بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- در کانال گرانسنگ ولایت- یک بحثی درباره غدیر خم است- ولایت غدیر خم است- خداوندمنان بهشت وجهنم منتسب به عقل کرده است البته عقل واراده درست باهم عقل قرانی است – دریک کلاس فیزیک عدسی واینهدر دبیرستانی در لندن استاد مزبور دانشجویدکتری فیزیک عدسی واینه بود- درفوق لیسانس عدسی واینه یک عدسی پلاستیکی معقرخاصی درست کرده بود که مجوعا با چهرده عدسی مختلف دیگر برای هدفی خاص پاسخگو بوده است- ایشان میفرمودند که همه میگویند پشت عدسی دریائی است .من میگویم پشت عدسی اقیانوسی است-جناب ابن عربی درباره روح وحی میگیود همه میگویند پشت ان دریائی است ومن میگویم پشت ان کهکشانی است-عقل هم همین طور است-قران میفرماید- علی علم- کلمه علی یعنی بالاترین یعنی قله وخاصیت دوم محکم بودند یعنی درعلم یقینی بودن که کفار علی علم زمین میخورند- هیچگاه مثال برای جهال وبیسوادها نیست انها حساب ساده وروشنی دارند- این مثالها برای عقول است امروزه دانشمندان زیادی با تعدادزیاد کارهای علمی میکنند به علی علم میرسند درمادیت- در مهم نیست اسلام فقط فرموده است تلاش کنند- در روح –و- وحی- بسیارحساس است- ورا وچاره هم وحی نشان داده است- ابن عربی میفرماید-مشکل بودن روح دراین است اگر ازفزدی سئوال کنید چرا این سلیقه دارید- جواب عمیق ندارد فقط میگوید سلیقه من اینطور است- واگر ازاو بپرسند بعضی از سلیقه تو نفرت دارند- میگوید سلیقه انهااینطور است- و- درشناخت روح از خصویات ماده استفاده- مثلا میگیود تشنه محبت هستم این کلمه تشنه با کلمه زیادمحبت دوست دارم فرق اساسی دارد-روح تشنگی را درک میکند ولی برای اب-برای خوداش بایدیک کلمه مستقل برای محبت داشته باشد انرا حس میکند ودربیان مجوبر است از خصوصیات ماده بیان کند درشناخت وحی گاهی باید از خصوصیات ماده استفاده کرد مثلا علم نور است- خداوندمنان نور است- خانم استاد انگلیسی در دانشگاه لندن-من سرکلاس از ایشان پرسیدم مقالات علمی در رسانه ها چگونه نوشته میشود- ایشان فرمودند- اگربگوئید برف سفید است- امروزه ارزش زیادی ندارد بایدبگوئید چرا سفید است یعنی به عمق وریشه حرکت کنید- باید خصصویات برف را شناخت وهم ریشه انرا پیدا کرد وهم کاربرد انرا پیدا کرد- علوم انسانی هم تبعیت از ماده شناسی میکند- دانشمند علوم انسانی ب در موضوعی درحدود پانصد تاشصت سئوال را بداند هر سئوال تحقیقت علمی کرده باشد به قانون وفورمول رسیده باشد- یک پدیده مثلا شناخت حضرت علی علیه السلام را انتخاب میکند هدفهائی که میخواهد بیان کند مشخص میکند وسئوالات مربوطه پیدا میکند- سئوالات پیدا شده است از ظاهر به باطن سیستمی میکند- بعد دریائی را درکوزه ای میریزد ومیابیست از اصطلاحات علمی استفاده کند نه ادبی که انسانهارا به اشتباه بیاندازد- هرکسی طاووس خواهد جورهندوستان کشد بعد ویراش انشانی ادبی جذاب دهد وهیچگاه باعقل برخورد نداشته باشد- مقدمه بعد جنگ اساس اش به فرمانده است درتمدن ها به این نکته رسیدند- قران میفرماید چه بسا افرادکمی توسط ربییون- یعنی اگاهان برجمعیت زیادی پیروز شوند جالوت نیروی عظیمی داشت- یهودیان نیروی انها کم بود وبه انها ظلم میکردنداز یک پیامبر الهی درخواست جهاد کردند ان بزرگوارفرمودند خداوندمنان رای شمارا پذیرفت اگرواقعا اهل جنگ باشید وحضرت طالوت رانتخاب کرد که درجسم وعقل سرامد است ولی امتحان میشوی نقطه ضعف درابخوردن شرب گونه بود نیروی انها کم بود وکمترهم شد ودربین نیروها جوانی بنام حضرت داوود بود سه سنگ اوراندا دادند- ما بردار وایشان بااینسه سنگبه جلوت زد واین سه سنگکلاخود وزره جالوت را شکافت واورا کشت حضرت طالوت فرمودند پیامبر بعدی ایشان است درجنگ یمن عده ای داعشی متوجه تبلیغات مسلمان شدند وبرانها حمله کردند وافرادی بودند باخودلباس فاخر داشتند وکنیز اورده بودند ولی انهادر چادر گذاشتند یک دفعه برمسلمان حمله وشدند وحضرت علی علیه مدیرت جنگ کرد وبیشاز همه ازانها کشت انهافرار کردند وبه سراغ چادرخود نرفتند حضرت علی علیه السلام فرمودند- این کنیز سهم است که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودندعلی علیه السلام کمترین حق خودراگرفت ومابقه حضرت فرمودند به خدمت رسول اکرم صلواته الهعلیه والسلم ببرید تا ایشان تقسیم کند ولی انها مخالف کردند وهرکس یگفت فلان لباس سهم است- خودشان درمقابل لباس باخته بودند وحضرت فرمودند لباس را دربیاورید که به ان ضربه نخورد وسخت نارحت نشدند ونشان میدهد چقدر کودک صفت هستند بعضی ها درمقابل غرب اینچنین هستند- خدمت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم رسیدند- یک جمله حضرت صلواته الله علیه واله والسلم دارد علی ولی من بعدی – علی علیه السلام ولایت بعداز من داردچگونه ممکن است انرابه دوستی تعبیر کنیم یعنی بعداز من اورا دوست داشته باشید ولی حالا اشکال ندارد؟؟- یاجمله ماتریدون من علی – از جان علی علیه السلام چه میخواهید- این جمله اوج احساسات وغم حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم بیان میکند وحضرت خشم واندوه خودرا نشان میدهد- چراقران تنها علی علیه السلام وپیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم وحضرت زهراعلیها را السلام- تمجید زیادکرده است وایرادی از انها نگرفته است وحضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم نسبت به اهلبیت خود صلواته الله علیهم اجمعین چنین کرده است تنها سلمان فارسی است کهایراد گرفته نشده است هرکسی اندکی گرفته عقل داشت مقا محضرت علی علیه السلام رادرک میکرد ولی ضعفهای درونی باعث میشود که عقل درست عمل نکندکه میبایست تزکیه شود وسپس به تعلیمات توجه دقیق داشته باشد- وحی کهکشانی پشت ان است