بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اخیرا متوجه شدم رهبر معززوفرزانه و ربییون-و- اهل ذکر دوکتاب عمیقی نشردادند-خوشبختانه دراینترنت وجود دارد- امید است کتابهای معظمله ودیگرکتب ارزشمن درحوزه مانند کتب فقهی حاشیه بخورد- تا حدی مانند غرب شویم- درکتاب دارنند بنان – طرح کلی اندیشه اسلامی که به مباحث کلیدی وجزیات دیگرپرداختند- بحث جالبی دارند بنام انکه اول ایمان وسپس توحید- ازنظر حقیر اول ایمان به فطرت پاکساز ی ذات ازغیر فطرت- درقران بخوبی روئشن است از شیطان تا انسان یک تعصب بهغیرفطرتموجود ات وفطرت را نمی شناسند وتجربه کردند بلکه نابود کردندبه انسان درغرب حیوان فرهنگی – حیوان سیاسی – حیوان ابزار ساز حیوان اجتماعی – اقتصادی وغیره بیان کردند واین حیوانیت راهم هنوز تعریف دقیقی نکردند رو بنای حیوانیت با انسانیت چگونه است فقط با گفتن داممنه وپیچیدگی تعریف میکنند حتی به این نتجه رسیدند روح در ذات خود روزتولد فطرتی ندارد جر یک حیواینت ظعیف پس میتواند هرنوع نقشی را که مورد دل خواه است شخصیت خود کند لذا در غرب میگویند امرزوه هدف اموزش وپر ور ش این است- اقتصاد این است وروی ان مانور میدهند وتحقیقات میکند- درحالیکهدراسلام اساس انسان فطرت است بایدخصوصیات این فطرت رادقیق بفهمد چون مانند المالس بیادپاکسازی شود اسم انراقران تزکیه گذاشته است چون مابخودمان فطرت نمی بخشیم- ذاتی است مانند خون ولی خون را بایدپاکسازی کرد بقول علما غریزه که اساس حیوانیت است- دوکار میکند اول جسم درشاریط متعادل ومتوازن نگه میدارد-دو م روح را روغن کاری میکند- زمانی که حضرا یوسف علیه السلام را جناب زلیخا به نزد خانم ها فرا خواند وبهاوگفتهبود ظرفی از میوه باخودبیاور وگفتنانرابین افراد بچرخان وبعدبیرون برو از خانم ها سئوال کرد یوسف علیه راچگونه دیدیدگفتند مانند فرشته است- پس خداوندمنان اینجا غلو کرده است بیامیگفتندحیوان مودب تا روح مصفا نشود- ان ایمان بفطرت تشکیل بارور نشود فرد در یکنادانی ویکنوه تعصب وحیوانیت خاصی است ودراه موجود است یکی راه ازدرون ویکی راه از بیرون قران به هردو اشاره دارد