بسم الله الرحمن الرحیم-ایا اسلام فلسفه دارد؟؟- اخیرا بی بی سی- یک مناظره درباره فلسفه اسلامی اشت وجنابی فرمودند- اسلام فلسفه ندارد- زیرا شکنجه میکند- حقوق برابر بین زن ومرد نیست—محیط زیست را-توجه نمیکند سیاست خشن دارد- وتعداد اقلام دیگری- ایا این مطلب ربطی به فلسفه دارد؟؟ ویا ربطی به فقه دارد!! شما میتوانید بگوئید خداود منان- وجود دارد ویاندارد- ایا خداوند منان- حکیم وعلیو وقادر است وئا نیست- این فلسفه است- ایشان فرمودند- دراسلام علم کلام اسلامی است- که شما میبایست قبول کنید که قران وحی است- پس درست پس هرچه درقران گفته است منبای عقلانی پیدا میکند واثبات عقلانی ندارد؟؟ وایشان با اینجمله نشان دادکه قران راهم نمیداند ونمیشناسد وفرمودن که مسیحیت ویهودیت وبودائی انهاهم علم کلام دارند که متضاد با قران است-اما- جواب قران دراصول دین- توحید- نبوت- معاد میفرماید چرا تفکر نمیکنید- چراعقلانی نتیجه گیری نمیکند- این یعنی فلسفه- اماییک روشی درقران بر ای- درک این سه اصل بکابره است- که امروزه غرب ازان تقلید میکند-درحقیقت- عقل درفلسفه- نیازمند جهان خارج نیست- ملاک عقلانی در ازمایشگاه درون ذهن باید کشف شود- ربطی به خارج ندارد ملاک عقلانی از خارج نمی اید- دردرون ذهن بایدانهارا کشف کرد وسپس درخارج محک زد وحقیقت را کشف کرد- ولی این کاربسیار مشکل است- غول ها ی مانند ابن سینا وانیشتین میخواهد راه چهره یاددادنمافیم بسیار مجرد علمی که درازمایشگاه پس اس مطالعات کشف میکند بیان بر ای درک ان قاصر است مگرهمان تجربه بسم الله الرحمن الرحیم-ایا اسلام فلسفه دارد؟؟- اخیرا بی بی سی- یک مناظره درباره فلسفه اسلامی اشت وجنابی فرمودند- اسلام فلسفه ندارد- زیرا شکنجه میکند- حقوق برابر بین زن ومرد نیست—محیط زیست را-توجه نمیکند سیاست خشن دارد- وتعداد اقلام دیگری- ایا این مطلب ربطی به فلسفه دارد؟؟ ویا ربطی به فقه دارد!! شما میتوانید بگوئید خداود منان- وجود دارد ویاندارد- ایا خداوند منان- حکیم وعلیم وقادر است وئا نیست- این فلسفه است- ایشان فرمودند- دراسلام علم کلام اسلامی است- که شما میبایست قبول کنید که قران وحی است- پس درست پس هرچه درقران گفته است منبای عقلانی پیدا میکند واثبات عقلانی ندارد؟؟ وایشان با اینجمله نشان دادکه قران راهم نمیداند ونمیشناسد وفرمودن که مسیحیت ویهودیت وبودائی انهاهم علم کلام دارند که متضاد با قران است-اما- جواب قران دراصول دین- توحید- نبوت- معاد میفرماید چرا تفکر نمیکنید- چراعقلانی نتیجه گیری نمیکند- این یعنی فلسفه- اماییک روشی درقران بر ای- درک این سه اصل بکابره است- که امروزه غرب ازان تقلید میکند-درحقیقت- عقل درفلسفه- نیازمند جهان خارج نیست- ملاک عقلانی در ازمایشگاه درون ذهن باید کشف شود- ربطی به خارج ندارد ملاک عقلانی از خارج نمی اید- دردرون ذهن بایدانهارا کشف کرد وسپس درخارج محک زد وحقیقت را کشف کرد- ولی این کاربسیار مشکل است- غول ها ی مانند ابن سینا وانیشتین میخواهد راه چهره یاددادنمافیم بسیار مجرد علمی که درازمایشگاه پس اس مطالعات کشف میکند بیان بر ای درک ان قاصر است مگرهمان تجربه انجام دهند مخصوصادرمسائل اتمی – لذا درس اصطلاح شناسی داشتندخانمی نابغه که درستخترین کنکور اول شده بود- برای درک یک اصطلاح اتمی ششماه بادانشمندان اتمی وخواندن چهل مقاله فشرده تواسته بود درک کند سپس ملاکهای عقلانی را انرابدست اورده بود ونظم انرا کشف کرده بود وملاک های نظم را درک کرده بود وسپس عقل رافهمیده بود- درحالیکه بایدبرعکس باشد- ایشان رنگ را میخواست بیان کند فلان محلول شمیا یی رامثال میاوردمیفرمود کمی ازان سیر تر ویک ماده دیگر بیان میکرد ومفرمود کمی ازان باز تر میفرمودبهترازاین نمیشود مگر کسی شخصا انر درسکلوترن ببیند-از ما پرسید چهعلوم خوب بلد هستید ومن گفتم فیزیک فلسفه وروانشناسی وجامعه شناسی ودیگران گفتند مثال های دراینعلوم بیان میکرد که تقریب به ذهن شود- حال قران میفرماید به ستارگان توجه کنید- علت بقا انهاراکشف کنید- نظم انهارا کشف کنیدفرد مجبور میشود درشناخت علت بقا به ملاکی برسد ودرشناخت نظم به ملاک برسد- درنتجه ملاکهای عقلانی بدست میاید وسپس عقلرا میشناسد –حال میتواندتشخیص دهد درموجودات – نظم است ویا نیست وبه نظم که رسید به ناظم میرسد وبه ناظم که رسید به ناظم باشعور میرسد بهناظمک باشعور که رسید به انظم باشعور فوقالعاده شگف وحیرت کننده میرسد انگاه تمام مطالب قرانی حل فلسفی میدهد وعلم کلام به فلسفه محض تبدیل میشود- مگر درمسئل فقه ای بعضی ازاانها حکمت انرا بیان شده است وباید برود بدنبال علمی شناختن حکمت ها که بتدریج درحال کشف شدن وبعضی ممکن است حکمت ان مشخص نشود وچون اثبات شد که خداوندمنان وجل وجلاله الشریف –حکیم-علیم وقادر است- واین اثبات برای قبول احکام الهی کافی است- اقایان درغرب- کشورهائی مانند انگلستان فرانسه المان –اطریش – سوئد- فیلسوف- فرهنگ جامعه خودرا کاملا عقلانی دانسته است وسپس علم کلام درست کرده – ان فرهنگ را توجیه عقلانی کرده است و.سپس نتایج عقلانی گرفته است- اقایان با ان – معیار میخواهند فلسفه اسلامی نقد کنند – فلسفه محض همان است فلسوفان یونانی شروع کردند وفلسوفان اسلامی به اوج رساند-مانند ریاضیات- فلسفه محض در سراسرا جهان یک جواب به سئوال خاص میدهد- حال المانها بایم روش دیگر ویا یک گزار دیگر ومسلمانان با یک گزاره دیگر همان پاسخ را میدهند- درسیاست فقه ها فرق میکند حال غربیان به ان نام فلسفه دادند- دراسلام به انهاعلو م فقهی میگویند– که ازعلوم عقلانی سرچشمه گرفته است -