بسم الله الرحمن الرحیم- سایت توحید وکلمه- بخش دوم- جناب اقای سجودی فرمودند مطالب دعای جامعه کبیره دروغ است که از امام هادی علیه السلام است- دلیل انکه- امام حسین علیه السلام نتوانست حتی به فرزند کوچکش اب برساند- چگونه میتواند مشکلات شمارا حل کند؟؟ وشیعه مانند دین مسیحیت ائمه اطهار علیهم السلام ائمه اطهارعلیم السلام اربابان مادن الله علیه تصور میکنند ویاشفیع میدادنند درحالیکه قران میفرماید افراد در قیامت فرد هستند ونه جمع لذا از امام حسین علیه السلام درکنار ان نیست درانجا متوجه میشوند—اما جواب جائی که حکمت الهی است قضا وقدر بر اساس ان حکمت میچرخد وقابل تغیر نیست وامام علیه السلام مومن اول است انچه خداوندمنان میخواهد- طلب میکند میداند که حکمت عظیمی بدنبال ان است جناب عالمی میفرمودند که معاویه گفته است بنی امیه درتمام حلات وصفات بربنی هاشم بر تری دارد وتمام قبائل بر بنی هاشم بر تری دارند- دروغی را سرهم کردند تا مردم رابفربیند هیچ صفت ممتاز ی ندارند- این امر راخیلی ها باور کردند ودرعمل باید بطلان ان روشن میشد –که شد- ودر طول تاریخ هیچ نژادی وطایفه ای به گرد انان نخواهد رسید ولی بافریب جامعه را گمراه گردندودرطول تاریخ عقلا کم کم به حقایق پی بردند در دعای جامعه کبیره حضرت میفرماید که ما عامل باران هستیم ومانند ان دلیل این است اگرجامعه مومن باشد خداوندمنان سهم خودرا بخوبی ادا میکند ونعمت هارا فراوان میکند بیادافراد از ان نعمت ها بهره بگیرنند مثلا خانه بسازنند وغیره وباران مفصل میاید ولی کشت وزرع کنند ولی اگر گناه کارشدند ورق بر میگردد تا حدی یک قطره اب هم داده نمیشود- دراینجا اگر باران داده شد بخاطر امام معصوم علیه السلام است- دعا برا ی انکه به اجابت برسد شرایط دارد اولا بایدعقلانی وشرعی باشد- حضرت مرحوم ایت الله مجدالدین محلاتی علیه السلام- درمنبر فرمودند- که استخاره شرایط دارد بحث کردند مفصل بعد فرمودند شخصی امده پیش من که استخاره گرفتم که ریش ام رابزنم-خوب امده است؟؟ حال بزنم یانزم؟؟ یا مثلا مشروب بخورم خوب امده است؟؟ در دعا فرمودند صلوات بر پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم نباشد ان دعا مستجاب نمیشود وهرگز مومن حق ندارد- اعمال صالح خودرا برخ خداوند منان بکشد همچنان که رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم نکرد بحق علی علیه السلام پس از رعایت شرایط دعا بعنوان وسیله خداوندمنانرا قسم داد-تنها نام بردن از صفات خداوند منان وقسم دادن خداوند منان به صفات کافی نیست-دلیل اش را بعدا انشالله مفصل بیان خواهم کرد-اما انسان درقیامت فرد میاید بحث درستی است باز جناب حضرت ایت الله مرحوم مجدین محلاتی رحمت الله علیه این مطلب را روشن کردند-یک دانش اموز سرکلاس درس میخواند کتاب است –استاد است- هم شاگردی است –معلم خصوصی است با شاگردان جمعی درس میخواند- ولی درروز امتحان هیچ کدام انها نیستند خوداش تنها است ورقه مهم است نمیتواندبگوید فلان شاگرد به من غلط یاد داد ویامن غلط فهمیدم بخاطر فلان علت- ولی اگر نیم نمره کم بیاورد مدیر مدرسه به معلم محترم میفرماید ارفاق کن این همان شفاعت است هم فرد بودن راداریم وهو شفاعت را داریم باید شما قاعده جمع را بکارببرید- اما ایه ارباب مادن الله که درمسیحت بر ای کشیشانی که درجه پاپی داشتند گفته میشد بر ای ائمه اوردید شما مسلم مسائل فقهی بهتر از من بلدهستید قران نفرموده لا ارباب- یعنی کشیشی نباشد پس دین چگونه یادگرفته میشود فرموده ان کشیشانی که بدروغ میگویند حضرت مسیح خدا است انها مادون الله هستند ومورد تائیدنیستند وهرجا فرد روحانی که مورد تائید بوده است خداوندمنان ازانها اسم برده وحمایت کرده است- به حضرت موسی علیه السلام وحضرت عیسی علیه السلام درقران دقت کنید از حضرت موسی علیه السلام اب تهیه من ابر بیاور که سایه بی اندازد غذا تهیه کن که شش مورد است وحضرت موسی علیه السلام انجام میدهدقران بلافاصله میفرماید کارمن بود حضرت عیسی علیه السلام هم همین طور وائمه علیهم السلام همینطور است- ولی درطول تاریخ ائمه اطهار علیهم السلام هیچگونه خصوصیات خاصی رابرای ایشان قبول نکردند وحتی ان عظمت هارا بایکوت کردند که مسائل شرعی هم از انها نپرسید دلیل اش تعداداندک حدیث از امام حسن علیه السلام وامام حسین علیه السلام وامام جواد علیه السلام ببعد وافراد معلوم حالی را مشخص کردند من جمله ابوهریره وامام المونین عایشه حتی معاند درجه اول مروان بن حکم تعین کردند کهایاشن فرمودندمنچیزی بلدنیستم معاویه گفت پس افراد به سمت ام المومنی سوق بده ودوماه نزد ایشان فقه رابیاموزد-