بسم الله الرحمن الرحیم- شناخت- شاخت مکتب علمی میخواهد ومیابیست قوی ترین مکتب علمی را انتخاب کرد- وسپس بدنبال تک ستاره های جهانی گشت ولو مکتب انها ظعیف ویا غلط باشد مانند مکتب شناختی درعلوم انسانی شوروی سابق- ولی باید به این تک ستاره هاتوجه کرد وباید دانست که شناخت شوخی نیست- وعلم را سر سری نمیتوان گرفت- از همه مهمتر باید دیدی وسیع وعمیق پیدا کرد وسطحی نگری بسیار خطرناک است-در زمان امام صادق علیه السلام خدمت ایشان امدند وگفتند فلانی مرد وعلت ان این است که ابله گرفته بود وبرای مداوا ایشان مداوم غسل میدادند امام فرمودند علت مردنش همین بود که اب برای مرض ابله انرا شدت میدهد گفتند حرارات زیادی بدن اش داشت فرمودند اگر از ما سئوال میکردند بسیاری به این زودی نمیمردند- کتابی است بنام": تشیع در تسنن:" کتاب دست نوشته استادمعزز وباعظمت حضرت ایت الله محمد رضا مدرسی یزدی رحمت الله علیه است که یکی از شاگردان ایشان حضرت حجت اسلام جناب اقای حمید رضا ترابی رحمت الله با ویراستاری واضافه کردن پا ورقی انرا منتشر کرده است مقدمه کتاب بحثی دارد درباره علم-0 که من میخواستم قبلا مقاله ای بنویسم چرا چهان سوم دانشمندان ان میخواهند درغرب تحصیل کنند ودرغرب بمانند ودرانجا لذت میبرنند وبه جایگاهی میرسند به اصطلاح پرتاب به بیرن است ولی ژاپن پرتاب به درون است حتی مکزیک پرتاب به درون است وان مقدمه مطلب را روشن میکند من در انگلستان فهمیدم که انقلاب مشروطیت بسیار پیچده بوده است ودرمقابل روحانیت دست قوی روسیه وانگلستان که بقول استادانگشت انها درهمه جای ایران بوضوح دیده میشود منرا از ساده نگری بیرون اورد- نکته ای رابیان کنم تا امروز روشنفکران واقعی بیش از چهارده درصد درمردم نفوذ نداشتند وروشنفکران کاذب بیش از هشتاد درصد- وجهان در دست انان است- وسفاهت وکودنی وغرض ورزی ومنافع طلبی شیطانی وشهرت طلبی وغیره عامل وانگیزه انان است وگاهی انسان از وسعت هوش انان فریب میخورد درحالیکه بخشی از هوش انان پرورش یافته است وسرانجام انان جهنم است- این کتاب همچنان که از اسم اش پیدا است اثبات تشیع از طریق احادیت صحیح تسنن است- بخوبی روشن میشود که ازمعاویه درباره ائمه اطاهار علیهم السلام حدیث است ویادرجلساتی که خلیفه دوم وابن عمر در نزد رسول الله اکرم صلواته الله علیه واله والسلم حضور داشتند حضذت صلواته الله علیه واله والسلم درباره جانشینان خود بیان مفصل بیان کردند- یهودیان به مسیحیان گفتند کتاب انجیل مطالبی دارد که برخلاف تورات است ولذا ما انجیل راقبول نداریم ومسیحیان هم فرمودند وماهم از این ببعد تورات را قبول نداریم واین مطلب دراسلام سایه انداخت ولی چونپایگه تشیع فوق العاده قوی بود دست به تحریف زدند وباین مطلب دلسوزان امت هستیم وتشخیص ما بسیارقوی است ما انچه بنفع امت هست بیان میکنیم- یکی از این افراد ابن تیمیه است- که ایاشن توسط پیروان اول علامه شدند وسپس امام شدند ومسلم است امام عام هستند نه امام خاص قریشی ولی پیروان به دلیل که بیان خواهد شد چون امام خاص قریشی ان زمان وجود نداشته است تنزل وتخفیف به امام عام دادند که از جمله اقای ابن کثیر است واینرا در علم فقه اجتهاد به رای میگویند که ازنظر تشیع باطل است ودرواقع اجتهاددرمقابل نص است یعنی اجتهاد درمقابل وحی است- ایشان برای اثبات نظر خود فرمودند امام خاص قریشی درست است وزمانی که امام خاص قریشی حضور داشته باشد وحضرت اش را به امامت قبول نکنند اهل جهنم هستند ولی درهر زمان این امام نیست پراکنده است یک زمان است ویک زمان نیست واسم انها مشخص نیست وپدران انها هم مشخص نیست واعجاز هم قبول نداشت واین سئوال را کتاب مطرح میکند این روش باطل نیست وبه اصطلاح لغو نیست یعنی بیهوده وغیر علمی وعقلانی است وایا خداوندمنان چنین حکمی را میکند درحالیکه به کثرت درباره خصوصیات ائمه اطهار علیهم السلام حدیث داریم که برخلاف مطلب جناب ابن تیمیه است واین خبر واحد است که ضدعقلانی است