سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم—بخش دوم- عدالت فقهی- سئوال این است که فقه نفت چه معنا دارد-مقدمه اول- نفت جزو انفال است انفال زمینها ونعمتهای که دست انسان دربوجود اوردن ان دخالت نداشته باشد—این نعمت ها به دودسته تقسیم میشود- دسته اول هرفردی سهمی ازبخش سوخت –حال میخواهد خار باشد یا چوپ باشد ویا نفت بایدشد دارد- ومقداری از زمین اطراف محل سکونت انسان- که تعداد زیادمیشود به تعداد میتواند زمین اطراف ان محل به اندازه متعارف مالک شوند واز انفال خارج شود امروزه فتوا براین است به نیاز زمینهائی کهمثلا برای کارخانه کهموردنیاز مردم است- یافرودگاه وغیره هم برداشت کنند ومابقیه جزو انفال است- این انفال ملک پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است غیراز خمس وزکات وخراج وباج است وبههمین علت هیچگونه حکمی درباره ان نیامده است که چگونه ازان استفاده شود هرنوع خواستی که رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم تصمیم بگیردولی قید شده است شامل بیت الرسول الله صلوات الله علیه واله والسلم است-جناب اقای معاویه درجریانی به امام حسین علیه السلام- دراین مورد گفت این امرمتعلق به ولی است- یعنی متعلق به ایشان است ولی من بعلت گرفتاری حق شما رانپرداختم-عذر میطلبم هرچقدربفرمائید پرداخت میکنم-در زمان حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم از انفال فرمودند به اندازه مصرف شخصی وبرای تجارت میتوانید استفاده کنید وپولی هم پرداخت نکنید—ولی این حکم نمیتواند- حکم ابدی باشد باید دید حضرت علی علیه السلام چه برنامه دارد- زمان امام صادق علیه السلام- چون به معادن-مراتع- اب وغیر نیاز شدید داشتند کهاینها دراختیار حکومت بود وبخش ناچیزی دراختیارمردم بود فرمودند استفاده کنید وخمس بدهید- وقتیکه این موضوع به گوش عباسیان رسید که انزمان- شیعه بود وضد شیعیان وامام علیه السلام بودند بشدت ترسیدند که اگر خمس انرا به امام علیه السلام بدهند شیعیان ثروتمند میشوند- علت جذب افراد برای عباسیان موضوع پول بودورق بر میگرددلذا گروه ای نزدامام صادق علیه السلام فرستاند که اگر امام صادق علیه السلام این حکم را تائید کند درجا ایشان رابقتل برسانند- نزدامام علیه السلام امدند وجریان جویا شدند وامام علیه السلام فرمودندتاظهور حضرت مهدی علیه السلام من انفال را بخشیدم- بعدا از رفتم ایشان اصحاب معترض شدند که شما به ما میفرمائید کهخمس بدهید ولی به عباسیان میگوئید ازاد است- امام علیه السلام فرمودند من مجبوربودم تقیه کنم- بعضی از اقایان دراویش میفرمایندتا ظهورحضرت مهدی علی علیه السلام بایدتقیه کرد پس انفال ازاد است- جواب این است درحکومت اسلامی که تقیه معنا نمیدهد- درخارج از حکومت اسلامی درشرایطی تقیه معنا میدهد- ونمیشود که خمس بایدبدهند چون دراختیارامام علیه السلام نبوده است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3