بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- از حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت شده است محال همه بریت هرچقدر فکر کنند قوانینی مانند قوانین اسلام رابیاورند- حتی میتوان گفت ولو فرشتگان هم مشارکت کنند- حال دنیا- سرمایه داری کلان وسوسیالیسم بازار را تجربه کرده است- در المانترکیب این سه نوع مشارکت را پیاده کرده است ونتجه تاحدی مطلوب گرفته است ولی تا اقتصاد اسلامی راهی سخت دارد که هیچگاه کسی به ان نمیرسد مگر از طریق وحی- درمجله گرانسنگ – چشم انداز ایران شماره 96- در مقاله دولت انتروز- به نوشته خانم مهناز معیری- از قول خانم ماریانا-مازوکاتو- اقتصاد دان- ایتالیائی- امریکئی-د رتوصیه که میکند- شماره -2-فعالیت( اقتصاد پیشرو- ومشتری مدار – وبرطرف کننده مشکلات)- فعالیت نو اورانه خطر خیزی است که به کمک:"تخریب فعال:" الگوی های رایج به تولید محصول –خدمت –یا- فرایندیمی انجامد- که قاعده بازی را بطور کلی عوض میکند-وتحول موجا موج در اقتصادمی افکند- و –روی – شیوه زندگی انسان ها – تاثیر می گذارد- 3- دولت مربوطه- مجموعهای ازسیاست های مداخله گرانه فعال دولت برای هدایت فعالیت های نو اورانه به وسیله شبکه سازی میان محققان بخش دولتی وخصوصی و تجهیز امکانات –برای تحقق نواوری و- رشد اقتصادی – مبتنی بر ان—4- باط بودن- دو گانه پخمگی وتلی فکری دولت-و-خوش فکری وپوائی بخش خصوصی—5- باطل بودن دوگانه (بئدن) بخش دولتی عمومی/ بخش خصوصی – یا دولت و بازار ورقابت میان انها- وجایگزینی مشارکت بخش عمومی (تعاون هم یک مصداق ان است)- وبخش خصوصی- برای حل مشکلات اقتصادی بر اساس مزیت نسبی هر یک- در شماره-2- میفرماید تخریب فعال- الگوهای رایج است نمیگوید جای گزینی الگو های جدید- زیرا بعضی ها منافع انها اجازه نمیدهد انسان ساز مسلم است وقدرت دولت هم غالبا بسیر ضعیف است کمونیست نشان داد قرت اقتصادی یاد دردست دولت دربعضی موارد شگفتی ساز است- لذا قدرت اقتصاد در دست معصوم است قدرت انفعال- درحدیثی خواندم پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله وا السلم- درخیبابان عبور کردند دیدن دو جوان کنار خیابان ایستادند انچه بیاد دارم اهل حبشه بودن گفتند یا رسول الله کاری پیدا نگردیم- حضرت صلواته الهعلیه والله والسلم فرمدند فردابه دفتر من بیاید وان دو جوان امدند وعظمت صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند چه کاری بلد هستید گفتند فلان محصول را ما میتوانیم کشت کنیم عظمت صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند درفلان بیابان چشمه ای است وشما میتوانید فلان مقادر زمین را تصاحب کنید وسرمایه کار راهم من میدهم- ما از معصوم علیه السلام یانظر ایشان را درک میکینم ویا ازعمل متوجه میشویم که باید چکار کرد ودر ثانی بین بخش دولتی وتعاونی وخصوصی همکاری بایدباشد اینامر ا اسلام ریا اولین بار مطرح کرد سه بخش باهمکاری خود انهم به رهبری متخصص که اشراف دارد وقدرت مالی دارد ایجاد سیستم اقتصادی موفق میکند هوز دنیا به اینحد نرسیده است- تکته دوم- انگلستان وفرانسه والمان درگذشته بدنبال امپراطوری بودند و-ازسوسیالیسم- بشدت وحشت داشتند وهر جاسوسیالیسم مثلا درمحارستان بوجود امد سرنگون کردند ووگرو های سوسییست را مثلا درفرانسه محو کردند وحتی کشتند- پس یک علت حمایت از پادشاهی ایران به همین علت است- دوم تزار ها و عثمانی گرچه امپراطوری بودن ولی درحال افول بودن از جهتی غرب نمیخواست انهاسوسایست شوند ومیابیست به نحوی مردم را راضی کننند واز طرفی هم ضعیف باشند ودست از جنگ باغرب بردارند وشرق باهم درگیر شود- ورس اول نها از روسیه بود ودوم از عثمانی لذا ایران درچهارراه حوادث قرار گرفت-دوموتور یکیمتور وجود تزار ها وعدکمنیست در روسیه وموتور اگاهی به رهبری روحانیت تشخیص دادند که دراینده- برای غرب ایران مسئله ساز است لذا روی ایران تمرکز کردن روحانیت اگاه میدانست وضعیت بحرانی است دیربجنبد ایران تحولات خطرناکی تجربه میکند-لذا وارد گود سیاست شد- عثمانی دراواخر چندنفری متجوجهمسائل شدن بدنبال یک انقلاب اسلامی از بالارین ربری عثمانی شروع شد گرچه شاهزادگان واشراف مخالف ان بودد فساد تابن دندان رشد کرده بود- یک قانون اساس ایات قران وهزار حدیث درست کردند ونسخه ازان بای ایت الله العظمی کاشف الغطا فرستادند ایشان انرامطالعه کرد ومتجه شد بهمراتب از قانون اساسی انگلستان پیشرفته تر است- ایشان دوجلد کتاب برهمان اساس از ایات قران واحادیث شیعه نوشت ویک نسخه برای عثمانی فرستاد بسیاروردتجید واقع شد وبهمیزانزیادی اقتباس کردند وپاداشی درخور فرستاند ولی متسافانه مردم ایرام بشدت مسحور غرب بودن وحاضربه قبول ان نبودند واز سی دو حزب که درایران بوجود امد چهارتا حزب ضعیف اسلامی بود اگر مکتب جمهوری را قبول میکردند باعدم فرهنگ حزبی ایران لبنن میشد ینجا است پادشاهی راقبول کردند که دراس یک فرد دیندار باش واحزاب بری مقام نخست وزیری کار کند وقانون اساسی هم اسلامی بشد وهیج کس بین افرادبهتراز احمدشاه نبود بین بدها این فردبهترین بدبود که میتواستند تاحد زیادیایشان رامهار ورام کنند تا کم کم فرنگ جامعه عوض شود