بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- برادران ترک ایرانی واقعا درهر جا باشند جوهر خودشان را میدهند بزرکترین دستهمذهبی را درکربلا ترکان اذر بایجان راه را انداختند به مرکزیت تبریز دسته مذهبی بصورت ایرانی منحصر بفرد ایران است- هرا تقلید شود یک تقلید ناقص است ومامل نیست و هر ملتی راه ورسم خودرا دارد اصلا زنجیرزنی وجود ندارد- حرکت مانند حرکت یک نیروی نظامی سابق عرب وجهان انزمان است- رهرکت نظامی سابق عربی باالهام گرفتن یکی ازبزرگان موکب ابنا ی نجف اشرف که موسس ان حناب اقای جاسم بوده است بالهام از گفته یکی از افراد مهم درجه دو این هیت- هنیشه اتلاف یک حرکت عداونی غیرعقلانی دارد عده ی جا میزنند که انها هم اتلاف دارند این سیاست نیست این تعلیم وتربیت است عدهای هم که جا میزنند دیدگاه ای مختلف دارند دراعراب وضع زندگانی خانوا ده مطرح است- وعده ای هم کهجا نمیزنند بارز حرکت انها هم عداونی است وچون بروی بعضی قبائل ترکش میزند انهاهم وارد این اتلافات میشوند- ولی در اسلام شیعه در اعراب خیلی عجیب است که جنبه مظلومیت حرف اول میزند ونه جنبه عدوانی -بشرط انکه از جانب علمای حقه هدایت شود وگرنه هردوطرف ممکن است عداونی جهنمی باشد اینصفت میچربد- استحکام کم رنگ است- مثا جریان شام مبیشترتوجه به قدرت عقلانی بیانات رشیده حضرت زینب کبری صلواته الله علیها هستم- ولی درعرب یک زن مقاوم له شده درهم کوبیده شده با الم جاریه نمایان است- عرب درشناخت خصوصیات بخصوص انسان زیادکار کرده است چه مثبت وچه نفی چه درشای وغم وچون در صدر اسلام بدنبال سجع گفتن بوده است مترادف زیاد درست کرده است که همگی هم وزن هستند لذا قدرت مانور درسجع زیاددارنند وسعی میکردند که حتی مطالب روز هم باسجع گفته شود کهمثلا دراین مانند جملات جناب اقای سعی علیه رحمت باشد وکاری بسیارسخت بوده است ولی بعدا ک کم از این حالت بیرون امدند و بسبک محلی اسان کردن را گزیدد کهسجع گفتن کاری امروزه بسیارسخت است یک از بزرگان درانجا کهفارسی راخوب میدانست چون صدام پدرایشان ایرانی وضد صدام تشخیص اد وبهایران مهاجرت کرده است وده سال درایران وحال درهلند ریس بخش خاورمیانه صدا وسیما هلند است وبشدت جریانهای اسلامی خاورمیانه ره یابی میکند ودرضمن دوره فیلمبرداری درتلویزیون مدرک اش گرفته است وازشیعیان پا قرض ایران ورهبریت است بحث به اینجا کشید کهمن گفتم درقران هم در هلند درترجمه ان شرکت کن ایشان فرمودند نادر افرادی دراعراب هستندکه نکات ظریف قلان تاحی بهاندازه سرسو زن میفهمند زیرا این درک لغات وسجع دیگر امکان پذیر نیست چون اطلاعات ما بسیارکم است واین بیچاره درجهت دیگری بیشتر عقلانی واحساسی خاص پیشرفت کردند- ماهم همین طور هستم جنابسعدی درجهت مثبت اسلام وخاندان البیت به اصطلاح شارژ مثبت کند ودرمسئال دراماتیک وغم انگیز کار نکرده است و جناب حافض اندی ک است وباز ایشان درجهت مثبت عقلانی کار کرده است ومیماند جناب محتشم دراماتیک ایشان بیشتر یک نوع تصویر ساز ی از بیرون است تا از درون ولغات محدود است لا بسجع بیان کردن کار بسیرسخت است ولذا درجهان وپس ایران برای بیان مطالب به شعرنو متوسل شدند شما وقتیکه جمالات حضرت زینب کبری علیها السلام را گوش میدهد ومداوم میخواهید جمله بعدی را گوش کنید دردمند ه هستند که درضمن پاسخگوی عقلانی به جملات یزید است خطیب زمانی که به جملات حضرت زینب علیه اسلام میرسد اولین کلمه میگوید مردم مابقیه را میگویندمخصوصا جوانها وخطیب درست راست اش کف درست از پایم به الا میکشد که صدا رازیادتر کنید مردم دودراست راست میکنندوتکان میدهند ومپنچهد ها مداوم بسته وباز میشودومعلوم میشوداین امر نشانه داشتن بارین درد است وگریان هستندکه حتی بعضی ها ازخانم ها هم جلوتر میزنند تاجمله تمام شودودوباره درجائی دیگری تکرار میشود اینجا است حکومت یزیدی مانند صدام نگران میشوند وچون میفهمند انهاهم دست کمی از یزیدندارند-در سفر به کربلامن ته مینی بوس بودم- جلوی من دودختر عرباهوازی بودن که یکیازانها درطح راهنمای سابق بود مداوم نوحه یکنفر را پخش میشد وجالب بود مناز ان دختر خانم خواستم انراکمی ترجمه کند ایشان گفت این اقا باسم محمد کربلائی است وبسیار مشهور است ودر اطراف زوار صحبت میکند وبسیارهم ساده صحبت دمیکند ودر اپارات نوحه های او وجودارد وترجمه به فارسی شده است من گفتم عجب جملات عالی دارد- ازجملا ت ایشان حضرت امام حسین علیه ال زمانی که خواست علی اصغر علیه السلام به میدان نبرد ببرد میدانستد که شهید میشود مطالیی این چنین فرمودند خداوند برای این قربانی برای او ثواب یک حج عمره قراربده-دوم من معنارا تعریف میکنم وحشی اسم ان فرد نیست وحشی یعنی گارد- ذرزمان قاجار یک پلیس ویژه وجود اشت بنام بی پدر ومادر- این وحشی ابوسفیان ساخت که درحقیقت خوداش وحشی کامل است- ادامه دارد