بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- ایدواوژِ چیست وچگونه عمل میکند درضمن انتقادی به کسانی دربی بی سی این بحثرا مورد چالش قرار دادند چنانچه اقایان میفرمایند اصطلاح ایدولوژ ی در زمان انقلاب فرانسه توسط یک لفسر نظامی که اصالتا اسکاتلندی بوده است ساخته پرداخته شد که به شناخت اید هها یانظریات های مختلف بپردازد ولی نتجه گیری نداشت- قران خداوند منان ایدولوگ میداند فرشتگان ایدولوگ بودند حضرت ادم حوا رحمت خداوندمنان برانه باد ایدوگ بودند ولی درمورد ی یک ایده جدید پیدا کردند وشیطان یک انتقادی پیئا کرد ودست به یک توطئه زد که باز یک ایدولوژِی جدیدمنفی ومتخاصم بود حضرات هابیل وقابیل دربخش اقتصاد -و-وحی واخلاق وسیاست اختلاف پیدا کردند که این چهار مولفه میتواندیک ایدولوژِی رقیق یا متوسط یا حتی غلیظ ورادیکالیسم باشد-ایدولوژِی در ضمیر خوداگاه میخواهد با توسل به ایدولوژیِ به اهداف خودبرسد ومیابیست زابطه ذهن وعین وارتباط اندو باهم وتعامل اندو باهم را بخوبی برقرار کند ودر ضمیر ناخودگاه دل پذیرباشد وایجاد بیشترین انگیزه وارامش کند ولی یکنته اساسی دارد کهمه سطوح ازلاحظ عقلانی وعلمی ناب وتجربه درتمام ابعاد روبه تکمال فردی واجتماعی داشته باشد سرمایه داری انحصار طلب باعث ساختن حقوق یشر شد ومیخواهد افرادرا درزیر چتر خود نگه دارد کاری اول رضاه شاه ومحمد رضا شاه کردن زیا رجال کار شکته انگلیسی ماب انهارا هدایت میکردند وزمانی که مسلط شدن متوجه نشدن که ملت پیشرفت عقلی میکند وبعداز مدتی تصور کرد ملت هیچ کارنمیتواند بکند چون سرشاخه زده بود ومردم ارتش وسازمان های دیگرندارند دست به استبداد زد محمدرضاشاه بعداز کودتا رنگ عوض کرد تصور کر با فردگرائی خود وقدرت ارش وغیره میتواد کارااز پیش ببرد لذا اقای مارس وحشت داشت که اسم ایدولوژِ ی بر روی مارکسیسیم بگذارد این اسم را دیگران گذاشتند مانند استالین وغیرع ااقیمارکس چند اصول عقلانی مطرح کرد که بعنوان اصول تفسیر ناریخ که میبایست درتمم سطوح روبنائی به ن عمل شود وازان الهام بگیرنند دیگرنمیدانست کهاین اصول ماننداصول فلسفه واصول فقه سیاست واقتصاد وعقاید را شکل میدهد وکار ایدولوژیِ میکندحتی وارد جزیایت میشود- درست ماند یک زندانی که طبق دستور عمل مکنیدولی مداوم از اوسئوال میکند قابل پذیرش است میفرمایدبله اما این بله مطابق خواگاهی .ناخودگاهی باشد درست است واگرنباشدعلط است حضرت استاد مغزر جنابدانشمند فرهیخته اسلامی درتفسیر سوره زلزله میفرمیاد درقیامت جاهائی است من تعبیر به بخش سازمان گلیسی میکند افراد به انجا میروندبا گارد مانند زندانی سئوال از نماز میشود ومیگویند بیادچنین میکردی که کردی وجنین نمیکردی که کردی باید وبایدونباید هار مسخص میکنندوبعد حسابگری سنجش – تشخییص خ0طا وغیر خطا فرد بگوید من درجهت نجات فلان دیدگاه را پیدا کردم جواب میدهند شماراه نجات را پیا کردید یاخداوندمنان راه نجات رابه شمانشان دهد ساید افکت مشکلات ها = جنبی که بوجودامده است ویسیارنکات دیگر بیان میکنند اگر نجات پیدا کرد به بهشت میرودودرانجا ازاد است وگرنه به جهنم میرود حتی دربرزخ رشد میکند در قیامت هم رشد میکند مسائلی مانند موضوعاتی مانند حور العین تبلیغات است که رشد کند- گرو هایکه درغرب وشرق از مذهب جدا شدن مجبوربودن برای حل مساول اول اچتماع ی وبعد فردی دستوراتی راتبین کند که جامعه بران اساس حرکت کند اغاز با ایده ها بود درعمل با مشکلاتی روبرو شد گاهی قابل اجرنبود وگاهی بسط کای باری جامعه نداشت لذا ایده ای دیگر شروع به رشد کرد وچالش ایده اغاز شد ایدهای برتری پیدا میکرد که قدرت نقد ایده موجود داشت ومیتوانست مشکلات را به ظاهر حل کند لذا به ان ایدولوژی گفته شد وسپس مسائل متافیزیکی کهنمیدانستند مشکلات را حل میکند ویا نمی کند کنار گذاشتند وگفتندفراترا عقل وتجربه است اما عقل داری اصول کلی است که میتواند بخوبی خودرا نقد کند کچا میتواندمسئله راحل کند وکجا نمیتواند مسئله حل کند وکجا دشک دارد حل مسائل تنها حل کاغذی نیست ویاتنها حل پراکسیس نیست یک فرد پراگماتیسیم درامریکا فرموده است جنابداروین اثبات کرد موجوذات درحال تغیر وتحول هستند یعنیخداوندند مداوم رشد علمی پیدا میکند پس انسان همنین استراتژِ باید داشته باشد هدف کلی را مشخص کند ولی درتجربه عملی پراکسیس میتواند پی بد میشود ویا از کدام روش بیاد استفاده کند ولی خداوندمنان نیاز به خصوصیان ندارد درکمال بینهایت اینچنن مطالب درباره خداوند منان پوچ وهم وتهی از واقعیت وباطلا است- وقدرت تجزیه وتحلیل هر ایدولئژی دین الهی بخوبی دارد علم ناب ودین ناب دردوریل مواز ی باهم پیش میروند وبین انها تعامل وهضم شدن دریکدیگر دارند- وهمدیگر تائید میمنند واز همه مهمتر استنباط های عقلانی دریک چهارچوب هستند ولی بقول اقایان اقای استالین باشت خاصی از مارکس داشت ودیگران برداشت دیگری وچون به توافق نرسیدند اقای استالین دستور حذف صادر کرد