بسم الله الرحمن الرحیم- تحلیل انتقادی درباره دروس فلسفه – مارکسیستی- لنینستی حزب توده-فصل اول-درس اول- جهان بینی پرولتاری وجای فلسفه مارکسیستی دران- درس اول –جهان بینی – چیست واهمیت ان درکجا است-؟ نخست درباره جهان بینی واهمیت ان عبارت است از مجموعه اندیشه ها وعقاید درباره زندگانی – گیتی- پدیده ها وریداد های ان- جهان بینی عبارت است از یک سیستم نظریات- تصورات وعقاید درباره کلی ترین مسائل طبیعت یا جامعه وانسان- از همین تعریف اشکال پیدا میشود که مسائل طبیعت و ویامسائل مذهبی واجتماعی انسان چگونه از طریق جهان بینی پرولتاری حل وفصل میشود مگر برای تبین هستی چند نوع فلسفه باید باشد شما بیاد تمام فلسفه های دیگرا رد کنید مکهداین خواست از اقایان کمونیست خواسته شده است وجواب دادن دیالکتیک مادی شکست پذیر نیست؟؟ دیاکتیک مادی دوحالت دارد یا از علم اثبات میشود ویا از طریق عقل محض اثبات میشود درهردو حالت در یک تحلیل درست است ودریک تحلیل غلط است نمیتوان متناقض انرا رد کرد دریک شرایط حتما غلط میشود مثلا دو بعلاوه دو میشودچهار این امرشعاری نیست قابل اثبات است نمیتوان گفت- دو بعلاوه دومیشود پنچ- وقابل رد کردن نیست- در ثانی جهان بینی پرولتیاری – اصل غلطی است- واین را مانفیست اقتصادی – اجتماعی طبقاتی اقای مارکس نامید همان طور خود ایشان فرموده است که بدنبال کشف روند پیشرفت جامعه بوده است وبه این مانفیست رسیده است که بخش بسیار اندکی از هستی رابیان میکند در مرحله به سئوالتی که متناقض این مکتب است توجه کنید- درطول تاریخ شورشیان میامدند اقتصاد وافراد یک ملت را نابود میکردند ومیرفتند- تاحدودی مانند داعش پاسخ این منفیست چیست؟ از لحاظ – مانیفست اقای مارکس انرا چگونه تبین میکند- یا راه پیمائی عطیم اربعین از لحاظ مانفیست – اقتصادی- اجتماعی اقای مارکس چگونه تحلیل میشود— ادامه میدهند- درجوامع طبقاتی یعنی دران اجتماعاتی که بر اساس وجود طبقات متخاصم بهره ده وبهره کش استوار است این دیدکلی نسبت به جهان وروی دادهای ان بر شالوده موقعیت اقتصادی –اجتماعی طبقه بنا شده است- شما اول ترور شخصیت سرمایه دار میکنید وسپس میخواهید این استثمار برطرف کنید- درسوئد ونروژ که ازادی بیان است ومیتوانند کارگران حتی اعتصاب کنند پس چرا اقدامی برعلیه سرمایه داری نمیکنند- وان قوانین را پذیرفته است- پس نظر اقای مارکس نحلیل میرود- به بخشی خاص که بین کارگران وکارفرمایان تخاصم باشد- وکارفرمایان ستمکار باشند پس نمیتوان مانفیست اقای مارکس کل تاریخ را تحلیل دهد که این اشکالرا گرفتند- بخشی از تاریخ را میتوان با ان نظریه تحلیل کرد-ادامه دارد