بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بالهام از کتاب سترگ و روشمند تفسیر قران حضرت ایت الله محسن قرائتی رحمت اله علیه که انشا الله درقیامت ایشان اخبار قیامت را تشریح کنند- دبه این پروانه هااممم گذشته باور نمیکردند که ان عذابی که پیامبران- صلواته الله علیه واله والسلم رخ دهد بیان میکردند رخ دهد- این ها دود بدون اتش است- مسیحیان در عربستان بودند زمانی ک ایات قران می امد ودرست همان ایات درتورات وانجیل بود به سجده میرفتند که تورات .اجیل درست گفته است وقرانهم درست است در تفسیر سوره القارعه بالاترین احساس انسان دردرد ان است میگوید کوبیده شده ام یادرب وداغان یا بقوله شیرازی له شدهام خیلی عجیب است زمانی که درمکه مسلمانان درگیر مشکلات عدیده هستند وراه به ظاهر راه حل پیدا کردن مشکل است ودرحال له شدن هستند- بحث قیامت شود یعنی ان مشکلات حاشیه است متن عبودیت است ناهانکه انهارالحاظ نکنی لحاظ کن ولی عبودیت محور استدرجهتتزکیهوتعلیم وعمل صالح باش وانهارا اتش بدون دود ببین اصولا باطلال دود بدون اتش است به نظرحقیر جناب حافظ اتشی که دردل ما است ودرمعبد پیرمغان است ویا اب تش افروز- اینها سمبل همان اتش مقدس الهی است ویا درجای میرفرماید که عارف لباس اش درسیل اب باطل نمیشورد- دنبال یوسف کنعان باش جناب اقای پیتر دنکت برنده جایزه نوبل ادبیات میفرمیاد من هیچ هدفی ندارم جز زندگانی روزمره .به اگزی رسیده است وسراناند نومنه همین اقا سرانجام بعدازتفکرات زیاداگزی شده است واین اقا قهرمان اش کسی است کخجام اخرسرنوشت انسن بهدرد تمام میشود- سه تا سجده هم تعریف استادمعزز حضرت ایت الله محسن قرائتی رحمت اللهعلیه وهم تفسیراستادمعزز حضرت ابلافضل بهرام پور رحمت الله اکه از کتاب ایشان یادشت بر میدارم میفرمیاد- فراش یعنی پروانه( مراد پروانه هائی هستند که شب ها خودشان را به نور چراغ میزنند وبعدا خاهند نوشت ومیسوزنندودر ضرب المثل برای سرگشتگی وبی خبری از عاقبت کار به این پروانه مثال زده میشوددر ایه دیگرانها را به ملخ که بدنبال دنیا حرکت میکنند وسرانجام جان میبازند- وبنا بر گفته استادمعزز جناب ایت الله محسن قرائتی رحمت الله چراغ سملبل علمی دانستند که به سکت انمیروند که نورانی شوند که سمبل ایشان فردی است که هشت هزازمسلمان را شهید کرده است- ودنیا رنگانگ شمارا چون پنبه رنگی ریز ریز میکنیم وانها سرانجام درقیامت بدنبال علم خودمیروند که ان علم انهارابه جهنم سوق میدهد هرکس مومن شد درقیامت خندان جاویدان است وهرکس کافرشد واهل باطل شد عبو وخشمگین ابدی است پس از حاشیه ها هراسی بخودندهید هدف نهائی را درنظربگیر وخندان باشد