سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-مقوله خلق وامر- معصوم علیه السلام خلق به جسم وامررابه روح معنا فرمودند- درحدیث است که اصحاب از عالم روح سئوال کردند ایه امد که روح از  عالم امر است وشما اندکی ازان  راوجدان ودرک خواهید کرد ولی اگربه احادیث توجه کنیم-معنای  دیگری هم بدست میاید- هرموجود مادی که نگاه میکنیم اثاری را درک میکنیم که شگفت انگیز است همان کافی است که به  درک واثبات خداوندمنان برسیم- تاحدی که شناخت موجود مادی اسان باشد برای کاربرد گرفتن کافی باشد کفایت میکند امام صادق علیه السلام میفرماید  همین مقدار کافی است- البته موضوع نسبی است با ساخت وسایل عمق درک خلقت بیشتر میشود واز پیچیدگیدرمیاید افراد کم هوشتر وکم کار تر  میت.اند با قوانین خاصی به راحتی میتوانند  انرا درک کند وتعلیم دهند وکاربرد بگیرنند- مانند کامپیوتر- اما بخشی دارد کهحتی فرشتگان انراهم نمیتواند درک کند واندکی از  ان را میشود  فهمید این بخش جزو امر است- حالا علما بردو قسم هستند- بعضی معتقد هستند امام الزمان علیه السلام ان بخش را تعلیم میدهد که خلاف  قران است ومیگویند قانون انزمان تغیر میکند وبعضی میگویند هنوزبخش خلقت تمام نشده است واندکی هم از بخش امر  یاد میشود که نیازمند فیض الهی است- عالم ماده سیستمی عمل میکند یعنی ازکثرت به وحدت میرود عملکرداش هم محدود است یخ فقط میتواند سرما ایجاد کند مثلا اب راسرد کن اتش گرما ایجاد کند مثلا چوب بسوزد گرما وخاکستر ایجاد کند- اما روح برخلاف جسم ازوحدت تولید کثرت میکند یعنی ذات یگانه است کثرت دران نیست ومیتواند بی نهایت صفت ایجاد کند هرانسانی درهر تجربه ی خاصممکن است یک صفت جدیدی  ابداغ کند هشت ملیارد  انسان حداقل میتواند هشت میلیارد صفت یگانه تولید کنند بستگی به فیض الهی داد عدم   ابداع صفات در بخش شیطانی روح انسان است این بخش انسان خلق میکند نه خداوند منان خداوندمنان براسا بیانات  استادمعزز حضرت ایت  العظمی جوادی املی  بخش الرحمانی روح که بخش بهشتی روح هم گفته میشودمخلوق خداوندمنان مانند عقل مانند فطرت واحساسات متعالیه وجود  صفات رحمانی وعقلانی است- دربهشت است یافرد از خداوندمنان میخواهد یا خود صاحب چنین صفات میشود که باهرنگاه دورنمای دید او تغیرات رنگی خاصی پیداکند-حتی چهره خود لباس خود وهرلحظه  درک جدید ازخدواند منان پیدا کند درحدیث است هرعالمی که رحلت میکند سدی درمقابل شیطان فرومیریزد زیرا انسان بعضی صفات خودرا درک میکند وبعضی خصوصیات صفاتی درخود توسط ترکیب بوجود می اورد که من حصربفرد است ودرافراد خلا ایجاد میشود لذا فرمودند که با علمای مختلف وزیادی مانوس باشید- وباوجودانکه ما شهود وحضور میکنیم صفات خودمان راولی نهایت نیست میتواندرتجربیات صفات بیشتری را ظهور دهیم بخصوص وارد جرگه دین شویم شخص خدمت امام رضا علیه السلام رسید وگفت من تمام عادات زشت خودم رابرطرف کردم بجز یکی کهنتواستم انرا برطرف کنم امام علیه السلام یک دعای چند خطی داد ایشانخواند وبعد هرچه سعی کرد ان گناه رابکند نشد ولی ذات روح قاب شناخت نیست- لذا اوامرالی ودستورات الهی بخشازان قابل درک است وبخشی ازان قابل درک نیست مگر  فردی خارجی گاهی درک کند



ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3