بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-ایه قران میفرماید-یوم ندعوا کل اناس بامامهم-روز قیامت روزی است که هرگروه ازمردم را با امام انهامیخوانیمیعنی همراه امام شان درزیر پرچم امام شان جمع میشوند امام تومعنادارد یکی کلی وعمومی ویکی خصوصی هر پیامبر ی بخاطرهدایت امام محسوب میشود ویک معنای دیگرمعنای -اعتقادی - سیاسی است - بعد ایه حصل مافی الصدور انچه درسینه دارند درافه دارند وباورداشتند حاصل انرامیبیند- وانشقاق السما باالنور روشنای ی حقایق خودرانشان میدهد وتاریکی از بین میرود خلیفه حتما - امام نیست خلیفه بیشتر جنبه سیاسی دارد مگربتواند هدایت رادردست بگیرد-عبدالملک بن مروان خلیفه شد هچگونه سواد فقهی نداشت وکسی هم بدربار راه نمیداد حجاج بن یوسف ثقفی کندی مشهورترین ادمکشان جهان جانشین ایشان وامام بود- وبسیار کم سواد- یک قانون است که اگر یک مرجعیت رحلت کرد نمیتوان به ایشان اقتدا کرد اینهم حضرت زعیم شیعه حضرت سیدحسین بروجردی رحمت الله علیه بود وقبول نداشت بایددمرجعیت زنده باشد یک از علما بنزد ایشان رفت واستدلال کردکه اگر علمای عصر حاضر بفرمایند که ایشان اعلم تراز ما است انگاه میتوان حتی افراد جدیدهم مقلد ایشان باشند مگر مسئله جدید- درهرحال دوامام هست- ایشان سرانجام بحث عقلانی راقبولکردولی کمی دلهره داشت واز خداوندمنان اشراق خواست ظهر ایشانمتنظرشد نهار بیاورند نهار نیاوردند گفتند چرا نهارنیاوردید گفتند سرگرم کاری شد نهارسوخت-باز دید نهارنیامد گفتندمشغول کاری هستیم فعلا بنهار نرسیدیم وایشان فرمودخداوندمنان من قبول کردم- ناگهان یکی از همسایه غذای مفصلی برای خانواده ایشان اورد وغذارااوردند ایشانفرمودچه شد گفتندیکی از همسایه غذا برای شما اورده است- عبدالله بن عمر وقتیکه خاص شخصی ر ا شاید یزید با امامت قبول کرده بودوارد نزدیکی های بغدادشد- ایشان طبق حکم شیعه اصلانیاز ی به امام نداشت برا یانکه میتوانست به چهارخلیفه راشدین هرکدام یامجموع بعنوان امام تلقی کند ولی باید ازنظر اهل تسنن امام الزمان باشد- اصولاماازطریق امام الزمان علیه السلام به چهاردهمعصوم میتوانیم وصل شویم-وگرنه نمتوانیم وصل شویم دراهل سنت همینطوراست از امام حاضر میتواند به خلفایراشیدنوصل شودمثلازمان تیمیه از طریق او وصل به قبلی هامیشود-دوم هرچه انسان چیزی رامقدس بداندمثلاسنکهایاضافی مکه کهنصب وجمع انصاب بداند دروز قیامت درکناراش قرار میگیرد