بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصسی است- فلسفه- شناخت دین من از شناختی که فرهنگ دینی عصر حاضر بسترانرا فر اهم اورده است- چناچنهمناز ان ان دربعدی یا مسئله ای فراتربروم- چالش منبا دین عصر حاضر شروع میشود وبه یک تعامل ختم پیدا میکند فلسفه دردرک غیر شخصی است- یعنی با مطلق ها سروکاردارد بعنوانمثال خداوندمنان را از طریق قوانین وواصول مطلق اثبات میکند چون ذهنی است در درک افراط وتفریط نداردوچون مطق استد هیچگونه مصداقی نمیتواندبه ان خدشهای وارد کند- مثال بزنیم اگر مابخواهیمثابت کنیم که زوای یک مثلث180 درجه است مثلث خاص رادرنظربگیریم این یک مثلث شخصی است وانراثبات کنیم این شبهه بوجود می اید که این مثلث دارای این خواص است اما اگربگویم مثلثی با ضلع های الف وب و ث وزوایا الفا وبتا وگامادران جالت اثبات کنیم به یک قوانین کلی میرسیم وبرای همین دلیل است تجربه شخصی زیادارزش نداردبایدتجربه عقلی کردتا به قانون کلی رسید- همیشه در شناخت شخصی شک بر انگیز است- بهمین دلیل است که ازشناخت شخصی به شناخت عقلی درعلومتحربی سیر کردهاند-مثلا علم هندسه یکسری قوانین کلی غیر شخصی دارد وبعد وارد نمونه ومصداق شخصی میشود وانر از طریق قواین کلی حل میکند-= اما اگر اثبات خداوندمنان- یایه بحث شناخت یک موجود باشددراین حالت ممکن است ضعف برهان پیدا شود تنها راه این است الگوهائی درموجود پیدا شود وحکمت ان مشخص شودتا به یک سری قواین کلی ما بتوانیم دست پیدا کنیم- یهنی از این حکمت نسبی به یک حکمت کلی برسیم-واین موضوعدوبحث باهم نباید قاطی کرد ویک زمان مابحث خصوصیات ان موجود میکنیم که علمی است .این خصوصیات
اجازه پرش به یکسری مباحث عقلی محض امیدهد که وارد درک مطلق ها شویم- شناخت فیلسوفان مادی دراین است یامتوجه حکمتها نمیشوند ویااین پرش راغیرعلمی میدانند درحایکه عقل این قدرت دارد وچون به طریق علم حضوری است وعلم حضوری برهاین عقل رابدونکم وزیاد درک میکند وروشن است البته متمایز از برهان نسبی است انرا خیال پرداز ی میدانند درحالیکه عقل انرا درحوزه برهان میشناسد وقابل کنگاش وچالش است- که به ان شناخت غیر شخصی علوم تجربی مشهور شده است- شناخت فلسفه هنر وفلسفه فرهنگ- سیاسی اجتماعی ومعنوی –اخلاقی وادبی وغیره باشناخت ازطریق مطلق هادراینجا است فیلسئوف خود دارای مملاک خاص است به دانستنی ها-خود اصالت میدهد تعریفی برای یقین دارد نقاظ ضعف ونقاط قدرت وجهت تکمال وهدف تکامل را تعریف میکند از مطلق ها شخصی سازیمیکند وبرای طرح خود حاضربه مناظره وچالش میباشد-ادامه دارد