد مجتهد باشد تا به نگرش اسلامی نزدیک شود وبقول استادمغزز جناب دکتر عباسی فروکاست ندهد- مقدمهچهارم مرحوم مشعود فرزاد به حقیر میفرمودند بقول انگلیسیها یا شما باید برنج خام بخورید که نمیشود ویا بایدانرا بپزید که مقداری سر میرود لذا انقلاب برای این ممکلت لازم است درغرب همه کارها چنین است-ادامه دارد