سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است مقاله پرسش وگفت وگها درباره امام مهدی علیه السلام نکات برجسته دارد  ازعلم کلام استفاده کرده  خداوندمنان علما میفرمایند  بنظر میرسید مانند فرشتگان دربارههمچیز ازخداوندمنان سئوال شود واختیار ان است که یاقبول میکند ویانمی کند دراینحال انسان شبیه فرشتگان است نمیتواندابداع کند ابدعات باید زیرنظرخداوندمنان باشد وغیره اماخداوندمنان شبیه ترین موجود به شخص خداوندمنان است  خداوندمنان احساسات خاص و  وصفات خاص به افراد داده است که فردمایل است که خوداش تصمیم بگیرد  ومطابق میل خود عمل کند- انسان  برای همین هدف  دونوع  درک دارد درمباحات که بسیار است  عقل انسان میرسد-چگونه خانه بسازد وچگونه ماشین بسازد وغیره دراینجا به ولی امر نیازی زیادنداردولی  درهمه مواردو مراحل از ولی امرمیتواند استفاده کند بهتر است شورایی باشد ریس شور خطاب بعنوان ولی امرندارد ریس شورا است خلیفه نیست حاکم نیست- خلیفه وامام  درمورد شریعت استکهمیابیست از جانب خداوند باشد دلیل عمومی وفردی وغیره  اصلا جایز نیست وحرام است- لذا  در ایه ملایت  اسم رسول چسبیده ولی الامر است که اطاعات مطلق میخواهد  ولی درشورا دلیلی برای اطاعت مطلق نیست به اصطلاح اعتباری است ولی حقیقی نیست ولی درشریعت حقیی است واعتباری نیست به کتاب  سمت خدا نویسند ولف حضرت ایت اللکحکد مهدی میرباقری عزیز رحمت الله علیه درحقیقی  اطاعت محض است وقابل تغیر نیست مگراز طرف خداوندمنان که توسط وجه او یعنی امام علیه السلام بها فراد   اطلاع داده میشود ولی اتباری مانند علوم بشری قابل تغیرهستند زیرا عقل درمسال بیار پیچیده زمانبراست وکم کم  بهنتجه غایی -کامل- میرسد-اکر اقای ابوبکر  ریس شورابود مسئلهبود که پسازایشان اقای عمر بیاید وتغیراتی ایجادکند ونظرمردم وخوداش وافرد  هم میتوانست صحیح باشد ولی انهادرشریعت  هم دستوراتی دادند- وانر درزمان  واجب ال اطاعت کردند کهبرخلاف حکم خداوندمنان بود پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلمفرمودند وبعدازمن نبی دیگرنیستپس احکام  تاقیامت ثابت است تنها نبی میتواست تغیراتی بدهد انهم از جناب الهی وحی میرسد هیچگونه دلیل مطرح منیست  بله شورا برای درک حدیث وایه قران اشکالی نداردولی باید به  درک ناب برسند نه انکه تغیراتی ایجادکنند انسانهای معمولی میتواندخلیفه   باشندکه  شریعت را  از امام گرفته به-همان نحو به دیگران میرساند- هرکسی شریعت مطابق میل خود توجیهکند  درحقیق نبی شده است-  ودو اسوه متضادهم با یکدیگر معنا نمیدهد باید درطل خلیه الهی بایدبود  نه درعرض ان که شرک میشود-ادامه دارد


 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3