بسم الله الرحمن الرحیم- بخاطر بزرگداشت ماه محرم- ششمین بخش- خداوندمنان-درقران میفرماید - از اسلام برنگردید-نمیفرماید از ایمان برنگردید- ایمان یعنی فرد از لحاظ قلب وعق بهارامش رسیده است ویعنی مطلب را بخوبی درک کرده است- بله میشود انسان اول ایمان بیاورد وبعدا نسبت به ایمان شک کند وسپس ایمان خودرا کامل کند- ولی خداوندمنان بسهولت به نحوی عمل میکند که هر کم هوشی هم بخوبی درک کند-مگرخود فرد توجه ای نکند اسلام وایمان مشکل نبود وفقط مشکل بودن اش- مطابق میل بعضی هانبود انرا نفس میگویم قران مداوم مثل تزکیه خشوع وخضوع نسبت بهخداوندمنان وتوکل بخداوندمنان وپرسیدن از اهل ذکرواز دانشمندان واولولالباب وغیره را ادرس میدهد- ولی این مسائل بخود فرد برمیگردد که چگونه عمل کند درعمل ازاد است ولی باید پاسخگوهم باشد اهل دنیا چه دین وچه غیردین انطور که مایل هستد که دنیا انهارا تشکیل میدهد تغیروتحریف وتعطیل ویا اضافه کردن را انجام میدهندجناب دانشمند عزیز حضرت دکتر سیدجعفر شهیدی رحمت الله علیه- درکتاب اش میفرمایددرسپاهکوفه تعدادزیادیدررکاب حضرت امیرالمومنین درجنگ صفین جنگیده بودند وحتی شمر یکی از فرماندهانحضرت علی علیه السلام درجنگ صفین بود وایشان بعدا به حوزه رفت ومجتهد شدچندین بار پیاده بهحج رفت بعدشانسی اوپسرخاله یزیدبود ویزیدازاو کمک خواست عمربن سعد همسایه خانه امامحسین علیه السلامبود وهمبازی ایشان سعدمخصوصا خانه نزدیک حضرتد علی علیه السلام اجاره کرد که با ایشان حشرونشر داشته باشد وبه ان افتخار کند- اقای عمربنسعد هم دردمشق وهم درکوفه برکترین کاخانه شرابسازی رابوجود اورد وبهترین شراب ایندوشهر را تهیه میکردبتدریج حکام وافراد ذی نفوذ چون ایمان را بدست نیاوردند هم به سمت دنیا رفتند وهم قسی القلب شدند ودین را بخاطرخودمصادر میکنند- بسیایراز اصحاب که بخوبی شاهد قضایا بودند یا خریداری شدند ویاتهدید شدن وساکت ماندند وارد جهاد نشدند-در عصر جاهلیت مردم عادی عربستان تحقیر میشدند وبرده شیخ قبیله بودن درفقر بودن -کرامتی نداشتند موردتبعیض وظلم بودند لذا امادگی مبارزه داشتن ولی بعدا ثروت های باد اورده دست وپای انهارابست ونفهمیدندکه جهاد مهمتراز حفظ باغ واملاک وتجارت است- ول یبخوبی درک میکردندچه اتفاقاتی رخ خواه ارزشکمالات وایمان پیددا کردن ودرراه الهی گام زدند بالترین ارزش است درحالی که ان ارزش ها درنظرانان محو شد ودنیا بشدت خودرا جلوه داد علت حرکت کوفه تهدید یزید بود وگفت شمادرجنگ صفین یاران پدرمن را کشتید ومن انتقام میگیرم وخاک کوفه را برپشت شتران به شام میاورم وایات قران واحادیث کوچکترین تحرکی ایجادنمیکرد- وداستان صدراسلام یک اقسانه قدیمی بود حضرتد علی علیه السلام فرمودند اگرشما انزمان بودیدیک ستون یک خانه راهمگی نمیتوانستید که حفظ کنید-اما مسئله بیعت-چون امامحسین علیه السلام بیعت نکرد پس جرم ایشان قتل است- امام حسین علیه السلام مسلمانان سرزنش کرد بخوص ئاهالی کوفه که چرادرمقابل خلاف کاری یزید ایستادگی نمیکنید وبرعلیه افرادی که درکوفه همدست یزید هستند شورش نمیکنید؟؟ چه بیعتی ؟؟ اما بیعت دراسلام اجباری نیست بیعت اختیاری است بسیارکارها دراسلام اختیاری است درجنگ شرکت کند ویانکند وخمس وزکات بدهد ویاندهد- البته کار انها بهخداوندمنانمربوط میشود منافقن عذر میاوردندودرجنگ شرکت نمیکردند وپیامبر اکرم صلواته الله علیه والهکوجکترین حرفی نمیزدند حالمیگیویندپس چراحجاباجباری است هرامری که عقلانیباشد اجباری میشود مثلاشراب هم عقلانی است وهم شرعی است میتواتد مخالفت شود هرچه ضرر دارد مخالفت باان هم عقلانی است وهم شرعی است- حضرت علی علیه السلام ششماه بیعت نکرد حتی ئخواستندبفرمان اقای عمر گردن بزنند- شد وسرانجام قررشد که حضرت مخالفت وشورش را نیاندازدولی فرمودند دراحکام دخالت خواهم کرد واقا عمرهم پذیرفت درصلح حدبیه خیلی جالب استمخالفت کردندبا دستور پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم این بهمعنای شکستن بیعت تلقی شد امادن اظهارپشیما نی کردند وبیعت مرگ کردندکه تا دم مرگ دیگربیعت را نشکنند- وهمان جا بعضی بیعت نکردند وکاری هم بانها نداشضتند- ودرانتخاب حضرت علی علیه السلام- حرب اموی وکارگزاران عثمان با علی علیهالسلام بیعت نکردند- کاری که حضرا علی علیه السلام کردند دقیقا امام الخمینی رحمتالله علیه هم کردند-ادامهدارد