بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درمقاله زیبای- حضرت استاد مجاهد ازاده- جانباز- جناب مستطاب-مهندس لطف الله میثمی- رحمت الله علیه- بعنوان یک شاگرد کوچک شاگردان ایشان- چند نکته را به عرض برسانم امید با نظر اغماض و تذکر های ارشادی خود از این حقیر خود داری نکنند-
حیف ام امد که این نکته را اضافه نکنم—در ایه که خواندید درسال گرد سترک مردان ایمان- که حیف است درجبهه باشند ودر قلمروی فرهنگ نباشند- حضرت شهیدنستوه ورستمی منش- حضرت جناب اقای شهید مصطفی یوسفی- رحمت الله علیه- سروه انبیا- ایه 16 کنایه ازاین است تمام مخلوقات کهبین اسمان وزمین است که کل مخلوقات را دربر میگیرد- بر ای سرگرمی خودمان نیافریدیم- بخصوص انسان که صاحب امانت عظمی است- که بیچاره مقام وشان خودرا درک نمیکند برای لقا الله خلق شده است عظمت انراهم درک نمیکند درحالیکه ظرفیت درک دارد- بهمراتب پائین بسنده میکند که ظلوما جهول میشود در سوره یونس میفمایدبعضی این دنیا پست وباتمام مشکلات را قبول کردند ودر هر شرایطی ولو سخت دل به این دینا میبندند- مانندمعتاد ها- بلا ها ومشکلات سخت اینهارابیدار نمیکند وباماتریالیست هیچگونه فرقی ندارند بلکه انها گاهی شکوه میکنند ولی انهانمی کنند – اما اگر کسانی بدنبال شناخت هستی این جهانی باشند برای اینها سخت است ماتریالیست باشند- جواب قانع کننده ندارند وبسیاری از انها به جرگه ایمان وارد میشوند- شهید بدنبال امر الهی است وهدف اش هم لقا الله است ومیخواهد درمقابل یک ستمگر از حوزه دین وملک دفاع کند- اما مسئله قصاص- علتی تا سقوط صدام علیه العنت باید جلورفت فرمودیدبعضی میگویند0 از طریق قانون قصاص با یاد عمل کرد وبه نظ شما سرور قصاص فقط برای ائمه الکفر است درحالی که اینچنین نیست- قصاص فردی است جمعی نیست- در عربستان بودم با یک راننده شیعی از مدینه به سمت مکه حرکت- دریک پمپ بنزنین ایستادیم از جاده باریک راه که اصلا ماشینی تردد نمیکرد یک متری ازجاده تا پمب بنزین اسافالت نکرده بودند- این یک تاکتیک سیاسی است- میگوید حکمت ان است که بنزین اگر ریخت ماشین اتش نمیگیرد واگر سئوال میشد پس کل جاده را شنی کنید جواب میدهد احمق بیشعوری تو عالم هستی یاحکومت- بیشرف اشکال به حکومت میکنی کله ات میکنم وگفتند هرکس که دست شوئی دارد یک گودال کندند اب میدهند- هیچ پرده ای برای جدا کردن زن از مرد نیست ومیگویند مطابق دستور پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است – نماز هم باید دربیابان خواند- این جوانان هم شسشوی مغزی شدند وهم از ترس ازدست دادن شغل باید مانند شمر باشند- اگر فرماندهی بخواهد عذر خواهی کند کله اش را میکنند- چرا حضرت علی علیه السلام درجنگ صفین بامعا ویه دستور دادکه سربازان فراری رابکشید زیرا انها خطرناک تراز معاویه بودند وبه محض پیدا کردن قدرت انها مایل به جنگ بودند- درحالیکه قران درست برعکس میگوید- میفرماید تا بارجنگ به زمین افتاده است رحم نکنید وزمانی که ازته جبهه فرار میکنند کاری باانهانداشته باشدی کسانی را محاصره کنید که مایل به جنگ هستند اگر تسلیم شدن انهارااسیرکنید وچون فرار نکردند وزود تسلیم نشدن میتوانید انهارابکشید ویا فدیه بگیرید ویا ازاد کند- درجنگ ایران وعراق که شما ملاحظات خوبی داشتید عقب نشینی عراق دربعضی نقاط ایران به خاک خود ملاک نیست – یا باید تسلیم شود ویا اعلام اتش بست کند-و-در غیر این صورت جنگ بر پا است نمونه ان جنگ مرصاد وحمله مجدد- اما قصاص بیادفردی که به نحو تیراندازی کرد پیدا کرد وان فرد راقصاص کرد وعراق باز حقه میزند عدهای از ایرانیان رامتهم به حمله اولیه میکند وانهاراهم قصاص میکند لذا باید همان روش غربی که حاکم بوده است عمل شود اما جنگ ازادی بخش دراین صورت است که اکثریت عراقی ها مایل به این چنگ باشند نه اقلیتی از انان که این اتفاق نیافتاد- ولی ایرا میتوانست از گروه ای از عراقیان که طالب قصاص از صدام بودند واز شهیدشدن تعدادزیادی افراد انان بدست صدام مایل به مبارزه میشدندبه شرطی که فقط پیروان صدام که به صدام معتقد بودند باانها مبارزه کنند ما انهارا تقویت کنیم البته همچنان استادمعزز بیان کردند درایه 178 سوره بقره گذشت از مسلمانان خداوندمناناین تخفیف را داده است که احسان بالاتر از قصاص است