بسم الله الرحمن الرحیم- -نظریات شخصی است- تحلیلی بر حدیثی درباره احتجاجات-امام باقر علیه السلام بخش دوم-امام علیه السلامبه اوگفت:مگرنمیدانی کجائی؟ تواینک دربرابرخانه هائی هستی که خداونداجازهداده درانها ناممقدسش بلندی گیرد ویادشود- دراین خانه هامردانی شامگاهان وصبحگاهان اوراتسبیح میکنند این یکضرب المثل استکه امروز دقیقا به همین سبک دردنیا رایج است شخصا درانگستان شاهد بودم دودانشجوی انگلیسی کنار من بحجث میکنند گویا یکی ازانهابه افریقا سفر کرده بود که من بیشتر درباره افریقا شنیدم ولی بچه ها دربارره شوروی شنیده بودند که یکی گله میکرد حال دردانشکده انجا بوده ویا بامقامات بالا بوده است که باتشر به حرف او برخورد کرده بودند وایشان جواب داد مگر نمیدانستی درکجای دنیا قرار داری امام علیه السلام همین حرف میزند مگرنمیدانی که دربرابر تنها خانه ای قراداری که بدرستی ودرسطح عظیم حق دارد خداوند رابخواند ودیگران یاچیزی بلند نبودند ویاهنوز اشکالات فراوان داشتند- بعد امام اضافه میفرماید- کسانی که هیچ سودا گری ودادو ستدی انان رااز یاد خداوند واقامه نماز ودادن زکات غافل نمیسازد- انزکان هرکس که عالم میشد منتظربود مقاماتی بیاید وبگوید خرت به چند است- واضافه میفرمایند- توچنینی؟ وایشان جواب نمیدهد؟؟!! وماهمان کسانی هستیم که خداوند چنینی توصیف کرده است- توصیفات نیامده است؟؟؟!!! واین امر بشدت دراحادیث رایج است که ازجهت ترس است وهم ازجهت شیطنت است-قتاده بر ان حضرت گفت: به خدا راست گفتی-خدا مراقربانت کند- ان خانههای سنگلی وگلی نیستند- عرب در زمانی میخواهد یک امر تای.ید وتاکید غلو میکند واین هم در دابیات انگلیسی بفور یافت میشود وسپس گفت: درباره حکم :" پنیر:" من رااگاه کن- امام تبسمی کرد- دلیل مسافرات ایشان به مدینه اختلاف حکم ایشان با امام علیه السلام درمورد پنیر بوده است اوج فکری ایشان نه مسئله توحید درسطح بلند یکی بجه های ایرانی دردانشکده در رشته فنی سئوال امتحانی خلاق این بوده است که باموشکی از مریخ به نپتون میرویم وبا این مشکل روبروهستیم بایدچه کار کنیم این سئوال درسطح دکتری هست ولی برای هرچه بنویس بر اساس خاصی نمرده میشود ومیخواسشت گوش منراپر کند که ناراحت نباش ومنهم هشتسطرنوشتم وخانم ایشان هم انگلیسی بود گفت مسئله مهم سطح قاعده موشک بود که برای من مسئله بود ومن با استاد این سئوال بکنیم توصف ایستادم ومن نفر اخر بودم یکنفر به اخر رفت توو این سئوال کرد- استادعصبانی شد وهیچ وقت اساتید انگلیس عصبانی نمیشوند وبشدت خون سردهستند که مرد حسابی این چه سئوالی ازبین اینهمه سئوال ومن وقتیکه ایشان سئوال کرئم توهمین سئوال رابکنی گفت بله من پابه فرار گذاشتم وشخصا بدنبال حل مسئله رفتم وخانم من بخ من گفت یک دیوانه یک سئوالی کرده است توچرا اینهمه بخودت رنج میدهی به موقع میفهمی ومن فهمیدم این امر برای ایجاد انگیزه است- قتاده پاسخ داد: حکم انرافراموش کردم –این نوع زرنگی دراعراب کم وبیش است که حکم خودرا فراموش کرده است ولی جالب انکه اخربیان حکم را بیان میکند خلاصه بحث این است که بعضی پنیر ها بویمردگی حیوان را میدهد یعنی حیوان مرده است وشیرانردوشیده اند واز ان پنیر ساخته اند وایشان انرا نجس میدانسته است وامامیفرماید نجس نیست چون مانند رگ واستخوان وعصب نیست روح ندارد- حیات ندارد- اشکال نداغرد وبرای انکه درک کند که خراب پنیر به امر دیگری است ربطی زنده بودن ومرده بودن حیوان ندارد پنیر یا سالم است مستقلا ویاخراب است مستقلا ربطی به حیوان ندارد واین مثال میاورد که اگر یک تخم مرغ کامل از شکم یک مرغ مرده بیرون باید شما چه حکمی میکنید- ایشان میفرماید نجس است وامام اضافهمیکنند ( تصور کن) اگر این تخمرغ رازیر مرغ دیگر قرار دهیم .وازان یک جوجه بوجود اید ایاباز حرام است- میگویدخیرامام اضافه میکنم انچیز که تخمرغع برای توحرام کرد ولی جوجهاش حلال کرد واین شاهکار امام علیه السلام استکه رمز جلو افتادن غرب رانشانمیدهد که انگلیسی هادرکشتی سازیاز پرتقال بسیارپیشرفته جلو افتادند- فومورل راکشف کن- یعنی برای شاخت تخمرغذ کامل فرمول خاص خود میخواهد به مرغ بستگی ندارد وپنیر هعم همین طور است وحمل قتاده اشکال دیگری هم داشت که براو میگرد که بحث مفصلی است وان این است اگر پنیر را از بازار مسلمان بخری ولونجس باشد برای تو پاک است