سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

 بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-نیم نگاه ای  به کتاب  فلسفه فرانسه- اریک میتیوز- انسان یک استعداد های درونی  دارد از جمله عقل واحساسات وغیره که این استعداد ها را استعدادهای شخصی مینامند- خود فرد انهارا بخوبی درک میکند ودیگران غیر مستقیم  درک میکنند چون قابل رویت ودیدن نیست- یک اشتباه بزرگی کردن گفتند  قوانین  درون تضاد با قوانین حس دارد این غلط است تضادنیست اختلاف است هواپیما  با زیر دریائی  تضادندارد اختلاف دارد زن ومرد مختلف هستند- متضاد نیستند- وجه اشتراک هم دارند- درمعنویت بصورت مجاز  غیر واقعی - خیر  را نورانی وسفید میگویند وشررا  تاریک وسیاه میگویند ولی درنگ ها سیاه وسفید مختلف هستند متضادنیستند- اول عقلرا درعام تعطیل کردند به جمع اوری داده علمی یا اطلاعات علمی جمع کردند ولی چه نتچه ای از اب درمی اید ماندند تا حد یاس جلورفتند- مجبور شدند از عقل استفاده کنند جمعنبدی و نتیجه گری رابه کمک عقل انجام دهند ونتجه را تجربه کنند شرط ان بود که عقل در اطلاعات دخالتی نکنید وکم وزیادنکند- قبلاز دکارت به این نتجه رسیده بودندگرچه عدها زیاد هنوز مخالف بودند- همه چیز را میخواستند توسط تجربه اثبات شود وجمع بندی هرگز ازراه عقلانی نباشد  وبگویند  این چنین اتفاق می  افتد- وممکن است زمانی  این چنین اتفاقی نیفتد-جناب اقای دکارت هم دربعد  درک عینی  یعنی ظاهری -حسی  است ابژه ایجاد پیشرفت کرد وهم در بعد استعداد درون -عقل بعنوان ذهنیت سوژه  کارهای برگی کرد واثبات کرد  عقل هم ملاکهای   استاندارد دارد انم انهم ساختار  برهان سازی دارد ولی   نحو کاران  غیراز نحو کار حس واطلاعاتی که از طریق حس بدست میاید است -مثال از نقطه  الف سواریکنوع قطار میشوید به نقطه ب میرسید وبعد از نقطه ب سواریکنوع قطار دیگر میشود به جیم میرسید از نقطه الف به نقطه جیم  قطاری وجودندارد درحالیکه  تجربه گرها ی حسی میخواستند باهما ن قطاراولیه به نقطه جیم برسند-  وانرا عقگرای علمی نامید این دو بخشی بودن درباره انکه بتواند  دقیق جواب دهد درشک بودند-درموجودات غیر انسانی  که همه انها الگو دارند به این الگ نورم  باضمه  نان- نورمال از همین کلمه است قایل شدن در تمدن اسلامی به طبیعت گفته میشود که مجازا درفقه هم بکار میرود- مثلا درحج گاهی  بالباس احرام بپوشیم وگاهی میتوانیم از لباس احرام خارج شویم هرگا ه نتوانستیم تشخیص دهیم میگیوند طبیعت حج  لباس احرام است ولی خرید وفروش میشود بله ازاداست هرچقدر خواست خرید وفروش کند حال  بعداز بخشی از مراسم ه ازاد میشود میتواند لباس فاخربپوشد جواب این است که حج طبیعت اش سادگی است واساس غبادت است وشناخت انسانها مومن از یک دیگر و اطلاعات  از امت اسلامی بدست اورد- نقل قول از حضرت مرحوم ایت الله کرامت الله ملک الحسینی رحمت الله علیه- اما درغرب برای انسان طبیعتی درروح وذهنیت قایل نبودند میشود  هرطور که فر خواست بهامری عادت کند وعمل کند کم کم تاحدی اقای فروید رسید که اینچنین نیست ذهنیت هم نرم  وطبیعت دارد شخصی نیست  چون هنوز  علوم انسانی قدرتی که تحقیقات گسترده درسطح جهانی روی مرد وزن انجام بدهد نکرده بود وانرا بشدت شخصی میدانست وجناب دکارت برای روح وذهن راغیر شخصی میدانست که انهم دارای قوانین استودرمنطق میتواندمنطق ریاضی  استخراج کرد واثبات کرد  تنهاراه شناخت ازطریق این منطق ریاضی است که معادلهئی وتقسیم بنید هارادرست میکند وبها ندازه هائی دست پیدا مکیند که شناخت را تاحدی میسر میسازدشناخت   موجودات دنیای تاظهور مسلما نسبی خواهد بود واین خود بهترین دلیل اثبات الهی است- یک دانشمند امریکائی که متخصص  ساخت قوی ترین انتن  بوده است الگوی ایشان شاخک حشره سوسک بوده است ایشان در شاخک  متوجه میشود یک لوله است که در دوطرف ان  یک تیکه مانند یک تخته هلالی  به جدار   چسبیده هنوز نقش انرا درک نکرده است امواج از مغز ارسال میشود باز ازهمین طریق به مغز بر میگیردد- درمغر تجزیه وتحلیل میشود که مواد غذائی وجوددارد یاندارد واین مواد میکروب دارد یاندارد ودشمنانی هستند ویا نیستند ودقیقا جهت را میدهد مقداری پرواز میکند ودوباره ازمایش میکند باز درک بهتری پیدا میکند باز پرواز وبار تازمایش میکند وحرکت میکند زمانی که چشمش  دید باز ازمایش میکند وسپس استفاده میکند وحتی درزمان جفت گیری ماده را از مسافتهای دور تشیخص میدهد به ایشان گفتند انتن شما به نسبت شاخک سوسک در چه نسبتی است فرمودند 5 به هزار- لذا ساختار سلزی برهان توسط عقل به راحتی وجود خداوندمنان را اثبات میکند بودنانکه حس دخالت همه جانبه داشته باشد عقل  قوانین خودر برا ماده بار میکند ویا سوار میکند ویا تحمیل میکند-ادامه دارد

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3