بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درجواب جنابی – شناخت خداوند منان قران مجید می فرماید مطالعه درهستی بهترین راه خداشناسی است- قدرت وحکمت الهی در افرینش خد اوند وهستی دلیل وجود خداوندمنان است شناخت خداوندمنان ازقران مجید کافی است خداوندمنان رابخوبی شناخت اگر لجاجتی ن دوم اخلاق باید مطلق وعقلانی باشد از اخلاق قران راموردتوجه قرار دهید وایراد غیرعقلانی دران پیدا نمیکنید استادشهید حضرت ایت الله دکتر مطهری رحمت الله علیه میفرماید تمام مطالب قران عقلانی بخصوص دراخلاق است که میفرماید بصورت مطلق پیامبران رحمت الله علیهم اجمعین امدند-که طیبات رابه شما یادبدهند واز خبائث شمارا در دور کنند پس هرچه اثبا شود طیب ویا پاک نیست بایداز ان دوری کرد وهرچه طیب است بایداز ان استفاده کرد- اخلاق یهودی ومسیحی وبعضی از مسلمانان ساخته وپرداخته ذهن علیل است که نفسانیات برانها مستولی شده است وشما به اخلاق قرانی واخلاق شیعه ناب رجوع کنید اخلاق نسبی زمانی ومکانی که اقای کانت مطرح میکند وحتمی اخلاق زن ومردهم نسبت به همنسبی است هیچونه وحدتی در جامعه بوجود نمیاید درحالیکه ااقی کانت این مطلب را مطرح میکندشیفته اخلاق چینی است وشیفته اقای سقراط باثد روش وشیوه زندگانی را استیل با اخلاق خلط مبحث نکرد مثلا درارتش اخلاق به نحو خاص است که البته اخلاق درارتش ایران باغرب مختلف است واخلاق ارتش غربی اشکلات عمده دارد-بله در اسلام خاصی اسرائیلات-وارد شده است که بعضی از برادران سنی درحال پاک ساز ی ان میباشند ودر لیربالیسم و سکولار جنایت زیادی بنام تخلاق رخ داده است که برچسب عقلانی دارند ومیبایست اول موضوع عقلرا مشخص وتعریف همگانی داد وگرنه عقل نسبی بسیار مسئله ساز خواهد بود وسنگ روی سنگ نخواهد ایستاد- اما اخلاق تجربی که بنظر اقای کانت میتواند عقل را بارور سازد از لحاظ درک عقلانی مبهم درهرزمان ومکان اخلاقهای متفاوت است یک فردی موادمخدله راحلال روموثر ومفید میداند ودیگری نمیداند کدام رابایدانتخاب کرد ودر ثانی ساختن یک سیستم اخلاقی که میبابیست بوجواید وباتجربیات متضاد چگونه این سیستم بوجود میاید وهرفرد به هرمکانی کهبرود بیادسیستم اخلاقی خودرا تغیر دهد ودرحقیقت استقلال اخلاقی که برخلاف شما به اعتبار زیادی میدهید از بین میبرد ونمی شود ایشان را ازلحاظ اخلاق کلی مجازات کرد چرا درمیان ادمخوران ایشان بایدادم بخورد