بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-قبلاز ذانکه وارد بحث اجمالی فلسفه شویم-به این جملات توجه کنید-دونوع مکتب شخصیت سازی زنان درامریکا درسینما درحال رشد است – یکی انکه نمیدانند واعا به کجا دارند میروند- ودومی زنان عاشق پیشه- این بحث-را- مجری گفتمان- اقای رگگی واتس-باخان هنرپیشه-ایون-راشل-وود درباره فیلمی کهاین خانم این د دونقش متضاد-راکه تاحدی محبوب امریکائیها است بازی کرده است- عقل دینای حقایق ثبات است- نه دنیای ساکن—حقایق خصلت ثبات دارند- یعنی درطول زمان تغیر نمی کنند- ثبات را بهقول اقای برگسون –بودن- تعبیر میکنیم درمقابل شدن که درتغیر است- تغیر دروازه ای است وکلیدی است که به حقیقت اش را بتوانددرک کند- وان حقیقت تفسیر کنند ان تغیراست- مانند انکه دراعداد جمع وتفریق وضرب وتقسیم از حقایق اعداد است- وچون درطول زمان ثابت است پس بی زمان است- درظاهر درک نمیشد بلکه درباطن درک میشود- واز باطنی به باطن دیگری میرود- تا به سرچشمه برسد- زمانی به حقیقتای رسید که قانون- فرومولی ویا ریاضی ندارد از انجا ببعد شهود است درشهود است که دوحالت دارد درک محض ودرک کاربردی – یعنی فلسفه محض وفلسفه کاربردی-که تبین کننده بواطن است- فلسفه دوحالت امروزه بهخود گرفته است فلسفه سیتسماتیک- مانند ریاضایت- سیری عام دارد ومیتواند زبان خاص وکلی داشته باشد ودرجهان یکتا باشد چون درک وحی – ولی میتواند چون هنر اززوایه خاص ودرمحدوده خاص با زبان خاص بیانگربخش از حقایق باشد که سازنده ان فرهنگ خاص است- ودرهمان افق پرواز کند ومیتوانددرمورادی اسوه باشد ودرمواردی حمایتگر خلاقیت – وتفسیر ی مقطعی دهد- همچنان توحید هم فلسفهمحض دارد وهم فلسفه کاربردی دارد—در علت العلل است- که سئوالات میتواتند به انتها برسد—ادامه دارد