بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- تحقیقی در دانشگاه دهلی انجام یافته است- با عنوان چالش های پیش روی اینده هندوستان- جانشینی گاندیست ها- موجز ان این است که هند درحال یک تغیر وتحول سراسری است که مشکلات حالیه دراینده پیچیده خواهدشد- اساس تحقیق بر این بنا شده بود که مشکلاتی که امروزه جامعه باان دست به گریبان است- شناخته شود- دانشجویان با تمام مردم که دارای مشاغل مختلف بودند – مصاحبه کردند- براساس پاسخ های داده شده-پنچ میدانی که بیشترین افراد راداشت انتخاب گردید- بحثهای چالش عبارت بودن- مدیریت دولتی-( طرفدارن دولت—نوار سرخ ها- کسی هستند که میتوان-انهارا جزو اصلاح طلبان دانست که دولت قوانین پیچیده بسیاربی خاصیت دارد ومانع تراشی زیادی برای پیشرفت ایجا دکرده است –بی قید ها وبی تفاوت ها)-مشکلات اقتصادی-قانون شکنان( فقر و مفسدین)- تحقیر کنندکان زنان(منحرفین جنسی-جنایت کاران)- وتغیرات اخلاق وسنت های عرفی –( بی پروائی انفرادی بهسبک غرب گرائی بدون خجالت- مصرف گرائی افراطی)- که بعنوان هویت های میدانی کانون داده شده انتخاب شدند-که هرکدام بحران های خاصی رابوجود میاورند- درنتجه – این مطالعه این مشکلات را مورد تحقیق قرارداد-ودست اندکار یک استراتژیک گاندیست- که بتواند این مشکلات رابرطرف کند که بر اساس یک ساختار غیر بحرانی نحوزندگانی باشد که انسان را از شهوات – تمایلات منفی- حریص پول شدن- اروزهای غیر معقول رهائی بخشد- نتایج مهم بدست امده- یک درک عمومی از راه طرفداران گاندی موجود است که مانع سختی بر ای چالش ما ایجاد میکند- به هرحال مردم اطلاعات زیادی از گاندیسم ندارند- بسیاراندک هستند کسانیکه اورا تمجید میکنند وبعنوان یک مذهب الهی که را ه اش وایداهال اش قابل اجرا توط مردم معمولی نیست میدادنند- بر پایه یک غلط- اینطورتصور میکنند-ه را اقای گاندی قابل عمل کردن نیست- این نا امیدی منتج به این امر میشود- که ماباید افسرده شویم چناچه زمان کوتاهی یک سرخوشی داشته باشیم وان موقع روح ما مریض خواهد شد—ن- داعش امروز چنین است- درحالی که جناب گاندی-درتلاش بود که این ندیشه را متوقف کند- وبرعکس ان تلاش میکرد- ایشان اصطلاح-ساوارج- رابعنوان کنترول -من- برای کگنترول احساسات وغرایز- مورد توجه قرار میداد به نظر میرسد که منظور پرانرژی وبسیارشهوانی که قابل کنترول نبودن است منظوربوده است- که جایگزینی ندارد—میبایست اقای گاندی وگاندیسمرا مردمی ومحبوب کرد از طریق موسسات فرهنگی- واز طریق برنامه های سمعی –بشری- وسازمانهای تاسیس کردبنام گاندی اهنین- وجشواره ها درسرتاسر هندوستان ودراینده نزدیک انرجهانی کرد که باعث تکامل وپیشرفتبیشتر وسرانجام موردتائید واقع شود که بعنوان یک نرم افزار فرهنگی هندی درسطح جهان معرفی کردد- بیادبه این کته توجه کنیم حداکثر نقش گاندیسم ایجادیک همدلی واتحاد دربین اقوام هندی بوده است کهدر تکمالاش به به استراتژی- ساتیا گراها- تبدیل شد که نفش سیاسی کارامدی رابوجود اورد- ساتیا- به معنای دوستی ومحکم بودن- واگارا به معنا یک احساس ویایک موقعیت خاصی راخواستن- که به معنای قدرت طلبی هم است که میتوان گفت- قدرتی که از درون محبت که سازنده حقیقت است درنوشته های انگلیسی- نه کلمه ساتیا گراها را بکار میبرنند ونه معادل درست انرا بلکه یک معادل نه زیادمطلوبرا بکارمیبرنند- وچنین وانمود میکنند که مقصود یک مقاومت انفعالی است- که خاصیتی ندارد-درحالی که این طورنیست وبا مقاومت انفعالی فرق بسیاردارد-ولی بحران سازی نیست ومیخواهدفشاررا با ارامش توام کند- امروزه جهانبینی ها پشتسراخلاق وافکار قرار دارند واساس تنها همزیستی نیست بلکه تکامل واقعی –و-وجودی است- کهدرخمیرمایه ستاگراها وجودندارد وبایدفکراساسی کرد