سم الله الرحمن الرحیم-اسلام درغرب-
چهل سال پیش- فلیسوف اخلاق وجامعه شناس فرانسوی-اقای –اللول--که اسلام خودرامحدود ومعیوب میدانست متوجه این قضیه شدکه مطبوعات بایک تصمیم سازمان یافته کهنتجه ان- این است- سیلی از اطلاعات درباره اسلام نوشته میشود- که حقایق های مجزاازهم هستندکه بر حقایق متن های اسلامی-پوششی راایجاد میکنند- ودانشگاه هیچگاه بهتارخ فرقه های اسلامی نمیپردازند- حتی اقای اوباما کهبخوبی از تازیخ داعش مطالع است- که از سلفی درعراق تبدیل به پیش القاعده میشود- وسپس به پیش از داعش میشود وبعد داعش میگردد اشاره نمیکند- فقط بخش زمان حاضررا موردگنکاش قرارمیدهد-بحث اساسی این است- میابیست فرق اسلامی رادسته بندی کرد- واین دسته بندی به این صورت است- کدام مذهب اصل است وکدام مذهب فرقه است به معنا ی یک قرائت جدید-دریهود کدام اصل است مشخص نیست- کلی انهارامیتوان-فرقه نامید لی درمسیحیت کاتولیک اصل است ومابقیه فرقه هستند-نظریات شخصی است- بنا برا اصول ایشان دومذهب اصل خودرا میداند- یکی مذهب سنی ودیگری مذهب شیعه درمذهب سنی میبایست نظریات جناب اقای ابوبکر را اصل گرفت ومابقیه عقاید واصول چناچه دراستای اصول ایشان باشد اصل هستند وچناچه تغیرات داشته باشند-فرق هستند- درشیعه هم بهمین ترتیب استکه حضرت علی علیه السلام اصل هستند انان که اصل هستند میبایست بنیاد گراباشند وتغیرات در انهانمیتواند بر خلاف اصول بنیادگرائی باشدولی درفرقه میتواند تغیرات فاحشی مداوم رخ دهد-نکته دیگر که تمام-فرق اسلامی واردمعرکه شدند-امروزه یک پدیده جدیدای رخ داده است که فرق دراینترنت دارای سایت شدند وکتب ای کهغرب درباره اسلام مینویسد براساس فرقه خود نقد میکنند وگاهی به رقبای خودهم میتازنندودرنتجه وضعیت بسیاردشواری برایدرکوفهم اسلام درغرب ایجاد شده است-از طرفی یک مفتی سلفی عربستانی داعش را تکذیب میکند ودیگری تایئد میکند-بدون انکه یک تجزیه وتحلیل مقایسه ای وتطبیقی وجود داشته باشد-هنوز معنای سلفی گری که بازگشت بهقرون وسطا است مشخص نیست درشاخ افریقا اسلام قرون وسطا دیگر وجونداشت وافرادی که به غرب میامدندهیچگونه تمایلی به قرون وسطا نداشتند ومصری ها اسلام مدرن ناصری که سوسیالیست اسلامی نامیده میشد داشتند واخوان المسلمین اسلام سنتی عصری راداشتند وهیچکس بحثی از خلافت نداشت-جریان اسلامدرچهل سال پیش شدیدابه سمت اصول واخلاق غرب گرائی میرفت وسعی میشدبا علم وفلسفه غرب تطابق داشته باشد-روشنفکری غربی ملاک بود وهرچه انگلیس ها به مراکشی هامیگفتند که پنجاه درصد روشنفکری غربمتعلق به اسلام مراکش است ولی انها نمیپذیرفتند یکدانشجوی دکتری ایران بهمن میگفت زمانی من حضرت شیخ مرتضی انصاریرحمت الله را قبول میکنم- که انگلیسی ها ایشانرا تائید کند وتیمم را یاامام زمان عیه السلام درازمایشگاهی درانگلستان بی خطربودن ومفیدبودنش را اثبات کند ویاانگلیسی چنین کنند—چگونه میشودکه افرادیدرغرب درسطح عالی مثلا کامپیتردرس بخوانند وجزو داعش شوند- که اعمالی که مسلمانا انهارا ارتجاع وفناتیک وعقب افتاده میدانند کهمال قرون وسطا بوده است-مانندتجاوز به زنان کشتاراقلیتهائی ها کهدرعراق وسوریه وافغانستان اصلامطرح نبودند .کسی باانهاکاری نداشت وبسیاری از انها قبلاز اسلام درمنطقه حضورداشتند باانمشکلات ربرو شوند وبنام اسلام ناب مطرح شود- حقیر علت بیان میکنم هیچگونه استبعادی وغیرممکن نیست- درکشورهای جهان سوم افرادتحصیل کرده ورحانیت دربهترین شرایط روشنفکری حداقل بیست وپنج درصد فراماسون هستندوهرچه عقب افتاده تر باشند میزان بیشتر است تاهفتادوپنج درصد وافرادنادان بیشمارکه برای پول وشهرت واذت به هرکاری دست میزنند-ادامهدارد