بسم الله الرحمن الرحیم-تزکیه وایات الهی- تحقیقات تاریخی نشان میدهد- که جوامع کهن- استدلال انان د رهمه امور دو مطلب بوده است- یکی انتخاب اکثریت ودوم عقلای جامعه- این دومولفه هم هنوز کارائی خودشان را دارند- ولی در تمدنهای معاصر یک تحول رخ داده است که به نظر حقیر بعد ار مبعوث شدنحضرت ختمی مرتب صلواته الله علیه واله والسلم این اتفاق رخ داده استگرچه حضرت مسیح علیه السلام اشاراتی دارد که اکثریت به شرط درست بودن است بعد از حضرت محمد صلواته علیه واله والسلم هنر ایدلوژی که ازبین برود وخاموش شود حکمت دارد وهر ایدلوژی که باقی بماند یاحکمت دارد ویا دلیل دارد و چون درغرب شنالخت مطلق امکان ندارد پس هرایدلوژی ازنظر انها حکمت نسبی وبه وضوح اثبات شده است به دلائل زیاد سیاستمداران بدنبال شناخت ویا یا سختن یک ایدولوژی حتی جامع تر بر نمیایند به همین دلیل کنفرانس ایدلوژی د رسطح جهانی رخ نمیدهد وموانعی بوجود میاورنند وحتی ازهمدیگر میترسند این سئوال که چرااکثریت حق بوجود نمیاید وچرا اکثریت حق درست است علما پاسخ میدهند که تاحدودی زیادی علل ان بدیهی است ودرقران امده است طیبات بخورید بریا ان است که طیبات معرفی کند چون همه طیبات میخورند؟؟!!تزکیه د رهمه جوامع است هر سئوالی که بکنید پاسخی که میشنوید ک.ه انرا سنت ویا نورم میگویند کار اساسی ان تزکیه است فرد وارد ان نظام وسیستم میکند ومنطق وعقل ان فرد زیرسازی میکند ایات علوم تخصصی ووفسلفه احکام وپیشگوئی ها واهداف خاصی است که دانرا برای بار اول عقلادرک میکنند وشعار انها را وارد جامعه میکنند درنتجه چالش بین علما از ضرویات شناخت است امروز هرچقدر سطح علوم وکارهای روزمره علمیتر وپیچیده تر میشود قدرت عقل ودرک بالاتر میرود وازان طرف بخوبی درتاریخ علم وعمل روشن شده است که اجماع علما بر امری ناگهان توسط جوانی درهم کوبیده شده است لذا اجماع حتی عقلا نمیتواند جلوی بعضی پیشرفتها بگیرد زمانی ما میگوئیم دو بعلاوه دو میشود پچهار دلیل مانداش این است که همه انراتجربه میکنند واسلام قرران برای همین معجزه کرده است که میتوانند انرا تجربه کنند لذا هرچه زمان میگذردمرزها درهم کوبیده میشود وضعفها زود خود را نشان میدهد وچالش ها به سرعت منتقل میشود وهمین است دراخر زمان حکومتهای باطل زودبه زود تغیر میکند ومرزهای ایدلوژی درتغیر است شک وترید به سرعت فرا گیر میشود وهمه میلرزند و میترسند وفقط اهل حق هستند که استوار باقی میماند وان دلیل روشنی میگردد که باید حق در دستان انان باشد