بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات شخصی است- نظریه ایت الله فقیدمرحوم حضرت حائری شیرازی رحمت الله علیه – امامت – منبع – کتاب با علی در صحرا-اسلام بدون امامت- امکان وجودی ندارد- اگر امامت نباشد نظام امت درهم میریزد- انصافا بهم نریخته است-؟؟؟" (والامامة نظاما لالمة) امامت برای نظم دادن امت است—عرب – نخ کردن در دانه های گردبند را—نظم- می گوید- مثلا دانه های بزرگ را وسط و- دانه های کوچک را دو طرف قرار داده اس وبه وسیله ریسمان نظام میدهند- ایا نصافا ازروی نظم وعدالت بین امت اسلامی رفتار میشود وجامعه ها بتعادل رسیدند؟؟- یعنی نظام دانه های گردنبند- به وسیله نخی است که از ان ها عبور می کنند—بدون نخ- نظام به هم میخورد- وپراکندگی ایجاد میشود- ودیگر دستگاه هماهنگ ویک سانی وجودندارد—چهات اعضا متفاوت شده وهریک عضوی مستقل وجدا وبدون همکاری خواهند شد- ونیز افراد خودسر و متفرق میشوند- اما درنظام -خود سری تفرق – تشتت وازهم گسیختگی0 –تحلیل نیرو و دوری وجدا شدن - اعتقادی وجهتی و---پیشگیری میکند- - نظام از تحلیل قوا وهدر رفتن نیرو ها یا درمقابل هم قرار پگرفتن ا ها جلوگیری میکند- امروزه این نوع مسائل- درغرب بخوبی مشخص است- درغربستان خلیفه ساکت است؟؟ ولیعهد عمل میکند وشریعت هم معلوم نیست که چه کسی حکم میدهد ایا انهم ولیعهد تبین میکند یا کسی ویا کسان دیگری هستند—وبه امت امام وحدت میبخشد- امام سه وحدت ایجا می کند—وحدت درعقیده – وحدت در جهت – وحدت درقوا—بدیهی است که اگر دانه ها تسبیح را دریک ظرف بریزیم – رچنین صورتی نیز از مجموع دانه ها یک مجموعه ویک مجتمع به دست میاد- امافرق است بین یک مجتمع متشکل ویک مجوعه متفرق – اجتماعی که در سایه امامت نظام یافته است –تنها یک مجموعه نیست- بلکه علاوه بر اجتماع –تشکل وحدت درجهات مختلف نیز دارد ودر واقع اجتماعی است که با قدرت امام—استحکام یافته است به- دریک نظام تمامی نیرو ها حیثیت خود را بازمی یابند – ایا در طول تاریخ اعراب مسلمان سنی به چنین موقعیتی دست یافته اند—ادامه دارد