بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استادمعزز ومکرم -حضرت لطف الله میثمی - میفرمایند خداوندمنان که چهارده معصوم علیهم السلام- خلق کردند- ان عظمت ها سپوال کردند چرا خداوند منان ماراخلق کردی خداوندمنان شماراخلق کردم که مونس من باشید وعبدمن باشید وعلوم عظیمی به شما افاضه کنم ودرضمن وسیله ربوبیت من یعنی استادومعلم وهادی ومرشد ومراد خلق من باشید وانها را بهسمت من سوق دهید- مخلوقات هم همین سءوال را ازخداوندمنان بایدبکنند برای چهارده معصوم علیم السلام ام کتاب وکتب دیگر است وبرای انسان وجن کتب های الهی بوده است اخرین ان قران است که بسءوالات پاسخ میدهد انبیا اعظام صلواته الله علیه واله والسلم برای بیان وتفسیر کتاب وروشن کردن نکات خاص وهدایت الهی واسوه بودن به معنای تقلید کردن وتبعیت کردن وپیروی کردن است- خداوندمنان میفرماید من افراد را برای مومن شدن انتخاب میکنم شرط چیست بارور کردن عقل وباورکردن احساسات متعالی هرکس این دوشرط داشت-ا نتخاب میشود دوترس وجود دارد که قران تعبیر به خشیت میکنداول مادر زمانی که متوجه میشود بچه بشدت مریض است میترسد به سمت دکتر میرود که بچه را ازدست ندهد این خشیت عرفانی است که خداوندمنان را ازدست ندهد دوم خشیت وترس دارد-که جناب دکتر گوید چراقوانین سلامت وپزشکی را رعایت نکردی این خشیت عموم است هرکس این دوترس راداشت اینفرد انتخاب میشودودرجاده مستقیم قرار میگیرد وتابع انبیا واوصیا خواهدبود رهبر معزز ومکرم انشاالله دربرگیرند رحمت واسعه الهی باشند درکتاب تفسیر سوره ممتحنه درقران137 بار کله ضل امده است به معنای گمراه شدن از جاده میباشد هرکس این دوشرط رانداشته باشد درجاده مستقیم نخواهدبود لذا خداوندمنان رها اش میکندوسرانجام به بن بست وجهنم میرسد لذا \یامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم گرچه درسوره یاسین خداوندمنان اب پاکی بدستان رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم ریخت-که اینها اکثریت شان هم جاهل هستند به معنای اینکه اول دقت میکنندودین ناب را میفهمندوبعد رها میکنند وهم غافل هستندکه بعضی از انها اصلا دقت و تلاش عقلانی نمیکنند ومیگویند انچه \درانما قبول داشتند وماهم قبول داریم که انهاهم غافل بودند یعنی پیامبران امدند وانها اعتناپی نکردند ودین شرک راقبول کردند درباره دین شرک گفتند زمانی که حضرت ادم علیه السلام رحلت کردند فرندان ایشان وهمسران ایشان سخت ناراحت بودندشیطان امد وگفت برای رفع ناراحتی یک مجسمهای از حضرت ادم علیه السلام درست کنید برسرقبر بگذارید تاحدی ارامش پیدا میکندمدتها گذشت این سءوال مطرح شد خاصیت این مجسمه چیست معناندارد؟ شیطان امد وگفت حضرت ادم علیه السلام دران حلول کرده است هردعاپی بکنید شمارمیبیندواجابت میکنندوکم کم بیان کرد خداوندمنان روحاپی خلق کرده است که دراین مجسمه ها حلول میکنند وباعث ان میشوند لغزش ای شمار درنزد خداوندمنان باشفاعت برطرف کند توبه شماپذیرفته شود- وعده ای کمی فقط به اخرت معتقد بودند که انها هم دردنیا وهم درخرت شفاعت میکنند وبیشتر فقط دنیا راقبول داشتند دردنیا باعث شفاعت میشوند ومداوم میگفتند شرک ازاولتاریخ بوده است وانها هم مردمان بسیارعافل وکنجکاو بودند ونمیشود اشتباه کرده باشند وهرکس موحدبود میگفتنددروغ گو است وهم بهان خدا که تصور میکردند جعلی است وهم پیروانش را سرزنش میکردندوهم تهدیدبه قتل ویا میکشتند- برادران اهل سنت ما متاسفانه بدنبال شناخت عقلی انچنان که خداوندمنان میطلبد نرفتند عاقل کسی است باتماس با عقلای فحول عقل خودرا ازمایش کندوبارور سازد به درجه اعلای زمان برسد و-وحی نابدر رشد عقل و وهم چنین عقل و وحی درشد احساسات ناب وبارور کردن ان نقشی عمده دارند با این خصوصیات اولین سءوال فرد این است چگونه خلق شدم وهدف از خلقت من چیست وباید به درجه اعلای عقل برسد وکنجکاوی وتلاش کند و ان خشیت اینجا مطرح است- یکنمونه بیاورم انجا مسپله بدیهی است- خوب درک اش اسان است ولی بعضی موارد نیاز به عقل دارد بشرطی که گفته شد انسان درنزد خداوندمنان عذر پیدا میکنند وازطرف الهی قابل قبول است - یک مثلث درنظر بگیرید یک راس قران ویک راس سنت ویک راس عقل تمام احکام دردرون این مثلث باید باشد خارج ازان قابل قبول نیست وبه همین نحو استنباط باید داخل این مثلث باشد وگرنه قابل قبول نیست- تمام فرق اسلامی حدیث ثقلین که دو منبع ارشاد وتربیت الهی یک عبارت از قران مجید ودیگری اهل ال بیت رسول کرم صلواته الله علیه واله والسلم درتمام فرق الامی این حدیث موثق وصحیح است پس عقل میگویدانتخاب ان عذر اور است ولو که اینچنین نخواهدبود این حدیث غلط باشدولی عذراور است وقبول است- امایک استنباط است قران کافی است ویک استنباط قران وسنت است قران کافی است استنباط اقای عمربود واز ایشان درباره بعضی از ایات قرانی سوال شد ایشان فرمودن من خیلی روی این فکرکردم چیزینفهمیدم وتعجب کردم چراخداوند انرا به زبان ساده نگفته است واز ان درگذرید-مانندان که این ایه نیامده استدرحالیکه درسوره البقرهمیفرمیاداین قران برای هدایت مومنان امده است این تضادرا چگونه بایدحل کرد ایا بایدغفلت کرد؟؟ ودومی که سنت شامل حدیث تقریر و سکوت و عمل رسول اکرم صلواته الله علیه السلام است میبایست درهمه فرق یکسان باشد قران فرموده است همگی به حبل متین دستبگیرد یعنی حبل متین درهمه یکی است جمع نیاورده است وقتیکه انواع پیدا کرد همه انها بکنار میرود مگرانکه دلیلی محکم داشته باشد چرا اهل بیت مکرم رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم پذیرفته میشوند این است که میفرمیاند ما از جانب خداوندمنان ورسول اش بیان حقایق میکنیم.ودیگران میگویند ما از استنباط خود حکم بدست میاوریم خوبخداوندمنان میفرمایدانت العزیر والحکیم هستن خوب اگرخداوند العزیز است و\س دین اش قابلا نقص ونقض ورد کردن نباشدودین داری حکمت باشددرضمن سنت با نواقصی روبرو شده استاول تعداد احکام واحادیث پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم محدود است واز یک حکم چندین نقل قول موجود است که مثلا بیست هزار حدیث درنقل وقول های مختلف میشود یک میلیون حدیث- عقل نمیتواند تشخیص دقیق بدهددرنتجه تنهارا ه عقلی پذیراش دین اهل بیت مکرم صلواته الله علیهم اجمعین است-ولو برفرض محال درست نباشد ولی عذر اور است زیرا دین ناب باید باشد