بسم الله الرحمن الرح
بسم الله الرحم
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فضائل اهلبیت مکرم- صلواته الله- علیه واله والسلم-در کتاب محمد بن اسماعیل-بخاری-کتاب بخاری چون اولین کتابی بوده است- که درمذهب تسنن-درحکومت عباسیان درباره حدیث تالیف وتصنیف شد- وحکومت ان کتاب را مرجع قانونی برای مسائل مردم وقضاوت ونظامی گری وغیره قرار داد وبران اساسذکا وخراج وغیره عمل میشد-طبیعی بود که بعدازقران- مهمترین کتب مذهبی انهاباشد- اقای بخاری کتاب های دیگرنوشت-که از منبع تفسیر وعمل شد وهیجکس در درمذهب اهل تسنن چنان جهان گردی درکشورهای اسلامی برای اخذ ودریافت حدیث نکرد ودیگر مسند سازان یادر شهرخودبودند ویادرمکانهائی مانند بغداد – مکه مدینه بودند- البته مسلمان علاقه شدید به دین اسلام داشتندوبخصوص ثروتمندان به حج وشههارای اسلامی مسافرت میکنند وجمع اردی حدیث میکردند وبه شهرخود باز میگشتند-درمذهب شیعه- همانطور که دانشمندان بیان کردند- کوفه مهدتمدن اسلامی بود که اولیا تمدن سازی ایرانی هابودند واعراب که خوی نژادپرستی داشتند بهمین جهت درمقابل ایرانیان احساس حقارت میکردند ومیخواستند انهاراحقیر و کم ارزشتراز اعراب نشان دهند- وحضرت علی علیه السلام سخت بانها مقابل میکرد ویک علت دشمنی انزمان باحضرت علی علیه السلام-از همین جهت بود- وسپس واقعه کربلا باعث شد که ایرانیان کم م نسبت به دین اعراب که سنی بودند تجدیدنظر کنند- شاید درمرحله اول بنظربرسد که- مسائل سیاسی کمتر از طریق اهلبیت مکرم رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-مطرح شده اسن به نظرحقیر نیاز نبوده است گرچه بطریقی مطرح شده است-کربلا اچه موردنیا برای درک سیاست اسلام است بخوبی دربردارد- وبه همین جهت است-که مداوم ائمه اطهارعلیهم السلام- کربلا را زنده نگه میدارند و روضهخوانی ویادامام حسین علیه السلام ورفتن به کربلا وغیره اجرعظیم دارد کاملا مشخص است-که میخواستند ارام ارام نام مبارک اهلبیت مکرم- صلواته الله علیهم اجمعین فراموشود ودین شیعه حذف ومحو شود- ودراینمورد هرچه ازدستشان برامدکوتاهی نکردند وحضرت سجادعلیه السلام انرا تائید کردند-حضرت زینب سلام الله علیها- دربارگار ابن زیادملعون میفرماید- ما از خدای خود= یعنی نه ازخدای شما- این سیاست-را اعراب ازیهود یادگرفتند-درقران یهودبه حضرت موسی علیه السلام یهودیان گفتند تو باخدای کوچکت ربک هم خدای تو وهم خدای کوچک توکاف تضغیرهم است برو اورشلیم را – فتح کن ولی خدای بزرگ ما چنین دستوری بهما نمیدهد بقول مرحوم جناب اقای میرزای جان رحمت الله علیه هیچ کس به نوکرخوداش چنین نمیگوید---:" خداوندمنان برای انه کشته شدن را مقرر کرده بود- از این رو به به سوی سرنوشت- خود مشتاقانه شتافتند- وخداوندمنان در روز رستاخیز شما وایشان را برای اجرای عدالت دریک جا گرد خواهد اورد- وحضرت زینب سلام علیها- دربار -گاه نجس یزیدلعنت الله الی ابد- فرمودند—و تو نیز انچه میتوانی در راه دشمنی ما انجام دهد وانچه میخواهی مکر وفریب بکاربر وسعی وکشش نما- ولی سوگند بخدا –هرگ نتوانی نام مارا محو ونابود کنی وفروغ وحی ما- باز ایشام وحی خود ی وغیرخودی کرده است-راخاموش کنی- کهگ
کل هدف همین بود- بقول قائداعظم انقلاب رحمت الله علیه جمله مشهوری که یکفرددانشمند عرب گفته است-فرموند که اعراب سعی کردندتاانجا که ممکن است-حضرت علی علیه السلام تحقیر کنند که کمترین مومن شودوعجیب است که عثمان انچنان تطهیر کردن که از ابوبکر وعمر جلوتر رفت وحضرت علی علیه السلام- یاورانی زیادنداشت-کهدرمقال انهجوم وهجمه عظیم مقابل کنند وهرکس از حضرت علی علیه السلام طرفداری کرد بال وپراش راریختند ایات قران تفسیراش تغیردادند واحادیث نپذیرفتند وعیوب زیادی برای خوداش وپدر مبارک اش کهانها دزدان سرگردنه بودند دادند ولی عمل حضرت علیه السلام اعرب دراینمورد یکخصلت خوبی داشتندکه انرا بیان میکردند ولو دشمنان انان باشدبقدری عظیم است-که- مانندکوه احدمیدرخشد-اامهداردا