سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرجمن الرحیم-نظریت شخصی است نیم نگاهی به کتاب فلسفه فرانسه درقرن بیستم- اریک میتوز- میفرماید- برداشت سنتی از فلسفه که جهان شمول باشد فلسفه سنتی ومدرن ندار یک شاخه ای بنام فلسفه -ر- غرب که فراتراز فلسفه علم وهنر است به سمت تحلیل عقلانی که فیلسوف ان زیر بنای فرنگی وهنری که سنت مینامد میخواهد با ملاکهای خاص عقلانی خود موردچالش ونقد وانتقاد قراردهد که اصلاحات لازم را درانها بوجود بیاورد کهنام لنرا فلسفه غرب نامیدند نه انکه کنجکاوی درهستی انجام دهد لذا فلسفه فرانسه نسبت به فلسفه اروپا اختلافاتی داشت انها فلسفه فرانسه فلسفه تحلیلی نمیدانستند بلکه نوعی پدیده جامعه شناختی وهنر شناسی وغیره میداستند- درجامعه شناختی با جامعه شناسی که میخواهد- تعریف وقوانین جامعه شناسی را کشف کند مثلا علم فقه میخواهد قوانین فقه شناسی را کشف کند این علم است ایا این قوانین درست هستند یا نیستند متعلق به جامعه شناختی است کع امروزه جز فلسفه علم جامعه شناسی است اگر ما چالش کنیم که باید فلسفه علم قوانین ان مطابق درک فیلسوف تغیر کند این فلسفه غرب میشود یعنی این قوانین را اصلاح کنیم ومورد نقد وانتقاد قراردهیم یعنی اصول فقه را تغیر دهیم تاقوانین تغیر کند کاری برداران اهل سنت کرده اند- اگربگویم این امر در فلسفه غرب ناسازگون نیست چون همه ملتهای غرب چنین هستند اول فلسفه محض نیست که بدنبال هستی شناسی است وفلسفه غرب از کلیت وعمویت به شناخت خاصی تبدیل میشود- لقب جهان شمول به معنای حقیقی ان بی مسمی است- که مداوم فیلسوفان غرب وجه اشتراک انان کم میشود و وجه افتراق زیاد میشود در ضمن فیلسوف میبایست فرهنگ وسنت را با ملاک عقلانی محض مورد توجه قرارده که دراصول کلی شناخت جهان شمول شود واختلافات نژآدی وغِیره راهم لحاظکند تا بتواند جهان شمول شود میفرماید سبک برهان درفلسفه فرانسوی مختلف است وباید قابل درک شود- سبک برهان مختلف باشد نه تنها اشکالی ندارد بلکه مطلوب هم است مهم هم زاویه شروع تحقیق نیست بلکه ملاک ها ونوع اصلاح است که باچه دیدی وقوانینی وجهتی بقول کتاب فورمول بندی میشود که قوانین رابوجود میاورد واصلاحات رخ میدهد حال تصور کنیم میبایست برای جهان شمول شدن دیگران راهم انرا درک کند فرض کنیم بخوبی هم به زبان دیگری ترجمه شد ودیگر زبان دیگری نباشد بلکه چون زبان اصلی باشد ولی فیلسوف وطن دیگری با درک دقیق انرا چون فلسفه خود نمی پذیرد درحالی که انرابخوبی درک میکند- الهام گرفتن وبخشیاز اصول رابهنحوی دگر گون کردن وارد فلسفه دیگری شود به معنای جهان شمول بودن درحقیقت زیادچنگی بدل نمیزذد انچنان که بین فقه اهل سنت واهل شیعه اختلافات همچنان است وتقریب به معنای یکی شدن نیست وبدین نحو هم درفلسفه های غرب موجود است اگر بگوئیم براساس


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3