بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-من اخربحث صفحه دو – بی بی سی-که گویا درباره مقام حضرت رهبرمعززومعظم رحمت الله علیه است-که مقام ایشان درحد مقام ولایت فقیه نیست واساس طبق قانون اساسی هستند—درمرحله اغمام راحل علیه السلام ایشان رانتخاب کرده است ومراجع اعظام صلواته الله علیهم الجمعین یاتائید کردندویا سکوت کردند که هردو به معنای قبول ایشان است- ایشان درمرحله اول از لحاظ قوانین شرعی فرمودندتابع امام راحل علیه السلام هستند وبخوبی استباط حضرت امام راحل علیه السلام درک میکند- واز لحاظ سیاسی وهوشمندی ودرک مسائل امروز جهانی متخصص خودرا بخوبی نشان دادند وبعدا هم نظریات فقهی خودرا بیان کردند قوانین فقهی تابع شرایط زمان قابل تغیراست اگر در قانون اساسی زیادبحث نشده است چون تعداداین تبصرها بسیار زیاد است- من تعجب مکینم بعضی از بزرگان بحث دور زدن قانون اساسی رامیفرمایند مثلا میگویم افراد باید درمنزل سکنیخود داشته باشند ودرخیابان نباشند ولی زمانی که زلزله می اید مصلحت این قانون رانقض میکند وکس نمی گوید که درقانون اساسی نیامده است- مثال بیاورم حضرت علی ذعلیه السلام به دلائلسیاسی مصلحت خود واسلام را دراندید که با اراد بهحکومت رسیده است همکاری کند ویا درجنگ صفین- ان عظمت رحمت الله علیه واله والسلم- نماینده خودرا ابن عباس معین کردند ولی مرم نادان تصور مکردندابواشعری باسوادتر است وحضرت پذیرفتاین از یک طرف گاهی ازحضرت علی علیه السلاممسئله سئوال میشد حضرت علی علیه السلام یابه امامحسن علیه السلام ویا امام حسین علیه السلام کهکودک بودندمیفرمودندجواب دهید- امام حسن عسگری علیه السلام وهمچنین امام زمان علیه السلام فرمودند که شمادرهصرغیبت از دانشمندانی یک بعدان حلال وحرام مارا میشناسند معنا ی ان این است که تمام احکام ماربلدهستند- نهانکه حلال وحرام رافقط درموضوعی خاص- درثانی اگر ولایتفقیه نباشد بعضی ایات قران نقض میشود- خداوندمنان میفرماید از طاغوت دوری کنید وبه من ایمان بیاوردید وقانین منرا اجرا کنید نه قوانین طاغوترا اگرولایتفقیه نباشد از طاغوت دوری کندولی به خداوندمنان درضمن هم وصل نمیشوند-رثانی اگر ولی فقیه ذخلاف شرع همل کرد تشخیص ان بامجلس خبرگان است نه مردم-مجلس خبرگان هم مصلحتهای ایشانرا ردنکرده است- امیداست که بادقت بیشتری به مسائل توجه شود انشاالله