بسم الله الرحمن الرحیماستدلال نقدپذیری بخش چهارم جناب اقای کارل پوپر- اشاره میفرماید که اقای شوپنهاور(فیلسوف المانی) یک ایده ممتازی داشت که حل یک مسئله اغلب درمرحله اول تضادگونه است وسپس به حقیقت تبدیل میشود- بایدبدین نحو بیان کرد تضاد نما است ولی درتحقیقات نشان خواهد داد که تضادی در کارنیست مانند بعضی ایات قران مجید- البته اقای شوپن هاور میزانی سنحیت فکری با جناب اقای پوپررادارا است- البته مبرهن است در علم جای مسامحه ومیانجیگری نیست- استدلال نقد پذیر-اقای پوپر-موقعیت سنتی وکلاسیک علم کهتاید میبایست صحیح-درست وباور شود نیست وبر خلاف ان است- بطورکلی وعمومی- علم درای خصلت-غیرقابل تائید-عیرحقیقی وغیرباور است- غیرقابل تائید است زیرا دلیل مستحکمی وجود ندارد- وغیرحقیقی است زیرا شامل خطا است که ممکن است سالهاطول بکشد تادرک شود- وقابل باور نیست زیر ا علم بسیار پیچیده وگسترده است که مغر فردی جای نمیگیرد تنها درکتاب ها وجود دارد-تائید ناپذیری- اقای ویلیام وارن بارتلی- استدلال نقد پذیری را باروش های بسیار ساده ومعمولی علم که نام انراتائید پذیری گذاشته است میگوید بسیاریکه میخواهند تاید پذیر باشند هستند ولی خود نمیدانند- تائید پذیری که اقای پوپرنام انرادیدگاه ذهنیت از حقیقت گفته استدارای این اختلاف است که سئوالی که از تئوری میشود- بعضی ومواقع درست است باسئوالی که ایا میتواندتائید پذیری رامشخص دکند خلط مبحث میشوداز قبیل(سازمان یافته وساختاری –اثبات کننده- تائید کننده-اگاهی دهنده-خوب پرداخته شده-خوب پیداشده-خوب حقیقی شده-کامل شده-حمایت کننده-اشکال یابنده-نشات گرفته از نمونه)دریکی از این نمونه ها- مطابق نظریه اقای بارتلی-بعضی تائید پیذیرها درمورد خطا داشتن نظریه مثبتی دارند تائیدپذیر ها ساده لوح وابتدائیتصور میکنند کهعلم انهادر واقع از طریق اصول هاقابل بدست امدن استکهمیتوان با روش ی خاص به حقیقت رسید ولوبادرجات منطقی - .دیگر تائید پذیرها منفیدر باره خطا ها هستند انها معتقد به علم نسبی هستندکه با بعضی از ایده های استدلال نقدپذیری هماهنگهستند-که نمیتوان به علم یقینی دست پیدا کردوهیچ منبع علمی مطلق وجود ندارد-ولی شامل- مخالفمطابقت همه جانبه با استدلال نقد پذیر هم هستندکه بنابراین هیچکونه عقلانی محض وجودندارد- وهیچ موجودی بین درست ونادرست واقع نیست-ادامه دارد