بسم الله الرحمن الرحیم-بخش دوم- ارزش هدایت- الهام گرفته از سخنان حضرت حجت اسلام شریفانی رحمت الله علیه-در قران سی بار نام نماز (صلوات) برده شده است- که هیچ عبادتی وعملی به این ندازه برده نشده است نشان از عظمت ان است ودلیل روشن این است که خداوندمنان انسان ر بر ای عبادت که درنتجه قرب اله ی بدست میاورد خلق کرده است وتمام عبادات واحکام هم بر ای این هدف است چناچه عبادتی وحکمی درجهت قرب الهی نباشد ارزشی ندارد فوق اش مباح است که اجرنه دنیائی دارد ونه اجراخروی واخرتی دارد- بالاترین وسیله حکم وعمل بر ای نائل شدن به نماز وقرب الهی- امر معروف ونهی از منکر است وبالاترین وسیله ای که این امربه معروف ونهی از منکر بوجود میاورد- ولایت العظمی است- اینولایت العظمی جاده است- صراط المستقیم که انسان را به قرب الهی میرساند واین ولایت هادیانی هستند که صراط المستقیم بخوبی میشناسند وهدایت باید به امرالهی باشد وامر الهی تنها بوسیله وحی الهی شناخته میشود هم درقران وهم درزیارت جامعه کبیر امام هادی علیه السلام این مطلب مذکور است ویک زیارت از امام هادی علیه السلام دروصف حضرت علی علیه السلام است هردوزیارا معیارها بر ای شناخت امربه معروف ونهای از منکر وحقایقی که مومن خودا را باان محک بزندوجوددارد—دومعلم وجود دارد طبق حدیث یکی معلم ساکت که مرگ است- وودیگری معلم ناطق که قران مجید است دو واعظان- امیرالمونین علیه السلام فرمودند کسی خیلی زرنگ است که بیشتر یاد مرگ میکند- ومیتوان گفت از سخن حضرت علی علیه السلام یادمرگ استعداد رسیدن به خداوند منان زیادتر میکنئد یعنی بقول حضرت تولید استعداد میکند که درنتچه ان توشه زیادتری بر ای اخرت فراهم میکند درنتجه قرب ا هم نسبت به خداوندمنان زیادتر میشود همچنان که دردنیا مال وثروت چنین میکند- در روایت است فرد دراخل تابوت صدا میزند که اگر خداوند منان بخواهدانسان میشنود ومیگوید- ای برادران من- ای کسانیکه بدن منرا حمل میکنید- مواظب باشید دنیا وزمانه شمارا گول نز ند شما منرا تا دم قبر مشایع میکنید وخیلی زودمن را درنزد اعمالام تنها میگذارید ومن را رها میکنید تا میتوانید تصویر مرگ را جلی چشمنتان بکشید- در حدیث است اگر روزی بیست ویکبار یاد مرگ کنید خداوندمنان به شما اجر شهدای بدر واحد را میدهد واعظی چون مرگ شمارا بس است- امیر المومنین میفرماید- اگر مرگ حق است پس چر من اینقدر سرمست هستم؟؟