بسم الله الرحمن الرحیم-نظریا ت شخصی است-بین اهل حدیث واهل رای – حق با اهل حدیث است باید سعی کرد ومجاهدت کرد حدیث های موثق وصحیح را پیدا کرد- وکوتاهی دراین امرمجازات سنگین خواهد داشت- استنباط برپایه حدیث وروش ی که ائمه اطهارعلیم السلام بیان کردند-که کاملاعقلانی است- باید انتخاب شود عقل ناب حجت است وجمع عقلای ناب که هرکدام با درک عقلانی با روش امام پسند به استنباط یکسان برسند- برای ان زمان حجت است وروش های دیگر که متفاوت باروش ائمه اطهارعلیهم السلام باشند غیر قابل قبول است- اخباریون استنباط وروش درایت حدیث وشناخت حدیث را با اصولین متفاوت است غیرقاال قبول است زیرا به حجت عقل بعضی از انها معتقد نیستند- .اگر اشتباه کنند معذور نیستند-هرفردی حدیثی ویا استنباطی را تشخیص دهد بر خلاف عقل وحدیث های معتبراست حق پذیراشندارد چه سنی وچه شیعه باشد- وعقل یعنی استدلالی که عقلا را قانع میسازد که متعهد وبر اساس رای امام وتفسیرناب قران که معصومین به درستی انرا تبین کرده اند وبه درستی به ما رسیده است وعقل نمیتوانداشکال کند-البته گزینه –واجب وحرام از دقت فوقالعاده- باید برخوردار شود وخوشبختانه دراین موارد سئوال زیادبوده است واحادیث فراوان هستند ولی باز به استنباط نیاز دارد—شناخت روای براس اس تقوا—اخلاق- رفتار اجتماعی- سیاسی- بینشسیاسی و اجتماعی ومیزان درک عقلانی—ومیزان معلومات عمومی ونوع حظ مشروع وغیر مشروع وجانبداری عمدی وغیر عمدی وغیره شناخته میشودوباهمین تفاسیر وباشدت بیشتر رهبر مذهبی محک وارزیتبیمیشود- خوشبختانه قران مجید درباره اسوه وخصوصیات ان مطلب زیادارد- اکر معصوم نباشد- اختلاف رای وتفسیر واستنباط حتمی است واطلاق خیر البشر- بهشتی- وعالم متقی و فرهیخته هیجکدام جلو گیری از انشعاب وتفرقه را نخواهد کرد- واین سئوال کلید باید بشدت مطرح شودعلت این همه اختلاف از کجا سرچشمه گرفته است و.بانیان انرا شناخته وتکفیر باید کرد سرانجام راه مباهله بقول علامه دهر ایت العظمی محمدحسین طباطبائی رحمت الله باز است-در سامرابودیم- متوجه شدی نیرو های نظامی اجازه اهل تسنن به بقعه سرتاسر نورعسکرین را نمیدهند- ودلیل ان این است هرگاه اجازه دادند بعداش حادثه ای رخ داد ودربقعه سراسرنور امیرالمومنینبرداران اهل تسنن عراق درصحن حضور پیدانمیکنند از ترس انکه حادثهای رخ دهد وانها شناسی شوند ومورد باز جوئی واقع شونددر سامرا یک مسجد درجلوی بارگاه منور است که تنها مسجد شیعیان بوده است بردارن سنی هرکدام مسجد داشتند حتی ناصبی ها ودیگران راه نمیدادند امت اسلامی به کجا رسیده است وعلت ان کدام است؟؟ وحال درحال گشترش این مسجد شیعیان هستند که بعدا بهنام مسجد وحدت همه را راه بدهند وناصبیان از انجا درداخل عراق پراکنده کردن وتعدای از شیعیان بهجای انها وارد کردند ودرحال باز کردن حوزه حضرت ایتالعظمی مجاهد شیرازی هستند- یک داستانی در زمان رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم رخ داد که بنام داستان مرغ بریان است- روز یحضرت رسول اکرم پس از نماز بهدعوت شخصی به زیذ چادری رفت وچند صحابه هم دعوت بودند صاحب چادربرای هردونفر یک مرغ گذاشت وبرای رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم یک مرغ بزرگ گذاشت- حضرت رسول اکرم صلواه اللهعلیه واله والسلم دعا کردند خداوندا خیرالبشردریان چادر حاضر کن که من مرغ را با ایشان بخورم- حضرت علی علیه السلام درحال کندن خار وهیزم بود-متوجه شد که رسول اکرم صلوته الله علیه واله والسلم- به منزل نیامد کمی نگران شد درهمین موقع عربی به نزد ایشان امد که حضرتدرفلتن چادر است وتصور میکنم که منتظر شما است- حضرت سریع امدند خنده به صورت پیامبر اکرکم صلواته الله علیه واله والسلم امد-وخداوندمنان را شکر کردالبته اقایان خلفای راشدین خیرالبشر میدادند اما استنباط اقایاندراین مورد چیست- میفرمایندقبلا یک گپوشت شکار ی برای حضرت علی علیه السلام اوردن حجضرت علی علیه السلام انرا بدوقسمت کرد وبخشی رابه رسوال اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم داد وحال رسول اکرمصلواته اللهعلیه واله والسلم دعا کردن خداوندمنان حضرت علی علیه السلام والصلواته الله علیه واله والسلم رساندچگونه ممکن است چهار خلیفه خیرالبشر باشند وچهار گونه استنباط که باهم گاهی اوقات بر ضدهم است ومنشا تفرقه است بیان شود-!!؟؟