بسم الله الرحمن الرحیم نظریات فرقه ماسونری-مذهبی- اسکاتلندی فیلسوف منش- بخش فرانسه- به نظر حقیر ان زمان اسکاتلند در مخالفت با انگلستان بوده است لذا در پاریس شعبه انها فعال بودن وبه نفع ناپلئون بناپارت کار میکردند وناپلئون از انها حمایت میکرده است فرقه عظیمی بودند که درسراسر اورپا میخواستند شعبه داشته باشند وجهانی شوند به اصطلاح امت واحده تشکیل دهند- حال چراشیعیان به این فکر نباشند واسلام چرا در سدد چنین طرحی نباشد؟؟ وانها توانستند سفیر فوق العاده فتح علی شاه - جناب اقای میرزا عسکر خان ارومی افشار به خود جلب کن وبه نفع فرانسه ایشان هم اقدام کند وهم کارهای انگلستان برای فرانسه جاسوسی کند حتی میزا ملکم خان هم طرفدار فرانسه بوده است وبه همین علت از انگلستان که به ایران میخواست بیاید انگلیسی ها اجازه ندادند وگفتند توقراربود بساط فرانسه رادرایران برچینی- سپس انگلیسی ها جناب اقای- میرزا ابوالحسن خان ایلچی را که به فراماسونری انگلستان پیوست که سخت مخالف این فرقه اسکاتلندی بودن وانهارا به رسمیت نمیشناختند درامد ومدت سی وپنج سال وزیرامور خارجه فتحعلیشاه شد- ": شناخت فلسفه ماسونی معرفتی این مذهبی ما خواست درک بهتری از خداوند منان است-و- شناخت طبیعت این جهان-و- خلقت انسان- وارتباط عناصر ذکر شده باهم –پس بنابراین- حقایق عینی مذهب ما تاکیدی بر عقلانیت قدیم که کانون بر ابویت خداوند منان- میدهد- وبرادری انسانها باهم- وکشف حقیقت-پیروان ما به مدت چندین قرن یک فراماسونری همراه با یک نظام وسیستم ارزش ها- معنویت ها-اخلاقیات ومنش ها را بوجود اوردند- که تشکیل دهنده یک ایده منحصربفرد که بوجود اورنده جهان بینی ما وفراهم اورنده تغیرات مهمدرجهانی که دران زندگانی میکنیم- تعداد زیادی ایده ها است که باید به خاطر بسپاریم واعمالی که باید انجام دهیم- که جزو ائین ما هستند- ولی ما بر روی سه اصل توجه میکینم-1- فراهم اوردن – فرصت ها- برایرشد و درک مستقل از حقایق واستنباط ها- ائین ما تنها وبه سادگی- بر مهارت های میراث گذشته توسعه نیافتده است –اما ترجیحا بر اساس تعلیمات فلسفی ما ان اعمال گذشته تغیرات لازم را بدست اورده است-مادامیکه هم چنان جوامع ائینی ما در بر گیرنده اصول معرفتی وایده ال ها ی کلی که مذهب های اصلی واکثریت جهان را دربر دارند- وهم چنین ما مایل هستیم که اعضا بیشتر از جواب های فلسفی برخور دار شود تا فعالیت هماهنگی بین اصول های ذکر شده فراهم شود قبلا ازانکه در زندگانی ضربه بخورند—این ارزش های ائینی تنها بسنده به خواندن نباید شود ومعنای تحت لفظی ان درک شود- بلکه میبایست از مغز وارد قلب شود-تا به موفقیت وکمال نایل شد وان هدفی است که دقیق وکاملا انرا قصد کردهایم-2- تاکید وتقویت ایمان ما وارزش ها ی فرقه ما- ائین ما در فرماسونر های- قدرت علمی واستباطی ودرک عمیق ومنش متعادل میدهد- که بتواند داخل چالش ها وموانع ومشکلات وعومال تاخیر ایجاد کن وبرسی دقیق اسناد که هر انسانی برای نتجه گیری توسط عقگرائی انسانی فراهم شود- وجواب نوعا از منشا تعلیمات اصولی گذشتگان مذهبی وفیلسوفان شروع میشود- درک مشترک به فرد میاموزد که تفکر تحلیلی داشته باشد ومایه امید است که به درک بهتری نایل شود- بخصوص در رابطه مخلوق باخالق خوداش- همچنان هر نقطه در روی دایره نسبت به مرکز فاصله یکسان دارد همچنان خداوند منان هم نسبت یک سان نزدیکی از هرفردی را بسم الله الرحمن الرحیم نظریات فرقه ماسونری-مذهبی- اسکاتلندی فیلسوف منش- بخش فرانسه- به نظر حقیر ان زمان اسکاتلند در مخالفت با انگلستان بوده است لذا در پاریس شعبه انها فعال بودن وبه نفع ناپلئون بناپارت کار میکردند وناپلئون از انها حمایت میکرده است فرقه عظیمی بودند که درسراسر اورپا میخواستند شعبه داشته باشند وجهانی شوند به اصطلاح امت واحده تشکیل دهند- حال چراشیعیان به این فکر نباشند واسلام چرا در سدد چنین طرحی نباشد؟؟ وانها توانستند سفیر فوق العاده فتح علی شاه - جناب اقای میرزا عسکر خان ارومی افشار به خود جلب کن وبه نفع فرانسه ایشان هم اقدام کند وهم کارهای انگلستان برای فرانسه جاسوسی کند حتی میزا ملکم خان هم طرفدار فرانسه بوده است وبه همین علت از انگلستان که به ایران میخواست بیاید انگلیسی ها اجازه ندادند وگفتند توقراربود بساط فرانسه رادرایران برچینی- سپس انگلیسی ها جناب اقای- میرزا ابوالحسن خان ایلچی را که به فراماسونری انگلستان پیوست که سخت مخالف این فرقه اسکاتلندی بودن وانهارا به رسمیت نمیشناختند درامد ومدت سی وپنج سال وزیرامور خارجه فتحعلیشاه شد- ": شناخت فلسفه ماسونی معرفتی این مذهبی ما خواست درک بهتری از خداوند منان است-و- شناخت طبیعت این جهان-و- خلقت انسان- وارتباط عناصر ذکر شده باهم –پس بنابراین- حقایق عینی مذهب ما تاکیدی بر عقلانیت قدیم که کانون بر ابویت خداوند منان- میدهد- وبرادری انسانها باهم- وکشف حقیقت-پیروان ما به مدت چندین قرن یک فراماسونری همراه با یک نظام وسیستم ارزش ها- معنویت ها-اخلاقیات ومنش ها را بوجود اوردند- که تشکیل دهنده یک ایده منحصربفرد که بوجود اورنده جهان بینی ما وفراهم اورنده تغیرات مهمدرجهانی که دران زندگانی میکنیم- تعداد زیادی ایده ها است که باید به خاطر بسپاریم واعمالی که باید انجام دهیم- که جزو ائین ما هستند- ولی ما بر روی سه اصل توجه میکینم-1- فراهم اوردن – فرصت ها- برایرشد و درک مستقل از حقایق واستنباط ها- ائین ما تنها وبه سادگی- بر مهارت های میراث گذشته توسعه نیافتده است –اما ترجیحا بر اساس تعلیمات فلسفی ما ان اعمال گذشته تغیرات لازم را بدست اورده است-مادامیکه هم چنان جوامع ائینی ما در بر گیرنده اصول معرفتی وایده ال ها ی کلی که مذهب های اصلی واکثریت جهان را دربر دارند- وهم چنین ما مایل هستیم که اعضا بیشتر از جواب های فلسفی برخور دار شود تا فعالیت هماهنگی بین اصول های ذکر شده فراهم شود قبلا ازانکه در زندگانی ضربه بخورند—این ارزش های ائینی تنها بسنده به خواندن نباید شود ومعنای تحت لفظی ان درک شود- بلکه میبایست از مغز وارد قلب شود-تا به موفقیت وکمال نایل شد وان هدفی است که دقیق وکاملا انرا قصد کردهایم-2- تاکید وتقویت ایمان ما وارزش ها ی فرقه ما- ائین ما در فرماسونر های- قدرت علمی واستباطی ودرک عمیق ومنش متعادل میدهد- که بتواند داخل چالش ها وموانع ومشکلات وعومال تاخیر ایجاد کن وبرسی دقیق اسناد که هر انسانی برای نتجه گیری توسط عقگرائی انسانی فراهم شود- وجواب نوعا از منشا تعلیمات اصولی گذشتگان مذهبی وفیلسوفان شروع میشود- درک مشترک به فرد میاموزد که تفکر تحلیلی داشته باشد ومایه امید است که به درک بهتری نایل شود- بخصوص در رابطه مخلوق باخالق خوداش- همچنان هر نقطه در روی دایره نسبت به مرکز فاصله یکسان دارد همچنان خداوند منان هم نسبت یک سان نزدیکی ازدارا است-ادامه دارد