بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است- سوره جمعه وسوره منافقیندوت از سوره های بسیارمهم هستند پشت سرهم هستند ودرنماز خوانده میشوند- بنظ در سوره جمعه جنایات کاران یهویدبیشتر مورذدنظر است درمنافقین جنایاتکاران اسلامی مورد نظر است- خداوندمنان دراخر سوره میفرماید خیر الرازقین- یعنی بهترین ها به شما به اندازه زیاد میدهیم ولی در عصر جاهلیت خداوندمنان الرازقین است ولی خیرالرازقین نیست- جریان این بوده است بیشتر تجار بضاعت کمی داشتند جز سه نفر ابوسفیان- حضرت ابی الب علیه السلام وضرت خدیجه صلواته اله علیها مابقه بضاعت کمی داشتند وبه محض ان که خبرسان هشدارمیداد بزودی کاروان می اید جنس خوب چون گران بود کم بود بیشتر کالاهاارزان قیمت وچنگی بدل نمیزد زن ومرد میدویدند تا بهترین رابخرند امروز درموقهای خاص حتی درامریکا درصف میخوابند تابخرند درنماز جمعه این اتفاق افتاد وقران میفرماید هول نکنید به اندازه کافی خواهد امد مهم درک مطالب رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وتجار هم میگوید بعدازنماز جمعه جنس را بفروشید وتصور نکنید عداز نماز جمعه کسی برای رید نمیاید اینطور نیست وهمیشه ا زخدواند فضل را یا بهترین را طلب کنید دراول ایه میفرماید ما فضلرا تعین میکنی وداری فضل عظیم هستیم ولی بشرط لیاقت وشایستگی که ما انرا تشخیص میدهم با ملاک شخصی نه با ملاک شما حرف یهود همین است شایستگی وقوانین راماتعین کنیم نه خدوندمنان ونه پیامران -که متاسفانه ازیهودپیروی کردند- ولی نفهمیدند که این دین جهانی است وایندهگان بدنبال حق وحقیقت خواهندرفت ومشکل افرین خواهید شد وماند یهود نمیتوانید مدیریت یک طرفه درست کنید انچنان که یهود کرد- نکته دیگر همه هستی تسبیح میکند رمز بودن است پس شما تسبیح کنید چرا تسبیح کنید که نقص عیب وکمبود وهر امر منفی را از خداوندمنان بردارید یهود برای انکه کار سکولار کند نقص وعیب بهخداوندمنان وپیامبران صلواته علیهم اجمعین نسبتداد وخودرا رطرف کند این نواقص معرفی کرد وتا اعراب تا حدی هم کردند- خداوندمنان خودر ملک القدوس والعزیز والحکیم معرفی کرده است ملک همان
پادشاه است همیشه قلدر زمانه وستمگربوده است حتی یهودی ویا مسیحی باشد قدوس حضرت اساتد معززوعلامه مرحوم ایت اله دکتر مرتضی مطهری علیه السلاممیفرماید این عنوان بههیچ وجه نمیشود ترجمه کرد برای قریب به ذهن یکمادر اگاه پراحساس عقلانی تا حدی مطلبرا روشن میکند لطیف است رحمانی است نورانی است وغیره العزیز سرنوشت یهودرا مطالعه کنید وسیلی های اب دار وچوب کاری به موقع ببنید ولی پوست کلفتی میکند- یهود از جنبه ای اگردین را کنار بگذارد شکوه وجلال ودها ن مردم بست -ازدست میدهند واز طرفی هم تورات راتحریف میکند ولی مدانند که درقیامت اهل جهنم هستند ولی بهروی خود نمیاورند ودر بین دقطب گیر میکنند دروغهای میسازنند و به مردم میگویندما فوقاش دهروز بیشتر درجهنم نخواهیم بودولی میدانند که دروغ میگویند ومداوم خودرا فرزندان خدا میدانند واز مرگ به ئهمین دلیل می ترسند فقط بدنال لذاتهای دنیائ هستند ومذهب صوری وجلوه گری برای دیگران انجام میدهند- انها مانند چهرپائی هستند که تورات را حمل میکند ولی ان چهارپا چیزی از تورات نمیفهمد این همان ظاهر سازی است- واضافه میکند که همه ایات الهی را تکذیب کردن بعدمیفرماید مثال بدی دارند این مثالبد نیست ولی قران مثال بد-را بیان نکرده است و عد قران میرفماید خداوندمنان به ظالمین علم زیاددارد بعد مشخص میند هم درافکار شما ظالمین هستید وهم دراشکارهم کارهائی که انجام میدهد ظالمین است است وجالب انکهذ این صفات به اعراب جاهلیت نداد مگر برای منافقین ودر منافقین خدوندمنان جای توبه ر باز میگذارد ولی دریهود چنین نمی گوید- واشار دارد که اگر پیامر از شما بود وقران برایشما می امد همان کار سنتیرا میکردید