بسم الله الرحمن الرحیم- با الهام از نظریات استاد ال مقیر علی درباره نکاتی از ایات قرانی- نکته اول در سوره اعراف که مکی است قران میفرماید ما اندکی مسائل ر اباز کردیم ول در سوره البقره میفرماد ما بشدت مسائل را باز کردیم میتوان گفت حقایق هم به همین نحو است مثلا حوادث سوریه خداوندمنان اندک اندک مسائل را باز میکند وپس ازمدتی درک حقایق بشدت مشخص میشود دوم همه جا خداوندمنان- با انبیا اعظام رحمت الله علیهم اجمعین دستور میدهد یک عملی را انجام دهند که سبب شود مثا بهحضرت موسی علیه السلام میفرماید چوب رابه سنگ بزن تا دوازده چشمه خارج شود یا دعا کن ومانند ان که نگویند بدون ارده الهی بوده است خودبخودی شده است بعضی دستورات برای یهود به مثابه دست انداختن ویا مسخره کردن تلقی میکننددرحالیکه پراز حکمت است ولو مادرک نکنیم- باران جزو غذا ونیاز انسان وحیوان ونبات حتی زمین است نیامدن باران یک عامل سد کنند دارد مانند زکات ندادن کهدرحدیث است که اگر زکات ندهید فقط برای حیوانات باران خواهدامد لذا زمان طلب باران پیامبر اکرم صلواته الله علیه بسیار خاشع وفروتن وشکسته حاضر میشدند ودر زمان جاهلیت برای خشنودی بت وخداوند مثلا میرقصیدند باید این احکام را پذیرفت به نظر حقیر علتی کهدرانگلستان باران زیاد میاید این است که بیش از زکات پرداخت میکنند وخیریه زیاداست- در مسئله طواف در حج استادمیفرماید دلیل ان مشخص نیست- درحالیکه در دانشگاه الازهر سیستم اموزشی بر اساس دایره درست شده است اما به نظر حقیر دارای اینتوجیه میتواند باشد خداوندمنان میفرماید ازبدو تولد تا مرگ همیشه همراه من هستید لحظهای از من دور نمیشوید درهرحال واین امر فقط مخصوص الله است لذا بهترین روش برای درک این موضوع طواف کعبه است درهرلحظه روبروی بیت الله هستید وقرب ان یکسان است وفقط این خانه چنین خاصیتی رادارددرحقیقت درزندگانی یک طواف بزرگی را فرد انجام میدهد