بسم الله الرحمن الرحیم- برگرفته وتالیف از کتاب گرانسنگ-(در) فضیلت زیارت رضوی- علیه السلام شفاعت والاف تهنیت وثنا-در نکته یکم- شفاعت درمنطق قرینان کریم بردو نوع است درحقیت بریک نوع است ولی دومرحله دارد- خداوند میفرماید-:" لیس لهم من دونه ولی ولا شفیع:» برای انها-(مردمان- بخصوص مشرکین)- به خاطر قرینه شفاعت یاوری وشفیع کننده ای جز خداوند منان نیست- این حکم مطلق است از این نوع حکم زیادداریم- ومیگویئم منظور شفاعت مطلق است مانندانکه خداوندمنان رازق است-رزق بصورت مطلق متعلق به خداوندمنان است وغیره یعنی خداوندمنان شفاعت کننده است ودیگران شفاعت خواه هستنددرگاهی وبابی غیر الهی نیست- درایه دیگری-": بگو شفاعت یکسره از ان خداوند است- بت کاره ای نیست- فرمانروائی اسمان ها وزمین خاص او است – فرمانفروائی -بت هم اینجا نفی کرد واین فرمانفروائی مطلق است- چون فرمان روا است پس حکم ورفع حاجات بصورت مطلق باخداوندمنان است اما مسی ادعا کند مانندبت میتواند درامر شفاعت بصورت مستقل بدون اجازه وخواست الهی شفاعت کند این امر شرک است- ولی در ایه دیگر-کیست ان کس که جز به اذن او درپیشگاه اش شفاعت کند- بقول بعضی علما جمله دوپهلو وشرطی شد- معنی این ایه این است که با اذن میتواند شفاعت کند _ این اذن یکطرفه است در دعا دوطرف است یعنی کسی نمی تواند بخداوندمنان بگوید به من اذن شفاعت میدهی ویانمی دهی- خداوندمنان انتخاب میکند ویاقانون میسازد مانند فردی که کنکور میدهد ولی حق انتخاب بادیگران است-درایه بعد وجز برای کسی که (خدا) رضایت دهد شفاعت نمیکند که احادیث شرط اذن را مفصل بیان کردند- پس یکنوع بادومرحله شد امرزش خواهی به همین ترتیب است- از رویات شیعه وسنی نیز به روشنی بر می اید که زیارت قبر رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم موجب شفاعت است-دار قطنی سنی مسلک بااسناد خود از ابن عمر روایت میکند که رسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم فرمود": هرکس قبر مرا زیارت کند- برمن واجب میشود که او را شفاعت کنم": ولی جناب وهابی تمام این احادیث رد میکند وتصور میکند که مقام رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم مقام الهی را پوشش داده ومخفی کرده وحتی تخریب کرده است درحالیکه خوداش این کار کرده است- درک نمیکند که مومن مقام اش از مکه بالاتر است وحتی حرمت اش از مکه بیشتر است جناچه حرمت مومنی را ضایع کنند خداوندمنان غیرت اش بیشتر ازان است که حرمت مکه را ضایع کنند در روایت است بخشش الهی در روی زمین یک صدم رحمت الهی است وشان مومن درروی زمین یک صدم ان مشخص میشود فرد به بهشت میرود تمام حورالعین وفرشتگان درمقابل کرنش میکنند ان مومن تعجب میکند که مادردنیا کاری نکردیم کمی هم که سختی کشیدیم به درجات که تصور نمیکردیم- رسیدیم ماحاضربودیم بیش ازان زجر وهزینه بپردازیم- حورالعین میفرماید ما هرلحظه دلهره داشتیم که از دین برگردی- ایشان میفرمایدکه دلیل عقلانی نداشت-لذا اقایان وهابی تصور میکنند حتی رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم بسیار فر د کم ارزش ای قائل شوندکه خدای نکرده ارزش الهی کم نشود؟؟!!- عظمت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم در دنیا بخشش ولطف اش یک صدم – بخششی ادامهدارد